Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Diefstalpreventie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Diefstalpreventie

    Hi,

    Als nieuw lid van dit forum viel mijn oog direct op de thread 'aangeboden & gezocht' waar ik verschillende keren las hoe volledige fotokits gestolen werden.
    Ik heb zonet een volledige Nikon set aangekocht en vroeg mij af hoe je het best je cameratas, body en lenzen beveiligd tegen diefstal.

    Suggesties?

  • #2
    Re: Diefstalpreventie

    goeie rugzak kopen en niet te veel lopen pronken met uw speelgoed!
    en goe opletten in welke buurt ge loopt. beter geen foto nemen dan gans ujen boel weg.
    of met een paar op stap gaan
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Diefstalpreventie

      als je ergens heen gaat, bv met de auto, kijk dan voordat je je spullen pakt goed om je heen.
      meestal neem je het deel wat je nodig hebt op dat moment mee en laat de rest achter in je auto, wat ook de dieven allang hebben gezien.
      jij gaat wandelen en de dieven breken je auto open en gaan er met de rest van je spullen vandoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Diefstalpreventie

        Hallo,

        Heel vaak een dilemma ...
        Als ik een stad bezoek neem ik de DSLR mee met één lens en de kleine Panasonic TZ5.
        De reflex voor oa binnen in kerken en dergelijke, de kleine Panasonic voor al het andere "lichtsterke" werk.
        Tijdens uitstappen per auto neem ik de fotorugzak mee, maar deze blijft nooit in de wagen achter, net zomin als de GPS en alle andere zichtbare zaken.
        Vaak ook zetten we het handschoenenkastje open en gaat het afdekscherm van de koffer ook open - gewoon om te laten zien dat er helemaal niets zit ...

        Beetje "over" misschien, maar als je je auto opengebroken vindt in een bewaakte en met camera's beveiligde parking in hartje Amsterdam, dan ben je een hele tijd later nog steeds voorzichtig en alert
        En, als je in Frankrijk in de buurt van bezienswaardigheden de hoeveelheden glas van stukgeslagen ruiten ziet liggen ...

        Kortom, de DSLR enkel als het niet anders kan op vakantie, en voor al het overige, een heel goede compact met voldoende zoom ...

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: Diefstalpreventie

          Een hele goeie vraag. Ik hoop trouwens dat ik er zelf ook van gespaard blijf...
          We spenderen veel aandacht om een goede uitrusting bijeen te krijgen, maar dan groeit het besef dat als je bestolen wordt je een heleboel geld kwijt bent.

          Verder vind ik dat er onderscheid is tussen gauwdieven en (gewapend) overvallen worden. Tegen dat laatste zou ik geen tips kunnen geven.

          Ik zou proberen niet te achteloos om te gaan met uw materiaal. Als het nieuw is zijn we allemaal oh zo voorzichtig, maar na een tijdje durven we al eens wat onoplettender te worden. Bijvoorbeeld aan een terrasje aankomen, toestel even op tafel leggen om rugzak uit te doen.... iemand ritst uw toestel mee, springt achterop een scooter en is er mee weg.... Gewoon een voorbeeld van hoe snel het allemaal kan gebeuren...

          Ook zou ik in de metro's al het gerief in de rugzak steken en goed bij u houden. En de mensen rondom u ook een beetje in de gaten houden.

          De tip om bij de iets "gevaarlijkere" trips een compact mee te nemen ipv reflex ( die kan dan dikwijls in de kluis vh hotel blijven ) pas ik ook toe. De kwaliteit is degelijk tot zeer goed afhankelijk van de omstandigheden en alleszins beter dan geen foto's of de hele tijd met schrik rondlopen.

          Mvg
          Gert
          Feedback is the breakfast of the champion

          website

          Comment


          • #6
            Re: Diefstalpreventie

            Bij mij hangt er een Phototrackr GPS te pinken aan de rugzak, ze kennen dat niet en hebben er schrik van.
            Verder heb ik een rugzak waarvan de ritsen onder een flap verdwijnen, ook daar kunnen ze niet zomaar aan.

            Comment


            • #7
              Re: Diefstalpreventie

              En voor als het gestolen wordt: serienrs noteren. Je zal je materiaal maar terugvinden te koop, aan het einde van de straat

              Bij Nikon kan je ook je naam en contactgegevens in de exif zetten, handig om te bewijzen dat een toestel van jou is.

              Comment


              • #8
                Re: Diefstalpreventie

                Is het allemaal niet erg als je dat zo leest?
                Waar gaat het met de wereld naar toe?
                Vroeger lieten de mensen hun voordeur open staan.

                Comment


                • #9
                  Re: Diefstalpreventie

                  Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                  En voor als het gestolen wordt: serienrs noteren. Je zal je materiaal maar terugvinden te koop, aan het einde van de straat

                  Bij Nikon kan je ook je naam en contactgegevens in de exif zetten, handig om te bewijzen dat een toestel van jou is.
                  hoe doe je dit???
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Diefstalpreventie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                    Vroeger lieten de mensen hun voordeur open staan.
                    Ons achterdeur staat nog altijd open, toch voor de mensen die de hond kennen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Diefstalpreventie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                      Is het allemaal niet erg als je dat zo leest?
                      Waar gaat het met de wereld naar toe?
                      Vroeger lieten de mensen hun voordeur open staan.
                      Je klinkt als mijn man (is positief zenne) We hadden vandaag heel toevallig een identieke conversatie.
                      Als ik dit hier allemaal lees, een mens zou nog schrik krijgen om met zijn DSLR op stap te gaan
                      Al doende leert men...

                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Diefstalpreventie

                        Zien jullie geen spoken ? Als je met je fotomateriaal hetzelfde doet als met je portefeuille dan zullen er weinig problemen zijn. die leg je toch ook niet open en bloot op een cafe-tafel !
                        BD0497BE : Nikon body + glas
                        www.RudyVerrijt.info

                        Comment


                        • #13
                          Re: Diefstalpreventie

                          Hey juppekes

                          Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                          Zien jullie geen spoken ? Als je met je fotomateriaal hetzelfde doet als met je portefeuille dan zullen er weinig problemen zijn. die leg je toch ook niet open en bloot op een cafe-tafel !
                          Als ik ga slapen lag mijn portefeuille vroeger op mijn bureau.

                          Een maandje geleden zijn ze deze komen pikken met onze gsm's en mijn fototoestel

                          En dat allemaal terwijl we in ons bed lagen

                          Nu gaat alles elke avond mee naar boven
                          Bootjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: Diefstalpreventie

                            Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                            Zien jullie geen spoken ? Als je met je fotomateriaal hetzelfde doet als met je portefeuille dan zullen er weinig problemen zijn. die leg je toch ook niet open en bloot op een cafe-tafel !
                            Hehe dat is waar, maar toch zie je veel mensen die het doen... portefeuille, gsm, blackberry...allemaal voor het grijpen.

                            Wij zijn een paar jaar geleden bestolen geweest in de metro van Barcelona door een meisje van misschien 15 jaar. Mijn kameraad zijn portefeuille gestolen zonder dat hij er erg in had. Ze is de hele tijd naast ons blijven staan met zijn portefeuille op zak!! Pas toen ze vlak voor de deuren dichtgingen snel uit de metro glipte had hij het door.

                            Ik wil niet overdrijven en zeggen dat je uw camera met hangsloten moet vastketenen of zo. Maar op zo'n momenten leer je dat een beetje oplettendheid al veel kan voorkomen.
                            Dat je een toerist bent hebben ze sowieso al van mijlenver in de gaten..

                            Mvg
                            Gert
                            Feedback is the breakfast of the champion

                            website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Diefstalpreventie

                              Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                              hoe doe je dit???
                              Zit ergens in het menu van het toestel, "Image Comment" of zo heet het. Bij mij staat er mijn naam en tel nr in.

                              Comment

                              Working...
                              X