Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD's organiseren: waar doen we het voor ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD's organiseren: waar doen we het voor ?

    SD of Shooting Day.
    Het is de bedoeling om op dergelijke dagen leuke foto's te nemen van alledaagse, niet-alledaagse objecten en op een speelse wijze te leren van elkaar.
    Niets is leerzamer dan op de dag zelf zijn eigen kunnen te gebruiken, te tonen en vooral te kijken, te vragen hoe anderen het doen en vooral de redenen proberen te doorgronden van de fotograaf.
    Met voorgaande regel is het dan ook heel leerzaam om na de SD via de aangeboden foto's op het forum vergelijkingen te maken.
    Dank zij het vroeger, massale foto-aanbod van alle deelnemers heb ik het meest fotografische kennis bijgewonnen. Naast architectuur, cultuur, ... werd je rijker, wijzer aan kennis over "Fotografie"

    't Jien, de Jan heeft éénzelfde object gefotografeerd als ik of een ander en hoe komt het dat die foto echt meer aanspreekt dan alle andere. Inderdaad, hier leer je iets van.
    Bij het posten van eigen materiaal is het dan nog leuker indien via het forum of via PM naar verbeteringen wordt verwezen.

    Wanneer ik kijk naar het aantal deelnemers van de 2 SD-Brussel en naar het aantal BDers die zich de moeite getroosten om enkele van hun werken te tonen, ter beoordeling, ... dan moet ik eerlijk bekennen dat ik daar heel teleurgesteld over ben. We komen aan amper 50% van de deelnemers en vaak zijn het dan weer steeds dezelfde personen.
    Waar is de tijd dat met een SD van 40 deelnemers, ik van minstens 39 deelnemers foto's op het forum te zien kreeg, alle foto's mocht ontvangen om er dan een verzamel-CD van te maken. Personen die dit hebben meegemaakt weten, snappen wel waarover ik het heb.
    De verzamel-CD was eveneens een poort naar veel normaal gesloten deuren. Die verzamel-CD was eveneens een leerzaam fotoboek van de SD.
    Nu, laat die verzamel-CD ook wel een weerspiegeling zijn van datgene wat op het forum van de SD werd getoond, aangeboden.

    Wanneer ik me de moeite getroost om her en der een paar unieke plaatsen hun deuren te laten openen tot fotograferen, moet ik die nu met beschaamde kaken melden dat het aantal getoonde beelden aangaande die plaatsen uiterst beperkt is of zelfs niets. Wanneer ik nu opnieuw die plaatsen bezoek, krijg ik steeds weer de vraag van "Hoe zit dat nu met de foto's ?" Wanneer kunnen we die zien ? Daar sta je dan met je bek vol tanden.
    Waren die sites dan echt zo zinloos, oninteressant ? Misschien wel, maar dan had ik dat ook graag vernomen in de vorm van fotomateriaal. Wanneer 40 fotograferen een unieke plaats aandoen en daar zie je slechts van een handvol mensen enkele foto's van dan stel ik mij toch vragen. Wanneer iedereen nadien huizenhoog lofvol is van die unieke plaatsen, dan verwacht ik dat toch te merken in het foto-aanbod. Kwestie dergelijke moeite niet meer of wel te moeten doen.
    Dat die sites vaak technisch heel moeilijk zijn weet iedereen die met mij mee wandelt, maar daar zit dan ook de rijkdom van het leren.

    Of ik het organiseren nu zal laten ? Helemaal niet, maar ik vrees echter wel dat ik meer en meer ga voor kleinere groepen, groepen waarvan ik weet dat er gedeelde interesse is in elkaars foto's, kunnen en doen. MAW, niet meer het systeem van "eerst in, eerst erbij", maar een meer subjectieve beoordeling van wie wel en wie niet.
    Het zoeken of beter verkrijgen van goedkeuringen zal dan ook wel iets vlotter gaan, want een groep van 25 man binnen loodsen is makkelijker dan een groep van 50 man.

    Dit betekent dan ook wel dat ik afstap van "erkende" SD's. Gezien het niet meer objectieve deelnemertoelatingskarakter kan dat immers ook niet meer, maar een niet-erkende SD is buiten de groepsverzekering voor mij evenwaardig en daar zijn oplossingen voor.

    Ben ik nu een verbitterd man ? Misschien wel, misschien niet, maar ik ga er zeker mijn slaap niet voor laten en ik blijf bij mijn standpunt dat je steeds een neen hebt, maar dat je misschien wel een ja kan krijgen. Indien ik dan een ja krijg, zal ik die blijvend delen met hobbygenoten. Hobbygenoten waar iedereen geniet van zijn hobby en anderen in die hobby laten mee genieten, laten mee evolueren en laten meeleren.

    En zo bereid ik een derde SD-Brussel voor met opnieuw voor elk wat wils.
    Last edited by Wim.Vanmaele; 12 juli 2009, 20:49.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: SD's organiseren: waar doen we het voor ?

    Hey Wim, heb je eindelijk de evolutie van Bd leren kennen, nu ook in de SD's? Je bemerkingen zijn volledig terecht en weerspiegelen meer dan enkel die SD-activiteiten. De conclusie die je trekt is ook diegene die al veel vroeger had getrokken moeten worden... Maar neen, het kan nooit genoeg zijn, laat ons nog een tijdschrift uitbrengen ook en de mensen die dat lezen naar hier verwijzen. The bigger, the better... the bubble bursts.


    Als je het succes van de oudeknakenreünie bekijkt, zie je dat ook daar! Niemand die hier nog actief is, maar laat één klein vonkje waren en plots zijn alle vliegen weer op de strondt (als ik het zo mag uitdrukken , en met dt om censuur te omzeilen). Dat is de spirit van het echte Bd, dat je nu helemaal niet meer opnieuw vindt...


    Tot in Brussel...

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: SD's organiseren: waar doen we het voor ?

      Beste Wim,

      Het was me al opgevallen dat er bijzonder weinig foto's van de tweede SD getoond zijn. Ik had al het gevoel dat ik niet veel gemist had . Nee, da's nie waar, maar ik had ook zoiets van... waar blijven ze ? Ik heb de gewoonte van minstens 3 foto's te plaatsen van de SD's waar ik aan deelneem en een klein album, omdat ik meen dat zo'n SD iets unieks is. Je bent met een bende fotografen op pad, iedereen kijkt en kan eigenlijk hetzelfde zien, iedereen ziet anders, iedereen legt anders vast. Da's bijzonder leerrijk, zeker als je nadien de foto's die je gemist hebt bekijkt.
      Ik vind het nog altijd jammer dat ik de tweede niet kon meemaken, omdat er die dag al een huwelijksreportage gepland stond, evenzeer als op de datum van de SD die daarna georganiseerd werd in de Beekse Bergen. Ik ga veel liever op SD , maar je kan de mensen nu eenmaal niet in de steek laten.

      Misschien tot volgende keer, als de datum ietwat meevalt .

      Mvg

      Chris

      Comment


      • #4
        Re: SD's organiseren: waar doen we het voor ?

        Purlut! Laat me hierbij zeggen dat ik ontzettend veel geleerd heb op beide SD's en enorm geniet van de plekken die je toont. Van de laatste heb ik minder foto's laten zien. Vooral wegens tijdsgebrek (einde schooljaar en nu verbouwingen), maar ook altijd wegens die onzekerheid. Trekken de foto's wel op iets, is dat wel de moeite om er iemand mee lastig te vallen...

        Nu moet ik wel eerlijk zeggen, dat van die verzamel-cd heb ik nooit gezien. Waarschijnlijk voor mijn tijd?
        Enne, als je mijn foto's (1 of meer), de moeite vind om aan de mensen die ons ontvangen hebben te laten zien/geven/... Laat me gerust weten!

        Om eerlijk te zijn, ik zou je SD's (als de datum past) niet willen missen! Ik kijk er al naar uit naar SD Brussel 3

        Dit gezegd zijnde, ik zal nog eens een keertje in mijn folder gaan kijken naar de foto's. Heb een half uurtje rust op het moment, daarna moet ik de grote rommel gaan opkuisen die de bouwvakkers hier hebben achtergelaten.

        Comment


        • #5
          Re: SD's organiseren: waar doen we het voor ?

          Ik ben nog nooit meegegaan naar een SD, en heb hier nog maar zelden iets gepost.
          Maar ik heb er wel zin in.

          Ik beschouw mezelf nog als beginner, en ik vind dat de drempel om hier iets te posten vrij hoog ligt, omdat het niveau ook hoog ligt. Als je dan met een foto afkomt die in het niets verbleekt bij de rest, tja,.. dan post ik hem liever niet.
          Ik heb ook geen topmateriaal, omdat ik van mezelf vind dat ik eerst nog een hele weg af te leggen heb op fotografiegebied. Als je dan met een kitlensje of een oude beercan naast zo'n dikke toeter loopt, dan heb ik minstens de indruk dat ik in een andere liga speel.

          Ik heb hier ooit gelezen dat er een SD was waar je maar één lens mocht meebrengen, en dat vond ik toen een heel mooie beperking.

          Ondertussen zijn er ook familiale redenen waarom ik wat minder tijd in mijn hobby kan steken, maar ooit kom ik mee, met of zonder witte toeter. En dus hoop ik dat je die SD's niet opgeeft.

          De trend die je schetst is natuurlijk ook van deze tijd. Het wordt almaar moeilijker om mensen te vinden die belangeloos geven. Kijk maar naar de Chiro en de Brandweer die het moeilijker krijgen om leiders en vrijwilligers te vinden. Maar mijn respect voor vrijwilligers (op welk gebied dan ook) stijgt nog altijd!

          Comment


          • #6
            Re: SD's organiseren: waar doen we het voor ?

            Purlut, ik ben een beetje jaloers op de SD die jij altijd organiseert.
            Het is voor mij niet eenvoudig om daar aan deel te nemen, woon ja bijna aan de andere kant van de wereld.
            Ik heb nu zelf ook een paar mini SD georganiseerd met name voor fotoclubs (max. 12 fotografen). Tot nu toe is iedereen tevreden geweest.
            In de herfst komen een aantal terug voor een weekend shoot.
            Wat ik niet begrijp is dat je dit speciaal moet verzekeren.
            De meeste onder ons hebben toch een reisverzekering of zie ik dit verkeerd.

            mvg
            Antoine

            Comment


            • #7
              Re: SD's organiseren: waar doen we het voor ?

              Verzekering ?
              Dit is voor mij het enige verschil tussen een erkende en niet-erkende SD.

              De analyse best goed en volledig lezen. Merendeel van diegene die antwoordden zijn hierin helemaal niet betrokken of is het niet van toepassing.

              Het gaat hem ook niet over wie al dan niet meegaat, maar wel over de mensen die wel meegaan. Gelukkig zitten er daar ook pareltjes tussen

              Op een SD is alles en iedereen toegelaten. Beginners, goeroe's, kleinn compacts, duur en zwaar materiaal. Uiteindelijk is het het derde oog die de foto neemt en afmaakt en eventueel wil tonen. SD-foto's dienen om een sfeer weer te geven en anderen en/of de fotoposters toe te laten iets te leren, op te steken.
              Last edited by Wim.Vanmaele; 13 juli 2009, 19:43.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                Re: SD's organiseren: waar doen we het voor ?

                Purlut, ik snap een beetje jouw bekommeringen, ik heb al dezelfde gedachten gehad.
                Ook voel ik me een beetje aangesproken, van de 2e Brussel SD heeft het ook een hele tijd geduurd alvorens mijn album er was (de eerste was ik er spijtig genoeg niet bij).
                Ik vind nu en dan nog wel tijd om foto's te maken maar precies veel minder om ze ook te 'ontwikkelen' en op het net te zetten. Maar als ik de evolutie op het forum bekijk ben ik daarin blijkbaar niet alleen. Zoals je zelf ook al aangaf was de 'opvolging' van een SD vroeger veel groter en sneller.

                In tegenstelling tot Sannepoes draai ik ook al een tijdje mee op BD dus ik ken je verzamelCD's wel nog maar ik wist niet dat je daar nog iets mee deed.

                Ik kom graag naar een SD en heb zelf ook niet dat Top materiaal waar sommigen mee rondlopen maar dat heeft me nog nooit tegengehouden om een SD mee te doen. Het is nog altijd de fotograaf die op het knopje drukt en die de foto maakt, het materiaal is enkel het middel tot (volledig toegegeven, het ene middel leent zich beter om bepaalde resultaten te bekomen dan het andere maar als de fotograaf 'het' niet ziet komt er ook niets deftig uit het allerbeste top materiaal), ik had dan ook al eens een SD ingericht enkel voor compactjes/bridges juist als stimulans voor diegenen die schrik hebben van al dat DSLR geweld (raar maar waar, de meeste deelnemers waren toch nog de gewone deelnemers die voor die dag eens hun zwaar materiaal hadden thuisgelaten)

                Het plezierigste (en leerrijkste) van een SD is ook juist het bekijken van de resultaten achteraf.
                Last edited by FilMar; 13 juli 2009, 20:21.
                Groetjes,
                FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                Comment


                • #9
                  Re: SD's organiseren: waar doen we het voor ?

                  Hey Wim,

                  Ik zit een beetje met hetzelfde gevoel als FestinaLente. Ik heb vol ongeduld uitgekeken naar de foto's van de tweede SD Brussel, maar er kwam maar heel weinig.

                  Echter moet ik ook wel vaststellen dat ik de eerste SD er niet zoveel aan gehad heb als ik verwacht had. Ik ken Brussel binnenstebuiten en ging voornamelijk mee om bij te leren over fotografie, als beginner heb je soms nood aan een beetje hulp.
                  De SD was heel interessant maar naar mijn gevoel waren er veel te veel deelnemers, waardoor weinig interactie, niet heel veel contact onderling en niet altijd de mogelijkheid om op je gemak hulp te vragen en op te volgen.
                  Dit ligt niet aan de perfecte organisatie maar wel aan het aantal deelnemers. Ik geef binnen mijn beroep opleidingen en trainingen en daar stellen we het limiet voor aantal deelnemers altijd op 10, om interactief en op een leuke manier bezig te zijn.

                  Door het grote succes van de eerste editie waren we volgens mij met iets van een 40 man, waardoor je niet altijd even verstaanbaar was, er op sommige plaatsen net iets te druk was om foto's te nemen en wat sommige nieuwkomers kan intimideren en wat de sociale contacten niet bevorderd.

                  Dit is, nogmaals, geen kritiek op de organisatie en het in elkaar steken van zo'n volle dag activiteiten. Maar misschien wel eens een persoonlijke visie op de dag zelf, waar iedereen toch in extase van was.

                  Je kan misschien de volgende keer (ik wil zeker terug mee na dat ik de 2de editie heb moeten missen) de groepen opsplitsen met verschillende "gidsen" zodat onderling contact wat vlotter verloopt en dat het ook gemakkelijk is om iedereen samen te houden zonder dat iemand er af valt (ik heb 's namiddags de groep niet meer terug gevonden en vond het jammer dat ik niemands gsm-nummer had)

                  Het probleem van de foto's kan ook opgelost worden door effectief te vragen om bepaalde landmarks te fotograferen naar eigen interpretatie en deze met elkaar te vergelijken. Als je aan iedereen vraagt om de Japanse toren te fotograferen, ben ik ervan overtuigd dat je heel wat verschillende standpunten en interpretaties krijgt.

                  Het zijn natuurlijk alleen maar tips en voorstellen. Ik beweer helemaal niet dat ik het warm water heb uitgevonden of dingen beter kan. Ik spreek echter deels uit ervaring.

                  Ik hoop dat de volgende SD gewoon door gaat, met of zonder wijzigingen, het is het echt waard.

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD's organiseren: waar doen we het voor ?

                    Ik kan beamen dat de eerste SD in Brussel erg druk was, maar dan zouden er toch net meer foto's moeten verschijnen? Ik denk dat zowat iedereen wel een foto van de galerij heeft genomen .
                    about.me/stijnv

                    Comment


                    • #11
                      Re: SD's organiseren: waar doen we het voor ?

                      Ik zou niet meer reageren, maar toch dit:
                      Blijkbaar heeft iedereen wel hier of daar een redenen om te verklaren hoe het komt dat er geen foto's gepost worden. (Te druk, teveel deelnemers, beginneling, niet voldoende kennis, niet ....)
                      Ik zou liever zien dat men ipv redenen op te geven om geen foto's te tonen, maar eerder redenen zoekt om het wel te doen en dan effectief foto's toont.
                      1) te druk ? Laten we eerelijk blijven. Als je iets bezoekt in een stad is het altijd druk tot heel druk. Dat je in groep doorloopt is maar een zandkorrel in de woestijn. Trouwens, iedereen krijgt steeds de kans om zich even af te zonderen en zijn eigen ideeën uit te werken. (We geven immers iedereen 'vrije' tijd)
                      2) Duiden wat er moet gefotografeerd worden ? Iedereen moet toch voldoende fantasie hebben om zelf te zien wat er mooi of niet mooi is ? Trouwens, op een SD zijn we niet bezig met een opgelegde productie maar staat het iedereen vrij het zijne ervan te maken, te denken.
                      3) kennis-overdracht ? Als gids is het inderdaad moeilijk een groep van 40 bijéén te houden, vandaar dat er een kopstopper is en een staartduwer. Als je met een groep van 20 loopt en je bent En kopstopper En staartduwer blijf je met dezelfde problemen zitten. Vandaar dat ooks teeds gevraagd wordt om de PDF te doorlopen, dus die kennis hoeft niet diepzinnig meer gegeven.
                      Trouwens een SD is toegankelijk voor iedereen en de groep beperken tot slechts 10 man is niet echt een SD meer. Ik moet wel toegeven dat organisatorisch dat veel eenvoudiger is en dat je dan ook wel niet echt een begeleidend document nodig hebt. Nu, dat noem ik geen SD meer maar een gepersonaliseerde SD waar je dan uiteindelijk zelf de personen uitnodigd die je zelf wenst.
                      Kennis van fotografie en materiaal vergaar je door het ZELF te vragen of door af te kijken. Zelf geef ik niet direct uitleg, tenzij ik merk dat 'volgens mezelf' een steuntje zinvol is. Iemand die echter om raad, hulp vraagt zal steeds ten volle gediend worden. Dit geldt voor iedereen trouwens.
                      Het is dan wel belangrijk dat de personen En open staan voor vragen maar OOK durven zeggen dat ze een probleem of vraag hebben .
                      Dat is zoals in school. je hebt er die NOOIT problemen hebben, alles verstaan, ... en buizen. En je hebt er die altijd problemen hebben, niets verstaan, continue vragen stellen maar grandioos scoren.
                      Het is een vaststelling. De fora op BD waar foto's worden aangeboden worden dagelijks, neen, uurlijks overstelpt met beelden en wat SD's betreft is het huilen met de pet.

                      Dat mensen willen meegaan om enkel te genieten van de 'soms unieke' plaatsen is natuurlijk mooi meegenomen, maar dan veranderen we beter de naam van SD naar UD (Uitstapdag). Het vragen van toegang tot een unieke plaats met de melding dat er NIET gefotografeerd wordt is veel eenvoudiger dan een toegang met toelating tot fotografie.
                      Het is echter nu wel de bedoeling om toelatingen te hebben en om iets unieks te bezoeken en om eveneens daar foto's te kunnen nemen.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: SD's organiseren: waar doen we het voor ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                        ...Kennis van fotografie en materiaal vergaar je door het ZELF te vragen of door af te kijken. Zelf geef ik niet direct uitleg, tenzij ik merk dat 'volgens mezelf' een steuntje zinvol is. Iemand die echter om raad, hulp vraagt zal steeds ten volle gediend worden. Dit geldt voor iedereen trouwens.
                        Het is dan wel belangrijk dat de personen En open staan voor vragen maar OOK durven zeggen dat ze een probleem of vraag hebben ...
                        Alvast bedankt Wim, want door het belijken van de fisyeye foto's van jou en heel even het fisheye lensje te gebruiken, was dat laatste stap die ik nodig had om overtuigd te worden en inmiddels heb ik er al veel plezier aan gehad.
                        Vragen staat inderdaad vrij, en ik denk niet dat iemand een echte "nee" zal krijgen, tenzij je iets onmogelijks vraagt. Dit forum draait voor 3/4de van de rubrieken om vragen, en bij een SD is 't vaak heel stil, wat vragen betreft. Da's wel raar eigenlijk...

                        Toch denk ik dat je 't allemaal niet zo zwart/wit mag zien...
                        We zijn en blijven bescheiden Belgjes... Na een paar SD's ken je al wat mensen, en dat maakt dat je makkelijker los komt. Zo'n eerste keer, dan kan ik me wel indenken dat mensen een beetje verloren lopen.
                        Ook nadien... van sommige SD's worden schitterende beelden gepost, van de meest uitéénlopende onderwerpen, en niet iedereen vind zijn beelden goed genoeg om die daar tussen te zetten. Nochtans zou dat helemaal geen belemmering mogen zijn... De SD is m.i. niet gedaan als je terug thuis komt, maar wanneer de resultaten gedeeld zijn. Daar stopt ook het leerproces van een SD.

                        Comment


                        • #13
                          Re: SD's organiseren: waar doen we het voor ?

                          Het is dan wel belangrijk dat de personen En open staan voor vragen maar OOK durven zeggen dat ze een probleem of vraag hebben
                          Ik denk dat voor een eerste SD met om en bij de 40 man erbij dit niet voor iedereen zo gemakkelijk is.


                          Nogmaals, dit doet niets af van het feit dat er weinig foto's geplaatst worden. Ik zelf heb er ook maar drie geplaatst na de eerste SD en heb geen album want ik vond er maar drie de moeite waard.
                          Ik ben echter wel al terug geweest en heb sommige plaatsen op een ander tijdstip van de dag gefotografeerd, deze foto's zijn niet in de SD rubriek geplaatst aangezien het een andere dag was.

                          Comment


                          • #14
                            Re: SD's organiseren: waar doen we het voor ?

                            Wim,

                            Ik apprecieer ten volle het vele werk dat je in deze SD steekt. Tot in de puntjes verzorgd en uitgewerkt Ik veronderstel dat dit ook een soort hobby voor je is en graag doet.

                            Als het aanleveren van foto's op CD of plaatsen van albums op BD een voorwaarde is om mee te doen aan de SD, dan moet je dit op voorhand duidelijk in de inschrijvingsvoorwaarde zetten (niet achteraf). Ook dat je externe mensen/organisaties beloftes maakt over het aanleveren van CD's (want dat lees ik precies tussen de regels) ! Anders doet iedereen met zijn foto's (en zijn tijd) wat hij wil

                            Met je huidige stellingen leg je de drempel om mee te doen hoger en schrik je mensen, die pas beginnen af, om nog mee te doen. Nu dat is je goed recht als organisator.

                            Voor mij is een SD in hoofdzaak mensen ontmoeten die de dezelfde hobby beoefenen , ervaringen en tips uitwisselen, locaties leren kennen. Echt fotograferen doe ik alleen of met klein groepje (niet met 40 man).
                            Last edited by JePe; 17 juli 2009, 09:31.
                            BD0497BE : Nikon body + glas
                            www.RudyVerrijt.info

                            Comment


                            • #15
                              Re: SD's organiseren: waar doen we het voor ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                              Voor mij is een SD in hoofdzaak mensen ontmoeten die de dezelfde hobby beoefenen , ervaringen en tips uitwisselen, locaties leren kennen. Echt fotograferen doe ik alleen of met klein groepje (niet met 40 man).
                              Dat zou het moeten zijn... dat staat zo immers ingeschreven in de statuten van de VZW.
                              Artikel 3:
                              §1. De vereniging stelt zich tot doel liefhebbers van digitale fotografie te verenigen. Belgiumdigital vzw biedt de leden de mogelijkheid om op zich te bekwamen in digitale fotografie, zowel op vlak van uitrusting, fotografie en nabewerking.
                              §2. De vereniging tracht het in lid 1 van dit artikel omschreven doel ondermeer te bereiken door
                              a. bijeenkomsten te organiseren waarop de leden praktijkervaring kunnen opdoen
                              b. een elektronisch platform aan te bieden waarop informatie, vorming en uitwisseling mogelijk
                              is.
                              c. Wedstrijden te organiseren waar de leden aan kunnen participieren
                              d. tentoonstellingen en exposities – al dan niet op elektronische wijze- te organiseren.
                              Dus als een SD vanuit BD georganiseerd wordt, zou dat de norm moeten zijn. Maar waar begint een SD en waar eindigt hij... Is het als je aankomt ter plaatse en terug vertrekt ? Dan loopt het m.i. eigenlijk toch een beetje fout.

                              Comment

                              Working...
                              X