Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dagopleiding Syntra

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dagopleiding Syntra

    Hallo allemaal

    Nu ik afgestudeerd ben aan de K.U.Leuven (Master in de literatuur) wil ik steeds meer een fotografische richting uitgaan. Daarom heb ik mij ingeschreven voor de Dagopleiding Fotografie bij Syntra (Campus Metropool te Antwerpen). Die opleiding duurt één jaar. Ik vind een Bachelor in de Fotografie net iets te lang (ik heb al vier jaar gestudeerd). Dus leek één jaar me uitstekend.

    Zijn er mensen die deze opleiding recent achter de rug hebben, of mensen die eveneens starten met die cursus komend jaar?

    Mocht dit bericht in de verkeerde forum-sectie gepost zijn, verontschuldig ik mij daarvoor.

    Groetjes
    Last edited by DVdE; 6 januari 2011, 04:00.

  • #2
    Re: Dagopleiding Syntra

    Blijkbaar toch niet zoveel interesse

    Comment


    • #3
      Re: Dagopleiding Syntra

      Via de search zijn een aantal (niet echt positieve) reacties te vinden.

      Comment


      • #4
        Re: Dagopleiding Syntra

        Via een aantal mensen die de cursus gevolgd hebben, heb ik dan weer positieve dingen gehoord (goed en degelijk materiaal, veel studioruimte, bekwame docenten, enz...).

        Comment


        • #5
          Re: Dagopleiding Syntra

          Over Syntra heb ik al wat gemengde reacties gehoord: veel lijkt af te hangen van de leerkracht die je hebt.
          about.me/stijnv

          Comment


          • #6
            Re: Dagopleiding Syntra

            Hello,

            Ik heb in de tijd (gestart 2005 geeindigt 2008) een avondopleiding gevolgd bij Syntra.
            Het was wel in Brugge, dus vergelijken met Antwerpen kan ik niet, maar dat zal wel overal min of meer gelijkaardig zijn. In Syntra heb je idd goed materiaal ter beschikking en de lessen omvatten ook "alle" of heel veel aspecten van de fotografie (bv technische camera, studio, reportage, ...). En wat er gezegd word ivm leraars is ook waar. Maar hoe dan ook, je leert ook veel bij van andere leerlingen in de klas of groep, aangezien je allemaal met dezelfde interesses bezig bent.

            Achteraf gezien ben ik wel blij dat ik de opleiding in 3 jaar gedaan heb. Ik denk nl dat je je in die 3 jaar meer kan ontwikkelen en ontplooien dan in 1 jaar.

            Ik zou niet twijfelen en gewoon doen, zeker de moeite waard.

            Comment


            • #7
              Re: Dagopleiding Syntra

              Erg bedankt voor jullie reacties!

              Als er iemand is die eveneens in Antwerpen start, in september, laat iets weten!

              Groetjes

              Danny

              Comment


              • #8
                Re: Dagopleiding Syntra

                Heb net deze opleiding achter de rug, maar dan in Hasselt.
                Kben blij dat ik ze gevolgd heb, maar idd, als ik de tijd had gehad en dergelijke zou ik ze gevolgd hebben in avondonderwijs, omdat je dan echt een gans jaar hebt om alles te leren over het eerste jaar (ect) en niet zoals wij nu, 3maand voor 1jaar (incl examen en bedrijfsbeheer). Ieder jaar zijn dus enkele weken ipv een gans jaar.

                Grtz
                Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

                Comment


                • #9
                  Re: Dagopleiding Syntra

                  Intussen heb ik mij uitgeschreven bij Syntra AB Antwerpen. Ik heb de opleiding een week (drie dagen) gevolgd, en besefte al snel dat de manier van lesgeven en de inhoud van de opleiding niet bij mijn profiel aansloot. Doch geen negatief woord over Syntra -- de Dagopleiding was gewoon niets voor mij.

                  Ik heb me dan maar ingeschreven voor een extra master aan de KUL. Mocht iemand een goede avondopleiding Fotografie in de buurt van Leuven weten te vinden, laat me dan zeker iets weten.

                  Groetjes
                  Last edited by DVdE; 6 januari 2011, 03:59.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dagopleiding Syntra

                    Even off-topic en zeker niet slecht bedoeld hoor. Maar is het niet de bedoeling dat je werk zoekt als je afgestudeerd bent? Althans in mijnen tijd was dat zo en voor mijn kinderen gold dat ook nog.
                    Groeten,
                    Geert

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dagopleiding Syntra

                      Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                      Even off-topic en zeker niet slecht bedoeld hoor. Maar is het niet de bedoeling dat je werk zoekt als je afgestudeerd bent? Althans in mijnen tijd was dat zo en voor mijn kinderen gold dat ook nog.
                      Groeten,
                      Geert
                      Ik werk als student twee dagen per week bij de KUL

                      Comment

                      Working...
                      X