Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

grafische kaarten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • grafische kaarten

    Over een paar maand ga ik mij toch maar eens een nieuwe pc aanschaffen. Het enige vraagteken dat ik nog heb is welke grafische kaart ik ga gebruiken. Kent er iemand sites waar deze aan de tand gevoeld worden of heeft er iemand tips? Er moeten zeker spelletjes mee gespeeld kunnen worden.

    Thanks
    Erwin
    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

  • #2
    Go for Ati Radeon...
    http://users.pandora.be/ziod
    DigiCam Shopping help...

    Comment


    • #3
      Ziehier : http://www6.tomshardware.com/graphic/index.html

      Ludovic P.
      EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
      BD0118BE

      Comment


      • #4
        Je moet jezelf de vraag stellen waarvoor je ze gaat gebruiken, voor recente games heb je een andere klepper nodig dan voor internet/office gebruik...
        Verder zijn zaken zoals DVI connector en TV OUT te overwegen.
        Mark (300D)

        Comment


        • #5
          Over een paar maand kan er veel veranderd zijn

          Ik heb een maand of zo terug een nieuwe monitor gekocht, en meteen een nieuwe grafische kaart.
          Ook ik ben mijn licht eens gaan opsteken in de hierboven vermelde link naar Tomshardware, meer bepaald in de grote VGA Buyer's Guide.

          Op aanraden van die site, de MSI FX5600-VTDR128 aangeschaft (Geforce). En nog geen moment spijt gehad. Akkoord, de ATI's zijn vaker wat meer op te drijven. Maar wie doet dat behalve de echte gamesfreak?
          Zo af en toe doe ik ook eens een computercase open van een vriend of familie. Mijn ervaring is dat de koelers van ATI's en AMD's (cpu) het meeste kabaal maken.

          Ik vind het abnormaal dat de pc-componentenfabrikanten niet meer moeite doen om stille pc's te maken. Het kan toch niet zijn dat vrouwlief en kinderen de tv luider moeten zetten omdat pa zijn pc zoveel kabaal maakt!

          De MSI FX5600-VTDR128 is uit de test gekomen als stilste kaart, en dat is ook de voornaamste reden waarom ik voor die kaart gekozen heb.

          Natuurlijk maakt dat allemaal niet veel uit als je in een kamertje apart zit, met WinAmp volle bak

          Persoonlijk denk ik dat je eerst een budget voor ogen moet hebben, en van daaruit een kaart kiezen. Tussen de goedkoopste en duurste kaarten zit gemakkelijk €500 verschil. Als je een pc wil voor €700, zal je eerder daarin beperkt worden.

          IMHO en YMMV natuurlijk!

          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            Originally posted by Cyrox
            Je moet jezelf de vraag stellen waarvoor je ze gaat gebruiken, voor recente games heb je een andere klepper nodig dan voor internet/office gebruik...
            Klopt...
            't Zit ook in dat schuitje. Van zodra het budgetair mogelijk is ben ik toe aan een nieuwe PC.
            Voor mij spelen er 2 dingen een rol: snelle harde schijftoegang (geen scoesie...) en een snelle grafische kaart die "perfect" open GL2 compatibel is.
            Het waarom kun je hier zien: www.solid-edge.com
            Dit pakket moet nl. vlot op dat maschientje kunnen draaien.

            Nu gebruik ik een Matrox kaart. Maar misschien bestaan er kaarten met een betere prijs/kwaliteit verhouding.
            Spelletjes zijn secundair en van geen belang

            Hebben jullie suggesties?

            Comment


            • #7
              Proffesioneel gegruik ik deze kaart Matrox Parhelia 128Mb DDR, 512Bit GPU (400Mhz) Bulk

              Comment


              • #8
                Originally posted by BlueInk
                Voor mij spelen er 2 dingen een rol: snelle harde schijftoegang (geen scoesie...) en een snelle grafische kaart die "perfect" open GL2 compatibel is. Hebben jullie suggesties?
                hard drive: serial-ATA (SCSI's belangrijkste voordeel is volgens mij multitasking: je processor wordt minder aangesproken)
                grafische kaart: nVidia Quadro FX (is naar het schijnt voor CAD wat de GeForce voor games is)

                Het prijskaartje zal navenant zijn, vermoed ik.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Ook niet vergeten dat een snelle Geforce 4 Ti (vanaf type 4200) of de nieuwe Geforce FX (5200 en hoger), alsmede de snelle Ati Radeon kaarten (type 9000 en hoger, BTW snelste videokaart is momenteel de Ati Radeon 9800 Pro) geen nut hebben in combinatie met trage systeemcomponenten, zoals bv. een trage celeron, toch zeker als het ook op gamen aankomt. Ook het type chipset van het moederbord, het type ram geheugen enz. speelt daarbij een rol,

                  Ludovic P.
                  EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                  BD0118BE

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Ronny
                    Professioneel gebruik ik deze kaart: Matrox Parhelia 128Mb DDR, 512Bit GPU (400Mhz) Bulk
                    Dat was ook mijn (eerste) gedacht.
                    Maar 't blijkt/'t schijnt dat de Parhelia het niet echt waar maakt in de omgeving waarmee ik bezig ben (CAD) Mede CAd gebruikers die deze kaart gebruiken lopen niet over van enthousiasme

                    Nu weet ik niet waarmee je Prof. bezig bent, maar blijkbaar voldoet de kaart wel in uw branche??

                    Comment


                    • #11
                      Hé, iedereen alvast bedankt voor de goei raad.Het woordje spelletjes was misschien geen goeie uitdrukking omdat en dat is allesins mijn gedacht ,flightsimulator niet echt een puur spelletje is maar ge moet er toch maar een goeie kaart voor hebben. Afin, we wijken af.
                      Ik ga dus voor een intel 2.8 P4 met een Fsb van 800 met 1Gb aan RAM, het moederbord zal een ASUS P4C 800 deluxe worden. Dit mobo ondersteund tevens serial ATA. Momenteel gebruik ik een mijn "oude" pc een VGA kaart van MSI TI4200, maar ik twijfel of ik deze ga overplaatsen naar de nieuwe pc. Mijn gedacht was altijd een ATI 9500pro maar heb een beetje bang van de overstap van nvidia naar ATI.En inderdaad binnen een paar maand kan de wereld er weer helemaal anders uit zien maar ge moet toch ergens beginnen hé.
                      Als er per ongeluk iemand een goeie pc bouwer kent laat mij dit dan maar weten want daar begin ik nog niet aan.

                      Groetjes
                      Erwin
                      Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                      http://album.zoom.nl/user/lindberg/

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by erwin
                        Hé, iedereen alvast bedankt voor de goei raad.Het woordje spelletjes was misschien geen goeie uitdrukking omdat en dat is allesins mijn gedacht ,flightsimulator niet echt een puur spelletje is maar ge moet er toch maar een goeie kaart voor hebben. ./..
                        Groetjes
                        Erwin
                        Even tussendoor als het mag: wat voor flightsim ?

                        Ludovic P.
                        EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                        BD0118BE

                        Comment


                        • #13
                          Mijn gedacht was altijd een ATI 9500pro maar heb een beetje bang van de overstap van nvidia naar ATI.En inderdaad binnen een paar maand kan de wereld er weer helemaal anders uit zien maar ge moet toch ergens beginnen hé.
                          Als er per ongeluk iemand een goeie pc bouwer kent laat mij dit dan maar weten want daar begin ik nog niet aan.
                          Nu die overstap is normaal geen probleem hoor, soms word er gemeld dat er iets meer probs zijn met de catalyst drivers (ati) dan met de detonator drivers (nvidea), de ATI kaarten zijn over het algemeen wat sneller, moest ik van u zijn zou ik voor de ati radeon 9700 gaan (niet pro versie wegens heel duur) en liefst met 128Mb, nu nog niet echt nodig maar in de toekomst zal er meer gerekend worden op 128Mb ipv 64Mb . Ook is die volledig compatibel met direct X 9 .

                          Kwestie van je pc in elkaar steken, doe het gewoon zelf, al doende leert men, een keer je het gedaan hebt kan je het, zal wel een beetje gepaard gaan met het nodige gevloek , al bij al is het maar wat vijsjes aandraaien, kaartjes insteken en hardeschijf, dvd, cd, ... monteren.
                          Bij al die dingen heb je trouwens een handleiding hoe te monteren en welke instellingen je kunt gebruiken.
                          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                          Comment


                          • #14
                            Die 9500Pro is niet echt een voldoende grote stap weg van de Ti4200 om als upgrade te overwegen.

                            Binnenkort komt ATI met de 9900... misschien duikelen de prijzen van de 97 en 98 reeks dan voldoende....

                            ATI koelers zijn over het algemeen (en vooral op de topreeksen) STILLER dan nvidia... dat was trouwens de grote kritiek op de nieuwe nvidia.. dat ze lawaai maken als een troep wildebeesten.. en bovendien minder presteerde + de ruimte van twee slots nodig hadden

                            Sites met testen:
                            www.tomshardware.com
                            www.anandtech.com
                            www.sharkyextreme.com

                            Comment


                            • #15
                              Zou die TI4200 zeker nog niet upgraden, is zeker genoeg voor de recentste spelletjes.
                              Je kan dan een beetje doorsparen en de prijzen tuimelen ondertussen ook een stuk naar beneden...

                              Voor een vergelijking qua prijzen, kijk eens op www.lingier.be of www.luckys.be
                              Twee winkels waar ik de meeste van mijn aankopen doe...

                              Mijn bescheiden mening,

                              Nick
                              Nikon D300 & een beetje glas...
                              Iets kleiners als carry everywhere

                              Comment

                              Working...
                              X