Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Challenge of the year

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Challenge of the year

    Ik bezit sedert een tweetal maand een digitaal fototoestel. Gelukkig ontdekte ik al snel Belgiumdigital waar ik kan deelnemen aan de Challenge of the month. Ik moet wel zeggen dat ik nu al reeds verknocht ben aan deze side. Ik kan het niet laten dagelijks hiet een bezoek te brengen. Ook verheugt het mij te zien dat een VZW werd opgericht waar reeds 153 leden zich hebben gemeld. Possitief is dat bd gratisch blijft. Nu is de vraag waarom zou ik 25 EUR betalen als ik gratis kan blijven genieten van BD. Nu dacht ik zo waarom geen Challenge of the jaar organiseren voor de leden van de VZW BD. In dit geval zou ik wel overwegen mij als lid van VZW BD in te schrijven. Waarom voor de leden van de VZW geen nevenklassement van de Challenge of de month aanleggen die in aanmerking zou komen voor de Challenge of the year. Dit zou de deelnemers aanmoedigen om teminste maandelijks deel te nemen aan de Challenge of the month. De prijzen moeten daarom niet gichantisch groot zijn. Je zou maandelijks de leider in het jaarklassement al heel tevreden kunnen stellen met zijn foto als openings foto van Belgium digitaal te gebruiken.

    Allee dat was zo maar eens een bedenking van mij. Een bedenking die alle richtingen uit kan en die de VZW zou kunnen doen groeien. Als zoiets er zou komen overweeg ik wel een eventuele lidmaatschap.

    Vriendelijke groeten vanwege een onervaren beginnende digitale knoeier

    Spooky

    http://users.belgacom.net/gisquiere.jacques/
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

  • #2
    het idee is prachtig ,lijkt mij wel wat. het gaat niet om de nuts maar om de glorie en eeuwige roem.
    "Een mening hebben kan dodelijk zijn"

    Comment


    • #3
      Er zullen in de toekomst wel voordelen zijn voor de leden van BD VZW.
      http://www.vannecke.be
      Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
      Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

      Comment


      • #4
        Maar wat die voordelen zijn blijft nog even een verassing.

        Omega
        Groeten Omega.

        www.digiwaart.nl

        Comment


        • #5
          Hallo omega,

          Je moet ons wel de tijd geven om het één en ander te organiseren hé ...

          Jaja

          Originally posted by Omega
          Maar wat die voordelen zijn blijft nog even een verassing.

          Omega
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Wunjo

            Ja inderdaad dat wordt ook wel vermeld. Maar het is momenteel nog niet duidelijk wat dit zal inhouden. Nu mijn bedenking wordt hier gelanceerd om eens te toetsen wat andere BD leden denken over een Vhallenge of the yaer. Van mij uit mag het ook gebeuren in het kader van de bestaande Challenge.

            Sppoky
            Spookys Fotoweb
            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

            Comment


            • #7
              Hallo omega,

              Je moet ons wel de tijd geven om het één en ander te organiseren hé ...

              Jaja
              ik ben het helemaal met JaJa eens.
              het zijn wel natuurlijk vrijwilligers die dit buiten hun normale werk doen.
              en je weet in werken gaat een heleboel vrijetijd zitten
              "Een mening hebben kan dodelijk zijn"

              Comment


              • #8
                Originally posted by spooky
                Nu is de vraag waarom zou ik 25 EUR betalen als ik gratis kan blijven genieten van BD.
                Misschien wel als beloning voor het vele werk wat de mensen hierin hebben gestoken opdat jij kan blijven genieten van deze fantastische site ..... Vergeet niet dat het vrijwilligers zijn die heeeel veel uren in deze site hebben gestoken. Bovendien deel je dan ook in de kosten die gemaakt worden. Lijkt me fair , toch ?
                Dat alleen al is een beloning waard , en zeg nou zelf , 25 euro is toch een koopje ?
                Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                Comment


                • #9
                  Hallo frevaro,

                  Je bedoelt dus: hoe meer ik ga werken, hoe meer vrije tijd?

                  Jaja

                  Originally posted by frevaro
                  Hallo omega,

                  Je moet ons wel de tijd geven om het één en ander te organiseren hé ...

                  Jaja
                  ik ben het helemaal met JaJa eens.
                  het zijn wel natuurlijk vrijwilligers die dit buiten hun normale werk doen.
                  en je weet in werken gaat een heleboel vrijetijd zitten
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Nou spooky, gelukkig kan je hier gratis en voor niets verblijven, maar om een VZW-lidmaatschap te verbinden aan een VZW-challenge??? Doe eerst eens met de 'gewone' challenge mee en laat het aangenaam verpozen als uitgangspunt tellen voor een eventueel lidmaadschap.

                    Comment


                    • #11
                      Spooky, je ziet het veel te zwart/wit.
                      Waarom je voor de challenge zou betalen of niet, dat moet je zelf voor jou uitmaken. Dat is hier al verschillende keren gezegd.
                      Waarom IK betaal, dat weet ik wel.
                      BD is al drie jaar aktief. Ik weet dat deze enkele mensen elke maand veel BF en daarna veel € hebben geïnvesteerd om deze site draaiende te houden. Ik vind het niet juist dat die dat uit hun eigen zak halen en dat wij daar allemaal van profiteren. Dus... om BD te laten voortgroeien betaal ik die € 25. En de voordelen??? och die heb ik nu zo al, ik ben er gewoon aan verslaafd en kan het niet laten van elke morgen, voor ik vertrek naar school te komen kijken dus...
                      Maar ik zeg het... het is voor iedereen persoonlijk.
                      En de challenge, doe mee, het is een enorme verrijking en als je ooit bij de drie eersten geraakt ook een enorme voldoening. Winnen hoeft niet voor mij, deelnemen is winnen.
                      (ik heb echter nog geen cocktail )

                      Comment


                      • #12
                        Act,

                        OW OW!!

                        Ik heb met mijn sugestie zeker niet negatief willen reageren op BD en de Crew. Integendeel ik bewonder BD voor het puike werk dat hier wordt geleverd. Het verheugt mij dat zij van BD een VZW hebben opgericht. Wat mag beschouwt worden als de parel op de kroon voor het gepresteerde in het verleden. Ik vind het dubbel positief dat zij zelfs niet aangeslotenen bij de VZW niet uitsluiten tot deelname. Je mag niet vergeten dat er ook minder kapitaalkrachtigen zijn die via BD zich in deze hobby kunnen uitleven. Denk maar aan onze jeugd die via deze weg zich in de fotografie kunnen vervolmaken. Gepensioneerden die soms met hun klein pensioentje toch langs BD hun vrije tijd zinnig kunnen opvullen zonder noemenswaardige kosten. Zieken die gebonden zijn aan een rolstoel en het financiëel moeilijk hebben worden hierdoor niet uitgesloten. Ik zelf ben Voorzitter van een vrijwilligersbeweging en besef maar al te goed hoeveel werk, vrije tijd en ja zelfs geld de Crew in het tot stand houden van deze side steken. Mijn bedenking om een Challenge of the Year in te voegen is louter een bedenking. Het is voor mij geen eis noch must. Ik wilde alleen maar eens via deze weg toetsen of andere leden hiervoor interesse hebben. Het is tenslotte de Crew BD die beslist of zij al dan niet wensen in te gaan op een voorstel.

                        Ik dacht dat je in een forum de kans kreeg om je mening of vraag over een onderwerp kon stellen.

                        Maar ik heb mij blijkbaar vergist en verzeker je dat ik mij in de toekomst van alle commentaar zal onthouden.

                        Verondschuldigd mij het was zeker niet mijn bedoeling negatief op Belgium Digitaal te reageren.

                        Spooky
                        Spookys Fotoweb
                        BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                        Comment


                        • #13
                          Ik kan me heel goed verplaatsen in je redenatie Spooky. Waarom zou een mens lid worden van BD als het ook gratis kan, zeker als je nog niet zo lang 'meedraait'. Een stimulatie om lid te worden is dus geen gek idee vindt ik. Iedere suggestie/idee in die richting is dan ook toe te juigen en lijkt me ook welkom. Of het er van komt is aan de Crew, die moeten natuurlijk bekijken of iets dergelijks te organiseren is en een kans van slagen heeft.

                          Jouw idee is niet zo gek maar wel een erg lange termijn plan, veel mensen komen en gaan, doen niet iedere maand mee aan de challenge, zijn al vaker onderaan of in de middenmoot geeindigd waardoor je kansen verkeken zijn. Dit zijn zo een paar bedenkingen. Maar goed, de huidige challange is er ook gekomen op verzoek van het 'voetvolk' .
                          Groeten,
                          Ronald
                          http://fotografie.jouwweb.nl/

                          Comment


                          • #14
                            Hallo Spooky,

                            Je message werd hier zeker niet als "negatieve kritiek" ervaren - eerder een interessante denkpiste.
                            En het is idd geen slecht idee om lidmaatschap van de VZW te stimuleren door .... (laat ons zeggen een aantal dingen).
                            Nu, aan het lidmaatschap van de VZW worden zowiezo een aantal voordelen verbonden - daar kan je van uitgaan.
                            Maar alvorens ze te publiceren willen we eerst alles op een rijtje zetten .

                            Alle inbreng in dit forum is welkom, dus de jouwe ook. Blijf dus verder gaan ...

                            En aan Act: jij bent één van onze allerhevigste fans .

                            Jaja
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • #15
                              Spooky, ik wilde persoonlijk mailen naar jou, omdat ik niet zo hou van discussies op het forum en ik merk dat jij me verkeerd hebt begrepen.
                              Ik weet dat er studenten zijn op het forum.
                              Ik weet dat er mensen zijn die het minder breed hebben.
                              Ik weet dat er mensen zijn die gehandicapt zijn en die aan hun rolstoel gebonden zijn en blij zijn dat BD bestaat en gratis blijft. Ook voor die mensen ben ik blij.
                              Ik heb jou niet aangevallen (dacht ik)
                              blijkbaar heb jij dat zo wel aangevoeld.
                              Dat was helemaal mijn bedoeling niet. Helemaal niet.
                              Ik vind dat BD zeker en vast gratis mag blijven.
                              Wat ik wilde benadrukken is gewoon, dat ik geen extra's hoef omdat ik betaal. Snap je? Maar ik dacht dat ik duidelijk was met het zeggen dat dit gewoon mijn mening is.
                              Ik had echt niet de bedoeling, jou of iemand anders aan te vallen.
                              Zeker niet.
                              Ik wou alleen maar zeggen dat ik heel tevreden ben met BD en dat ik voor die diensten wil betalen. Meer was dat niet.
                              Ik hoop dat je me nu begrijpt?

                              Comment

                              Working...
                              X