Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bijna 100MB bestand versturen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bijna 100MB bestand versturen

    Hallo
    Ik maakte een cartoon tekening in fotoshop en die zou nu verzonden moeten worden naar een drukker, die dit zou afdrukken op een zeil van 150 x 200 cm .
    Ik kreeg bericht om dit door te sturen in PDF, maar daar ken ik dus 0,0 van, hoe je dit kan klaren, heb daar ook geen progr.voor, en dan nog...
    Is er een andere manier om dit photoshop bestand door te sturen, zodat de kwaliteit behouden blijft ?
    Bedankt.
    Klein kodakske

  • #2
    Re: Bijna 100MB bestand versturen

    zippen of met winrar opdelen in 10 deeltjes van 10 mb
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Bijna 100MB bestand versturen

      Oploaden via http://www.rapidshare.com/( er zijn er nog meer)
      en de link doorgeven aan de drukker
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment


      • #4
        Re: Bijna 100MB bestand versturen

        via www.yousendit.com

        zorg er wel voor dat jij niet met een hogere versie werkt van photoshop dan je drukker (best eens navragen) want anders zal hij het niet kunnen openen. (om er zelf een pdf van te maken)

        Comment


        • #5
          Re: Bijna 100MB bestand versturen

          TransferBigFiles.com allows computer users to send large files to anyone. Videos, pictures, documents or any other file that is too large to send as an email attachment can be sent through TransferBigFiles.com
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

          Comment


          • #6
            Re: Bijna 100MB bestand versturen

            Lever het binnen op een cdtje als het niet te ver uit de buurt is, of stuur het op via de post.
            Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

            Comment


            • #7
              Re: Bijna 100MB bestand versturen

              Voor afdrukken op zeil volstaat normaal een ontwerp op schaal 1/6, als je aan 300dpi rekent. In jouw geval betekent dat dus 2953x3937 pixels.
              Ik gebruik meestal www.yousendit.com om dingen naar de drukker door te sturen, tot ieders tevredenheid.
              Ik gebruik ook meestal Adobe InDesign om ontwerpen voor de drukker klaar te maken. Je kan hiermee heel gemakkelijk naar pdf exporteren. De meeste drukkers kunnen je een bestandje met pdf-parameters leveren dat je in InDesign kan importeren, zodat je zeker bent dat alles optimaal ingesteld is voor hun RIP (Raster Image Processor).

              Comment


              • #8
                Re: Bijna 100MB bestand versturen

                Ja, met deze tips zou het moeten lukken.
                Bedankt voor de snelle hulp.
                Weet niet wie die drukker is, moet het doorsturen naar de opdrachtgever.
                Ik heb enkel ps 8-CS, Adobe InDesign ken, en heb ik niet, ben ook niet pro bezig dus laveer ik met de middelen die ik heb.
                Moet ik dit dan eerst omzetten naar een jpg om te versturen met bv.yousendit.
                Klein kodakske

                Comment


                • #9
                  Re: Bijna 100MB bestand versturen

                  USB-stick + post.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bijna 100MB bestand versturen

                    je kunt elke type bestand uploaden via zulke websites.

                    ik kan ook mediafire.com aanraden
                    Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bijna 100MB bestand versturen

                      Je kan in PS dit bestand toch weg schrijven in een pdf-file.

                      Opslaan als en dan pdf kiezen.
                      http://www.torekefoto.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bijna 100MB bestand versturen

                        ja, maar je moet toch een klein beetje weten hoe je een pdf opstelt, welke instellingen, want de standaardinstellingen zijn niet altijd dat.

                        Ja, indesign is het opmaakprogramma, maar dan moet je het wel in je bezit hebben en er mee kunnen werken maar in photoshop kan je ook veel.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bijna 100MB bestand versturen

                          Dank jullie wel ,
                          zal beide eens uitproberen, en horen wat het beste is volgens de ontvanger.
                          Klein kodakske

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bijna 100MB bestand versturen

                            Verzend.be, kan tot 100mb
                            I love my D500

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bijna 100MB bestand versturen

                              Nog even laten weten dat het in orde gekomen is.
                              Zoals hier aangegeven , in PS omgezet in een PDF file, en verstuurd met yousendit.
                              Kreeg al bericht terug dat het in orde is.
                              Ik wist al dat je hier goed geholpen kan worden, en dit bevestigd het nogmaals. Bedankt beste vrienden.
                              Klein kodakske

                              Comment

                              Working...
                              X