Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar nieuwe webstek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op zoek naar nieuwe webstek

    Ben op zoek naar een nieuwe, gratis webstek om mijn foto's te plaatsen. Na eerst bij Imageshack klant geweest te zijn overgeschakeld naar Photobucket omwille van de trage downloadsnelheid bij Imageshack. Photobucket valt me ook enorm tegen, wel betere downloadtijden maar zo'n verschrikkelijk trage en schreeuwerige interface.

    Daarom dus op zoek naar beter:
    kwa interface en gebruiksgemak en snelheid zou ik voor mijnalbum.nl willen kiezen, maar deze stek comprimeert de foto enorm: de bestandsgrootte wordt tot zo'n 30% verkleind bij gelijkblijvende afmetingen (zie hiervoor het verschil in bestandsgrootte bij picasa 900 px en de foto bij mijnalbum). Weliswaar is het kwaliteitsverschil moeilijk waarneembaar, maar het is er wel.

    Dan picasa:
    vrij onhandig kwa plakken van link, maar lijkt me wel snel en belangrijker, de kwaliteit van de foto's blijft behouden.

    tinypic ook geprobeerd maar dit lijkt me een photobucket-kloon en mijn IE wil er nogal eens op crashen.

    Dus om de test af te sluiten: drie identieke foto's
    Zien jullie veel kwaliteitsverlies bij Mijnalbum? Het schijnt nogal afhankelijk te zijn van het gebruikte beeldscherm.

    Groeten,
    Geert


    picasa 800 px -versie :



    picasa 900 px -versie:


    mijnalbum:

  • #2
    Re: Op zoek naar nieuwe webstek

    Het zou natuurlijk te mooi dat dat "perfekt" gratis zou zijn. Zelfs al betaal je zijn er zaken die niet 100% zijn.

    Comment

    Working...
    X