Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

URBAN, oké, maar....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • URBAN, oké, maar....

    Ben al een tijdje bezig met locatie-fotografie, ik vind ook het plezier van het "zoeken" naar locaties voor shoots.
    Er is echter een grote maar...

    De meeste van die locaties zijn "verboden toegang", privé-terrein.

    Wat zijn nu, behalve de kans op lichamelijke letsels (oude, soms instabiele gebouwen) de risico's die je loopt.
    Wat als je op zo'n locatie gevat wordt?

    Ervaringsdeskundigen?

    Thx...
    Jan

  • #2
    Re: URBAN, oké, maar....

    Krakers of junkies tegen komen die je van je materiaal ontdoen.
    Buren die je zien binnen glippen hebben en de politie verwittigd hebben,als ze wat moeilijk doen je materiaal in beslag nemen.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #3
      Re: URBAN, oké, maar....

      Op de meer dan 30 locaties dat ik al gedaan heb ben ik nog maar 2 keer gesnapt en die 2 waren zeer extreem le vetinair en maison de viron.
      Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

      Comment


      • #4
        Re: URBAN, oké, maar....

        Oorspronkelijk geplaatst door Foantje Bekijk bericht
        Op de meer dan 30 locaties dat ik al gedaan heb ben ik nog maar 2 keer gesnapt en die 2 waren zeer extreem le vetinair en maison de viron.
        En wat waren de gevolgen toen?

        Jan

        Comment


        • #5
          Re: URBAN, oké, maar....

          Oorspronkelijk geplaatst door NuchterJan Bekijk bericht
          En wat waren de gevolgen toen?

          Jan
          Eerst keer gewoon gesprek met eigenaar als je bedoelingen uitlegt enz zijn ze meestal wel wat kalmer enz. 2 de keer was er politie in het gebouw en men rugzak stond nog in een gang en die had die meegenomen anders had die ons nooit gevonden dus zijn we na buiten gegaan en zagen we dat er nog 3 combi's waren toegekomen met kogelvrije vesten enz maar ja dit lag ook in gevaarlijke wijk dus verzekers voorzorgen voor krakers enz en dan hebben we verwittiging had. meestal kom je er wel goed vanaf hoor gewoon beleefd zijn en just leave footprints
          Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

          Comment


          • #6
            Re: URBAN, oké, maar....

            Tja, gezien er tegenwoordig nog weinig respect getoond wordt, ik bedoel dit algemeen, kijk rondom u in de steden en je ziet direct dat er velen zijn die net dat 1 belangrijk woord al lang niet meer kennen, kan ik mij voorstelle dat er vaak van het ergste uitgegaan wordt.

            Aan de andere kant, als je betrapt word en je kan duidelijk aan tonen dat je alleen foto's wou nemen en, bij wijze van spreken, zelfs geen stofje wil verplaatsen....denk ik dat dit bij velen een vorm van bewondering opwekt, alzeker als je beleefd blijft en ondergaat.

            Nu ik ga rustig verder zoeken naar locaties en stilaan beginnen publiceren en mij dan stilaan in de wereld van de urbanisten nestelen.

            Jan

            Comment

            Working...
            X