Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's en Facebook

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's en Facebook

    Ik wil graag enkele van mijn foto's -- vaak diegene die ik net geslaagd vind -- publiceren op facebook, zodat ik ze kan tonen aan enkele van mijn (dierbaarste) vrienden/contacten.
    Echter, er is een kleine clausule in de overeenkomst van facebook die zegt dat zij automatisch eigenaar worden van alle afbeeldingen die op facebook gepost worden.

    Zijn er manieren om dit enigzins te "omzeilen"? Kan je bijvoorbeeld een watermerk of tekst ala "voor de volledige afbeelding, zie/email ..." op de afbeelding aanbrengen en er dan van uitgaan dat zij enkel eigenaar zijn van de afbeelding MET de tekst/watermerk/vervorming/... zodat je nog steeds alle rechten behoudt op de originele afbeelding?

    Of best gewoon "foto's op FB publiceren" mijden als de pest (indien je de rechten wil behouden)?
    Everything in the world slowly fades with time. It is very difficult to remain still, and keep things exactly as they are in just one particular moment.

  • #2
    Re: Foto's en Facebook

    Posten op Flickr (n daar je copyright instellingen goed zetten) en vanop FB een link er naar leggen.. dan zie je op FB enkel een verkleinde versie.
    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

    Comment


    • #3
      Re: Foto's en Facebook

      Als je bang bent dat ze ze ergens voor gaan gebruiken, zet er dan een watermerk in... Lijkt me weinig waarschijnlijk eigenlijk, tenzij je toevallig de laatste foto van Michael Jackson zou genomen hebben, die zet je dan beter niet op Facebook
      Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

      Comment


      • #4
        Re: Foto's en Facebook

        Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
        Als je bang bent dat ze ze ergens voor gaan gebruiken, zet er dan een watermerk in... Lijkt me weinig waarschijnlijk eigenlijk, tenzij je toevallig de laatste foto van Michael Jackson zou genomen hebben, die zet je dan beter niet op Facebook
        Héhé, nee ik denk dat mijn "werk" daar inderdaad nog niet echt voor in aanmerking zal komen, maar het is toch iets dat steeds in m'n achterhoofd spookt bij het plaatsen van een foto op FB. Al gaat het dan maar over een vakantiekiekje.
        Everything in the world slowly fades with time. It is very difficult to remain still, and keep things exactly as they are in just one particular moment.

        Comment


        • #5
          Re: Foto's en Facebook

          je kan ze er op elk moment afhalen, en dan gaan de rechten volledig terug naar jou
          Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

          Comment


          • #6
            Re: Foto's en Facebook

            Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
            je kan ze er op elk moment afhalen, en dan gaan de rechten volledig terug naar jou
            Da's interessant om weten. Zit je natuurlijk nog met het kopieerrecht, maar als je daar van gaat wakker liggen, kun je beter van het internet wegblijven, lijkt me.
            Everything in the world slowly fades with time. It is very difficult to remain still, and keep things exactly as they are in just one particular moment.

            Comment

            Working...
            X