Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's online opslaan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's online opslaan

    Hellow,

    Omdat ik net een nieuwe (en eerste) DSLR heb gekocht, zou ik graag al mijn foto's online willen opslaan. Aangezien ik momenteel zo'n 300mb aan foto's maak per week, zou ik een ongelimiteerd aantal opslagruimte wel kunnen gebruiken. Ook moet de dienst gratis zijn en je moet er makkelijk honderden foto's tegelijkertijd kunnen opslaan. Ik zou ook graag kunnen instellen of de foto's openbaar of privé zijn.

    Heeft er hier iemand ervaring mee of kent iemand zo een dienst? Gelieve zo spoedig mogelijk te reageren!

    Mvg en bij voorbaat dank,

    Seppe

  • #2
    Re: Foto's online opslaan

    Flickr voldoet aan alle voorwaarden, uitgezonderd prijskaartje - 25$ per jaar voor onbeperkte opslag + zelf (en in te stellen ook anderen) heb je toegang tot de originele files en niet enkel resized-foto`s zoals meestal het geval is.

    Comment


    • #3
      Re: Foto's online opslaan

      Dat wist ik eigenlijk al en het moet eigenlijk echt gratis zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Foto's online opslaan

        Je zal altijd tegen een beperking aanlopen, vrees ik. Of je moest verschillende gratis accounts aanmaken bij picasa, flickr,...
        Maarten
        Canon 40D + en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Foto's online opslaan

          Liever alles op één account
          Last edited by Seppehazenbosch; 7 juli 2009, 15:09.

          Comment


          • #6
            Re: Foto's online opslaan

            Dat ga je echt niet kunnen vinden denk ik. Waarom zou iemand veel kosten maken om zo iets vervolgens gratis aan te bieden?
            http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

            http://rouwkema.smugmug.com/

            Comment


            • #7
              Re: Foto's online opslaan

              Voor niks......gaat de zon op en vandaag valt schijnbaar de regen ook gratis en meer niet.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Foto's online opslaan

                Waarom moeten AL uw foto's online staan? Ik maak een selectie die ik aan anderen wil laten zien. De rest houd ik op mijn pc, en nog een back up op een aparte schijf.
                Als je bepaalde eisen stelt, zul je er toch iets tegenover moeten zetten. Als je iets gratis wil, dan moet je tevreden zijn met wat ze je aanbieden.

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's online opslaan

                  Oorspronkelijk geplaatst door Seppehazenbosch Bekijk bericht
                  Dat wist ik eigenlijk al en het moet eigenlijk echt gratis zijn.
                  25 dollar per jaar is nu toch ni echt veel he

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's online opslaan

                    Wil je de foto's online zetten om ze te laten bekijken, of wil je ze online opslaan als back-up?

                    De foto's die je via internet wil laten bekijken, die verklein je voor je ze uploadt. Dan heb je minder ruimte nodig, en wordt de datatransfer veel kleiner als de foto's gedownload worden om ze te bekijken.

                    Voor heel grote albums zal je altijd wel een betalend account moeten nemen, wil je wat minder foto's online zetten dan heb je een paar mogelijkheden die gratis zijn (sommige met reclame, zodat ze toch nog wat geld terugkrijgen).

                    Ik heb bij Fotopic een Premium-account, omdat ik geregeld foto's maak op (sport)evenementen hier in de buurt. De eerste dagen na dat evenement is de datatransfer dan gewoonlijk heel erg hoog, en daarom gaat dat alleen met een betalend abonnement (anders blokkeren ze de boel bij Fotopic, dat heb ik ooit zelf gemerkt).
                    (Van zo'n evenement zet ik altijd een heel groot aantal foto's online, ik probeer zoveel mogelijk deelnemers op de foto te krijgen.)

                    Maar ik denk niet dat je direkt zo'n massale toeloop mag verwachten als je pas zo'n website opzet...
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's online opslaan

                      www.pix.ie

                      500mb per maand gratis
                      Nikon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's online opslaan

                        Oorspronkelijk geplaatst door Woete Bekijk bericht
                        www.pix.ie

                        500mb per maand gratis
                        Bedankt ! Dit is alvast heel handig!

                        En bedankt aan iedereen voor hun hulp. Ik heb uiteindelijk besloten een HD te kopen. En vele van mijn foto's zet ik op mijn webhost in een flashalbum.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto's online opslaan

                          Ik zou zeker het net niet gebruiken als gratis backup. Zoals BlackB@ndit al aanhaalde: je laadt verkleinde versies van je foto's op, maar zou lokaal (zoals Sannepoes ook zei) zowel op HD als op CDRom of DVD backups moeten houden.
                          Ik denk wel dat er online backup diensten bestaan, maar dat je ook betaalt voor kwaliteit van de verbinding en waarborg dat je gegevens bewaard blijven.
                          Je zou de eerste niet zijn die zijn online data verliest (of b.v. tijdelijk niet meer aan kan) omwille van serverproblemen.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto's online opslaan

                            Om enkel en alleen te backuppen gebruik ik Mozy.
                            Kan je alles naar vesturen, niet enkel foto's, en onbeperkt aantal GB's.
                            De gratis versie is beperkt tot 2GB, test het eens uit, als het je aanspreekt kan je een jaarabonnement nemen voor geen geld 4.95$ x12
                            Nikon

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto's online opslaan

                              Met IDrive kan je gratis 12GB backuppen.

                              Comment

                              Working...
                              X