Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afdrukcentrales?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afdrukcentrales?

    Zijn de online printservice diensten nu allemaal slecht?
    Na de klachten over Pixum nu ook Kruidvat die slechte service aflevert.
    Tien dagen wachten op 20 fotokes??? (En ik heb ze nog niet!)
    En het ergste was dat ze niet voor mij waren.
    Iedere dag vragen die mensen waar hun foto's blijven.
    Het rood staat tot achter m'n oren en ik durf niet meer op straat komen...
    Nog goed dat Hema er is om alles recht te trekken.
    Deze brief zojuist verzonden naar de klachtendienst van Kruidvat.
    Hier de brief:

    ------------------------------
    Geachte,

    Deze mail als klacht op jullie online fotoprintservice.
    Ik heb maandag 1/09/03 een afdruk opdracht verzonden voor 21 foto’s allen van dezelfde afmeting.
    Direct na het uploaden heb ik een bevestiging e-mail van jullie gekregen.
    Pas op 8/09/03 krijg ik de mail met de melding dat de bestelling klaar is.
    En wat blijkt? Zelfs een dag later zijn ze nog niet in de winkel aangekomen.
    Dit maakt samen tien dagen om foto’s af te drukken??? (Als ze al morgen in de winkel zouden zijn, wat ik betwijfel)
    Vroeger heb ik nog gebruik gemaakt van jullie service en toen kon het blijkbaar wel op drie dagen?
    Nochtans is er op jullie site te lezen dat het drie werkdagen zou zijn???
    Ik citeer:
    ------------------------------
    5- Bewerkingstijd
    Uw opdracht wordt bij ontvangst direct uitgevoerd. De foto's liggen na drie werkdagen klaar bij het Kruidvatfiliaal van uw keus.


    Wat dus een grap is, want zelfs na twee weken zijn ze er niet…

    Omdat de foto’s niet voor eigen gebruik waren en het dus dringend begon te worden, heb ik dezelfde foto’s gisteren maandag 8/09/03 naar Hema printservice gestuurd.
    Diezelfde dag in de namiddag de mail gekregen dat ze vandaag dinsdag klaar waren.
    En effectief ze waren deze morgen al in de winkel.
    Dus Hema kan het op twee werkdagen (anderhalf eigenlijk) wat jullie op TIEN dagen niet klaarspelen?

    Dit is in ieder geval de laatste maal geweest dat ik van de Kruidvat diensten gebruik maak.

    Nota:
    Deze mail wordt ook als open brief gepubliceerd op Belgium Digital vzw. Internationaal digitaal fotografie informatieforum Benelux.



    Hoogachtend,

  • #2
    Danke Mic, hebben we meteen een soort standaardbrief voor als het ons weer eens overkomt

    Comment


    • #3
      Als het zo doorgaat kunnen we misschien zelf een afdrukservice starten
      http://www.vannecke.be
      Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
      Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

      Comment


      • #4
        Tof antwoord mila,
        je zou haast gaan denken dat er overal een haar in de boter zit, maar om zelf foto's te gaan afdrukken???

        zo'n machientjes zullen nu ook weer niet aan weggeefprijzen zijn.

        Trance_811


        \Nickname: Trance_811
        \Lidnr: BD0145BE

        \website: http://www.fotojo.be
        \@:trance_811@hotmail.com

        Comment


        • #5
          Awel ja...
          We konden misschien een ombudsman in dienst roepen.
          De BD ombudsman... Daar gaan ze bang van hebben !

          Comment


          • #6
            ik neem de organisatie van de BD-knokploeg op me
            mvg,
            Dieter

            Comment


            • #7
              Ik denk dat ik ook niet meer bestel voor andere mensen,
              werk me steeds in de nesten
              Heb voor mijn broer ongeveer 100 foto's besteld bij Colormailer.
              hij verteld me nu dat er een lege evelop is toegekomen zonder 1 foto .
              Nu heb ik ook een mailtje gestuurd naar colormailer....in afwachting tot?
              Vorige week 2 vergrotingen in de bus met kreuk in de beide foto's
              Ok daarvoor ben ik wel even naar het postkantoor mijn beklag gaan doen....maar het word me toch ook wat te veel...mischien toch maar beter hier om de hoek gaan denk ik.
              Maar ja een mens is van nature lui, dus probeer mog 1 maal als het dan nog verkeerd loopt dan ga ik wel elders.
              Als er nog iemand tevreden is van online printservice teminsten
              Canon Powershot G3

              Comment


              • #8
                [QUOTE] Originally posted by Aspherix
                Originally posted by mic
                Belgium Digital vzw. Internationaal digitaal fotografie informatieforum Benelux.
                Dit kan je geen 10 maal snel na elkaar uit het hoofd zeggen.
                http://www.vannecke.be
                Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

                Comment


                • #9
                  Misschien is het na de laatste ervaringen van Phille en Mic handig om deze topic weer eens nieuw leven in te blazen

                  http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=19462&whichpage=1&SearchTerms=a fdrukcentrale

                  Comment


                  • #10
                    Goeie brief, Mic.
                    Benieuwd naar hun reactie.

                    Het wordt moeilijk om goede prijs/kwaliteit/service te krijgen.

                    Moet nog de service vinden die ze alle drie heeft !!
                    Kruidvat vind ik nog steeds de beste kwal. voor hun prijs.
                    Hun 13x18 kost zoveel als een 10x15 elders.
                    Heb begin augustus 10 foto's van mijn reis als test geprobeerd : perfect resultaat ... na 2 weken

                    Hema / Fuji / Prestoprint : snelle service, goeie prijs, maar vind hun afdrukken té hard, te veel contrast, en onnatuurlijke kleuren.

                    Pixum : snel en goedkoop, één maal geprobeerd... ...nooit meer.
                    Veel rood in de foto's en onscherp en te weinig contrast.

                    Spector en Agfanet (via selexion-keten) : heel goede kwaliteit en service, maar jammer genoeg te duur !

                    Kodak (Fnac, Makro, Carrefour...) : zelfde prijsklasse als Spect/Agfa. Nog niet geprobeerd.

                    Iemand nog andere alternatieven ?
                    Elka : vind ik ook nogal duur.
                    Andere ??

                    Zal mij toch nog ne goeie printer moeten aanschaffen zeker ?
                    www.damafoto.be
                    Facebook Damafoto

                    Comment


                    • #11
                      Het is natuurlijk enorm spijtig dat je niet meer kan rekenen op de service van die online diensten maar heb je nooit eens nagedacht waarom het zo kan zijn? Onlangs heb ik op het nieuws gezien dat de digitale fotografie met 50% gestegen is en dat de mensen ongelooflijk veel gebruik maken van die online afdrukcentra. Is het dan niet logisch dat filialen zoals het kruidvat af en toe een beetje overwerkt geraken en dat het daarom zo lang duurt?
                      Het is niet dat ik het goed keur wat er gebeurd en ze zouden eventueel de website moeten aanpassen dat het eventueel lang kan duren als het druk is zoals nu, na de vakantieperiode want dan wil iedereen zijn foto's afdrukken.
                      Natuurlijk wil iedereen zo snel mogelijk zijn foto's en als je werkt in opdracht van wil je het zeker op tijd en dan ben je natuurlijk kwaad als het er niet op tijd is maar ja... Het zijn en blijven mensen en die zijn spijtig genoeg niet perfect hé. Het kan zijn dat iemand anders bij hema juist hetzelfde probleem heeft dan jij nu bij kruidvat en dan bij kruidvat gaat en ze dan op enkele dagen heeft. Kan afhangen van de drukte of er kan altijd eens iets mislopen in de productie. Je mag ook niet vergeten dat de programatuur van zo een service ook niet perfect is, er kunnen daar ook fouten in zitten waardoor ze eventueel een bestelling verliezen. Het zijn dingen die kunnen gebeuren en waar men nu eenmaal moet mee rekening houden.
                      Ik pleit ze dus echt niet vrij maar we moeten ook eens stil staan bij wat er allemaal komt bij kijken en dat de digitale fotografie in een lift zit en dat ze dat eventueel niet kunnen volgen.
                      http://www.yonaweb.be/passero
                      Flickr Photostream

                      Comment


                      • #12

                        Iemand nog andere alternatieven ?
                        Mijn fotoboer, Nelissen in Mechelen, werkt met een eigen afdrukcentrale van Fujifilm op Fujicolor Archive Paper Supreme.

                        Vandaag breng je de CD-rom met de foto's binnen; dan kan je morgen na 4 uur de foto's afhalen. Mat of glossy voor de zelfde prijs.

                        Geen opstartkosten. 45 cent per foto, 10 procent korting vanaf 50 of 15 procent vanaf 100 stuks.

                        Niet de goedkoopste misschien, maar schitterende kwaliteit en een zeer goede en snelle service.

                        Comment


                        • #13
                          Ik heb exact hetzelfde voorgehad!!!

                          Dit was hun antwoord:


                          Geachte,

                          Helaas moeten wij u meedelen dat er op dit moment vertragingen zijn betreffende de digitale bestellingen. Onze excuses voor het ongemak.
                          Uw bestelling zou vrijdag 5 april in de winkel liggen.

                          Vriendelijke groeten

                          >>> "Stijn Verrept" 30/03/2002 12:05:53 >>>
                          Beste,

                          Ik ben net terug van Kuidvat waar men mij doodleuk meedeelde dat de foto's nog niet binnen waren! Dit is alvast de laatste keer dat ik bij jullie bestel. Waarom stuurt men in godsnaam een mail dat de foto's binnen zijn terwijl daar NIKS ligt???

                          Wachten tot dinsdag was de boodschap...


                          Vriendelijke groeten,

                          Stijn Verrept.

                          www.entrysoft.com
                          Gallery: http://www.fotogallerij.be

                          Comment


                          • #14
                            Hi Mic,

                            Ben inderdaad erg tevreden over de kwaliteit van Hema maar soms hapert er wat aan hun uploadsysteem... Zo werden mijn foto's allemaal naar een filiaal in Amsterdam verzonden. Het bleek voor mij onmogelijk om ze naar mijn hemafiliaaal te laten sturen (Hasselt) steeds verscheen er bij de pop-up: uw foto's zullen worden afgeleverd in het filiaal Amsterdam...

                            Heeft er iemand al ervaringen bij de 1uur fotoservice in Hasselt? Krijg je dan precies dezelfde kwaliteit als wanneer je ze verzend via het net???

                            Mvdg,

                            Todosranas
                            Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

                            Comment


                            • #15
                              Ja, natuurlijk...
                              Ik breng foto's die ik direct nodig heb voor m'n werk ook binnen bij de lokale fotoboer... maar dan kosten ze het dubbele. Je heb ze wel direct. Ik betaalde net 5,50€ voor een 18 X 24 cm...
                              Of ik stuur ze naar Elka. Die zijn ook heel goed en op drie dagen maar ook een stuk duurder.
                              Ik heb al verschillende malen foto's naar Kruidvat gestuurd en altijd binnen dezelfde week m'n foto's gekregen.
                              Maar nu loopt het echt de spuitgaten uit...
                              Zeker omdat ze reclame maken van "binnen de drie werkdagen ligt 't in de winkel!"
                              Niet waar dus.
                              En ja, het kan zijn dat ze het momenteel wat drukker hebben omdat de vakantiefoto's binnenstromen...
                              Maar dan zal Hema het toch ook drukker hebben? En die kunnen op één dag hun foto's in de winkel hebben???
                              En als het drukker is dan moeten ze maatregelen nemen... Te veel bestellingen? Fijn, maar dan moeten er meer interims komen om de bestellingen af te handelen, maar de klant mag daar in geen geval iets van merken.
                              Neen, de service is veel minder geworden bij Kruidvat.
                              Je moet maar wachten als je 't goedkoop wil.

                              Maar wat de zaak dan erger maakt is dat de foto's voor iemand anders zijn. Hoe moet je aan die mensen iedere dag opnieuw vertellen dat hun foto's er nog niet zijn???
                              "Jamaar, je zei toch dat we ze op drie dagen hadden?"
                              "Tja, ik kan er ook niks aan doen he? ik weet 't ook niet hoe dat komt..."
                              "Gij zijt ene schone gij ! We zouden die foto's laten zien aan ons ouders , maar nu kan dat niet meer, ze zijn zaterdag terug naar Spanje vertrokken, en ik wou ze zondag meenemen naar de BBQ"
                              "Sorry, ik kan er echt niets aan doen hoor... Kruidvat??? ik weet nie".
                              "Wacht maar manneke, tot gij eens op het stadhuis komt om iets te vragen... maar gij gaat wachten zulle!"

                              "ai, ai.."
                              (Ze werken namelijk op het stadhuis... )

                              En als ze nu morgen nog niet daar zijn... Dan kunnen jullie in de krant lezen wat er met die Kruidvat winkel is gebeurt! Mijn wraak zal zoet zijn ! ne!

                              Comment

                              Working...
                              X