Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

KASK vs Sint-Lukas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • KASK vs Sint-Lukas

    ik moet kiezen om fotografie te volgen tussen KASK in Brussel of Sint-Lukas gent

    iemand die ervaring heeft met een van die scholen?

  • #2
    Re: KASK vs Sint-Lukas

    Waarom niet het Sint-Lukas in Brussel? Daar ga ik nu naar men derde jaar.

    Comment


    • #3
      Re: KASK vs Sint-Lukas

      oops ik bedoelde kask in gent en sint-lukas in brussel

      Comment


      • #4
        Re: KASK vs Sint-Lukas

        Misschien gaat de keuze niet alleen over KASK en sint-lucas, maar ook over de steden Gent en Brussel ...
        waarmee ik bedoel, waar voel je je het best?
        In die vuile nest dat Brussel is, zou ik niet met plezier gaan rondlopen, maar dat is een persoonlijke mening.

        Comment


        • #5
          Re: KASK vs Sint-Lukas

          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          Misschien gaat de keuze niet alleen over KASK en sint-lucas, maar ook over de steden Gent en Brussel ...
          waarmee ik bedoel, waar voel je je het best?
          In die vuile nest dat Brussel is, zou ik niet met plezier gaan rondlopen, maar dat is een persoonlijke mening.
          weer altijd even tactvol

          Brussel is heerlijk als je de stad kent. Heel internationaal En dit bedoel ik positief...

          Maar is dit niet een beslissing die je zelf moet nemen? Heel gevoelsmatig hoor en je vraagstelling was waarschijnlijker gemakkelijker als je om ervaringen van KASK en Sint-Lucas had gevraagd Catherine...

          Groeten

          Mipstoo

          Comment


          • #6
            Re: KASK vs Sint-Lukas

            Op kot gaan kan ook in Leuven, ik ken meerdere mensen die dat doen. Zelf woon ik ook in Leuven en het is maar 20 min reizen, zeker te doen. Sommige van mijn medestudenten hebben een kot in Brussel zelf en zijn minstens even lang onderweg als ik. Niet dat er iets mis is met Brussel.

            Zelf ga ik dus naar men 3e jaar. Mijn eerste heb ik aan de mda in Genk gedaan maar die school is het slechtste van het slechtste. Misschien heb ik daarom een overdreven goed beeld van St Lukas, misschien ook niet. Het is een zware richting (als je er voluit voor gaat) maar als je het ergens gaat leren is het daar. Leerkrachten die weten waar ze het over hebben en ook een enorme technische kennis bezitten. (in tegenstelling tot Genk..)

            Een niet te overziene factor is de uitrusting, ook hier denk ik dat het niet beter kan dan aan het St. Lukas; 8 (dure) technische camera's, die in de studio niet meegerekend. Een twintigtal spiegelreflexen van het goedkoopste tot het duurste, een twintigtal Hasselblads, nog een hele reeks andere middenformaat toestellen. Een hele resem analoge kleinbeeld reflexen, flitskoffers, 4 digitale ruggen (!!), digitale technische camera, Hasselblad H3D-III, uitmuntend uitgeruste studio en doka etc etc..

            De eerste 2 jaren zijn voornamelijk analoog; het eerste kleinbeeld zwart-wit (incl. dokawerk) en het tweede voornamelijk middenformaat (en TC) dia. In het tweede beginnen ook de introducties naar digitaal. Minpunt is dat die dia's en ontwikkeling tegenwoordig wel wat kosten.. Zeker in het begin van het tweede jaar wanneer je met de TC in de studio gaat leren werken ga je best wat film (geld) kwijt spelen.

            Niets aan te merken op de leerkrachten buiten dat bij sommige de communicatie misschien wat chaotisch is van tijd tot tijd.
            Omdat het merendeel van de week vrij in te delen is naar believen worden de theorievakken een beetje naar de achtergrond geschoven door de leerlingen. Dit is wel te merken is aan de hoeveelheid herexamens want niet alle vakken zijn even gemakkelijk.

            Zoals je wel merkt kan ik deze school alleen maar aanraden.

            Comment


            • #7
              Re: KASK vs Sint-Lukas

              St Lukas Brussel. Zeker weten.

              Comment

              Working...
              X