Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Privacy regels Europees onder vuur en van Nederland via link uitgebreid bereikbaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Privacy regels Europees onder vuur en van Nederland via link uitgebreid bereikbaar

    Hoi Mede forumleden.

    Als amateur fotograaf is het van eminent belang te weten wat wel en niet mag en kan.
    De regels op het schenden van privacy, portretrecten en dergelijke vanuit België zijn al vaker belicht, Die van Nederland nog niet zo uitgebreid als de volgende link mogelijk maakt.
    Bron is NRC Handelsblad.

    Wie op de foto staat, kan via zijn portretrecht publicatie van de foto verbieden als hij daar een redelijk belang tegen kan aanvoeren. Privacy is het meest voorkomende belang. Voor bekende personen is er ook een commercieel belang.


    Ik heb het gehele artikel aangevraagd bij het NRC handelsblad om dat integraal hier te kunnen en mogen aanbieden (dit ivbm auteursrecht )

    Europees gezien zijn er ook veel regels en plichten aangescherpt en bijgekomen.
    In dit krantenartikel staat daar een uitspraak over.
    Eronder heeft zich een interessante discussie gevormd.

    Nieuws, duiding, analyse en onderzoeksjournalistiek over onderwerpen die er echt toe doen. Feitelijk, betrouwbaar, diepgravend en genuanceerd.


    Kern van de zaak was, is en blijft : Als we met enige omzichtigheid en zorgvuldigheid opereren, is er niets aan het handje en hoeven we niet alleen maar modellen in te huren
    Vraag je af of jij jazelf of jouw moeder of vrouw wel zo gefotografeerd wenst te zien in die situatie, hou je daaraan en je hebt en volgt een redelijke richtlijn lijkt me zo.
    Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

  • #2
    Re: Privacy regels Europees onder vuur en van Nederland via link uitgebreid bereikbaa

    Hoi, Irineas. Enige reden om dit hier (in de Shoot-hoek) te posten en niet in Algemeen? Daar vind je een heel uitgebreide thread over de privacy wet. Misschien ken je dat draadje, maar ik geef je toch maar een LINK. In hetzelfde forumonderdeel Algemeen vind je tevens een thread over auteursrechten.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Privacy regels Europees onder vuur en van Nederland via link uitgebreid bereikbaa

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Hoi, Irineas. Enige reden om dit hier (in de Shoot-hoek) te posten en niet in Algemeen? Daar vind je een heel uitgebreide thread over de privacy wet. Misschien ken je dat draadje, maar ik geef je toch maar een LINK. In hetzelfde forumonderdeel Algemeen vind je tevens een thread over auteursrechten.
      Hoi LesC
      Je hebt gelijk, ik had dat daar niet gevonden en achte het hier ook op de plaats.

      Mod ? zou je zo vriendelijk willen zijn deze naar de juiste forum te verplaatsen zoals LEsC suggereerde ?
      Alvast bedankt.

      Ik heb overigens nog geen reactie ontvangen van NRC handelsblad.
      Last edited by Irineas; 6 juli 2009, 22:24.
      Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

      Comment

      Working...
      X