PDA

Volledige versie bekijken : Bokken in de Sierra Nevada

MG-TF
3 juli 2009, 12:42
tijdens onze wandeling naar de Collado del Veleta 3.396 M. kwamen we een hele kudde tegen van deze beestjes, gewoon prachtig. Hier dan één fotootje van de .....

http://i40.tinypic.com/s3nalg.jpg

sl.1/80 - f/6.3 - iso 100

ten gevolge van de positieve reacties in fotobeoordeling Dieren, waag ik het ook eens om deze foto in dit forum te plaatsen

graag jullie mening/tips, grts Ingrid

bouk
4 juli 2009, 08:53
mooi shot en een goede belichting, jammer dat de rechter hoorn (voor de kijkers links) de achterliggende rots aantipt.
stapje naar links had dus (nog) mooier geweest.
grt,bouk.

Vinnydizzy
4 juli 2009, 09:09
mooi shot en een goede belichting, jammer dat de rechter hoorn (voor de kijkers links) de achterliggende rots aantipt.
stapje naar links had dus (nog) mooier geweest.
grt,bouk.

Niet helemaal mee eens, bouk. Ik vind dat de scherptediepte die hier aanwezig is dit niet verreist. Een stapje naar links zou heel wat wegnemen van de linkerhelft van het beestje z'n kopje.

Ik vind het dus een mooie foto zoals hij is! :G

Johan G
4 juli 2009, 09:15
Iets minder centraal had nog mooier geweest maar dat is muggeziften.
Heel mooie foto:G:G

Johan

mseg
4 juli 2009, 13:46
Nen knappe:G:G

bouk
4 juli 2009, 14:07
Niet helemaal mee eens, bouk. Ik vind dat de scherptediepte die hier aanwezig is dit niet verreist. Een stapje naar links zou heel wat wegnemen van de linkerhelft van het beestje z'n kopje.

Ik vind het dus een mooie foto zoals hij is! :G

als je een stapje naar links doet, draait het beest gegarandeerd de kop mee en komt de hoorn vrij van de rots en blijft de hele kop te zien.
beetje spelen met je model hè.
grt,bouk.

MG-TF
4 juli 2009, 18:40
als je een stapje naar links doet, draait het beest gegarandeerd de kop mee en komt de hoorn vrij van de rots en blijft de hele kop te zien.
beetje spelen met je model hè.
grt,bouk.

hier dan een beetje naar links, maar nee hoor hij volgde niet, nu raakt de linker hoorn (voor de kijkers rechts) de achterliggende rots aangetipt.

http://i41.tinypic.com/2nu6tjr.jpg

sl.1/200 - f/6.3 - iso 200

ik was al blij dat hij bleef zitten, ik stond er amper 5 à 6 meter vandaan, vond de vorige beter dan zie je het beestje completer, grts Ingrid

Vinnydizzy
4 juli 2009, 22:15
hier dan een beetje naar links, maar nee hoor hij volgde niet, nu raakt de linker hoorn (voor de kijkers rechts) de achterliggende rots aangetipt.

Zie je wel, bouk? :D

cromagnonman
4 juli 2009, 23:15
Is een mooie die eerste met zijn horentje links tegen de rots :D:G:G

MG-TF
15 juli 2009, 12:52
iedereen bedankt voor de toffe reacties :G:G, dat doet deugd, alweer wat bijgeleerd, grts Ingrid