Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belasting teruggave bij uitvoer naar buitenland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Belasting teruggave bij uitvoer naar buitenland

    Hey allen,

    ik heb even de zoekfunctie geprobeerd, maar niet meteen iets gevonden..

    Ik woon buiten de EU, en dus is het principe mogelijk om hier tax-free dingen te kopen, of, je kan alleszins je btw terugkrijgen als je op de douane aantoont dat je die dingen mee hebt. Een betere uitleg staat hier.



    Nu blijkt de grootste uitdaging te zijn om een winkel te vinden die hieraan wil meedoen... Weet er iemand van jullie toevallig zo'n winkel? Het gaat best wel om veel geld natuurlijk...

    Bedankt.
    Go with the flow high on life.
    Nikon D90 + Nikkor 16-85mm + Nikkor 35mm 1.8 + Nikkor 70-200mm 2.8

  • #2
    Re: Belasting teruggave bij uitvoer naar buitenland

    Ikzelf heb dit jaar iets gekocht als BE burger die woont in BE iets gekocht bij Coolblue (de koepel waar onder andere mp3shop, laptopshop, .... onder zit) en kreeg als zelfstandige met BTW nummer de materialen aangeleverd zonder BTW want Coolblue is in Nl gevestigd.

    Dat is de enige winkel die ik ken die de BTW niet doorrekent aan een zelfstandige. Voor particulieren helemaal geen evaring.

    PS: verander de titel even als je wil, het is niet belasting maar BTW teruggave

    Comment


    • #3
      Re: Belasting teruggave bij uitvoer naar buitenland

      Kom dit regelmatig tegen bij ons in de winkel.
      Klant (particulier) betaalt de faktuur MET btw.
      Wanneer hij de douane passeert met deze goederen vraagt hij om de faktuur af te stempelen. Officieel verlaten deze goederen dus het grondgebied.
      Klant komt nadien terug met deze afgestempelde originele faktuur en krijgt het bedrag van de btw terugbetaald.

      Mvg,
      Tim.

      Comment


      • #4
        Re: Belasting teruggave bij uitvoer naar buitenland

        BTW is toch een belasting? Sorry, ik kan blijkbaar enkel de inhoud nog veranderen?

        Digitim, zo zou het inderdaad moeten gaan, maar niet elke winkel wil daaraan meedoen blijkbaar. Heb al gecheckt bij digicamshop alsook camera.nl, beide toch serieuze winkels, maar dit deden ze niet..

        Bedankt al voor de reacties.
        Go with the flow high on life.
        Nikon D90 + Nikkor 16-85mm + Nikkor 35mm 1.8 + Nikkor 70-200mm 2.8

        Comment

        Working...
        X