Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's trekken van bewegende voorwerpen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's trekken van bewegende voorwerpen

    Hallo, ik heb een vraagje.
    Ik wou graag foto's trekken van indoorkarting.
    Met mijn E20 heb ik daar een aantal foto's gemaakt.
    Met de flits gaat het prima zolang de karts stilstaan.
    Maar, en nu komt het, er is te weinig licht in die zaak.( dit maakt het rijden spannender...)
    Zodus kan ik geen snelle sluitertijd gebruiken om de voorbijflitsende karts te trekken. Als ik dit wel doe is de foto te donker. En natuurlijk een minder snelle sluitertijd geeft een wazig beeld.
    Kan ik dit met bv de ISO te veranderen corrigeren?
    Of hoe moet ik dit aanpakken?? Ik weet dat mijn E 20 het aankan... Alleen het baasje achter de camera kan het niet aan... Ik heb hem nog maar één week en moet naruurlijk nog véééééél leren.
    Graag jullie ideeën, hoe doen jullie dit. Dus in een halfdonkere ruimte voorbijflitsende voorwerpen fotograferen?


  • #2
    Heb geen E20 - maar als jouw flits sterk genoeg is om het beeld op de gewenste afstand voldoende te verlichten kan er geen probleem zijn. De sluitertijd speelt dan een zeer ondergeschikte rol omdat het beeld dat jouw E20 opvangt nagenoeg volledig bepaald wordt door de flits. De flitsduur is meestal zeer kort (1/1000 sec of liefst minder) en in die tijd is de verplaatsing van die kart zo klein dat je normaal gesproken geen bewegingsonscherpte ziet.
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

    Comment


    • #3
      Helaas is de flits van de E 20 niet genoeg...
      Ik bedoel ik zoom in op de karts en dan is de afstand te groot om fatsoenlijk te flitsen.
      Vlakbij gaat nog....maar toch. In ieder geval bedankt voor de hulp

      Comment


      • #4
        mic
        bij 'n goede kamera hoort 'n goede flits.. ...die van de EXX is voor dat soort werk niet geschikt...en ook voor andere werk ga je met 'n FL40 of metz54 al 'n behoorlijk verschil zien...denk ook aan de mogelijkheden, bounce flitsen e.d...



        Edited by - w00ha on 27 April 2002 20:17:57

        Comment


        • #5
          een hogere ISO geeft een korreliger beeld maar een kortere sluitertijd voor eezelfde f-stop. oftewel: voor sportfotografie neem je best een hogere ISO omdat het snel moet gaan.

          www.vildaphoto.net

          Comment

          Working...
          X