Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gratis Liveview

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gratis Liveview

    Hallo,

    deze week kocht ik bij de fotohandelaar een Sony A200.
    Althans, dat dacht ik toch... na er mee thuis gekomen te zijn en alles netjes uitgepakt en enkele foto'tjes te hebben getrokken merkte ik ineens dat ik een A300 in mijn handen had (deze heeft ook een kantelbaar scherm maar dat merkte ik als beginner niet direct)...
    Wat doe ik hier mee ? Op het factuur staat uiteraard een A200.
    Nu is zo'n gratis kantelscherm en Liveview wel leuk natuurlijk maar wat als er een defect aan het toestel komt ?
    Ik ben dan ook geneigd het toestel terug te doen en een A200 te vragen of ben ik dan te eerlijk ?

    Wat zouden jullie doen ?

    Alvast bedankt !

  • #2
    Re: Gratis Liveview

    Oorspronkelijk geplaatst door Polle2004 Bekijk bericht
    Hallo,

    deze week kocht ik bij de fotohandelaar een Sony A200.
    Althans, dat dacht ik toch... na er mee thuis gekomen te zijn en alles netjes uitgepakt en enkele foto'tjes te hebben getrokken merkte ik ineens dat ik een A300 in mijn handen had (deze heeft ook een kantelbaar scherm maar dat merkte ik als beginner niet direct)...
    Wat doe ik hier mee ? Op het factuur staat uiteraard een A200.
    Nu is zo'n gratis kantelscherm en Liveview wel leuk natuurlijk maar wat als er een defect aan het toestel komt ?
    Ik ben dan ook geneigd het toestel terug te doen en een A200 te vragen of ben ik dan te eerlijk ?

    Wat zouden jullie doen ?

    Alvast bedankt !
    als ik jou was, bijhouden en hopen dat je de garantie niet nodig gaat hebben

    natuurlijk als je op veilig wil spelen...
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Gratis Liveview

      Ik zou het toestel ook houden.
      Wat als je het toestel terugbrengt,wordt die dan terug als nieuw verkocht door de handelaar?

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: Gratis Liveview

        Hmmm, zoiets komt toch uit?
        Die handelaar merkt heus wel dat er een toestel van doos veranderd is en aangezien alles op factuur staat, is het way easy om te achterhalen wie die 300 gekregen heeft imo.
        Mijn inziens ga je toch nog van hun diensten willen gebruik maken, niet?
        Ik zou er dan eerlijk voor uitkomen en met een beter gevoel gaan slapen 's avonds.
        Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Gratis Liveview

          Zeker als die handelaar hier komt lezen.
          Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

          Comment


          • #6
            Re: Gratis Liveview

            dit is tich wel een mooi "kadooke" vind ik jammer voor de slapende verkoper, trouwens ik sta zelf voor het probleem een nieuw toestel te kopen, wat vind jij van het uwe, (met kantelb. liveview)
            walter

            Comment


            • #7
              Re: Gratis Liveview

              Oorspronkelijk geplaatst door Kaelan Bekijk bericht
              Hmmm, zoiets komt toch uit?
              Die handelaar merkt heus wel dat er een toestel van doos veranderd is en aangezien alles op factuur staat, is het way easy om te achterhalen wie die 300 gekregen heeft imo.
              Mijn inziens ga je toch nog van hun diensten willen gebruik maken, niet?
              Ik zou er dan eerlijk voor uitkomen en met een beter gevoel gaan slapen 's avonds.
              Het toestel is niet van doos veranderd aangezien het gewoon in een doos van een A300 zit... Op het factuur staat ook nergens een serienr. ofzo vermeld.
              Ik twijfel nog steeds
              Als ik het zou terugbrengen (en dat kan dit weekend niet) mag ik er dan wel al foto's mee nemen ?

              Comment


              • #8
                Re: Gratis Liveview

                Serienummer wordt toch ingescand bij verkoop niet?
                Gaat hij toch zien wanneer hij zijn 'stock' op de computer nakijkt?
                Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Gratis Liveview

                  Oei, meevallertje!
                  Lekker foto's mee nemen hoor! En dan later áls je hem terug gaat brengen of ze komen er zelf achter, zeg je toch dat je het ook niet door had?
                  Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                  Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                  Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gratis Liveview

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaelan Bekijk bericht
                    Serienummer wordt toch ingescand bij verkoop niet?
                    Gaat hij toch zien wanneer hij zijn 'stock' op de computer nakijkt?
                    Indien ingescand dan heb je toch gewoon een A300 gekocht aan een zeer goedkope prijs, niet? Indien het serienummer op de factuur staat is er geen enkel probleem volgens mij ook niet naar garantie ofzo toe, enkel dat de verkoper een toestel aan een "te goedkope" prijs verkocht heeft.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gratis Liveview

                      Ik voel plaatsvervangende schaamte over de oneerlijkheid van sommige leden. Een beetje empathie kan nooit kwaad.
                      http://users.telenet.be/patric/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gratis Liveview

                        Ik zou ook even bellen .
                        Denk dat de verkoper misschien je het toestel wel laat houden
                        En anders heb je toch een schoon geweten

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gratis Liveview

                          Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
                          Ik voel plaatsvervangende schaamte over de oneerlijkheid van sommige leden. Een beetje empathie kan nooit kwaad.
                          laat jij je maar schamen, voor zoiets zou ik mij echt niet kunnen schamen. dit is een fout van de verkoper.
                          houden die handel!
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gratis Liveview

                            Ik zou dat zeker ook houden.

                            Het is een fout van de verkoper en als zij er niet achter komen, dan heb je geluk.

                            Zo heb ik ook al een paar keer geluk gehad (vb. bij een projectiescherm voor mijn beamer en home-cinema, kreeg ik een scherm mee dat groter en veel duurder was dan gevraagd aan de prijs van het kleinere).
                            Daar heb ik nooit iets van gehoord.

                            Als het toestel in de juiste doos zat en op het garantiebewijs staat de juiste serienummer, dan zou ik het houden.

                            Als je in een winkel door een fout van de verkoper iets duurder betaald dan het eigenlijk moet kosten, dan komen ze het ook niet zeggen nadien hoor. Dus je hoeft je niet te schamen om het te houden.
                            - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gratis Liveview

                              Eerlijkheid is tegenwoordig een eigenschap geworden die blijkbaar niet zo evident meer is.

                              Comment

                              Working...
                              X