Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto´s doorsturen van in Teneriffe

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto´s doorsturen van in Teneriffe

    Volgende week vertrek ik naar Teneriffe
    ik heb mij een floppy disk adapter aangeschaft
    Zou ik vandaar mijn foto´s kunnen doorsturen ?
    Ik ben nog nooit naar zo een cybercafeke geweestgaat dat daar vlug on 64 Mb door te sturen naar mijn email adres ?
    en hoeveel kost dat ongeveer is dat per uur dat ze daar rekenen of per upload
    werken ze daar nog met een inbelverbinding of breedband ?
    iemand ervaring met zo een cybercafe in Teneriffe ?

    Mvg,

    Alex



    Alex

    (¯`·.¸¸SONY DSC-F707

  • #2
    Alex, ben je zeker dat je 64 Mb ter beschikking hebt in je e-mail adres? Lijkt me extreem véél te zijn hoor...

    Jempi.
    MINOLTA Dimage 7
    Jempi
    CANON Ixus 800 IS
    BD0978BE

    Comment


    • #3
      Ik zou er nooit aan beginnen. 64 Mb uploaden in een internetcafé. Neen dankuwel. En al zeker niet op vakantie. Koop vlug een geheugenkaartje of 2 bij.

      Comment


      • #4
        Alex,

        Stel dat je mailbox inderdaad 64 MB groot is. Je kunt dan één keer overzenden en je mailbox is vol en zul je die dus door iemand moeten laten leeghalen, voordat je weer 64 MB kunt oversturen. Maar ik denk eerder dat je mailbox bv maximaal 10 MB kan bevatten, dus zul je nogal vaak moeten legen (en maar hopen dat niet tevens anderen grote files naar je mailbox sturen).

        Er is nogal wat verschil tussen internetcafé's. Soms zit je in een redelijk grote 'automatenhal' met een groot aantal pc's op één verbinding. Daardoor is de snelheid niet extreem hoog, wat meestal ook de bedoeling is, want bij de meesten betaal je bv per kwartier. En hoe soepel ze zijn, hangt er natuurlijk ook maar vanaf, bv 31 minuten = 3 kwartier... Ik heb in italië ook wel eens op de pc van een bloemist zitten mailen (er stond een bordje Internetcafé tussen de bossen rozen), gewoon 33k6-modempje, maar kostte ook bijna niks (ik denk zo ongeveer kostprijs van de telefoon ... En er waren ook geldwisselhokjes met één pc waar je een kwartier gratis mocht internetten als je daar je geld wisselde (ja, pre-euro tijdperk dus)

        De kosten zijn in het algemeen, om even wat mail te checken of te sturen, niet te hoog, maar als je een aantal keren een 64 MB wilt versturen, denk ik dat je toch vaak al aardig in de buurt van de kosten van een 256 MB-kaartje komt (als je er al niet overheen gaat), dus lijkt me die keuze niet zo moeilijk

        Comment


        • #5
          je kan ze beter ineens op pbase gooien. of op free webspace van je provider.

          of een digital wallet of iets dergelijks kopen.

          ToM.
          ToM.___ //Fuji s602.
          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
          It goes to 11 you know? 1 louder.

          Comment


          • #6
            pbase is een erg traag medium.. en aagezien je in een internet cafe meestal per uur betaalt lijkt me dit niet zo'n goed idee..
            koop gewoon een extra cardje



            Met vriendelijke groeten,

            Ronald Konings
            Do or Do Not, Do not Try...
            Canon Powershot G2
            Met vriendelijke groeten,
            Ronald
            www.konings.biz

            Comment


            • #7
              Beste Alex,
              wat is een floppydisk adapter ? PC-onafhankelijk hulpmiddel om foto's van camera naar floppydisks te kopiëren ? In die veronderstelling kun je dus met de floppy(s) naar een cybercafé en zou je een of meer fotobestanden kunnen toevoegen aan jouw e-mails. Gelet op traagheid van meeste internetverbindingen (reken alvast op 5 min/MB) en de prijs die ze daarvoor aanrekenen (2 a 3 EUR/u), worden dat dure fotootjes. Dan kan je ze beter op al die floppy's bewaren en eventueel enkele van de beste kiekjes doormailen. In ieder geval wens ik je een mooie reis toe.
              Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

              Comment


              • #8
                Jazzer, een floppydisk-adapter is een adapoter met de vorm van een floppydisk, waarin je het geheugenkaartje steekt. Vervolgens kun je deze adapter met kaartje en al in de floppy-drive stoppen en je foto's vanaf A: naar de harde schijf kopieren.
                Bij sommige internetcafes mag je overigens zoveel email lezen en sturen (en surfen) als je wilt, maar een floppydisk is niet altijd aanwezig (virussen ed)

                Comment


                • #9
                  Beste Erik,
                  bedankt voor de info, maar ik vind hem ontoereikend om mij een beeld te kunnen vormen van de werking van zo'n ding.
                  Een floppydrive draait normaliter toch de floppydisk in zijn behuizing en leest dan (met een lees/schrijf-kop - die met een stappenmotor naar een van de 80 sporen wordt verplaatst) de wisselende magnetische signaaltjes die elk spoor op de draaiende floppydisk afgeeft ? Ik kan me wel voorstellen dat softwarematig de motor niet wordt aangezet en een chip in de floppydrive-adapter ervoor zorgt dat de leeskop van de floppydrive de nodige magnetische veldjes ontvangt, maar moet er dan geen andere (dan de standaard) floppydriver worden geïnstalleerd op de PC ? Als dat zo is kan Alex III ook (eenvoudiger) de benodigde camera twaindriver installeren en de foto's via USB overbrengen !?
                  Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                  Comment


                  • #10
                    dit werkt heel goed. heb zoiets op mijn werk altijd gebruikt.
                    wij hadden wel een schijf waarin een smartmedia-card past. kan niet verzekeren of er ook zoiets voor compactflash bestaat.

                    secundo: ik denk dat de snelheid van pbase niet moet onderdoen voor mail. maar ftp ga je nog minder waarschijnlijk aantreffen in zo'n cybercafe. je zit toch vast aan een http-protocol. met een breedband-verbinding hoeft het niet zo lang te duren hoor.


                    ToM.
                    ToM.___ //Fuji s602.
                    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                    It goes to 11 you know? 1 louder.

                    Comment


                    • #11
                      Bedankt iedereen,
                      maar ik zal toch mijne laptop maar meesleuren ,
                      voor de antwoorden over de mailbox bij pandora :
                      Een Telenet Internet Mono / Duo / Quattro abonnement heeft een limiet van 50 megabytes per mailbox. (overgenomen van telenet)en zo heb ik 2 mailboxen

                      Voor de gene die niet weten wat een floppydiskadaptor is
                      http://www.etbonline.com/PRODUCTS/HARDWARE/ACCESSORIES/Sony_MSAC-FD2M_Adapter/sony_msac-fd2m_adapter.html

                      Toch spijtig dat Sony geen grotere kaartjes uitbrengt dan 128 MB,heb mij wel laten wijsmaken dat ze in Amerika aan de helft van de prijs staan ,maar geraak daar maar is !

                      Alex


                      Alex

                      (¯`·.¸¸SONY DSC-F707

                      Comment


                      • #12
                        Ik denk dat het een goed idee is die foto's via een cybercafe doortesturen naar hier
                        weet je ineens wat je gaat doen in je verlof
                        uren en uren in het cybercafe doorbrengen hi,hi,hi.... ( en dan nog iemand die alle dagen bij u thuis de plantjes water geeft en je mailtjes binnen haalt)ik denk hé beter een extra kaartje kopen zal goedkoper zijn .
                        Toch een prettige vakantie toegewenst en denk er aan na 12 uur cybercafe is het 13 uur gratis........grapje

                        NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

                        Comment


                        • #13
                          werk goed maar meestal moet je ook nog software installeren om het te kunnen lezen en ik denk niet dat ze dat zomaar in een internet café zullen toelaten


                          http://www.etbonline.com/PRODUCTS/HARDWARE/ACCESSORIES/Sony_MSAC-FD2M_Adapter/sony_msac-fd2m_adapter.html

                          Toch spijtig dat Sony geen grotere kaartjes uitbrengt dan 128 MB,heb mij wel laten wijsmaken dat ze in Amerika aan de helft van de prijs staan ,maar geraak daar maar is !

                          Alex



                          [/quote]

                          daVinci
                          www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

                          Comment

                          Working...
                          X