Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NHA Hobbycursus: kwalitatief of afzetterij?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • NHA Hobbycursus: kwalitatief of afzetterij?

    Zoals vele beginners hier bij BD zou ik graag mijn kennis van mijn (relatief) nieuw speelgoed (niet oneerbiedig bedoeld ) en van enkele beeldbewerkingspakketten een beetje opkrikken a.d.h.v. een (initiatie)opleiding.
    Ik weet dat er o.a. in de SCVO Nijverheidsschool (Caddixstraat, Antwerpen) een redelijk uitgebreide opleiding wordt verzorgd, maar mijn werkregime van volcontinue shiften maakt het bijzonder lastig en omslachtig om (alle) lesmomenten te kunnen bijwonen. Daarom ben ik eens wat verder gaan kijken en ben ik terechtgekomen bij deze hobbycursus digitale fotografie van NHA die volledig in zelfstudie-afstandsonderwijs zou zijn opgemaakt.
    Met in het achterhoofd dat ik op een later tijdstip alsnog een (meer gevorderde) opleiding in avond/dagonderwijs kan gaan volgen.

    Nu ben ik iemand die nogal sceptisch staat tegenover zulke instellingen, daarom wou ik vragen of er mensen zijn die ervaring hebben met deze instelling of soortgelijke opleidingen? Hoe viel dat mee? Zijn de cursussen van een degelijk niveau of eerder zo 'basic' dat je je achteraf bekocht voelt?
    Ik zou niet willen dat ik achteraf het gevoel heb net voor 239€ een "Digitale Fotografie voor Dummies"-boek te hebben aangekocht.

    Greetz, Trypho
    Everything in the world slowly fades with time. It is very difficult to remain still, and keep things exactly as they are in just one particular moment.

  • #2
    Re: NHA Hobbycursus: kwalitatief of afzetterij?

    Hoi,

    Kijk eens bij www.fotoforce.net Online cursussen . Het kan zijn dat je momenteel niet direct antwoord krijgt want Erik Mansvelders is met vakantie. Maar als je eventuele vragen hebt kun je ook bij mij terecht. Via PM of praktijkdagen@fotoforce.net (ik heb geen toegang tot de aanmeldings formulieren of het algemene informatie e-mailadres ) Ik zou dan vooral eens kijken bij DF1. IDF0 is een pak goedkoper maar is echt alleen de basis. DF1 gaat behoorlijk wat stappen verder. Als je nog wat langer geduld hebt, de cursussen worden herzien, dwz opnieuw ingedeeld. Er zijn al behoorlijk wat Belgische deelnemers geweest . Veel kozen daarna ook nog voor DF2. Aan gratis mp3 spelers doen wij niet

    Gr. X.

    Comment


    • #3
      Re: NHA Hobbycursus: kwalitatief of afzetterij?

      Ik denk dat je best een beetje sceptisch bent over dergelijke cursus. Het viel mij o.a. op dat ik nergens op de site de prijs zag vermeld staan !

      Fotograferen leer je best onder begeleiding en in groep.
      Ik start in september mijn derde module digitale fotografie aan het CVO(centrum voor volwassenenonderwijs ) in Temse.
      Dit is een TSO richting. Ik kan niet anders dat deze studiewijze aanprijzen. Ik denk dat er wel mogelijkheden zijn om de opleiding te laten aanpassen aan uw werksituatie. Er zijn dag en avondcursussen .
      Veel succes

      Comment


      • #4
        Re: NHA Hobbycursus: kwalitatief of afzetterij?

        Prijzen staan onderaan:

        http://www.fotoforce.net/oc0.htm

        Wou ook bij CVO beginnen maar dagen dat er les worden gegeven komen mij slecht uit...
        Denk eraan om op bovenstaande website in te schrijven.
        Sony α7ii
        5OOpx

        Comment


        • #5
          Re: NHA Hobbycursus: kwalitatief of afzetterij?

          @Tourleader

          En ook op de site van de NHA staat een prijs vermeld hoor. € 229,00 voor de hele cursus bij betaling ineens.

          Gr. X.

          Comment


          • #6
            Re: NHA Hobbycursus: kwalitatief of afzetterij?

            Hallo ik heb die cursus gevolgd en heb er veel van geleerd en vond het ook de moeite waar om te doen. Want als ze een vervolgd moesten maken zo ik die ook volgen.

            Gr Tibetaantje
            D80 Sigma 18-200, Nikon 70-300, sigma 50-500

            Comment


            • #7
              Re: NHA Hobbycursus: kwalitatief of afzetterij?

              Mijn vrouw heeft vroeger via NHA de cursussen tuinarchitectuur en binnenhuisarchitectuur gevolgd.. zag er allemaal toch interessant en degelijk afgewerkt uit.

              Heb geen idee hoe degelijk hun cursus fotografie is.. over tuinarchitectuur vind je niet echt veel andere cursusboeken om zelf alles te leren, van fotografie daarentegen is er een overvloed aan boeken beschikbaar dus zoals je zelf zegt komt je een pak goedkoper uit van wat fotografie voor dummies boeken te kopen
              Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

              Comment


              • #8
                Re: NHA Hobbycursus: kwalitatief of afzetterij?

                Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
                Mijn vrouw heeft vroeger via NHA de cursussen tuinarchitectuur en binnenhuisarchitectuur gevolgd.. zag er allemaal toch interessant en degelijk afgewerkt uit.

                Heb geen idee hoe degelijk hun cursus fotografie is.. over tuinarchitectuur vind je niet echt veel andere cursusboeken om zelf alles te leren, van fotografie daarentegen is er een overvloed aan boeken beschikbaar dus zoals je zelf zegt komt je een pak goedkoper uit van wat fotografie voor dummies boeken te kopen
                Ja, alleen geeft een boek geen feedback. Uiteraard zou je dat hier op het forum kunnen vinden maar ik moet zeggen dat ik na het volgen van een cursus dus echt heel veel meer in veel kortere tijd geleerd heb .

                Gr. X.

                Comment

                Working...
                X