Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Andermans foto bewerken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Andermans foto bewerken

    Naar aanleiding van de topics "Tuchthuis Vilvoorde" van DGO en "Nieuwpoort" van Grupello heb ik mezelf een beetje de taak op de hals gehaald om een discussie te starten over het bewerken van andermans foto's, al dan niet met toestemming.
    Het staat in het forumreglement dat het kan als de TS er niets tegenin brengt, maar evengoed vind ik het een beetje kleinerend voor de originele poster. Mijn suggestie zou zijn om gewoon jouw visie zo goed mogelijk woordelijk te omschrijven en de aanpassingen door de TS zelf te laten uitvoeren, indien hij daartoe de nood aanvoelt.
    Op die manier, denk ik, blijft de inbreng van de TS groter in het wijzigen/verbeteren van zijn eigen foto en da's natuurlijk beter voor zijn ego.
    Voila, mijn mening ligt op tafel. Al wie zich geroepen voelt kan hierop reageren en ik leg me uiteraard neer bij de meerderheid, maar vooral de manier waarop werd omgesprongen met de foto van Grupello vond ik er ver over.
    Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

  • #2
    Re: Andermans foto bewerken

    In plaats van een groene bol *zou men kunnen opteren voor een logo 'Akkoord of niet akkoord met bewerken van mijn foto's'

    * ook dit is kleinerend - commentaar geven (soms) ook LOL

    Maw ik heb er niks tegen...
    Last edited by mexicano; 22 juni 2009, 22:48.
    Canikon 40D - D200, D300

    Comment


    • #3
      Re: Andermans foto bewerken

      Ik meld het wanneer ik denk dat er in de nabewerking nog wat te halen valt, en als de TS dit toegelicht wil zien, kan hij mij verzoeken om de bewerking te tonen. Maar ik zal het niet zomaar ongevraagd doen.

      Comment


      • #4
        Re: Andermans foto bewerken

        Zelf zou ik het er moeilijk mee hebben dat iemand één van mijn beelden bewerkt en op het forum post zonder het vooraf even te vragen.
        T.

        Comment


        • #5
          Re: Andermans foto bewerken

          Zelf vind ik het kunnen omdat je soms zie dat je foto nog beter kan ,maar ik vermoed dat niet iedereen ermee opgezet is .Een pm mail vind ik erover ,wil je niks meer bijleren post dan geen foto's .
          Een foto is meer dan een compo alleen en er zijn er hier die veel meer uit een foto halen dan de fotograaf .Als diegene dan toch een pm sturen dan is het hopelijk hoe ze je foto hebben bewerkt .Het is de kijker die bepaalt welke bewerking hij het meest kan pruimen.Zou misschien enkel in beoordeling moeten kunnen
          Last edited by micka; 23 juni 2009, 07:19.

          Comment


          • #6
            Re: Andermans foto bewerken

            Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht
            Ik meld het wanneer ik denk dat er in de nabewerking nog wat te halen valt, en als de TS dit toegelicht wil zien, kan hij mij verzoeken om de bewerking te tonen. Maar ik zal het niet zomaar ongevraagd doen.
            Vind ik ook. Wel natuurlijk even uitleggen wat de TS zelf zou moeten nabewerken.. Het zijn wel tenslotte de TS zijn foto's. Als iemand ze bewerkt lijken de foto's opeens een stuk minder van 'jou'.

            Mijn mening is ook alleen op verzoek tonen
            Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
            My flickr My site

            Comment


            • #7
              Re: Andermans foto bewerken

              Even snel zijsprongetje voor de goede duidelijkheid. TS staat voor Topic Starter? Of ontgaat er me iets?
              Everything in the world slowly fades with time. It is very difficult to remain still, and keep things exactly as they are in just one particular moment.

              Comment


              • #8
                Re: Andermans foto bewerken

                Oorspronkelijk geplaatst door Trypho Bekijk bericht
                Even snel zijsprongetje voor de goede duidelijkheid. TS staat voor Topic Starter?
                Klopt helemaal...

                Verder vind ik dat het moet kunnen, ook zichtbaar, 1 beeld zegt meer dan vele woorden...
                Maar enkel in beoordeling, en indien TS wil opnieuw verwijderen.
                Grtz, Tigra-Boy
                ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

                Comment


                • #9
                  Re: Andermans foto bewerken

                  Zomaar een ideetje :
                  - niet toelaten in Showcase - van deze foto's vind jezelf dat ze TOP zijn
                  - wel toelaten en zelfs aanmoedigen in Beoordeling *

                  * Komt er misschien wat meer leven in de brouwerij aldaar
                  Canikon 40D - D200, D300

                  Comment


                  • #10
                    Re: Andermans foto bewerken

                    Als je wat meer leven in de fotobeoordelingsforums wilt, zullen de moderators dit moeten stimuleren, want nu plempt bijna iedereen zijn goede of minder goede foto's in showcase.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Andermans foto bewerken

                      marco dit is een ander discusie die hier al lang woedt sluur er hem liever niet bij want dan dwalen we af.
                      SC een andere sheet om te reageren en icoontje van afbeelding invoegen weglaten en t'is opgelost .
                      Dit is misschien kort door de bocht maar een oplossing .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Andermans foto bewerken

                        Ik had in het bewuste topic "Tuchthuis Vilvoorde" ook een standpunt ingenomen, dus ik herhaal dat hier even :
                        Ik dacht dat het altijd tot de geplogenheden van dit forum heeft behoord om vrank en vrij te kunnen discussiëren over de kenmerken van iemands foto. Het heeft IMHO weinig of niets met respect voor iemands foto te maken als men in de discussie een andere benadering voorstelt, en zeker al niet als er letterlijk bij vermeld staat dat "de bewerkte foto op eenvoudig verzoek van de topicstarter onmiddellijk zal verwijderd worden" mocht hij dat nodig vinden...
                        Deze gewoonte is al jaren algemeen aanvaard in dit forum en wat mij betreft mag dit zo blijven. Het kan de discussie's over bepaalde foto's duidelijk illustreren en maken ze heel dikwijls boeiender...
                        Misschien nog dit : ik heb veel respect voor de mening van Plato en ik begrijp wel dat het zeker niet altijd gepast is en dat veel afhangt van de manier waarop het voorgesteld wordt...
                        Ik doe het regelmatig wel en tot op heden is het mij nog niet veel gebeurd dat mij dat kwalijk werd genomen. Als de voorgestelde mogelijke aanpassing zinvol was en degelijk werd gedocumenteerd, kon ik altijd op welwillendheid of waardering rekenen... Men was niet altijd akkoord (gelukkig maar!), maar zelden geschoffeerd of verbolgen.
                        En nogmaals, de vermelding "deze aanpassing zal op eenvoudig verzoek van de topicstarten onmiddellijk verwijderd worden" is een veiligheid, die - mocht het zo zijn, zonder rancune moet uitgevoerd worden. Respect voor iemands werk is inderdaad het belangrijkste !

                        Ik volg geboeid deze discussie
                        Greetz, Kariboe
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Andermans foto bewerken

                          Ik merk een tendens om het toe te laten in beoordeling, maar niet in showcase. Ik heb het al in beide fora zien gebeuren. Nog meningen en argumentatie ?
                          Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                          Comment


                          • #14
                            Re: Andermans foto bewerken

                            waarom niet gewoon zoals bij meerdere fotosites, wel of geen toestemming geven als je lid wordt, heeft een lid geen toestemming gegeven voor bewerking, verschijnt er een mededeling op het scherm: dit lid geeft geen toestemming tot het bewerken van zijn/haar inzending.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Andermans foto bewerken

                              In beginnershoek en beoordeling moet dit kunnen,soms is het moeilijk een verandering te verwoorden.Is de TS niet akkoord dan geeft hij een seintje en word de foto verwijderd.
                              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                              Comment

                              Working...
                              X