Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grote katten in de Beekse Bergen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grote katten in de Beekse Bergen

    Vanop de SD vandaag (aangezien Francis net vogels heeft gepost, zal ik nu katten met jullie delen )

    De leeuwen werden net gevoederd...



    En deze 2 tijgers gingen net achter elkaar aan, veel geluk gehad want we gingen net opkramen op die plek... (some of us already did!)





    't was een hele toffe dag
    [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

  • #2
    Re: Grote katten in de Beekse Bergen

    Leuke foto's maar overbelicht!
    "Just do it !"

    http://jr52.be/index.html

    Comment


    • #3
      Re: Grote katten in de Beekse Bergen

      Leuke registratie, cee37! Inderdaad wat 'er over' maar jij hebt ze toch maar geschoten!
      Groets, Gerhard
      Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

      Comment


      • #4
        Re: Grote katten in de Beekse Bergen

        bij de eerste is de keuze voor een F5.6 wel goed, maar voor de nadere tweed een te grote opening.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Grote katten in de Beekse Bergen

          alvast bedankt, ik weet dat die tijgers niet perfect zijn. Ze waren idd wat overbelicht en grotendeels heb ik dat kunnen bijwerken, maar ja het blijft wel opvallen natuurlijk. Zoals bouk zegt had ik beter snel m'n diafragma wat verder dichtgeknepen, had beide dieren scherp gemaakt en overbelichting vermeden.
          Maar die 5,6 stond nog op wegens "portret" van een andere tijger, en net toen die twee begonnen huppelen kwam de zon erdoor.
          Ach ik ben toch blij dat ik het heb gezien én heb mogen vastleggen!
          [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

          Comment


          • #6
            Re: Grote katten in de Beekse Bergen

            Als de foto's niet perfect zijn, dan is dat toch een prima reden om nog eens terug te gaan.
            Laat maar horen wanneer het past. (Aan die van mij hapert er ook wat, vooral die roofvogels )
            Toch een mooie registratie van die prettige dag.

            Comment


            • #7
              Re: Grote katten in de Beekse Bergen

              Oorspronkelijk geplaatst door cee37 Bekijk bericht
              alvast bedankt, ik weet dat die tijgers niet perfect zijn. Ze waren idd wat overbelicht en grotendeels heb ik dat kunnen bijwerken, maar ja het blijft wel opvallen natuurlijk. Zoals bouk zegt had ik beter snel m'n diafragma wat verder dichtgeknepen, had beide dieren scherp gemaakt en overbelichting vermeden.
              Maar die 5,6 stond nog op wegens "portret" van een andere tijger, en net toen die twee begonnen huppelen kwam de zon erdoor.
              Ach ik ben toch blij dat ik het heb gezien én heb mogen vastleggen!
              ik heb het gezegd hé, op semi-automatisch schieten ipv manueel
              maar jij hebt ze idd toch maar mooi geschoten, want mijn toestel was net opgekraamd.
              voor de rest volg ik Lut
              Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC
              http://gallery.atsharp.com

              Comment


              • #8
                Re: Grote katten in de Beekse Bergen

                Oorspronkelijk geplaatst door Mbili Bekijk bericht
                ik heb het gezegd hé, op semi-automatisch schieten ipv manueel
                haha dit is inderdaad één van de situaties waarin semi-auto van pas had gekomen... ach ja we zullen inderdaad wel eens teruggaan he, ik denk dat er genoeg zijn die dat wel zien zitten!!
                [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

                Comment


                • #9
                  Re: Grote katten in de Beekse Bergen

                  Leuke herinneringsfoto's, maar niet meteen wat ik in showcase verwacht (met het risico om het halve forum over me heen te krijgen).

                  Gewoon mijn gedacht

                  (ik herinner me van mijn bezoek naar Beekse Bergen deze plaats niet... moet ook beslist nog es terug gaan... )
                  2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Grote katten in de Beekse Bergen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Baviaantje Bekijk bericht
                    Leuke herinneringsfoto's, maar niet meteen wat ik in showcase verwacht
                    do you care to elaborate? misschien heb je wel gelijk (wie oordeelt daar ook over) maar kan je dan tenminste effe meegeven waarom?
                    ik wilde ze in het shooting days forum plaatsen maar blijkbaar was ik al niet meer zo wakker gisteravond

                    anyway ze staan hier nu toch, tenzij één vd mods het topic zou verplaatsen
                    [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Grote katten in de Beekse Bergen

                      dat beetje overbelichting vind ikzelf eigenlijk niet zo erg valt nog mee denk ik, maar wat storender is in deze plaatjes is dat ze er nogal onscherp uitzien (ik hoor daar geen opmerkingen over maar hier ziet het er toch zo uit)
                      http://www.jvs-photography.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Grote katten in de Beekse Bergen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Baviaantje Bekijk bericht
                        Leuke herinneringsfoto's, maar niet meteen wat ik in showcase verwacht (met het risico om het halve forum over me heen te krijgen).
                        Ik vrees dat ik Baviaantje zijn mening deel.
                        Reden: onscherp, niet juist belicht en wat me het meeste stoort is dat er totaal geen rekening wordt gehouden met voor- noch achtergrond.
                        Het onderwerp zelf is maar voor een gedeelte verantwoordelijk voor het succes van een foto. Alles wat er zich rondom afspeelt (met andere woorden de "compositie") is van minstens even groot belang. De beste foto's zijn die waar alle elementen - onderwerp, belichting, pose, achtergrond & voorgrond - als puzzelstukjes op hun plaats vallen. Ik vrees dat er hier wat puzzelstukjes ontbreken

                        Groetjes,
                        Philippe
                        beeldbank www.arterra.be
                        persoonlijke site www.wildeyes.be
                        Before You Attempt To Beat The Odds. Be Sure You Could Survive The Odds Beating You.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Grote katten in de Beekse Bergen

                          photophil, bedankt voor je uitleg, je hebt zeker gelijk. Feit is natuurlijk dat het enorm snel ging en dat het dan moeilijk is om aandacht te hebben voor alle elementen die nodig zijn voor een goeie foto. Feit is ook dat net dat het verschil maakt tussen een betere en een mindere foto ik zal zeker niet ontkennen dat er nog wel wat schort aan deze foto (was ik mijzelf reeds van bewust) maar ik wilde hem vooral delen met de/enkele mensen vanop onze SD. Feit is ook dat voor dit doel het shooting day forum beter had geweest, maar zie daarvoor reactie boven.

                          Enfin deze kritiek doet mij alleen maar betere resultaten willen produceren

                          in elk geval, volgende keer beter! wacht maar af
                          [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

                          Comment

                          Working...
                          X