Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Matte A3 en groter afdrukken? waar?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Matte A3 en groter afdrukken? waar?

    Ik heb overlaatst enkele afdrukken laten maken op A3 formaat en ik ben zeer tevreden van de kwaliteit, echter dit zijn glanzende afdrukken en nu ja, laat ons zeggen dat het glanzende aspect wel een ABSOLUTE afknapper is. Al die reflecties


    Nu had ik graag geweten waar je het best mat kan laten afdrukken op dergelijke formaten zonder een arm en een been kwijt te zijn Iemand ervaring mee?

  • #2
    Re: Matte A3 en groter afdrukken? waar?

    [MOD] Denkelijk krijg je meer reacties in dit forum - waar de meeste discussies rond afdrukcentrales plaatsvinden.[/MOD]

    Zelf laat ik altijd mijn foto's mat afdrukken via Selexion. Ik ben echter nog nooit groter dan A4 gegaan en weet niet of men dit kan - best even hun web site controleren.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #3
      Re: Matte A3 en groter afdrukken? waar?

      stuur eens en pm'ke naar rob (trebs).
      die helpt je ongetwijfeld verder.

      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #4
        Re: Matte A3 en groter afdrukken? waar?

        What is an arm and a leg..?

        I print for all sorts of people, in all sorts of sizes, including professional colleagues. No mass production here so not a €0.02 a print, but at very reasonable prices.

        Comment


        • #5
          Re: Matte A3 en groter afdrukken? waar?

          What is an arm and a leg..?
          Dat betekent: "heel duur"

          Comment


          • #6
            Re: Matte A3 en groter afdrukken? waar?

            Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
            Dat betekent: "heel duur"
            I know..
            Sorry, I meant, what is expensive ?
            It's all relative

            Comment


            • #7
              Re: Matte A3 en groter afdrukken? waar?

              Foto Bert Verlinden in Leuven is ook optie: absoluut het beste vakwerk tegen correcte prijzen
              www.135mm.be
              @135mm_leuven
              info@135mm.be

              Comment


              • #8
                Re: Matte A3 en groter afdrukken? waar?

                In leuven is Bert Verlinden zeer goed, maar er is in Leuven zelf nog beter: Axis op de Brusselse steenweg (naast Quality bikes, die tweedehands moto winkel) kan ook lambdaprints verzorgen. Ik twijfel alleen of de lambdaprints op mat papier kunnen, aangezien ik er enkel nog glanzende lambdaafdrukken bestelde.

                Bert Verlinden is wel de enige die ik ken die op fronteer grote afdrukken kan maken op mat papier, de anderen gebruiken er een grootformaatprinter voor, en ik vind de fronteer afdruk beter dan de meeste grootformaatprinters

                Comment


                • #9
                  Re: Matte A3 en groter afdrukken? waar?

                  Lambda afdrukken kunnen ook in mat.

                  Zie voor meer info op de website van Authentic in Brussel. Goede service

                  Comment


                  • #10
                    Re: Matte A3 en groter afdrukken? waar?

                    Ik denk niet dat men hier echte matte afdrukken met bedoeld. Lamba wordt gedrukt op chemisch fotopapier, en voor zover ik weet bestaat hier geen matte variant van, wel een parelmoer versie.

                    Echte matte afdrukken worden met een inkt printer gemaakt met pigment inkten, en dit op diverse papiersoorten (van gewoon wit mat tot grof aquarelpapier en canvas).

                    Comment


                    • #11
                      Re: Matte A3 en groter afdrukken? waar?

                      Ik denk niet dat men hier echte matte afdrukken met bedoeld. Lamba wordt gedrukt op chemisch fotopapier, en voor zover ik weet bestaat hier geen matte variant van, wel een parelmoer versie.

                      Echte matte afdrukken worden met een inkt printer gemaakt met pigment inkten, en dit op diverse papiersoorten (van gewoon wit mat tot grof aquarelpapier en canvas).
                      Ik heb hier een voorbeeld van een Durst Lambda geprint op standaard mat fotopapier. Het noemt mat maar is licht gesatineerd. Je ziet nog een kleine lichtreflectie in het papier (papiersoort: Kodak Professional Digital Paper)

                      Wil je echt volledig mat dan kan je het fotopapier als nabewerking mat laten lamineren.

                      Comment

                      Working...
                      X