Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderwaterfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onderwaterfotografie

    Zijn er op dit forum nog mensen die aan OW-fotografie doen?
    En eventueel tips willen uitwissellen of bestaan deze topics al en vind ik ze niet?
    Ik ben zelf vooral geïnteresseerd in OW-macro.
    Groeten,
    Fabrice,
    Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

  • #2
    Re: Onderwaterfotografie

    yep, ikke
    [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
    [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

    Comment


    • #3
      Re: Onderwaterfotografie

      Ik ook, maar wel nog in de beginnersfase..

      Comment


      • #4
        Re: Onderwaterfotografie

        Ik doe ook aan onderwaterfotografie. Mijn toestel is een Olympus E300 met bijhorend onderwaterhuis en Fl36 flitser met onderwaterhuis. Macro's doe ik niet omdat ik nog geen lens heb. Als u vragen heeft stel ze maar samen kunnen we( met de groep) wel een antwoord vinden.
        Bezoek eens de website [url]http://www.meenseduikklub.be

        Comment


        • #5
          Re: Onderwaterfotografie

          Ik zou het ook vreselijk graag doen maar die behuizingen zijn zo enorm duur. Een behuizing voor mijn D700 is makkelijk €2500 heb ik gezien.

          Zijn er goedkopere (en veilige) opties voor bijvoorbeeld snorkelen ?
          mijn website

          Comment


          • #6
            Re: Onderwaterfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
            Ik zou het ook vreselijk graag doen maar die behuizingen zijn zo enorm duur. Een behuizing voor mijn D700 is makkelijk €2500 heb ik gezien.

            Zijn er goedkopere (en veilige) opties voor bijvoorbeeld snorkelen ?
            Deze misschien? KLIK
            Geen DSLR, maar één van de betere compacts die er te vinden is voor een redelijk budget.
            Grtz, Tigra-Boy
            ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

            Comment


            • #7
              Re: Onderwaterfotografie

              Ha! Eindelijk wat reactie!

              Ik begon al te wanhopen en dacht hier alleen aanwezig te zijn...

              Voor de beginners onder jullie, heb ik nog een canon 10D in perfecte staat en een Ikelite OW-huis dat een paar maanden geleden volledig nagezien werd. De canon enkel body en het huis zonder poort, deze poort hangt af van het type lens en is gemakkelijk te bestellen bij www.onderwaterhuis.nl

              Bij een goed bod (PM) kan er eventueel ook een Ikelite DS 125 flitser bij.

              Bij eventuele vragen Shoot!

              Fabrice,
              Groeten,
              Fabrice,
              Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

              Comment


              • #8
                Re: Onderwaterfotografie

                Ik zit nu een half jaar in thailand om er te duiken en te bijhorende foto's te trekken. Ik heb een 400d met een behuizing voor 350d. Dit heb ik gedaan omdat ik dit huis goedkoop kon kopen en een huis voor de 400D echt te duur vond. Heb enkele knopjes wat aangepast en alles is in orde. Want qua vorm zijn deze gelijk.
                Hier duiken de meeste met een canon compact en het bijhorende huis. Maar ook heel wat mensen gebruiken zo een speciale zak voor hun reflex en zijn daar heel tevreden over.

                mvg

                Comment


                • #9
                  Re: Onderwaterfotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door rackatear Bekijk bericht
                  ....
                  Maar ook heel wat mensen gebruiken zo een speciale zak voor hun reflex en zijn daar heel tevreden over. ....

                  mvg
                  Ik durf er niet aan te denken mijn 5D mII in een zak onderwater mee te nemen

                  Ik gebruik zelf een Ikelite en ben daar super tevreden over!

                  Kon jammer genoeg mijn huis van de 10D niet aanpassen, want de 5D MII is iets breder.

                  Ik hen dan ook een huis op overschot!
                  Groeten,
                  Fabrice,
                  Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Onderwaterfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                    Ik zou het ook vreselijk graag doen maar die behuizingen zijn zo enorm duur. Een behuizing voor mijn D700 is makkelijk €2500 heb ik gezien.

                    Zijn er goedkopere (en veilige) opties voor bijvoorbeeld snorkelen ?
                    Kijk eens in Shoot. Er is een test geweest met dergelijke toestellen.
                    Bezoek eens de website [url]http://www.meenseduikklub.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Onderwaterfotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door rackatear Bekijk bericht
                      ... Maar ook heel wat mensen gebruiken zo een speciale zak voor hun reflex en zijn daar heel tevreden over.

                      mvg
                      Ik mag er niet aan denken
                      Die mensen nemen dan toch een serieus risico OF blijven heel dicht bij het oppervlak, hoop ik.
                      Met een onderwaterhuis is het dat "huis" dat de drukvermeerdering opvangt.
                      Met zo'n zak komt alle druk op je fototoestel. In je toestel zitten luchtruimtes die wel degelijk die druktoename ondervinden.
                      Duiken naar een diepte van 10 m verdubbelt reeds de omgevingsdruk en ik twijfel of een reflex daaraan weerstaat (zonder schade) ...

                      Correct me if I'm wrong

                      greetz
                      Cheeta
                      Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                      flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Onderwaterfotografie

                        Ik zal je helaas moeten verbeteren
                        Er was een duitse dame die al jaren elke dag met zo een speciale zak rond haar nikonreflex gaat duiken. Dat is dus dieper dan 10 meter, en ze was er zeer tevreden over.
                        Had hier ook sterke twijfels over, maar die zijn nu ook weg.

                        mvg

                        Comment


                        • #13
                          Re: Onderwaterfotografie

                          Amaai
                          Nikon zal dus inderdaad robuste toestellen maken hé
                          Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                          flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Onderwaterfotografie

                            Oorspronkelijk geplaatst door rackatear Bekijk bericht
                            Ik zal je helaas moeten verbeteren
                            Er was een duitse dame die al jaren elke dag met zo een speciale zak rond haar nikonreflex gaat duiken. Dat is dus dieper dan 10 meter, en ze was er zeer tevreden over.
                            Had hier ook sterke twijfels over, maar die zijn nu ook weg.

                            mvg
                            Daar heb ik mijn over, als ik zie hoe dik mijn onderwaterhuis is. Mijn onderwaterhuis is ongeveer 1cm dik en daarmee mag ik tot 60m diep te gaan. Zover ik weet zijn de zakken bestemd om te snorkelen en niet om te duiken. Wel heb ik gezien op de site van Nikon dat er zakken bestaan die waterdicht zijn tot op -18 m.
                            Last edited by Berke58; 24 juni 2009, 06:05.
                            Bezoek eens de website [url]http://www.meenseduikklub.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Onderwaterfotografie

                              Oorspronkelijk geplaatst door Berke58 Bekijk bericht
                              Daar heb ik mijn over, als ik zie hoe dik mijn onderwaterhuis is. Mijn onderwaterhuis is ongeveer 1cm dik en daarmee mag ik tot 60m diep te gaan. Zover ik weet zijn de zakken bestemd om te snorkelen en niet om te duiken. Wel heb ik gezien op de site van Nikon dat er zakken bestaan die waterdicht zijn tot op -18 m.
                              Er zijn twee verschillende zaken, waterdichtheid en invloed onder druk.

                              Enerzijds kan een heel "losse" zak waterdicht zijn tot bijv. 100 m, maar je toestel zal barsten of breken zonder nat te worden

                              Maar stel nu dat je met deze losse zak (geen speciale voorzieningen voor alle knopjes) op een redelijke diepte (50 m) je ontspanner induwt, de zak vult de holte en je ontspanner blijft ingeduwd... enz...

                              Dus zakken zijn goede tools om in een ondiep en rustig water je ding te doen.
                              Maar in een stromingsduik op 40-50 m is een stevig onderwaterhuis de enige optie.

                              En in de oosterschelde zou ik zo een zak niet willen scheuren aan bijv. een oester.

                              Fabrice,
                              Groeten,
                              Fabrice,
                              Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

                              Comment

                              Working...
                              X