Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Synchronisatie Powerpoint-presentaties niet overal hetzelfde

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Synchronisatie Powerpoint-presentaties niet overal hetzelfde

    Ik maak al enkele jaren PowerPointpresentaties. Deze bestaan uit foto's waar ook telkens een WAV-bestand als muziek ik bijgevoegd.
    Die werden dan met e-mail naar familie en vrienden verstuurd.

    Voordien was dit met een Windows-laptop (Windows XP), en met behulp van Office 2000.
    Sedert begin van dit jaar nu met een iMac-computer en met het pakket Office 2008 voor Mac.

    Het is dan telkens wel wat gepuzzel om beelden met muziek te laten samenvallen. En de reeks afbeeldingen ook met het einde van de muziek te laten stoppen.

    Wat mij vroeger al was opgevallen was dat, zeker bij wat langere presentaties, de synchronisatie van de muziek niet altijd hetzelfde was.
    Ik bedoel, meerdere keren vlak achter elkaar de presentatie laten afspelen gaf niet altijd hetzelfde resultaat. Tussen de 1e en de 2e keer was de samenhang van de beelden met de muziek niet hetzelfde. De muziek bleef tijdens de eerste sessie meestal achter op de beelden. Tussen de 2e en de volgende keren was er geen of weinig verschil.

    Ik gaf daarom de raad, aan de ontvangers van mijn presentaties, om vlak na het starten Escape te drukken en de presentatie opnieuw te starten. Dat gaf dan betere resultaten.


    Nu, nu ik met de Apple werk, is er blijkbaar nog een probleempje bij. Ditmaal door het verschil in versies. Dat denk ik toch.

    Ik heb nog die oude laptop. En daarop merk ik dat een presentatie, gemaakt met de nieuwe versie van PP, zich anders gedraagt dan op de Mac. Nu blijven, op de laptop, de beelden achter op de muziek.
    Waar op de Mac de muziek samen met de laatste foto eindigt, is op de laptop de muziek al gestopt wanneer er nog drie beelden van 7 seconden moeten komen.

    Op de Mac worden de presentaties altijd opgeslagen als een "PowerPoint 97-2004 presentatie". Dit om compatibel te zijn met personen die een oudere versie hebben.
    En ik weet dat niet alle dia-overgangen in de nieuwe PP-versie ook bestaan (en kunnen weergegeven worden) in de oudere versie van PP.
    Daarom "speel" ik ook niet met die dingen en hou me bij de standaard overgangen die de oude PP-versie ook kent.


    Het werkt blijkbaar ook (niet goed) in de omgekeerde richting.
    Ik heb eens enkele oude presentaties, gemaakt onder XP en PP 2000, weergegeven op de Mac die dus PP 2008 heeft.
    Bij elk was de presentatie al gedaan, maar nog niet de muziek; die werd dus telkens plots afgebroken.


    Conclusie: de tijd die men steekt om een presentatie (met muziek) wat behoorlijk te maken, is eigenlijk nutteloos. Men weet niet hoe het op een andere computer er gaat uitzien.
    De tijd van de foto's zal wel gerespecteerd worden, maar de duur van een dia-overgang is niet hetzelfde vermoed ik.

    Of weet iemand hier een oplossing voor?

    Francis
    Leica V-Lux 1; iMac 24" Intel 2,8Ghz - MacBook 15" 2,8Ghz (OSX 10.6.8)

  • #2
    Re: Synchronisatie Powerpoint-presentaties niet overal hetzelfde

    hallo
    wat je beschrijft klopt. Tussen PWP2000 en PWP2003 en PWP2007 zit een timingverschil. Ik zoek ook een systeem om presentaties te maken waarbij de muziek getimed loopt (bijv. omdat de tekst van het lied mee verschijnt op het scherm).

    Big problem en nog geen goed systeem gevonden.

    Groeten
    Filip
    Filip

    Comment


    • #3
      Re: Synchronisatie Powerpoint-presentaties niet overal hetzelfde

      Dat is nu net het verschil tussen powerpoint en de programma's voor het maken van digi-reeksen. Ik raad je aan om naar een programma uit te kijken waarbij synchronisatie beeld-klank wordt ondersteund:
      • PTE (Pictures To Exe)
      • M.Objects
      • ProShow Gold
      • Adobe Premiere
      • Movie Maker
      • ...

      Comment


      • #4
        Re: Synchronisatie Powerpoint-presentaties niet overal hetzelfde

        Ja zoals Wilburke al aangeeft: andere oplossing kiezen. Ik gebruik om dezelfde reden Proshow Producer.
        Het is niet alleen door een versie verschil (PP 2003-2009 enz) maar ook door de snelheid en grafische kaart van uw computer. Met PP loopt het zelfs op dezelfde pc niet altijd even goed.
        Proshow is vooral goed in exportmogelijkheden.
        http://www.stich.be

        Comment


        • #5
          Re: Synchronisatie Powerpoint-presentaties niet overal hetzelfde

          Als je op een Mac werkt dan zou ik iDVD eens proberen.

          Ik maak met iDVD ook "diareeksen" met muziek en kan ook de voorstelling even lang laten duren als de beschikbare muziek. iDVD heeft heel wat mogelijkheden en je maakt er professionele voorstellingen mee.

          Je kan als het klaar is een DVD branden van je project en deze naar je relaties sturen. De muziek zal altijd "synchroon" blijven...

          En iDVD zit standaard bij iLife (en dat krijg je gratis bij elke nieuwe Mac) of kun je afzonderlijk kopen in de winkel.

          Comment


          • #6
            Re: Synchronisatie Powerpoint-presentaties niet overal hetzelfde

            Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
            Als je op een Mac werkt dan zou ik iDVD eens proberen.

            Ik maak met iDVD ook "diareeksen" met muziek en kan ook de voorstelling even lang laten duren als de beschikbare muziek. iDVD heeft heel wat mogelijkheden en je maakt er professionele voorstellingen mee.

            Je kan als het klaar is een DVD branden van je project en deze naar je relaties sturen. De muziek zal altijd "synchroon" blijven...

            En iDVD zit standaard bij iLife (en dat krijg je gratis bij elke nieuwe Mac) of kun je afzonderlijk kopen in de winkel.
            Als het inderdaad perfect sync moet lopen zal je er nooit geraken in powerpoint.(zelf niet op een mac )
            Neem simpelweg imovie, plaats je foto's hierin en plaats de muziek of tekst zoals je wil.
            eens je filmpje klaar kan je kiezen in welk bestandsformaat je wil exporteren.
            dus je hoeft zelf niks nieuws te instaleren gewoon gebruiken wat standaard in je mac zit.Je kan zelf nog makkelij muziek op maat maken door het gebruik van die andere gratis software garageband....

            Comment


            • #7
              Re: Synchronisatie Powerpoint-presentaties niet overal hetzelfde

              Dank alvast voor de verschillende voorstellen, maar toch nog even aanscherpen. Wat ik zelf echt zoek is een programma waarbij je tot op de "milliseconde" foto's kan timen op de muziek. Voorbeeld: je neem een lied met tekst op en je wil de dia's met de tekst op het juiste moment laten verschijnen. Met pwp is dat gemakkelijk doordat je je pwp kan "timen" (de timings worden op het einde opgeslagen onder je pwp)... dat is waarschijnlijk de reden waarom mensen zo verknocht zijn aan pwp voor hun presentaties. Kan dit ook bij een ander systeem?

              Grtz
              Filip
              Filip

              Comment


              • #8
                Re: Synchronisatie Powerpoint-presentaties niet overal hetzelfde

                Oorspronkelijk geplaatst door groupie Bekijk bericht
                Dank alvast voor de verschillende voorstellen, maar toch nog even aanscherpen. Wat ik zelf echt zoek is een programma waarbij je tot op de "milliseconde" foto's kan timen op de muziek. Voorbeeld: je neem een lied met tekst op en je wil de dia's met de tekst op het juiste moment laten verschijnen. Met pwp is dat gemakkelijk doordat je je pwp kan "timen" (de timings worden op het einde opgeslagen onder je pwp)... dat is waarschijnlijk de reden waarom mensen zo verknocht zijn aan pwp voor hun presentaties. Kan dit ook bij een ander systeem?

                Grtz
                Filip
                een milliseconde instellen is niet moeilijk, dat de presentatie het achteraf respecteerd is andere koek in pwp.
                Als je even nakijk zijn de beste programma's voor zoiets programma's die eerder video doen, waar je beschikt over een tijdslijn waar je perfect kan aangeven wanneer een noot gespeeld word en wanneer je de foto van je keuze wil laten beginnen al dan niet met effect.
                Als de timing moet kloppen is pwp absoluut geen keuze.
                Waarom mensen verknocht zijn aan pwp?
                Omdat ze het gratis krijgen bij office en ze meestal niks anders kennen.

                Comment


                • #9
                  Re: Synchronisatie Powerpoint-presentaties niet overal hetzelfde

                  Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                  Waarom mensen verknocht zijn aan pwp?
                  Omdat ze het gratis krijgen bij office en ze meestal niks anders kennen.
                  Inderdaad. Als men al een pak geld heeft uitgegeven voor Office, is het toch zonde om een deel ervan niet te gebruiken en in de plaats dan ook nog eens een ander pakket extra aan te schaffen?
                  Leica V-Lux 1; iMac 24" Intel 2,8Ghz - MacBook 15" 2,8Ghz (OSX 10.6.8)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Synchronisatie Powerpoint-presentaties niet overal hetzelfde

                    Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk bericht
                    Inderdaad. Als men al een pak geld heeft uitgegeven voor Office, is het toch zonde om een deel ervan niet te gebruiken en in de plaats dan ook nog eens een ander pakket extra aan te schaffen?
                    daar zit nu juist het angeltje.
                    je moet niks extra kopen om op een mac te werken zoals ik voorstel.
                    je moet zelf geen geld uitgeven aan office,.....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Synchronisatie Powerpoint-presentaties niet overal hetzelfde

                      Dat klopt, en bedankt voor de tip.
                      Ik heb die iMovie even geprobeerd en het is heel wat minder omslachtig dan bij PP.

                      Nu moet ik wel even gaan "studeren" hoe ik iets op mijn gratis webruimte van 50 MB bij Belgacom (en waar ik nog nooit gebruik van heb gemaakt ) kwijtraak (met FTP zeker?) En hoe de geïnteresseerden (eenvoudige PC-gebruikers) het er gemakkelijk kunnen afhalen.

                      Iets met 6 plaatjes en 50 sec muziek gaf al een bestand van meer dan 20 MB. Ik zal er niet teveel tegelijkertijd op die ruimte kwijt kunnen.
                      Leica V-Lux 1; iMac 24" Intel 2,8Ghz - MacBook 15" 2,8Ghz (OSX 10.6.8)

                      Comment

                      Working...
                      X