Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

update : Pixum antwoordt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • update : Pixum antwoordt

    Ongeloofelijk, deze keer laat ik het er echt niet bij en heb nu ook waarschijnlijk de pech dat ik niet op tijd kan leveren :

    Verleden week bestel ik 100 stuks van een 10x15 foto in zwart/wit bij pixum die door een klant geselecteerd is. Er is een deadline, en vandaag ontvang ik de 100 foto's in een pakket.

    Bj controle (hou je vast) bemerk ik dat 36 van de 100 foto's tekenen vertonen van (at random) grote korrels en stippen op allerlei plaatsen. (ik denk stof maar ik weet niet hoe zo'n digitale service afdrukt). Omdat er witte kledij in de foto zit is het ENORM, je ziet dus at random zwarte vlekjes alom.

    Ik heb echt spijt dat ik geen scanner heb om jullie wat voorbeelden te tonen !!!

    Deze keer zijn ze te ver gegaan, dit is de derde keer op rij dat er zulke dingen gebeuren (vorige keer banding in blauwe lucht, daarvoor ontbraken een pak foto's)

    Ik vraag me af of er wel controle is op hun werkproces. Ze zijn scherp van prijs, maar dit pik ik absoluut niet. (boze mail onderweg).

    Ik eis alle slechte foto's opnieuw, gratis geleverd, en ze zullen weer gaan lullen dat ik eerst bewijzen moet leveren, wel ik kan niet scannen maar opsturen OP HUN KOSTEN.

    Ik heb hen ook duidelijk gemaakt dat ik echt publiek ga met de lakse werkmethodes, voor mij is Pixum verleden tijd, ik moet op zoek naar een alternatief voor grote oplages.

    Ik weet dat er replies zullen volgen met lof, maar je moest dit eens zien, wie durft er nu 36 foto's van 100 opsturen met dit als resultaat, ik denk dat NIEMAND er ook maar enig benul van heeft dat dit gebeurt, het zal een volautomatisch en kostenbesparend proces zijn waarbij enkel het inpakken en verzenden nog door een knul gebeurt ...

    Nu afwachten wat er volgt, maar m'n klant is misnoegend, want ik haalde de deadline niet, ben nu met eigen printwerk (36stuks) bezig om dit weekend toch te leveren.

    wat mij betreft : pixum sucks (sri )

  • #2
    Phille,

    je kan je foto's wel fotograferen hé..

    en fotografeer ze zo dat je ziet dat het 'real life' is, bv. het tafellaken mee fotograferen ofzo..
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

    Comment


    • #3
      Zou daar ook wel eens een foto willen van zien.
      http://www.vannecke.be
      Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
      Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

      Comment


      • #4
        ok, snel even met een oly 830 op closeup, niet scht scherp, maar je ziet alles duidelijk, ik heb het gemasked met rood, dit zijn slechts een paar voorbeelden (low jpg kwaliteit)





        Comment


        • #5
          Phille hebben jullie geen hema ?
          Bij de grote vestigingen hebben ze daar een 1 uurs digitale service.
          Bij ons hebben ze een agfa centrale staan.
          Zwart-Wit is altijd perfect, zelf in de 1 uur service !
          En ik kijk heel kritisch, 1 streepje of krasje op de foto en ze krijgen hem weer terug.
          Gelukkig heb ik dit zelf pas 1 keer meegemaakt.

          Hopelijk heb je je lesje geleerd nu, en bestel je nooit meer bij ze !
          heb daar zelf 1x besteld maar ik blijf gewoon naar mijn eigen fotozaak gaan, dan maar iets langer, maar wel het beste resultaat.


          mvg
          gabriella
          Canon 300D en 350D
          canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
          canon 20-35 usm

          Comment


          • #6
            Originally posted by gabriella
            Phille hebben jullie geen hema ?
            Bij de grote vestigingen hebben ze daar een 1 uurs digitale service.
            Bij ons hebben ze een agfa centrale staan.
            Zwart-Wit is altijd perfect, zelf in de 1 uur service !
            En ik kijk heel kritisch, 1 streepje of krasje op de foto en ze krijgen hem weer terug.
            Gelukkig heb ik dit zelf pas 1 keer meegemaakt.

            Hopelijk heb je je lesje geleerd nu, en bestel je nooit meer bij ze !
            heb daar zelf 1x besteld maar ik blijf gewoon naar mijn eigen fotozaak gaan, dan maar iets langer, maar wel het beste resultaat.



            Ja, dat doe ik dus ook, eerste keer Hema was goed, de tweede keer klote. Nu heb ik de foto's gewoon bij de fotograaf laten afdrukken, en deze foto's zijn prima...

            Tevens geeft de fotograaf aan: Niet goed is kostenloos opnieuw...
            Groet,
            Paul

            Comment


            • #7
              Ik vrees dat Pixum het slachtoffer is van zijn eigen succes...
              Spijtig... ik heb ook nog een grote bestelling op stapel staan..
              best op zoek naar ander en beter denk ik...

              Luc

              Comment


              • #8
                Phille,

                Je kan, om de schade nog te beperken, morgen bij een plaatselijke fotograaf de afdrukken laten maken. 't Zal dan wel iets duurder zijn, maar je hebt daar veel meer mogelijkheden qua kleurcorrecties e.d.

                Arne
                http://www.arnesmeets.tk

                Comment


                • #9
                  Ook ik ga tegenwoordig weer naar m'n fotograaf hier om de hoek.
                  Hebben ook 1-uurs service dus ideaal, kan erbij blijven staan en gelijk wat corrigeren indien nodig (doen ze niet bij iedereen natuurlijk ).

                  Iets duurder dan Pixum, zal best maar resultaat is er ook naar. Enne voor grotere oplages en vaste klanten hebben ze heus wel aparte tarieven, allée die van mij toch.

                  succes verder
                  ***Canon 300D * kitlens * ...

                  Comment


                  • #10
                    Ik heb al twee keer hema gebruikt en stel vast dat die foto's niet zo scherp zijn en ook wel verkleuring vertonen.
                    Erg van Pixum.
                    http://pieterbie.skynetblogs.be

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb vorige week ook nog een foto 80x bij pixum laten drukken, in het begin van deze week aangekregen en bij mij geen probleem, alles perfect.
                      Ik heb nog geen slechte ervaring met Pixum, maarja kan altijd nog komen, maar zolang alles goed gaat blijf ik bij Pixum.

                      greetz
                      My Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Zoals Annetje al aanhaalde zoek een fotograaf in de buurt met een eigen kleine ontwikkelcentrale. Je hebt persoonlijk contact en kan je voorkeuren opgeven.

                        Comment


                        • #13
                          bij http://www.photobox.ie heb ik nog geen probs gehad .. zeer goede kwaliteit voor 28 cent per foto, geleverd op 3 tot 5 dagen.

                          omwille van de prijs dacht ik nu net een oplage van circa 200 stuks te laten drukken bij pixum als eerste testje .. maar ik denk dat ik het bij m'n 10 gratis foto's ga laten om ze te vergelijken met dezelfde 10 van photobox

                          kruidvat was de eerste goedkope die ik liet vallen omwille van de wisselende kwaliteit .. soms heel goed, maar meestal middelmatig en soms bedroevend

                          als iemand een goedkoper lab (minder dan 28 cent per 10x15) kent dat ook kwaliteit kan leveren, graag de referentie

                          Comment


                          • #14
                            Inderdaad Phille zoiets kan niet. 36 foto's op de honderd ! Was het nu een enkele en dan nog. Als hun proces zodanig is dat er miskleunen tussen zitten dan moeten ze maar een hoger aantal instellen zodat je netto minimum de 100 bestelde krijgt.
                            Ik heb van Hema geen klagen. Enkel hun papier is dunner. Sinds ik over de 950i beschik, en een vergelijking heb gedaan met een zelfde foto bij Hema, print ik al mijn foto's zelf. Die zijn gewoon "frisser" afzonderlijk zie je dat niet je moet ze echt naast elkaar leggen onder hetzelfde licht om ietsjes verschil te zien.
                            Laat ik de twee exemplaren aan anderen zien, kiezen ze allemaal voor de zelf afgeprinte foto.
                            Voorlopig nog steeds de originele Canoncartridges (inktclub) en het PPP Glossy - papier (Aken).

                            Comment


                            • #15
                              Phille,
                              Erg.
                              Ik merk wel dat ze niet random zijn. De vlekken op je foto 1 en 4 zijn identiek, alsook die op foto 2 & 3. Heb er wel geen verklaring voor. Misschien iets mechanisch (vb olieachtige vlekken op een doorvoerrol). Ik denk maar luidop.
                              Probeer eens een foto in water te leggen en af te spoelen. Als het niet fotografisch is is er misschien een kans dat het eraf gaat.
                              Misschien gek, weet niet. Je hebt alvast niet veel te verliezen.
                              Ik hoop dat je klant de foto's niet aan de muur wil hangen als je ze met je inkjet moet printen.
                              Zelf pas colorways geprobeerd. Was ook al niet consistent van kleur tussen verschillende prints.
                              Ik weet het ook niet meer.
                              Die nieuwe HP printer lijkt veelbelovend...maar 12 minuten voor een A4 lijkt me toch wel wat veel.
                              Ik ben dus ook een beetje radeloos.
                              Dye sub printers zijn blijkbaar ook al niet perfect. Ik weeet het niet meer.
                              m.v.g.
                              Jos
                              Originally posted by Phille
                              Ongeloofelijk, deze keer laat ik het er echt niet bij en heb nu ook waarschijnlijk de pech dat ik niet op tijd kan leveren :

                              Verleden week bestel ik 100 stuks van een 10x15 foto in zwart/wit bij pixum die door een klant geselecteerd is. Er is een deadline, en vandaag ontvang ik de 100 foto's in een pakket.

                              Bj controle (hou je vast) bemerk ik dat 36 van de 100 foto's tekenen vertonen van (at random) grote korrels en stippen op allerlei plaatsen. (ik denk stof maar ik weet niet hoe zo'n digitale service afdrukt). Omdat er witte kledij in de foto zit is het ENORM, je ziet dus at random zwarte vlekjes alom.

                              Ik heb echt spijt dat ik geen scanner heb om jullie wat voorbeelden te tonen !!!

                              Deze keer zijn ze te ver gegaan, dit is de derde keer op rij dat er zulke dingen gebeuren (vorige keer banding in blauwe lucht, daarvoor ontbraken een pak foto's)

                              Ik vraag me af of er wel controle is op hun werkproces. Ze zijn scherp van prijs, maar dit pik ik absoluut niet. (boze mail onderweg).

                              Ik eis alle slechte foto's opnieuw, gratis geleverd, en ze zullen weer gaan lullen dat ik eerst bewijzen moet leveren, wel ik kan niet scannen maar opsturen OP HUN KOSTEN.

                              Ik heb hen ook duidelijk gemaakt dat ik echt publiek ga met de lakse werkmethodes, voor mij is Pixum verleden tijd, ik moet op zoek naar een alternatief voor grote oplages.

                              Ik weet dat er replies zullen volgen met lof, maar je moest dit eens zien, wie durft er nu 36 foto's van 100 opsturen met dit als resultaat, ik denk dat NIEMAND er ook maar enig benul van heeft dat dit gebeurt, het zal een volautomatisch en kostenbesparend proces zijn waarbij enkel het inpakken en verzenden nog door een knul gebeurt ...

                              Nu afwachten wat er volgt, maar m'n klant is misnoegend, want ik haalde de deadline niet, ben nu met eigen printwerk (36stuks) bezig om dit weekend toch te leveren.

                              wat mij betreft : pixum sucks (sri )
                              http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

                              Comment

                              Working...
                              X