Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar klacht neerleggen Sony A300 DSLR .....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar klacht neerleggen Sony A300 DSLR .....

    M'n nieuwe A300 heeft sinds nieuw vervuiling in het zoekerhuis

    Ondertussen is m'n camera hiervoor al tweemaal (2 x) binnen gebracht (Sony Center Leuven)
    Opm. al met al is m'n A300 langer weggeweest dan ik m'n bezit

    Spijtig genoeg is er nog steeds vervuiling in het zoekerhuis zichtbaar
    Opm. voornoemde vervuiling is NIET op RAW's terug te vinden.

    Waar kun je bij Sony 'officieel' klacht neerleggen in dezen?

    BTW koop als DSLR beginner nooit bij een 'lokale' dozenschuiver met 0,0 verstand van fotozaken, maar ga naar 'n 'echte' fotospeciaalzaak.
    Last edited by Drieberg; 11 juni 2009, 15:48.

  • #2
    Re: Waar klacht neerleggen Sony A300 DSLR .....

    Als je je toestel al 2x hebt binnen gedaan en het probleem is nog steeds niet verholpen zou ik toch wel een omruiling vragen...
    Sony α7ii
    5OOpx

    Comment


    • #3
      Re: Waar klacht neerleggen Sony A300 DSLR .....

      Oorspronkelijk geplaatst door -Dee- Bekijk bericht
      Als je je toestel al 2x hebt binnen gedaan en het probleem is nog steeds niet verholpen zou ik toch wel een omruiling vragen...
      Ik weet niet of je de winkelier kent? maar dit is een persoon, met achteraf gezien weinig of geen verstand van 'DSLR' foto zaken.

      Omdat de eerste herstelling niet correct was uitgevoerd, heb ik gereclameerd (e-mail).

      Hierna moeilijk gedoe, na enige drang de winkelier 'alsnog' bereid gevonden om m'n Alpha 300 onder garantie 'opnieuw' te laten herstellen.

      Na de tweede herstelling met klacht omschrijving "vuil in zoekerhuis" heb ik als ik door de zoeker kijk o.a. tegen (voorbeeld) 'heldere' wolkenpartijen her en der, nog steeds 'vuil' stippen in m'n zoeker (of pentaprisma) zitten

      Opm. ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar m'n Alfa 300 kwam uit de vitrine.

      Omdat deze zich niet driemaal aan dezelfde winkelier (lees: Sony Center Leuven) steen wil stoten, wil ik officieel klacht neerleggen bij Sony België.

      Nu heb ik erg veel van Sony, maar als Sony België dit niet fatsoenlijk oplost(?) dan is de Alpha 300 wel m'n allerlaatste Sony product.

      Comment


      • #4
        Re: Waar klacht neerleggen Sony A300 DSLR .....

        Mja, ik ken hem... Nogal nen "urk"
        Ik heb er 2 maand geleden een 2e batterij gekocht, en echt vriendelijk is hij niet.

        Er zal daar op die paar vierkante meters in de Diestsestraat iets in de lucht hangen, denk ik, als je weet welke fotozaak er enkele stappen verder is
        Sony α7ii
        5OOpx

        Comment


        • #5
          Re: Waar klacht neerleggen Sony A300 DSLR .....

          http://www.sony.be/lang/nl/article/id/1178278950732

          Heb je na de 'herstellingen' documenten gekregen waaruit blijkt dat er wel degelijk iets gedaan is aan het toestel. Kan toch niet zo moeilijk zijn om het matglas of spiegel te reinigen

          Comment


          • #6
            Re: Waar klacht neerleggen Sony A300 DSLR .....

            Oorspronkelijk geplaatst door -Dee- Bekijk bericht
            Mja, ik ken hem... Nogal nen "urk"
            Ik heb er 2 maand geleden een 2e batterij gekocht, en echt vriendelijk is hij niet.

            Er zal daar op die paar vierkante meters in de Diestsestraat iets in de lucht hangen, denk ik, als je weet welke fotozaak er enkele stappen verder is
            De fotozaak enkele stappen verder is qua vriendelijkheid (idem kleindochter) en prijsstelling ook niet alles.

            De man heeft geen overnemer en is 'min of meer' aan het uitbollen.
            Voor zover ik hem heb begrepen, verbrand hij nog liever z'n stock dan dat hij het voor 'n habbekratst (lees: opheffings uitverkoop) .....
            Ook werkt hij liever met honden dan met mensen

            Ondertussen ben ik 'wel' zover, dat ik 'nog' liever in de auto stap en X kilometer ..... (eergisteren nog ff naar Studio 73 in Geel geweest) en/of via internet koop, dan dat ik bij deze € dozenschuivers .....

            Bedankt voor de link

            Ik ga er werk van maken.

            Oorspronkelijk geplaatst door subby Bekijk bericht
            Heb je na de 'herstellingen' documenten gekregen waaruit blijkt dat er wel degelijk iets gedaan is aan het toestel. Kan toch niet zo moeilijk zijn om het matglas of spiegel te reinigen
            Het enige wat ik heb zijn handgeschreven herstellingsbonnetjes (datum inlevering, klachtomschrijving e.d.)

            Bij wie de herstellingen zijn uitgevoerd weet ik niet.
            Al met al ben ik m'n Alfa 300 'ondertussen' ruim drie (3) weken kwijt geweest

            BTW bedoel je met matglas de onderkant van de pentaprisma in het spiegelhuis?

            Comment


            • #7
              Re: Waar klacht neerleggen Sony A300 DSLR .....

              Oorspronkelijk geplaatst door Drieberg Bekijk bericht
              BTW koop als DSLR beginner nooit bij een 'lokale' dozenschuiver met 0,0 verstand van fotozaken, maar ga naar 'n 'echte' fotospeciaalzaak.
              Dit maakt 0,0 uit voor dit probleem. Als er stof in zit vanuit de fabriek dan kan dat toestel overal terecht komen, bij de dozenschuiver als bij de pro-verkoper.
              En wat noem je een fotospeciaalzaak? Er zijn héél weinig zaken waar ze echt eerlijk zijn en de volledige kennis van zaken hebben!
              Een toestel 3 weken kwijt zijn is luxe, vaak durft één herstelling al wel eens 5 weken of langer duren.
              Maar ik snap ook uw frustratie niet tegen de verkoper, die doet herstellingen niet zelf en laat dit zoals overal uitvoeren bij een hersteldienst (onder garantie). Als de verkoper uw toestel twee keer of zelfs meer wil opsturen kan h-je hem toch niet veel verwijten?
              Stel dat je bij de beste winkel van België zou kopen, dan zouden ze dat toestel ook binnensturen als dat nieuw is en gebreken vertoont (stof is wel geen gebrek maar een hinderlijk comfort-probleem dat er niet zou mogen zijn). Die beste winkel stuurt dat toestel 9/10 naar dezelfde hertsteldienst en het terugkrijgen van het toestel met nog steeds stof in de zoeker zou dan identiek geweest zijn!
              Het is niet die verkoper dat er bewust dat stof ingestoken heeft voor u hé.
              Ter info ... in mijn 5D zit er ook stof in de zoeker, ik heb dat al laten reinigen door Canon en na enkele weken binnen zat er nog steeds wat in. Moet ik nu ook die professionele verkoper afschieten?
              Last edited by VerSeg; 12 juni 2009, 07:18.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Waar klacht neerleggen Sony A300 DSLR .....

                Wat ik bedoel met 'n lokale dozenschuiver is ...... welke 'allerlei' elektronische zaken verkoopt, zonder 'diepgaand' verstand te hebben van en/of niet bij machte is om kleine herstellingen zoals (voorbeeld) stofverwijdering uit te voeren.

                M'n Alfa 300 komt uit de vitrine en wat er voordien allemaal mee ....., kan ik niet beoordelen.

                Op zowel de sonsor als in het zoekerhuis zat stof
                Het stof op de sensor is bij de eerste herstelling correct verwijdert de rommel (lees: stof) in het zoekerhuis of pentaprisma niet

                Een 'echte' fotospeciaalzaak (bijvoorbeeld: Konijnenberg en/of Rubens) lost zoiets bij 'n spiksplinternieuwe camera en zonder moeilijk garantie gedoe m.i. zelf op

                Comment


                • #9
                  Re: Waar klacht neerleggen Sony A300 DSLR .....

                  Oorspronkelijk geplaatst door Drieberg Bekijk bericht
                  Wat ik bedoel met 'n lokale dozenschuiver is ...... welke 'allerlei' elektronische zaken verkoopt, zonder 'diepgaand' verstand te hebben van en/of niet bij machte is om kleine herstellingen zoals (voorbeeld) stofverwijdering uit te voeren.
                  Een toestel dat splinternieuw is, daar zou in principe de verkoper zelf niets MOGEN aan doen, die moet gebruik maken van de diensten zoals de fabricant dat voorschrijft om de garantie te behouden zonder risico voor zichzelf.
                  Dat er zijn die dat zelf doen kan best zijn maar als er iets fout loopt is het pas miserie.
                  M'n Alfa 300 komt uit de vitrine en wat er voordien allemaal mee ....., kan ik niet beoordelen.
                  Bij echte dozenschuivers zoals je aanhaalt heb je veel minder risico op een toestel dat al eens voor een demo gediend heeft, het is net de betere verkoper dat een toestel uitpakt, dat aan klanten laat zien en als die niet overgaan tot aankoop gaat datzelfde toestel naar de volgende klant.
                  Maar jij bent toch de klant? Als je een toestel uit de vitrine niet vertrouwt dan moet je dat maar weigeren en een ander eisen.
                  Op zowel de sonsor als in het zoekerhuis zat stof
                  Stof op de sensor is geen uitzondering, eerder een regelmaat bij nieuwe toestellen. Tot nu toe nog nooit een DSLR gekregen zonder stof op de sensor, bij het ene toestel al wat meer dan bij het andere.
                  Het stof op de sensor is bij de eerste herstelling correct verwijdert de rommel (lees: stof) in het zoekerhuis of pentaprisma niet
                  Het is zeer vervelend dat er stof in het prisma zit, ook mij stoort zoiets, maar de verkoper zelf zal daar heel weinig aan kunnen doen. Ik ben zelf ook klant bij zogenoemde erkende superdealers van Canon en ook daar zeggen ze dat ze zelf niets doen aan stof in het prisma. De sensor reinigen ze op verzoek wel, het kost je dan wel 35€ (ongeveer).
                  Een 'echte' fotospeciaalzaak (bijvoorbeeld: Konijnenberg en/of Rubens) lost zoiets bij 'n spiksplinternieuwe camera en zonder moeilijk garantie gedoe m.i. zelf op
                  Droom lekker verder.
                  Als je veel geluk hebt en het zit er al in bij levering kan het zijn dat ze eens overgaan tot een omruiling maar eens je ermee weggeweest bent zullen zij voor stof ook geen omruiling mee doen, het is trouwens geen defect maar verontreiniging.
                  Stof krijg je trouwens zelf op 1 minuut in he prisma. Eens verkeerd blazen met een blaaspeertje of perslucht (speciaal voor camera's dan) en je hebt het zitten.
                  En de twee speciaalzaken dat je aanhaalt ... daar zit er minstens eentje tussen waarbij ge u nog eens fameus zou kunnen verschieten over hun aanpak.
                  Uw verkoper heeft het toch ook al twee keer teruggestuurd? Kan je hem dan moeilijk garantiegedoe verwijten? Dat het niet in orde is blijft best vervelend en daar heb je ook gelijk in niet tevreden te zijn maar dat ligt niet bij die verkoper, dat ligt eerder aan de hersteldienst ... en dan nog.
                  Ik heb mijn 5D ook al perfect gekuist, geen enkel stofje meer op de sensor. Toestel niet gebruikt en in een brandkast gestoken ... drie weken later zat de sensor terug vol stof alhoewel het toestel in een bijna hermetisch gesloten kast zit.
                  Stof is zeer vervelend en het is niet omdat het er uit verwijderd is dat het er een uur nadien niet terug kan zitten. Toestellen zijn niet hermetisch afgesloten, werkplaatsen zijn niet stofvrij ... stof kruipt elders in uw toestel en tijdens transport en gebruik valt dit terug op vervelende plaatsen.
                  Je kan het vergelijken met een auto, je kuist hem, zet hem een uur op een parking en hij zit terug onder het stof ... fout van de carwash?

                  Sorry maar ik denk dat je het toch even verkeerd bekijkt hoor. Dat het vervelend is en niet zou mogen, volledig akkoord. Dat het de fout van de verkoper is ... niet echt hem dat zoiets moet oplossen, die is maar tussenpersoon net zoals de pro-dealer.
                  Koop een plasma TV bij de beste locale zelfstandige met gerenomeerde service ... laat er binnen de garantieperiode iets gebeuren met dat toestel en hij zal u ook zeggen dat hij daar zelf niet MAG aankomen om de garantie te behouden. Dit staat trouwens ook in uw garantievoorwaarden "enkel door erkende herstellers".
                  Een sensor reinigen ... ja, dat kunnen er ondertussen al velen of ze verkopen u gewoon het materiaal om het zelf te doen.
                  Jij wil je geen drie keer aan dezelfde winkelier stoten ... waarom? Als je Sony contacteert gaan ze u toch antwoorden dat je via een Sony Center het toestel moet binnen doen en dan gaat het terug naar DEZELFDE hersteldienst.
                  Dat je klaagt over de hersteldienst zou nog logisch klinken maar de verkoper? Trouwens de winkel dat je aanhaalt ken ik, zo onmenselijk is die nu ook niet hé.
                  Mocht ik in uw plaats zijn, dan zou ik dit toch vriendelijk proberen regelen met de verkoper ... een eventuele omruiling zoals al gesuggereerd door anderen zal je op een ander zeker niet bekomen.
                  Last edited by VerSeg; 12 juni 2009, 11:24.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waar klacht neerleggen Sony A300 DSLR .....

                    In dit geval natuurlijk te laat, maar als je nog eens iets hebt met een Sony-product, breng het dan naar een van de Service Centers :
                    http://www.sony.be/lang/nl/article/id/1069327390852

                    Persoonlijk ga ik dan gewoon naar Videp, en achteraf heb je dan steeds een overzicht van de Sony-hersteldienst met wat ze in jouw geval gedaan hebben.
                    Zo bv. eens een 7D binnengebracht voor herstelling. Deze was na 10 dagen alweer terug bij Videp, klaar om af te halen na een reis naar de Duitse hersteldienst en terug.

                    Ik vermoed dat het daar schort, m.a.w. dat jouw verkoper niet naar de erkende Sony service centers gegaan is...
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waar klacht neerleggen Sony A300 DSLR .....

                      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                      Ik vermoed dat het daar schort, m.a.w. dat jouw verkoper niet naar de erkende Sony service centers gegaan is...
                      Een echt Sony Center dat niet via een erkende Sony hersteldienst gaat? Zou wel heel extreem zijn.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waar klacht neerleggen Sony A300 DSLR .....

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Een echt Sony Center dat niet via een erkende Sony hersteldienst gaat? Zou wel heel extreem zijn.

                        Tja, ik lees dat er handgeschreven herstelbonnetjes bezorgd worden. Ik heb bij Videp nog nooit iets handgeschreven meegekregen..., maar wel altijd perfecte service gekregen.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waar klacht neerleggen Sony A300 DSLR .....

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Dat je klaagt over de hersteldienst zou nog logisch klinken maar de verkoper? Trouwens de winkel dat je aanhaalt ken ik, zo onmenselijk is die nu ook niet hé.
                          Mocht ik in uw plaats zijn, dan zou ik dit toch vriendelijk proberen regelen met de verkoper ... een eventuele omruiling zoals al gesuggereerd door anderen zal je op een ander zeker niet bekomen.
                          Met je conclusie ben ik het wel eens, het op een vriendelijke manier opgelost krijgen is altijd het plezantste.

                          Maar als dat niet lukt, zou ik een niet te vriendelijk brief naar de klantendienst van Sony België sturen. Het minste wat je toch kan verwachten, is dat een Sony Center erin lukt iets hersteld te krijgen, en in dit geval minstens nakijkt of de herstelling gebeurd is vooraleer iets aan de klant terug te geven (even door de zoeker kijken, duurt niet lang). Aangezien het Sony Center er om een of andere reden niet in lukt een oplossing te bieden, moet Sony België maar zien wat er fout gaat en voor de oplossing zorgen, vind ik.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waar klacht neerleggen Sony A300 DSLR .....

                            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                            Het minste wat je toch kan verwachten, is dat een Sony Center erin lukt iets hersteld te krijgen, en in dit geval minstens nakijkt of de herstelling gebeurd is vooraleer iets aan de klant terug te geven (even door de zoeker kijken, duurt niet lang).
                            Ik heb vorig jaar een Canon toestel binnen gedaan voor herstelling, dit via een Canon super dealer ... drie keer is dat toestel binnen geweest omdat het twee keer defecter terug kwam dan voordien. Denk jij dat die verkoper dat toestel getest heeft voordat hij mij verwittigde dat ik het mocht afhalen?
                            Drie keer anderhalf uur onderweg om dat toestel op te halen waarvan twee keer voor niets. En neen, ik maak mij geen illusies dat het op andere plaatsen anders zou geweest zijn. De verkoper zegt zelf, ik kan mij moeilijk bezig houden om al die pakjes te openen en te testen of ze wel alles deftig gedaan hebben. Ergens heeft hij gelijk, ze moeten ook aan hem deftig werk leveren waar hij op kan vertrouwen.
                            Maar als klant zie je dit op zo'n moment anders ... uw contactpersoon is de verkoper en die mag het dan horen.
                            Je hebt ook mensen die anders reageren hoor ... toestel komt deftig ingepakt van de hersteldienst, winkel opent het pakket en de klant klaagt omdat het pakket geopend werd ... zekers als blijkt dat er iets ontbreekt of beschadigd is.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waar klacht neerleggen Sony A300 DSLR .....

                              Oorspronkelijk geplaatst door Drieberg Bekijk bericht
                              BTW bedoel je met matglas de onderkant van de pentaprisma in het spiegelhuis?
                              Inderdaad! Ik ben niet zo op de hoogte van Sony's, maar bij veel spiegelreflexen kan je dat matglas makkelijk uitnemen en eventueel proper maken.
                              Het vuil moet ergens op de spiegel, matglas of zoeker zitten.

                              Comment

                              Working...
                              X