Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nationale Vereniging van Beroepsfotografen - het goeie voorbeeld?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nationale Vereniging van Beroepsfotografen - het goeie voorbeeld?

    Velen op Belgiumdigital zullen deze vereniging wel kennen. Sommige zullen er zelfs misschien ook wel lid van zijn. Veel van deze fotografen zullen ook wel lid zijn van Sofam, en de tarieven kennen bij misbruiken.

    Nu had de Nationale Vereniging van Beroepsfotografen afgelopen maandag een event georganiseerd, en om dit aan te konden op hun website hadden ze blijkbaar een foto nodig. Wat doet in zo'n geval iedere 10 jarige? Efkes rondkijken op internet, foto zien en volia. We hebben een foto. Niet? Je kan het zo'n jonge gast ook niet kwalijk nemen zou ik denken.

    Nu, wat denk je dat de Nationale Vereniging van Beroepsfotografen doet? Mensen welk vermoedelijk iedere dag begaan zijn met de rechten van hun leden, misschien komt het wel aan bod in hun ledenblad, misschien hebben sommige van hun leden (net zoals enkele Belgiumdigital leden) dit ook al mogen ervaren, enz...
    Wat doen deze stuk voor stuk beroepsfotografen dan om hun website wat op te smukken? Toch gewoon de eerste beste foto van het internet "pikken" en op hun website plaatsen? Niet? We gaan het toch niet moeilijker maken dan wat het is? Iedereen doet het toch?

    Efkes de gemakkelijk traceerbare fotograaf aanspreken? Een link leggen naar de website waar de foto vandaan komt? Nee, toch? We gaan toch niet zo beginnen?

    Na de mensen aangesproken te hebben was de foto en pagina dezelfde nacht nog verdwenen/aangepast, al staat de foto op moment van schrijven nog op hun server. Google Cache toont de bewuste pagina met foto vandaag natuurlijk ook nog.

    Uitkomst van dit alles? Wat verontschuldigingen, een uitleg dat het een van de medewerkers was welk het gedaan had, enz...

    Op zich is het nu ook geen groot drama, maar zou je van een beroepsvereniging niet een klein beetje een voorbeeldfunctie verwachten in een wereld waarin hun leden hiermee vermoedelijk regelmatig geconfronteerd worden? En direct met Sofam tarieven staan zwaaien?

    Wat denken jullie?
    Peter

    Update: screenshot
    Last edited by peter; 11 juni 2009, 08:24. Reden: Screenshot toegevoegd

  • #2
    Re: Nationale Vereniging van Beroepsfotografen - het goeie voorbeeld?

    de volgende keer de inbreuk eerst laten vaststellen door een deurwaarder, en vervolgens zwaaien met de sofam tarief

    Comment


    • #3
      Re: Nationale Vereniging van Beroepsfotografen - het goeie voorbeeld?

      Op z'n minst "rode kaken" zou ik denken!?
      "Just do it !"

      http://jr52.be/index.html

      Comment


      • #4
        Re: Nationale Vereniging van Beroepsfotografen - het goeie voorbeeld?

        Ik ben lid van die vereniging en sta hier ook van te kijken! Hier is inderdaad iemand in de fout gegaan en je hebt overschot van gelijk dat je dat aankaart.

        Wat doen deze stuk voor stuk beroepsfotografen dan om hun website wat op te smukken?
        Deze uitspraak zal je ongetwijfeld niet zo bedoelen, maar is een onterechte veralgemening. Als lid van de beroepsvereniging heb ik totaal niks te maken met de inhoud van de website, laat staan met de herkomst ervan. Leden zien dat gewoon verschijnen net als jij... Het gaat hier denk ik om een spijtige fout van een enkeling, die trouwens niet eens noodzakelijk beroepsfotograaf is. Er zijn ook medewerkers die geen fotograaf zijn (voor zover ik weet althans).
        www.135mm.be
        @135mm_leuven
        info@135mm.be

        Comment


        • #5
          Re: Nationale Vereniging van Beroepsfotografen - het goeie voorbeeld?

          Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk bericht
          Deze uitspraak zal je ongetwijfeld niet zo bedoelen, maar is een onterechte veralgemening.
          Daar heb je natuurlijk gelijk in. Ik weet ook wel dat in theorie iedere fotograaf de nodige beroepseer heeft, en de bijhorende rechten en plichten kent.

          Maar of die enkeling nu een niet fotograferende medewerker is, of wel. Ik ga ervan uit dat zo'n beroepsvereniging wel weet hoe de vork in de steel zit?

          Zoals ik schreef, als je weet dat je een voorbeeldfunctie hebt... Ik neem aan dat dit foutje niet bij de leden zal gecommuniceerd worden?

          p.

          Comment


          • #6
            Re: Nationale Vereniging van Beroepsfotografen - het goeie voorbeeld?

            Oorspronkelijk geplaatst door peter Bekijk bericht
            Zoals ik schreef, als je weet dat je een voorbeeldfunctie hebt... Ik neem aan dat dit foutje niet bij de leden zal gecommuniceerd worden?

            p.
            Tot op heden heb ik daar géén mailtje van ontvangen ...
            www.fotofolio.be

            Comment

            Working...
            X