PDA

Volledige versie bekijken : SD-Brussel-2 Deel 1: Drie (van de) toplocaties

baloo
7 juni 2009, 17:06
Zonder meer een unieke kans om hier binnen te mogen fotograferen :G

In het Hotel Metropole:

http://www.pbase.com/rdelbar/image/113473412/original.jpg

Het al even mooie Café Metropole:

http://www.pbase.com/rdelbar/image/113473416/original.jpg

En tot slot De Ultieme Hallucinatie:

http://www.pbase.com/rdelbar/image/113473419/original.jpg

Wordt vervolgd!

nete
7 juni 2009, 17:35
Alledrie zonder meer :love: :love:

FilMar
7 juni 2009, 19:00
Prachtig :G:G:G
Met een lichte voorkeur voor 3. Het was de moeite waard om even achter het hoekje te (moeten) wachten ;)

Patricske
8 juni 2009, 07:48
Alle drie prachtig, zijn dit meerdere opnames samengevoegd met Photomatix?

baloo
8 juni 2009, 08:53
zijn dit meerdere opnames samengevoegd met Photomatix?

Inderdaad, Patric, en wel met de meer 'discrete' exposure blend mode.

Jacobs Pascal
8 juni 2009, 09:01
Inderdaad, Patric, en wel met de meer 'discrete' exposure blend mode.
Mooie tweede zenne...de andere zijn zeker niet minder.
Leg ens uit wat je in Photomatics exposure blend? Of bedoel je gewoon generate HDR?

Wim.Vanmaele
8 juni 2009, 09:54
René,
de volgende keer mag je niet meer mee, nah :D
Ik zit hier te watertanden op je resultaten. Watertanden en een visoog, binnenkort ben ik ne pirana ...
Inderdaad, ik zou eens de techniek willen zien voor die HDR of hoe je het ook noemt. Ik slaag daar helemaal niet in en her en der voel ik de noodzaak om toch meer details te hebben maar niet ten koste van kleurtonen ...

baloo
8 juni 2009, 13:27
Leg ens uit wat je in Photomatics exposure blend?

Exposure blending is één van de alternatieven voor nabewerking van meerdere opnamen gemaakt met verschillende belichtingen, mogelijk met de recentere versie(s) van de Photomatix Pro software (andere zijn 'klassieke' HDR en Tone Mapping).

Je krijgt een meer natuurlijke 'look' van het eindresultaat, en minder benadrukking van ruis. Nadelen zijn dat je geen echt extreme hooglichten en schaduwen naar de middenbereik kan trekken, dat er minder regelingen zijn waarmee je kan spelen/experimenteren, en dat de geheugenbelasting bij processing snel toeneemt met het aantal basisopnamen.

De Exposure Blending leidt zonder veel moeite tot een beter resultaat (lees: groter dynamisch bereik) dan lang finetunen van één goede ruisvrije RAW opname - al worden ook daar de mogelijkheden stilaan indrukwekkend.

Ik verkies over het algemeen de Exposure Blending look boven de HDR varianten die nu zo poulair zijn. Ik kan die laatste best wel smaken, maar dan wanneer ze tot een echt bewuste en artisieke bewerking leiden.

Ik zal eens een step-by-step van de gevolgde methode posten in een aparte draad of op mijn fotoblog, ik laat over enkele dagen wel iets weten.

baloo
8 juni 2009, 13:28
ik zou eens de techniek willen zien voor die HDR

Ik wil best eens afspreken, Wim, de afstand is zeker niet onoverkomelijk!

Tigra-boy
8 juni 2009, 16:41
Prachtige reeks en subtiel toegepaste bewerking... :G:G

Jacobs Pascal
8 juni 2009, 19:01
Exposure blending is één van de alternatieven voor nabewerking van meerdere opnamen gemaakt met verschillende belichtingen, mogelijk met de recentere versie(s) van de Photomatix Pro software (andere zijn 'klassieke' HDR en Tone Mapping).

Je krijgt een meer natuurlijke 'look' van het eindresultaat, en minder benadrukking van ruis. Nadelen zijn dat je geen echt extreme hooglichten en schaduwen naar de middenbereik kan trekken, dat er minder regelingen zijn waarmee je kan spelen/experimenteren, en dat de geheugenbelasting bij processing snel toeneemt met het aantal basisopnamen.

De Exposure Blending leidt zonder veel moeite tot een beter resultaat (lees: groter dynamisch bereik) dan lang finetunen van één goede ruisvrije RAW opname - al worden ook daar de mogelijkheden stilaan indrukwekkend.

Ik verkies over het algemeen de Exposure Blending look boven de HDR varianten die nu zo poulair zijn. Ik kan die laatste best wel smaken, maar dan wanneer ze tot een echt bewuste en artisieke bewerking leiden.

Ik zal eens een step-by-step van de gevolgde methode posten in een aparte draad of op mijn fotoblog, ik laat over enkele dagen wel iets weten.

Baloo bedankt voor de uitleg.

Ik wist wel wat exposure blending is met lichtcompensaties maar ik wist niet dat je dat in Photomatics die fucntie had? Of bedoel je gewoon drie opnames van bv: +2 ,0 en -2?Want dat weet ik uiteraard ook he? ;)

baloo
8 juni 2009, 20:18
ik wist niet dat je dat in Photomatics die fucntie had?

Het is gewoon een alternatief voor het traditionele HDR Tone Mapping proces.

Ik gebruik Photomatix Pro 3.1, en die heeft een Exposure Blending button in Workflow Shortcuts, en een Process > Exposure Blending menu setting.

Zelf gebruik ik uitsluidend de Photomatix Pro plug-in voor Lightroom 2.1, zodat mijn gehele workflow vanuit één punt beheerd wordt.

Zie ook de Tutorials en User Manuals op de Photomatix support site (http://www.hdrsoft.com/support/index.html).

Spanjaart
8 juni 2009, 21:30
Mooie kleurtonen en de laatste zeker het wachten waard!

Jacobs Pascal
9 juni 2009, 06:52
Het is gewoon een alternatief voor het traditionele HDR Tone Mapping proces.

Ik gebruik Photomatix Pro 3.1, en die heeft een Exposure Blending button in Workflow Shortcuts, en een Process > Exposure Blending menu setting.

Zelf gebruik ik uitsluidend de Photomatix Pro plug-in voor Lightroom 2.1, zodat mijn gehele workflow vanuit één punt beheerd wordt.

Zie ook de Tutorials en User Manuals op de Photomatix support site (http://www.hdrsoft.com/support/index.html).

Allez das een goeie tip..;):G

Yammee
9 juni 2009, 09:34
Alle drie superfijne foto's met een lichte voorkeur voor de laatste:G

Jumpingjacquesflash
9 juni 2009, 11:42
Drie maal raak, prachtig hoe je de sfeer hebt weten vast te leggen.
Nummer twee vind ik echt hallucinant, met die spookbeelden links achter.
:G