Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD-Brussel-2 Deel 1: Drie (van de) toplocaties

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD-Brussel-2 Deel 1: Drie (van de) toplocaties

    Zonder meer een unieke kans om hier binnen te mogen fotograferen

    In het Hotel Metropole:



    Het al even mooie Café Metropole:



    En tot slot De Ultieme Hallucinatie:



    Wordt vervolgd!
    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

  • #2
    Re: SD-Brussel-2 Deel 1: Drie (van de) toplocaties

    Alledrie zonder meer
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: SD-Brussel-2 Deel 1: Drie (van de) toplocaties

      Prachtig
      Met een lichte voorkeur voor 3. Het was de moeite waard om even achter het hoekje te (moeten) wachten
      Groetjes,
      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

      Comment


      • #4
        Re: SD-Brussel-2 Deel 1: Drie (van de) toplocaties

        Alle drie prachtig, zijn dit meerdere opnames samengevoegd met Photomatix?
        http://www.photo-patricske.be
        Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

        Comment


        • #5
          Re: SD-Brussel-2 Deel 1: Drie (van de) toplocaties

          Oorspronkelijk geplaatst door Patricske Bekijk bericht
          zijn dit meerdere opnames samengevoegd met Photomatix?
          Inderdaad, Patric, en wel met de meer 'discrete' exposure blend mode.
          BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

          Comment


          • #6
            Re: SD-Brussel-2 Deel 1: Drie (van de) toplocaties

            Oorspronkelijk geplaatst door baloo Bekijk bericht
            Inderdaad, Patric, en wel met de meer 'discrete' exposure blend mode.
            Mooie tweede zenne...de andere zijn zeker niet minder.
            Leg ens uit wat je in Photomatics exposure blend? Of bedoel je gewoon generate HDR?
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: SD-Brussel-2 Deel 1: Drie (van de) toplocaties

              René,
              de volgende keer mag je niet meer mee, nah
              Ik zit hier te watertanden op je resultaten. Watertanden en een visoog, binnenkort ben ik ne pirana ...
              Inderdaad, ik zou eens de techniek willen zien voor die HDR of hoe je het ook noemt. Ik slaag daar helemaal niet in en her en der voel ik de noodzaak om toch meer details te hebben maar niet ten koste van kleurtonen ...
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                Re: SD-Brussel-2 Deel 1: Drie (van de) toplocaties

                Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                Leg ens uit wat je in Photomatics exposure blend?
                Exposure blending is één van de alternatieven voor nabewerking van meerdere opnamen gemaakt met verschillende belichtingen, mogelijk met de recentere versie(s) van de Photomatix Pro software (andere zijn 'klassieke' HDR en Tone Mapping).

                Je krijgt een meer natuurlijke 'look' van het eindresultaat, en minder benadrukking van ruis. Nadelen zijn dat je geen echt extreme hooglichten en schaduwen naar de middenbereik kan trekken, dat er minder regelingen zijn waarmee je kan spelen/experimenteren, en dat de geheugenbelasting bij processing snel toeneemt met het aantal basisopnamen.

                De Exposure Blending leidt zonder veel moeite tot een beter resultaat (lees: groter dynamisch bereik) dan lang finetunen van één goede ruisvrije RAW opname - al worden ook daar de mogelijkheden stilaan indrukwekkend.

                Ik verkies over het algemeen de Exposure Blending look boven de HDR varianten die nu zo poulair zijn. Ik kan die laatste best wel smaken, maar dan wanneer ze tot een echt bewuste en artisieke bewerking leiden.

                Ik zal eens een step-by-step van de gevolgde methode posten in een aparte draad of op mijn fotoblog, ik laat over enkele dagen wel iets weten.
                BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                Comment


                • #9
                  Re: SD-Brussel-2 Deel 1: Drie (van de) toplocaties

                  Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                  ik zou eens de techniek willen zien voor die HDR
                  Ik wil best eens afspreken, Wim, de afstand is zeker niet onoverkomelijk!
                  BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD-Brussel-2 Deel 1: Drie (van de) toplocaties

                    Prachtige reeks en subtiel toegepaste bewerking...
                    Grtz, Tigra-Boy
                    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

                    Comment


                    • #11
                      Re: SD-Brussel-2 Deel 1: Drie (van de) toplocaties

                      Oorspronkelijk geplaatst door baloo Bekijk bericht
                      Exposure blending is één van de alternatieven voor nabewerking van meerdere opnamen gemaakt met verschillende belichtingen, mogelijk met de recentere versie(s) van de Photomatix Pro software (andere zijn 'klassieke' HDR en Tone Mapping).

                      Je krijgt een meer natuurlijke 'look' van het eindresultaat, en minder benadrukking van ruis. Nadelen zijn dat je geen echt extreme hooglichten en schaduwen naar de middenbereik kan trekken, dat er minder regelingen zijn waarmee je kan spelen/experimenteren, en dat de geheugenbelasting bij processing snel toeneemt met het aantal basisopnamen.

                      De Exposure Blending leidt zonder veel moeite tot een beter resultaat (lees: groter dynamisch bereik) dan lang finetunen van één goede ruisvrije RAW opname - al worden ook daar de mogelijkheden stilaan indrukwekkend.

                      Ik verkies over het algemeen de Exposure Blending look boven de HDR varianten die nu zo poulair zijn. Ik kan die laatste best wel smaken, maar dan wanneer ze tot een echt bewuste en artisieke bewerking leiden.

                      Ik zal eens een step-by-step van de gevolgde methode posten in een aparte draad of op mijn fotoblog, ik laat over enkele dagen wel iets weten.
                      Baloo bedankt voor de uitleg.

                      Ik wist wel wat exposure blending is met lichtcompensaties maar ik wist niet dat je dat in Photomatics die fucntie had? Of bedoel je gewoon drie opnames van bv: +2 ,0 en -2?Want dat weet ik uiteraard ook he?
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: SD-Brussel-2 Deel 1: Drie (van de) toplocaties

                        Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                        ik wist niet dat je dat in Photomatics die fucntie had?
                        Het is gewoon een alternatief voor het traditionele HDR Tone Mapping proces.

                        Ik gebruik Photomatix Pro 3.1, en die heeft een Exposure Blending button in Workflow Shortcuts, en een Process > Exposure Blending menu setting.

                        Zelf gebruik ik uitsluidend de Photomatix Pro plug-in voor Lightroom 2.1, zodat mijn gehele workflow vanuit één punt beheerd wordt.

                        Zie ook de Tutorials en User Manuals op de Photomatix support site.
                        BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                        Comment


                        • #13
                          Re: SD-Brussel-2 Deel 1: Drie (van de) toplocaties

                          Mooie kleurtonen en de laatste zeker het wachten waard!
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment


                          • #14
                            Re: SD-Brussel-2 Deel 1: Drie (van de) toplocaties

                            Oorspronkelijk geplaatst door baloo Bekijk bericht
                            Het is gewoon een alternatief voor het traditionele HDR Tone Mapping proces.

                            Ik gebruik Photomatix Pro 3.1, en die heeft een Exposure Blending button in Workflow Shortcuts, en een Process > Exposure Blending menu setting.

                            Zelf gebruik ik uitsluidend de Photomatix Pro plug-in voor Lightroom 2.1, zodat mijn gehele workflow vanuit één punt beheerd wordt.

                            Zie ook de Tutorials en User Manuals op de Photomatix support site.
                            Allez das een goeie tip..
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

                            Comment


                            • #15
                              Re: SD-Brussel-2 Deel 1: Drie (van de) toplocaties

                              Alle drie superfijne foto's met een lichte voorkeur voor de laatste
                              Rudi
                              Fuji XT-4 en wat glas
                              Web: Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X