Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Avondschool Vlaams-Brabant

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Avondschool Vlaams-Brabant

    Ik heb dit forum eens onderzocht op avond-opleidingen regio Vlaams-Brabant, en heb er heel wat gevonden, maar geen enkele site gaf me voldoende info over het niveau.
    Ik heb er een heleboel uitgefiltert wegens laag niveau, of lessen die je echt niet nodig hebt ( zoals hoe doe je je toestel aan endergelijk )en kwam bij 3 scholen terecht, waarvan 1tje mijn voorkeur geniet.

    Dit zijn de 3 scholen :

    Elishout in Brussel ( Anderlecht )


    Sint-Lucas-Academie in Gent ( mijn voorkeur )


    Kisp in Gent


    Nu veel ervaringen heb ik hier nog niet gehoord. En ik wou toch wel een paar meningen van BD'ers die hier wat meer over weten. Ik wil geen nutteloze informatie verkijgen genre "ik ben hier en hier geweest en die zijn heel goed" ( als ze niet van Vlaams-Brabant zijn ) of andere zaken zoals "ik heb gehoord dat deze of deze slecht zijn maar deze goed" , als je er nooit bent geweest dan denk ik niet dat je een mening kan geven.
    Neem me vooral niet kwalijk dat ik dit erbij zet en het klinkt zo cru, maar ik krijg nogal vaak het gevoel dat mensen hun eigen meningen willen opdwingen aan anderen, en dat is niet wat ik hier zoek.

    Mischien nog een nuttige info van mijn kant : ik zoek dus een avondschool ( 3-5 jaar lang ) niet zozeer om technische zaken maar meer om artistieke zaken inclusief de techniek erachter natuurlijk. Studio-reportage-fotografie mogen er zeker bij horen.
    Bij deze hoop ik op toch een hele hoop nuttige reacties en hopelijk help ik hierbij ook mensen die ook op zoek zijn naar een avondschool ( eventueel samen inschrijven ? )

    Mvg,
    Olivier
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

  • #2
    Re: Avondschool Vlaams-Brabant

    Gent is niet bepaald Vlaams-Brabant...

    Ik ben zelf aan het informeren om bij het CVO misschien de opleiding te volgen.
    Dat is misschien een mogelijkheid?
    Sony α7ii
    5OOpx

    Comment


    • #3
      Re: Avondschool Vlaams-Brabant

      neen,maar Gent licht toch dichterbij dan al die limburge scholen waar alles wat je nodig hebt te vinden is ( konijnenberg, natuur, vrouwen ... )
      Verhuizen zie ik niet zitten
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Avondschool Vlaams-Brabant

        Hey Oli,
        Ook ik ben op zoek naar een avondschool (heb ook een topic geplaatst) en ervaringen van mensen die avondschool volgen of volgden in Sint-Lucas-academie of Academie voor Beeldende Kunst, beiden in Gent. Voorlopig denk ik me in te schrijven op Sint-Lucas, maar ik wacht toch nog op wat reacties...

        Comment


        • #5
          Re: Avondschool Vlaams-Brabant

          Oorspronkelijk geplaatst door Charke Bekijk bericht
          Hey Oli,
          Ook ik ben op zoek naar een avondschool (heb ook een topic geplaatst) en ervaringen van mensen die avondschool volgen of volgden in Sint-Lucas-academie of Academie voor Beeldende Kunst, beiden in Gent. Voorlopig denk ik me in te schrijven op Sint-Lucas, maar ik wacht toch nog op wat reacties...
          Daarom dat ik dit topic opende,niet alleen voor mezelf maar zodat anderen hier ook van konden meegenieten.
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Avondschool Vlaams-Brabant

            In je bio staat dat je van Bxl bent maar Bxl is groot he. Indien je Vl-Br. als perimeter aanhoudt kan je misschien 't CVO in Leuven overwegen. De opleiding (op papier) loopt ongeveer parallel met de onderwerpen in de scholen die jij weerhoudt, behalve 't St. Lucas. St. Lucas is wel in niets te vergelijken met de twee anderen die je vernoemt : aantal uren ! CVO Leuven vind ik na de eerste module een goeie opleiding voor de amateurfotograaf, zowel naar ritme als naar inhoud.

            Slu !

            Tjerri

            Comment


            • #7
              Re: Avondschool Vlaams-Brabant

              Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
              In je bio staat dat je van Bxl bent maar Bxl is groot he. Indien je Vl-Br. als perimeter aanhoudt kan je misschien 't CVO in Leuven overwegen. De opleiding (op papier) loopt ongeveer parallel met de onderwerpen in de scholen die jij weerhoudt, behalve 't St. Lucas. St. Lucas is wel in niets te vergelijken met de twee anderen die je vernoemt : aantal uren ! CVO Leuven vind ik na de eerste module een goeie opleiding voor de amateurfotograaf, zowel naar ritme als naar inhoud.

              Slu !

              Tjerri
              ja brussel klopt al een tijdje niet meer, ben al sinds 8 maand verhuisd naar Liedekerke ( kanten van Aalst/Afligem)
              UnicornPictures on Facebook & Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Avondschool Vlaams-Brabant



                Deze is heel dicht bij mijn werk, ik zou meteen door kunnen rijden hiernaartoe als ik gedaan heb met werk. Maar heeft iemand hier ervaring mee ?
                UnicornPictures on Facebook & Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Avondschool Vlaams-Brabant

                  Ik ben een beetje naar hetzelfde opzoek.. Geen beginnerscursus, maar wel iets in avondopleiding. Ben wel meer naar technische op zoek ipv kunstzinnig.

                  Heb ooit twee jaar kunstacademie gedaan in Leuven (SLAC) maar daar v ik weinig aan, behalve ontwikkelen in doka heb ik er weinig technisch geleerd... Was wel nog analoog (+- in 2000)

                  Heeft iem ervaring met de (nieuwe) weekendopleiding voor digitaal aan het SLAC?

                  NB// Blijkbaar bestaan er buiten dagonderwijs slechts 2 soorten opleiding; enerzijds de volledige a-z trajecten voor beginners en anderzijds de dure pro-opleidingen van een paar dagen voor een paar honderden euro's... Modulaire thema-opleidingen voor gevorderde amateurs is volgens mij een gat in de markt ;-) Ipv op elke straathoek een beginnerscursus; losse modules v 10 a 15 avonden flitstechniek of architectuurfotografie of portret of studio etc...
                  .: Simplicity is the ultimate sophistication :.

                  Comment

                  Working...
                  X