Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

testaankoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • testaankoop

    voor zover dit enige waarde heeft
    testaankoop van juni adviseert volgende toestellen
    eos 1000 d, nikon d40, sony alfa 200, oly 520 en pana g1
    volgende worden afgeraden : pentax k 200d en km + oly 420

    ze geven volgend punten voor lenzen :

    standaard zooms
    - 80 pana 14-45
    - 76 nikon 18 55 II
    - 74 canon 17_85
    - 72 nikon 18 55 vr
    - 68 pentax 18 55 am
    - 6 nikon 18-105 vr
    - 67 pentax 18 55 al II
    - 66 canon 18-55 is
    - 66 sony 18-70

    tele
    75 pentax 50 200
    72 pana 45 200
    70 tamron 55 200 macro
    67 canon 55 200 is
    67 nikon 55 200 vr


    superzooms
    69 sigma 18 200
    68 canon 18 200 is
    67 nikon 18 200 vr
    66 tamron 18 200
    62 oly 18 180


    Hoe ze testen staat niet duidelijk vermeld,
    prestaties bij fel licht werden getest in een labo dmv een "bol van ulbricht" ?
    verder verwijzen ze naar hun website voor meer details

    ik veronderstel dat niemand hier akkoord zal zijn met de punten voor de superzooms,
    de punten voor de anderen lijken mij meer aanvaardbaar.

    laat u maar eens goed gaan

  • #2
    Re: testaankoop

    heb je het nu nog niet door dat dit reklame stunts zijn.

    greets
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

    Comment


    • #3
      Re: testaankoop

      Wie houdt er nu rekening met Test-Aankoop, de consumenten vereniging die dezelfde praktijken heeft om leden te werven (super nietszeggende waardeloze cadeaus) als degene die ze aanklaagt.
      Test-aankoop is commercie, welek bakker is er nu objectief over zijn eigen brood.

      Comment


      • #4
        Re: testaankoop

        bij de tele's staat de canon 55-200. Dit is toch al de slechtste tele die ik heb gehad

        Comment


        • #5
          Re: testaankoop

          oei,
          tmoest zijn canon 55-250 IS

          sorry

          Comment


          • #6
            Re: testaankoop

            Oorspronkelijk geplaatst door gregoireke Bekijk bericht
            bij de tele's staat de canon 55-200. Dit is toch al de slechtste tele die ik heb gehad
            Waarschijnlijk zullen er voor de meeste (hier geteste) lenzen betere te vinden zijn . Maar wat is het doelpubliek van TestAankoop? Juist waarschijnlijk die consument die niet (te) veel wenst uit te geven en die waarschijnlijk niet echt onderlegd is in de materie (en dit geldt volgens mij echt wel voor alle testen van TestAankoop), maar voor velen is dit een beginnende leidraad bij hun zoektocht..... en indien ze echt verder willen zoeken zullen ze wel hier om raad komen vragen

            Comment


            • #7
              Re: testaankoop

              Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
              Waarschijnlijk zullen er voor de meeste (hier geteste) lenzen betere te vinden zijn . Maar wat is het doelpubliek van TestAankoop? Juist waarschijnlijk die consument die niet (te) veel wenst uit te geven en die waarschijnlijk niet echt onderlegd is in de materie (en dit geldt volgens mij echt wel voor alle testen van TestAankoop), maar voor velen is dit een beginnende leidraad bij hun zoektocht..... en indien ze echt verder willen zoeken zullen ze wel hier om raad komen vragen
              Dat is nog altijd geen excuus om er met de klak naar te gooien ..
              Ik heb al lid van TA met argusogen hun tests over digitaal gevolg en ze bakken er kompleet niks van .. man in het slechtste geval raden ze u een camera aan die al nergens meer te koop wordt aangeboden .. of ze noemen specs op die de camera niet eens heeft !
              Die ganse cinema doet mij ernstig twijfelen aan hun competentie voor wat de tests van ander materiaal betreft .. misschien hebben ze van wasmachines of frigos ook helemaal geen kaas gegeten ?
              Last edited by Guest41; 7 juni 2009, 15:39.

              Comment


              • #8
                Re: testaankoop

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Dat is nog altijd geen excuus om er met de klak naar te gooien ..
                Ik heb al lid van TA met agusogen hun tests over digitaal gevolg en ze bakken er kompleet niks van .. man in het slechtste geval raden ze u een camera aan die al nergens meer te koop wordt aangeboden .. of ze noemen specs op die de camera niet eens heeft !
                Die ganse cinema doet mij ernstig twijfelen aan hun competentie voor wat de tests van ander materiaal betreft .. misschien hebben ze van wasmachines of frigos ook helemaal geen kaas gegeten ?
                Dit is inderdaad soms zo volgens mij, en de reden waarom jij de testen over wasmachines en frigos wel leest is inderdaad waarschijnlijk om dat jij er minder kaas van gegeten hebt (dit is niet persoonlijk bedoeld maar algemeen, je begrijpt me wel), en ja soms heb ik ook de indruk dat hun testen een jaar oud zijn voor ze verschijnen (niet alleen digitaal ).

                Comment


                • #9
                  Re: testaankoop

                  Ik heb die Testaankoop toevallig ook gelezen. Ze maken wel heel duidelijk zeker geen Pentax te kopen. Zowel de K20D, als de K200D, als de K-m zijn ronduit slechte toestellen volgens hun . En dit herhalen ze 2x in dit nummer, kwestie van er niet per ongeluk over te lezen zeker?

                  Comment


                  • #10
                    Re: testaankoop

                    Test aankoop met zijn niets zegende testen die ze doen en dan duurt het nog eens een half jaar eer ze verschijnen in hun boekjes.
                    Je moet maar eens met hun boekjes naar de winkels trekken, steevast zijn de toestellen die ze vernoemen verouderd of niet meer te koop omdat er al een nieuw type van is.
                    In de winkels word je gewoon uitgelachen als je testaankoop uitspreekt.
                    Als testaankoop zich nuttig wil maken dat ze eerst maar eens beginnen met nieuwe produkten te testen in plaats van verouderde en hun resultaten meteen publiceren.
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                    Comment


                    • #11
                      Re: testaankoop

                      Ik heb op aanraden van testaankoop eens een DVD/HDD-recorder gekocht en daar ben ik content van, maar van fotografie kennen ze duidelijk niet al teveel .
                      about.me/stijnv

                      Comment


                      • #12
                        Re: testaankoop

                        Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
                        Dit is inderdaad soms zo volgens mij, en de reden waarom jij de testen over wasmachines en frigos wel leest is inderdaad waarschijnlijk om dat jij er minder kaas van gegeten hebt (dit is niet persoonlijk bedoeld maar algemeen, je begrijpt me wel), en ja soms heb ik ook de indruk dat hun testen een jaar oud zijn voor ze verschijnen (niet alleen digitaal ).
                        Idd .. ik betrouw(de) dus op hun oordeel om mij als "niet onderlegde" goed te informeren over huis-en tuingerief .. nu met hun extensie naar digitaal waar ze volgens mij nogal wat uit de nek kletsen krijg ik ernstige twijfels over hoe goed de rest dan wel is of was .. ik was al eens van plan om hun het "schoenmaker blijf bij je leest" door te spelen maar erg communicatief of zelfs open voor een kritische noot schijnen ze niet te zijn, precies of ze schrijven hun "boekjesvulsel" van ergens over

                        Comment


                        • #13
                          Re: testaankoop

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                          Test aankoop met zijn niets zegende testen die ze doen en dan duurt het nog eens een half jaar eer ze verschijnen in hun boekjes.
                          Je moet maar eens met hun boekjes naar de winkels trekken, steevast zijn de toestellen die ze vernoemen verouderd of niet meer te koop omdat er al een nieuw type van is.
                          In de winkels word je gewoon uitgelachen als je testaankoop uitspreekt.
                          Als testaankoop zich nuttig wil maken dat ze eerst maar eens beginnen met nieuwe produkten te testen in plaats van verouderde en hun resultaten meteen publiceren.
                          yep .. ik vraag mij trouwens af waarom ze die testen fotografie niet eens aftoetsen aan sites zoals dpreview, dcreview, imaging-resource en/of een paar meer bekenden .. ze zouden dan toch wel moeten kunnen uitvlooien wat de trends zijn en als hun resultaten daar compleet van afwijken dat ze dan niet echt dicht op de bal aan het spelen zijn ? zelfs al mengen ze er hun eigen kritische noot door ... indertijd las ik in TA, voor mijn Canon G6 "heeft geen optische zoeker" terwijl ik er stond door te kijken ! welke clown schrijft dan zoiets bij mekaar ? .. als ze dat al niet foutloos op papier krijgen ! sja ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: testaankoop

                            iedereen reageerde hier onmiddelijk op TA en eigenlijk niet op het resultaat,

                            niettegenstaande sommige adviesen ( budget lenzen) toch schijnen te kloppen met wat ik elders lees :
                            - nikon standaard kit lens is goed, niet VR lens blijft zelfs beter
                            - canon 18/55 IS is verbeterd, maar nog altijd niet denderend
                            - canon tele = nikon tele
                            - nieuwe pana en pentax kitlenzen zijn heel goed

                            bij de super zooms komen er wat grotere verschillen :
                            sigma 18-200 is hier beter dan nikon en canon?
                            dp review beoordeelt deze ( met OS) trouwens ook positief - altans voor de gewone consument ( de niet pixel peeper )

                            eigenaardig is hier wel het slechte resultaat van de alom geprezen tamran 18-270


                            pentax toestellen worden afgeraden omwillen van de ondermaatse beeldstabilisator, de trage reactietijd, de lage schermkwaliteit en de middelmatige fotokwaliteit .....

                            heeft iemand de verdere testen op hun website nagezien ?

                            hido

                            Comment


                            • #15
                              Re: testaankoop

                              nog steeds verschraalde oude wijn in nieuwe zakken hoor .. aka natte vinger werk .. spijtig !

                              Comment

                              Working...
                              X