Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe PC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe PC

    Hallo,
    na 7 jaar goed werk is mijn HP (pentium4) aan vervanging toe
    ik merk dat hij erg veel problemen heeft met de 'zwaardere' programma's voor fotobewerking.
    Ik ben een beetje een computerleek dus ik vraag me af : waar moet ik op letten om vlot foto te bekijken en te bewerken.(geheuegen-grafische kaart , enz)

    Opslag vind ik van minder belang, externe schijven zijn tegenwoordig spotgoedkoop...

    Ik heb al eens bij DELL gekeken doch ik koop liever bij de computerwinkel in de buurt...dat kan eventueel Van Roey zijn in Turnhout..

    graag jullie advies

    merci
    dzomers
    Het zijn de dwarsliggers die het spoor recht trekken

  • #2
    Re: nieuwe PC

    Oorspronkelijk geplaatst door zomers Bekijk bericht
    Hallo,
    na 7 jaar goed werk is mijn HP (pentium4) aan vervanging toe
    ik merk dat hij erg veel problemen heeft met de 'zwaardere' programma's voor fotobewerking.
    Ik ben een beetje een computerleek dus ik vraag me af : waar moet ik op letten om vlot foto te bekijken en te bewerken.(geheuegen-grafische kaart , enz)

    Opslag vind ik van minder belang, externe schijven zijn tegenwoordig spotgoedkoop...

    Ik heb al eens bij DELL gekeken doch ik koop liever bij de computerwinkel in de buurt...dat kan eventueel Van Roey zijn in Turnhout..

    graag jullie advies

    merci
    dzomers
    van roey lijkt me na enig zoekwerk al uitgesloten...slechter service blijkt
    iemand wat tips
    Het zijn de dwarsliggers die het spoor recht trekken

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe PC

      Ik koop mijn computers altijd bij Tones.
      De goedkoopste, zéér goede service, zéér goede online community waar je steeds terecht kan met vragen, 3 winkels in Vlaanderen.
      Sony α7ii
      5OOpx

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe PC

        De meeste recente PC's zullen zonder problemen Photoshop draaien, dus daar zou ik me niet al teveel zorgen over maken.
        about.me/stijnv

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe PC

          Ik heb al eens bij DELL gekeken doch ik koop liever bij de computerwinkel in de buurt
          ben heel tevreden van Dell, van de computer en van de service.

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe PC

            Ik vind dat je nog steeds beter zelf je computer samenstelt of laat samenstellen zodat je enkel die software/hardware betaalt dat je effectief zal gebruiken.
            Sony α7ii
            5OOpx

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe PC

              ja als hij er niet zoveel van kent ("computerleek") dan maakt het hem wrs niet uit of het een Packard Bell is of niet. Mij moeten ze zoiets nie proberen aan te smeren, been there, done that Ge krijgt al die rommelprogramma's gelijk 1 maand gratis antivirus er niet eens afgegooid zonder zware middelen !

              Gewoon een nieuwe pc kopen is al genoeg denk ik om te voldoen aan de meeste normen.
              Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe PC

                - Indien de nieuwe PC hoofdzakelijk voor fotobewerking en/of andere multimedia toestanden moet dienen, dan kies je het beste voor een Intel processor, liefst een Quadcore model op een 775socket (kwaliteit/prijs), bvb Intel Core 2 Quad Q9550 (220€), 4Gig DDR geheugen (50€) en laat deze op een stabiel moederbord draaien, je kan voor deze configuratie zelfs kiezen voor een moederbord (ong 74€) met een onboard videokaart, tenminste als je niet van plan bent games te spelen. Verder een grote harde schijf, bvb 1000Gig (ong. 70 euro). Waar ik persoonlijk erg op let is een goede stille voeding en geruisloze processorkoeler (kwestie geen stofzuiger langs me te hebben staan )
                Tenslotte dien je als besturingssysteem Windows Vista of Windows XP, de 64bit versie te installeren (om optimaal van het geheugen gebruik te kunnen maken).

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe PC

                  Oorspronkelijk geplaatst door myrom Bekijk bericht
                  - Indien de nieuwe PC hoofdzakelijk voor fotobewerking en/of andere multimedia toestanden moet dienen, dan kies je het beste voor een Intel processor, liefst een Quadcore model op een 775socket (kwaliteit/prijs), bvb Intel Core 2 Quad Q9550 (220€), 4Gig DDR geheugen (50€) en laat deze op een stabiel moederbord draaien, je kan voor deze configuratie zelfs kiezen voor een moederbord (ong 74€) met een onboard videokaart, tenminste als je niet van plan bent games te spelen. Verder een grote harde schijf, bvb 1000Gig (ong. 70 euro). Waar ik persoonlijk erg op let is een goede stille voeding en geruisloze processorkoeler (kwestie geen stofzuiger langs me te hebben staan )
                  Tenslotte dien je als besturingssysteem Windows Vista of Windows XP, de 64bit versie te installeren (om optimaal van het geheugen gebruik te kunnen maken).
                  gezien mijn niet al te beste ervaring met vista, zou ik xp durven aanraden, hoewel dat dat op termijn waarschijnlijk verouderd zal zijn :s
                  hoe meer f**k hoe meer vreugd

                  **=ol

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe PC

                    ik heb met wat geörienteerd en kom uit op de Acer Aspire M3641 met volgende kenmerken :

                    Legitieme Windows Vista® Home Premium
                    Processor Celeron, Pentium Dual-Core, Core 2 Duo and Core 2 Quad with Nvidia MCP73PV (Single Chip) chipset
                    Systeemgeheugen Supports DDRII 667/800 up to a maximum of 4GB
                    Grafisch Integrated NVIDIA® GeForce 7100 graphics processor supporting Shader model 3.0 and DirectX 9.
                    PCI Express 16x Graphics expansion slot offering a choice of approved ATI or nVidia graphic cards.
                    Audio High Definition (7.1)
                    I/O Interface 18-in-1memory card reader for Sony® Memory Stick, Memory Stick PROTM, CompactFlashTM Type I, CompactFlashTM Type II, SmartMedia (SM), Secure Digital (SD), MultiMediaCard (MMC) and xD Card. (plus 1 x USB port)
                    Audio connections: Six audio jacks 7.1 channel support (rear), Lin Out - MIC In (front)
                    10/100/1000 Network Connection
                    8 USB2 ports with 4 in front
                    PS2/USB Keyboard port, PS2 ball/USB Optical Mouse port
                    1 Firewire 1394 port
                    Opslag 4 x SATA ports each supporting up to 750GB 3.5" HDD
                    Optische station DVD Burner dual and double layer with an option of a second DVD drive
                    Uitbreidingssloten 2 x PCI, 1 x 1X PCIE, 1 x 16X PCIE
                    Afmetingen 180(W) x 441.5(D) x 367(H)
                    Software Microsoft® Office Trial 2007 (60D), Microsoft® Works 8.5, Adobe® Reader® 7.0, McAfee Internet Security Suite 2009 Trial, Acer Arcade Live, Quick Burning (NTI CD-Maker™ Gold), Acer Empowering Technology, eSobi™ v2,0 Lite Trial (90D), Power DVD 5.0 (Vista Home Basic SKU only)
                    EMI / Veiligheid CE, FCC, BSMI, CCC, ETL, Nemko


                    komt op 599,- zonder scherm (heb ik al)


                    wat denken jullie hiervan ?
                    Het zijn de dwarsliggers die het spoor recht trekken

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe PC

                      Oorspronkelijk geplaatst door zomers Bekijk bericht
                      Processor Celeron, Pentium Dual-Core, Core 2 Duo and Core 2 Quad with Nvidia MCP73PV (Single Chip) chipset
                      Dat is gewoon een opsomming van verschillende processor-reeksen en zegt dus niet concreet welke processor er nu inzit (misschien zijn er verschillende varianten van die PC?).
                      about.me/stijnv

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe PC

                        Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                        Dat is gewoon een opsomming van verschillende processor-reeksen en zegt dus niet concreet welke processor er nu inzit (misschien zijn er verschillende varianten van die PC?).
                        in dit geval gaat het om de Pentium quad core
                        Het zijn de dwarsliggers die het spoor recht trekken

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe PC

                          De Celeron als processor moet je vermijden, dat is een slak. Een Quadcore is niet noodzakelijk want 4 taken tegelijk tijdens het photoshoppen doe je toch niet. Beste is een héél snelle Dual-core, die werken op een hogere MHz en dat komt alleen de snelheid van verwerking te goede ...
                          Geheugen best zoveel mogelijk nemen, liefst al meteen 4 Gieg, want een geopend en bewerkt fotobestand neemt enorm véél werkgeheugen in beslag !
                          Verder grote harde schijven kopen, want die zullen rap genoeg vollopen met allerlei fotobestanden.
                          Videokaart dient alleen maar om 2D beelden weer te geven dus is voor fotobewerking niet zo belangrijk. Alleen zien dat je de juiste aansluitingen achteraan (voor een "oude" CRT monitor D-SUB of een plat scherm DVI-D) hebt. (wil je ook wel eens een middelmatig spelletje spelen heb je evenwel een krachtigere videokaart nodig die 3D goed weergeeft ...)

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe PC

                            Oorspronkelijk geplaatst door zomers Bekijk bericht
                            in dit geval gaat het om de Pentium quad core
                            Volgens de website van Intel bestaan er alleen dual core Pentium's.
                            about.me/stijnv

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe PC

                              Er zijn inderdaad niet zoveel programma die gelijktijdig gebruik maken van de 4 cores. Maar... daar komt stilaan verandering in, omdat er nu populaire programma's (PhotoShop, LightRoom, AutoCAD...) al aangepaste versie uitbrengen.
                              Indien je PC snel genoeg is, dan is Vista zeker geen slechte keuze.... maar nogmaals ; installeer de 64-bit versie...

                              Comment

                              Working...
                              X