Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gezocht, student of professional!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp gezocht, student of professional!

    Naar aanleiding van onderstaande topics ben ik op zoek naar hulp (omgeving Aalst, Ol-V).

    http://forum.belgiumdigital.com/f66/...re-264362.html

    http://forum.belgiumdigital.com/f66/...ml#post2164988

    Dat mag een student zijn of een ervaren fotograaf, als het maar iemand is die het niet erg vindt om af en toe iets uit te leggen. Ik wil gewoon zelf mooie productfoto's kunnen maken zonder daarvoor elke keer beroep te moeten doen op een fotograaf. Daarbij vind ik het een leuke bezigheid om zelf te doen . Ik wil zowel simpele foto's hebben voor op een productfiche (witte achtergrond, seriemateriaal) en eventueel sierfoto's voor printwerk.

    Niets voor niets natuurlijk, doe me een voorstel wat het kost om een halve dag mee te foto's te maken. Ik heb zelf het nodige materiaal in huis waar we mee zullen werken. Stuur me een pm indien je interesse hebt! En natuurlijk wordt alles opgegeten nadat het op de foto is gezet
    Last edited by Chob; 4 juni 2009, 12:51.
    Sony A700 + 16-105mm

  • #2
    Re: Hulp gezocht, student of professional!

    Misschien handig te vermelden welke regio?
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Hulp gezocht, student of professional!

      Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
      Misschien handig te vermelden welke regio?
      Check! Ik het erbij gezet, Aalst Ol-V.
      Sony A700 + 16-105mm

      Comment


      • #4
        Re: Hulp gezocht, student of professional!

        Oorspronkelijk geplaatst door Chob Bekijk bericht
        Ik wil gewoon zelf mooie productfoto's kunnen maken zonder daarvoor elke keer beroep te moeten doen op een fotograaf.
        dat kan je volgens mij perfect doen met behulp van google, je camera, wat investeringen en veel moed om alles zelf uit te zoeken
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Hulp gezocht, student of professional!

          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          dat kan je volgens mij perfect doen met behulp van google, je camera, wat investeringen en veel moed om alles zelf uit te zoeken
          Idd, tzijn ook nou niet weer super profesionele fotos zoals je die in de magazines ziet.

          Comment


          • #6
            Re: Hulp gezocht, student of professional!

            de meeste voedingsfotografen gebruiken een tilt en shift lens en veel gepruts om dat allemaal mooi in beeld te krijgen


            Ik ben trouwens ook een bakker dat met fotografie bezig is

            Comment


            • #7
              Re: Hulp gezocht, student of professional!

              Oorspronkelijk geplaatst door tonyt Bekijk bericht
              de meeste voedingsfotografen gebruiken een tilt en shift lens en veel gepruts om dat allemaal mooi in beeld te krijgen
              Klopt, hoor, zonder TS-lens of balg is men stukken meer beperkt, men is dan al gauw genoodzaakt een compositie te kiezen in functie van de beschikbare dieptescherpte.
              Anderzijds, een TS zou moeilijk te gebruiken zijn op de A700 omdat die geen liveview heeft en het is moeilijk om de tilthoek juist in te stellen met enkel een zoeker.

              Deze voedingsfoto hieronder bestaat uit 10 opnames en maakte ik verleden week voor de broodjeszaak van mijn madam.
              Het origineel is zowat 5000x9000 pixels en is afgeprint 110x210cm.



              een crop :



              Gemaakt met Canon 40D, TSE 45mm x 1.4 extender, mini-reflexischermpjes, legoblokjes, lijm, naalden, en veel gepruts ... ja, tonyt, dat ook
              Op de vraag waarom daar nu persé een TS-lens moet aan te pas komen: zo is alle voeding scherp van voor tot achter. 't Is niet dat dat voor àlle voeding moet éh, maar hier wel, want het scherpe broodje moet "los" komen van de onscherpe naam op de achtergrond om diepte te sugereren.
              Concreet: zo 'n broodje is 27cm lang, het ligt wel wat schuin, maar ik moet toch nog altijd pakweg 20cm dieptescherpte hebben om het van voor tot achter scherp te hebben. Nu mag je je diafragma toeknijpen tot er sap uit je lens komt, het zal niet lukken. Mét tiltshiftlens wel.



              Dat is de opstelling, of wat er van overblijft na een week: plexibodem met flits 1 eronder, zacht hoofdlicht 2 bovenop, rechtsboven zie je nog een spot 3.
              Naast de camera op die kist staat dan mijn laptop waarop ik liveview heb om de tilt én shift in te stellen voor correcte scherpte. (want ook de shift-functie kan soms bijdragen tot meer dieptescherpte).



              En wat betreft de kleur, kalibreren op een bolleke witte ijskreem zal niet veel goeds opleveren, vrees ik Een grijskaart zal je wel helpen.

              Als je iets wil weten, laat het weten

              Groeten en veel succes (met of zonder TS) ,
              Gurdy

              Comment


              • #8
                Re: Hulp gezocht, student of professional!

                Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                dat kan je volgens mij perfect doen met behulp van google, je camera, wat investeringen en veel moed om alles zelf uit te zoeken
                Dat is als een schriftelijke cursus tapdansen volgen ... veel succes met deze aanpak
                Gurdy

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp gezocht, student of professional!

                  mooi en zeker interessant, maar met deze opstelling, lijkt wel alles te zweven.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp gezocht, student of professional!

                    @gurdy ... de eitjes zien er niet goed uit voor een voedingsfotografie. Neem een vers ei, kooken en het zal er smakelijker uitzien.

                    .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp gezocht, student of professional!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                      @gurdy ... de eitjes zien er niet goed uit voor een voedingsfotografie. Neem een vers ei, kooken en het zal er smakelijker uitzien.

                      .
                      Daar zeg je zo wat ! Correcte kritiek, hoor ! ... maar het mocht niet te "af" lijken. Ik heb me suf gepiekerd of ik die eieren nu zou vervangen of niet ! Doe me nu niet weer twijfelen éh ! ... Trouwens, de klant (mijn madam dus ) is koningin en zij vond het beter zo.
                      De print is gemaakt en zo hangt ie straks in de winkel, hoor. Meer dan 2m² is niet goedkoop op glossy photopaper ...

                      En nu je het zegt, dit is niet de defititieve printversie die ik hier zette: deze wel:


                      Daar zijn ook de komkommers iets frisser

                      En die eieren zijn vers, hoor

                      groeten
                      Last edited by gurdy; 20 juli 2009, 15:15. Reden: invoegen afbeelding
                      Gurdy

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hulp gezocht, student of professional!

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        mooi en zeker interessant, maar met deze opstelling, lijkt wel alles te zweven.
                        grt,bouk.
                        Dat was ook de bedoeling.

                        Met de initiële opstelling lukte het niet zo goed: een broodje omhoog smijten en dan in sport-mode en highburst zoveel mogelijk shots maken

                        groeten
                        Gurdy

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hulp gezocht, student of professional!

                          Een extra vraagje hier: waarvoor heb je de lego-blokjes gebruikt? Om alles wat op zijn plaats te houden liggen ofzo?
                          Of om wat los te maken van de plexi-ondergrond?
                          - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hulp gezocht, student of professional!

                            Wat een scherpte op die crops zeg

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hulp gezocht, student of professional!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Thomasho Bekijk bericht
                              Een extra vraagje hier: waarvoor heb je de lego-blokjes gebruikt? Om alles wat op zijn plaats te houden liggen ofzo?
                              Of om wat los te maken van de plexi-ondergrond?
                              voornamelijk om de schijfjes elk onder een andere hoek te kunnen plaatsen om het effect van het "chaotisch vallen" te krijgen.





                              groeten,
                              Gurdy

                              Comment

                              Working...
                              X