Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Etbass Failliet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Etbass Failliet

    Kreeg net door dat Etbass Failliet is in Roosendaal.

    Ook bevestigd door het bedrijf zelf
    Leuk ligt nog een 5DM2 voor reparatie daar
    Canon 1 DS Mark 3, Canon 1 D Mark IV, 16-35 2.8, 24-70 2.8, 70-200 2.8 100-400 5.6 400 2.8
    www.persfoto.com

  • #2
    Re: Etbass Failliet

    dan zou ik die precies zo snel mogelijk zien terug te halen, ook als hij niet gerepareerd is.
    Het is en blijft toch jouw toestel, niet?

    en anders heb je kans dat de currator hem gewoon mee verkoopt ...
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

    **=ol

    Comment


    • #3
      Re: Etbass Failliet

      Ik had gisteren net een terugstuur blad uitgeprint om em vandaag of morgen te laten ophalen.... waar heb je gelezen of gehoord dat ETB failliet is ? Zij doen wel reparaties van heel wat merken hoor....

      Comment


      • #4
        Re: Etbass Failliet

        net zelf met etbass gebeld als dealer, ze zijn dus degelijk failiet en er is voorlopig geen andere oplossing voor. De groothandel wist ook nog niet dat ze failliet zijn en hadden ook geen oplossing

        Comment


        • #5
          Re: Etbass Failliet

          Ik heb mijn Canon 70-300 binnengebracht bij mijn fotowinkel en heeft deze opgestuurd.
          Ik veronderstel ook naar Etbass? Hoop dat ik mijn lens nog terug zie.
          www.knfotostudio.be

          Comment


          • #6
            Re: Etbass Failliet

            OMG this can't be true...
            Heb nu al medelijden met iedereen die nog defect materiaal onderweg heeft.
            Suc6 hoor.

            Hans
            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

            Comment


            • #7
              Re: Etbass Failliet

              Even voor alle duidelijkheid: de lenzen, camera's,... die ter reparatie aangeboden zijn bij Etbass (of eender welke andere firma), blijven eigendom van de klanten. De curator kan ze niet aanslaan. Ze kunnen hoogstens enkele dagen/weken vast komen te zitten wanneer de inboedel wordt opgemaakt.

              Comment


              • #8
                Re: Etbass Failliet

                Niks aan verloren aan dat ETB.


                Van Tweakers:

                ETB, het bedrijf dat reparaties uitvoert voor onder meer Canon, Samsung, Sony en Marantz, heeft faillissement aangevraagd. Dit heeft het personeel gisteren vernomen. Lopende reparaties worden naar verluidt gewoon afgemaakt.

                Christa de Wolf, servicemedewerker bij ETB, bevestigt tegenover Tweakers.net dat het faillissement is aangevraagd. "We kregen het gistermiddag te horen", aldus De Wolf voor wie het faillissement als een verrassing kwam. De curator onderzoekt momenteel de mogelijkheden, maar het is nog onduidelijk of een doorstart voor ETB in de sterren staat.

                Volgens De Wolf zullen alle lopende reparaties gewoon worden afgehandeld en klanten krijgen de mogelijkheid om hun in reparatie zijnde apparaten af te halen. Het is niet bekend hoeveel reparaties ETB momenteel in behandeling heeft. ETB repareert onder meer de consumentenproducten van Canon zoals foto- en videocamera's, terwijl het bedrijf voor Samsung en Sony reparaties uitvoert aan compactcamera's.

                Canon bevestigt het faillissement van ETB en de samenwerking ermee zal daarom ook stoppen. Wel garandeert Canon alle uitstaande reparaties 'in goede orde' worden afgehandeld. "Het is de bedoeling dat klanten uiteindelijk niets zullen merken van het faillissement van ETB", aldus Marije Groenenboom, woordvoerder van Canon. Het bedrijf maakte bekend dat het huidige reparatiecentrum in Nederweert zal worden bijgestaan door een nieuw reparatiecentrum ter vervanging van ETB. De naam van het nieuwe centrum heet Techrepair en is gevestigd te Bergen op Zoom.

                Bij Sony was het nieuws over het faillissement van ETB nog niet officieel doorgedrongen. Volgens Hans den Heijer, woordvoerder van Sony, zal het ter ziele gaan van ETB echter niet zoveel problemen opleveren. "De meeste reparaties van camera's worden uitgevoerd door ons eigen servicecentrum MBS", aldus Den Heijer, die nog niets kon zeggen over lopende Sony-reparaties bij ETB.

                Volgens de Consumentenbond blijven spullen in reparatie bij een bedrijf in beginstel het eigendom van de kopers en kunnen deze hun spullen terugvragen bij de curator. Vanwege het feit dat deze eerst de boedel in kaart moet brengen, duurt het een aantal dagen voordat klanten hun spullen terugkrijgen.

                Comment


                • #9
                  Re: Etbass Failliet

                  Ik ben nu al 3 weken ah wachten, wie weet hoe lang gaat het nu nog duren.

                  Koen
                  www.knfotostudio.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Etbass Failliet

                    Oorspronkelijk geplaatst door killerke101 Bekijk bericht
                    Ik ben nu al 3 weken ah wachten, wie weet hoe lang gaat het nu nog duren.

                    Koen
                    Ik wacht ook al 3 weken op mijn 5DMII.
                    1 foto mee gemaakt en spiegelhuis kapot

                    Kreeg iedere keer de mededeling dat het onderdeel besteld is maar niet op voorraad.
                    Vanmiddag Canon gebeld en gezegd dat ik het geen stijl vind, je koopt een nieuwe camera en die is meteen kapot. Waarom de onderdelen zolang duurde. Toen kreeg ik te horen dat ze failliet zijn.

                    Mijn camera blijft van mij dat is geen probleem, die komt wel terug.
                    Canon gaat ze naar Technirepair brengen in Bergen op Zoom en daar worden ze gemaakt, maar gaat weer minimaal een week overheen

                    Hoop dat Canon ETBASS de lopende reparaties nog mag afmaken
                    Maar gaat weer lekker
                    Canon 1 DS Mark 3, Canon 1 D Mark IV, 16-35 2.8, 24-70 2.8, 70-200 2.8 100-400 5.6 400 2.8
                    www.persfoto.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Etbass Failliet

                      Even een opmerking, zoek zeker de orginele doos met serienummer en/of aankoop factuur van de goederen die in herstelling zijn bij Etbass .
                      Want nu moet jij bewijzen dat jij de eigenaar van dat matriaal bent alvorens ze het terug vrij kunnen geven.
                      Normaal word er een blad opgemaakt bij de handelaar alwaar je het binnengeleverd hebt dit ook goed bijhouden.

                      Lijkt op een geval dat ik ooit mee maakte over een electro zaak die ook de boeken had neergelegt en alwaar ik een apparaat in herstelling staan had
                      Heeft mij bloed zweet en tranen gekost om het terug te krijgen.
                      Dankzij de officele verdeler is dit mij uiteindelijk gelukt, maar de curator wilde mijn apperaat niet vrijgeven.
                      Al had ik bewijs van aankoop en orgineel factuur met de nummer erop.
                      Dus raadzaam is nu alle goederen die in herstelling zijn de nummers en factuur van aankoop te bewaren voor gevallen van.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Etbass Failliet

                        Hoop dat het zo een vaart niet zal lopen allemaal.
                        Ik heb wel wat schrik dat de herstelling niet 100% gedaan gaat zijn.
                        Hoe zou je zelf zijn als je weet dat je ontslaag krijgt.

                        Koen
                        www.knfotostudio.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Etbass Failliet

                          Oorspronkelijk geplaatst door revtor Bekijk bericht
                          Even voor alle duidelijkheid: de lenzen, camera's,... die ter reparatie aangeboden zijn bij Etbass (of eender welke andere firma), blijven eigendom van de klanten. De curator kan ze niet aanslaan. Ze kunnen hoogstens enkele dagen/weken vast komen te zitten wanneer de inboedel wordt opgemaakt.
                          dat dacht ik ook .. maar:

                          ik heb ooit geweten dat een curator bij het failliet van een garage zodanig de weg zoek was in de puinhoop van papieren die niet in orde waren bij de garage dat hij overging tot openbare verkoop van de wagens van de garage, en per vergissing enkel wagens verkocht had van klanten van de garage die er op onderhoud waren tijdens hun vakantie zodat die niet snel genoeg hun wagen waren komen afhalen. Ik weet niet hoe het is afgelopen, wel dat er na die openbare verkoop nog een jarenlange juridische affaire bezig was tussen de eigenaars van de wagens die onterecht verkocht waren, de gefailleerde garagist en de curator

                          'k hoop dat de curator die hier aangesteld wordt zijn huiswerk iets beter doet, en dat de administratie compleet in orde is.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Etbass Failliet

                            Oorspronkelijk geplaatst door killerke101 Bekijk bericht
                            Hoe zou je zelf zijn als je weet dat je ontslag krijgt.
                            het wereldje is klein, en als Canon en de andere merken een andere hersteldienst opzetten, gaan die personeel zoeken .. 'k denk niet dat die mensen hun reputatie op het spel zetten, wetende dat ze die reputatie nodig hebben om terug te solliciteren

                            Comment


                            • #15
                              Re: Etbass Failliet

                              Volgens de e-mail van CPS zijn er twee reparatie bedrijven die de reparaties van Canon gaan afhandelen: Techrepair in Bergen op Zoom en Digital Service Point in Nederweert. Overigens schrijft Canon in diezelfde e-mail: "Uitstaande reparaties zullen uiteraard in goede orde worden afgehandeld. Canon staat hier garant voor.". Ergo, blij klachten kun je contact opnemen met Canon Nederland.

                              Comment

                              Working...
                              X