Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark II uit China

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 5D mark II uit China

    Ik zit hier in China in de buurt van Shanghai.

    Een 5Dm2, kost hier 16.000RMB, een kleine 1.700 Euro.
    In Europa zie ik de body vanaf een goede 2.200 Euro. (of iemand die betere prijzen kent).

    - ik koop hier in een "serieuzere winkel", ik kan een paar dagen van de garantie genieten, en dan...
    - 'risico' op extra douane kosten
    - in de praktijk geen garantie (koop ik electronica, probeer ik altijd garantie naar 5 jaar uit te breiden trouwens...)
    Iemand een idee hoeveel 5D's het in de eerste 2 jaar begeven?

    Nu een 5D is eigenlijk boven mijn foto budget. Ik zou hem gewoon een paar maanden willen testen en dan doorverkopen (een beetje onder mijn kostprijs, bv een 1.600 Euro).

    Mijn vraag eigenlijk: krijg je een 'chinese 5Dm2 zonder garantie van een paar maanden oud, voor een 1.600 Euro hier verkocht (met chinese factuur ;-)?

    Walter
    Last edited by Walter-; 2 juni 2009, 05:30. Reden: slechte titel
    Canon 350D, 50mm 1.8, Sigma 15-30, 50mm 1.4, 70-200F4 en nog wel wat...

  • #2
    Re: 5D mark II uit China

    Ikzelf denk er nog niet aan om een body te kopen onder zo'n condities. Je stelt dus een goed ter beschikking voor een som die maar 10 % onder de nieuwwaarde zit exclusief btw ? En dan nog eentje uit China waarbij je de waarborg op je buik kan schrijven.
    Als ik dan als koper nog zou weten dat de aankoopprijs zo laag was dan zou het definitief "no go" zijn.

    Maar dit is natuurlijk persoonlijk he.

    Slu !

    Tjerri

    Comment


    • #3
      Re: 5D mark II uit China

      waarom is de waarde zonder BTW belangrijk voor jou?

      "Als ik dan als koper nog zou weten dat de aankoopprijs zo laag was...": waarom maakt een lage aankoopprijs een verschil? Of maakt die lage aankoopprijs het goed 'verdacht' (ik bedoel meer verdacht dan dat het uit China kom)?

      Walter
      Canon 350D, 50mm 1.8, Sigma 15-30, 50mm 1.4, 70-200F4 en nog wel wat...

      Comment


      • #4
        Re: 5D mark II uit China

        voor die 600 € dat hij dan minder kost kan je hem al wel een keer of 2 naar ETBASS sturen moest dat nodig zijn hoor dus waarom niet? Voor 1600 € zo'n vette camera kopen; je zou zot zijn moest je het niet doen denk ik.

        je moet natuurlijk wel zien dat je geen gezeik krijgt met douane waardoor de prijs van je body stijgt.
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: 5D mark II uit China

          Ik zou het ook nooit kopen !

          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: 5D mark II uit China

            Oorspronkelijk geplaatst door Walter- Bekijk bericht
            Nu een 5D is eigenlijk boven mijn foto budget. Ik zou hem gewoon een paar maanden willen testen en dan doorverkopen (een beetje onder mijn kostprijs, bv een 1.600 Euro).
            Waarom zou je een camera willen kopen die je niet kan/wil betalen , die snap ik eigenlijk niet...
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

            Comment


            • #7
              Re: 5D mark II uit China

              Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
              Ik zou het ook nooit kopen !

              MVG, Jeff
              maar is dat dan niet omdat jij materiaal nieuw koopt omdat je de BTW in mindering kan brengen?
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: 5D mark II uit China

                Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                Waarom zou je een camera willen kopen die je niet kan/wil betalen , die snap ik eigenlijk niet...
                Wel als ik hem kan gebruiken voor een paar maand voor 100 Euro past dat wel in een budget ;-).

                Walter
                Canon 350D, 50mm 1.8, Sigma 15-30, 50mm 1.4, 70-200F4 en nog wel wat...

                Comment


                • #9
                  Re: 5D mark II uit China

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                  maar is dat dan niet omdat jij materiaal nieuw koopt omdat je de BTW in mindering kan brengen?

                  Nee ik betaal netjes BTW !

                  MVG, Jeff
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Re: 5D mark II uit China

                    Oorspronkelijk geplaatst door Walter- Bekijk bericht
                    Mijn vraag eigenlijk: krijg je een 'chinese 5Dm2 zonder garantie van een paar maanden oud, voor een 1.600 Euro hier verkocht (met chinese factuur ;-)?
                    Walter
                    Volgens mij ga je daar een serieus probleem mee hebben, ik zou het in elk geval zeker niet doen, die Chinese factuur is waardeloos in Europe, garantie heb je er niet mee volgens mij en inbrengen kan je ook al vergeten.

                    Trouwens, een nieuwe, Belgische 5dII body komt op 1950 Euro (incl btw en 2 jaar garantie), dan betaal ik met plezier 350 Euro extra om deze voordelen te hebben (komt op 1612 Euro excl btw by the way )

                    Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: 5D mark II uit China

                      en inbrengen kan je ook al vergeten.
                      Hoezo? Je kan toch alles inbrengen a rato van de marktwaarde van het goed op dat ogenblik. Tweedehandscamera's kan je toch ook inbrengen?

                      Comment


                      • #12
                        Re: 5D mark II uit China

                        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                        Trouwens, een nieuwe, Belgische 5dII body komt op 1950 Euro (incl btw en 2 jaar garantie), dan betaal ik met plezier 350 Euro extra om deze voordelen te hebben (komt op 1612 Euro excl btw by the way )

                        Mark
                        Waar dan, als ik dat vragen mag?

                        Comment


                        • #13
                          Re: 5D mark II uit China

                          Je zit dan ook nog eens in het land van de namaak... Tenzij je 100% zeker bent van de authenticiteit + het risico aan de douane wil lopen. Ik vermoed dat passagiers afkomstig uit dergelijke landen wel iets vaker gecontroleerd worden op zo'n dingen?
                          Sony α7ii
                          5OOpx

                          Comment


                          • #14
                            Re: 5D mark II uit China

                            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                            Trouwens, een nieuwe, Belgische 5dII body komt op 1950 Euro (incl btw en 2 jaar garantie), dan betaal ik met plezier 350 Euro extra om deze voordelen te hebben (komt op 1612 Euro excl btw by the way )

                            Mark
                            echt?! kan je een 5DII ergens voor minder dan 2.000 Euro krijgen?
                            waar?

                            Walter
                            Canon 350D, 50mm 1.8, Sigma 15-30, 50mm 1.4, 70-200F4 en nog wel wat...

                            Comment

                            Working...
                            X