Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

KASK Gent

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • KASK Gent

    Hallo,

    Ik ben zeer geïnteresseerd om volgend schooljaar de opleiding fotografie te starten aan het KASK in Gent (als ik door de proef ben, natuurlijk.) Toch zit ik nog met een paar vragen en misschien kunnen jullie mij helpen?

    - Is er hier iemand die studeert/studeerde aan het KASK? Zoja, hoe hoog schatten jullie de kosten voor één jaar fotografie te studeren?
    - Ik werk momenteel met een Canon EOS 400D, maar dit toestel is waarschijnlijk niet goed genoeg om een opleiding te starten?
    - Raden jullie een analoge opleiding eigenlijk nog aan?

    Alvast bedankt!

    Lisa
    Canon EOS 400D - Basiskit

    http://setyourheadonfire.deviantart.com/

  • #2
    Re: KASK Gent

    Hey Lisa,

    Ik zit nu in m'n eerste jaar op't KASK
    De kosten, tjah dat hangt er wat van af.. Als niet beursstudent betaal je sowieso 540euro voor de opleiding, voor fotografie komt daar nog eens 250 euro ateliergeld bij, maar dan heb je nog geen printkaarten en dergelijke gekocht... (50euro voor 5 meterx60cm, 30 euro voor 2mx60cm) en 't hangt er dus ook van af hoeveel prints je maakt, hoeveel je opnieuw moet printen, ...

    Je camera is zeker goed genoeg, ik ben gestart met een 350D, dus da's nog 'erger'
    De meesten spreken nu wel van over te schakelen naar een iets hoger model, maar ik denk dat je perfect je opleiding kan afronden met dat toestel.

    En, eigenlijk krijg je op het KASK helemaal geen analoog meer. In het eerste jaar alvast niet, en ik geloof dat het in het tweede jaar een keuzevak is... Dus eigenlijk kies je zelf in hoever je analoog doet...

    Voila, als je nog vragen hebt, kan ik altijd proberen om te antwoorden, hopelijk heb je er iets aan

    Groetjes,
    Marian
    http://groenwolkje.wordpress.com

    Comment


    • #3
      Re: KASK Gent

      Dat je geen analoog meer krijgt, vind ik eigenaardig.
      Want als je je opleiding beëindigd hebt en verder gaat in de fotografie, wil je vroeg of laat met analoog experimenteren, al is het grootbeeld, Holga, of zelfgemaakte pinholes.

      Ik pendel momenteel tussen twee academies voor de vijfjarige opleiding "fotokunst", en in beide hebben ze nog DOKA's die regelmatig gebruikt worden. Het grootste gedeelte van de opleiding is natuurlijk digitaal, maar eens een keer analoog werken wordt toch aangemoedigd door de docenten. Zelf je afstudeerproject kan analoog als je daarvoor kiest.

      Comment


      • #4
        Re: KASK Gent

        Ze hébben nog doka's hoor, en ze moedigen het aan.. Maar naar ik begrijp is het een keuze die je zelf maakt... En in het eerste jaar krijg je sowieso geen analoog. (wat niet wil zeggen dat je er niet mee màg experimenteren hé.. Ik neem ook vaak foto's met m'n holga)
        http://groenwolkje.wordpress.com

        Comment


        • #5
          Re: KASK Gent

          Bedankt voor de reacties!

          @ Marian: Misschien een vreemde vraag, maar wat hield jou toelatingsproef in? :]
          Canon EOS 400D - Basiskit

          http://setyourheadonfire.deviantart.com/

          Comment


          • #6
            Re: KASK Gent

            Oorspronkelijk geplaatst door Lisa Bekijk bericht
            Bedankt voor de reacties!

            @ Marian: Misschien een vreemde vraag, maar wat hield jou toelatingsproef in? :]
            goeie vraag
            Ik ga misschien ook naar het KASK
            Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

            Comment


            • #7
              Re: KASK Gent

              Twee jaar geleden was de toelatingsproef op het KASK eerst een soort van theoretische proef. Een aantal kunstenaars / stijlbegrippen / ed worden op een blaadje gezet en ze vragen om op te schrijven wat ge daarvan weet. Ik moet zeggen, ik was daar echt niet goed in. Maar het heeft wel mijn ogen doen opengaan en mij meer naar tentoonstellingen doen gaan ed.

              Nadien moest ik zo met twee profs op gesprek. Deze stelden vragen als waarom ge kunst wilt doen, waarom ge uzelf geschikt ziet om kunst te doen. Ik kreeg ook een paar vragen over welke mijn laatste tentoonstelling was die ik gezien had enzo.

              En dan moest ik tonen waar ik mijn vrije tijd mee bezig was. Dus ALS je serieus bent om fotografie te gaan studeren dan moet ge daar ook werkelijk NU al mee bezig zijn. Zodat die mensen dat daar ook werkelijk zien. Op zich is het niet zo moeilijk om te slagen voor die toelatingsproef, als ge maar gewoon passie hebt en dat ook kunt uiten voor u vak.

              Bij ons was de helft er niet door voor de proef. Eentje werd aangeraden om eerst naar het 7de jaar te gaan van de kunstencampus op de ottogracht.

              Nu moet ik wel zeggen dat dit voor de richting Nieuwe Media was. Maar ik veronderstel dat het ongeveer wel een beetje hetzelfde zal verlopen, aangezien één van de onderdelen van nieuwe media fotografie was. Wij hadden daar ook de keuze voor analoog of digitaal. Maar ik vind dat ge daar toch is in hun doka's moet gaan zitten, ze hebben best goed materiaal en enkele mensen weten er ook echt veel van.

              Comment

              Working...
              X