Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eva De Roovere & de mannen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eva De Roovere & de mannen



    Zaterdag speelde Eva De Roovere haar laatste concert uit haar huidige tour met haar "mannen", Buurman, Manmanman en Axl Peleman.

    Heel tof concert, maar de belichting was niet simpen en als er als er soms 10 mensen op het podium staan, wordt het nogal rommelig qua statieven en instrumenten, etc...

    Enfin...







    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

  • #2
    Re: Eva De Roovere & de mannen

    mooie eerste

    greets
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

    Comment


    • #3
      Re: Eva De Roovere & de mannen

      Ja, je eerste vind ik ook de beste.Zij heeft vinnige kijkers, daarom mochten die wat scherper voor mij.
      Bij de tweede stoort de "ghost" erachter.
      Drie vind ik een gewone overzichtsfoto.

      Comment


      • #4
        Re: Eva De Roovere & de mannen

        Mooie eerste, maar ik mis wat pit (ligt aan de zangeres waarschijnlijk)
        Canikon 40D - D200, D300

        Comment


        • #5
          Re: Eva De Roovere & de mannen

          Ook voor mij de eerste. Altijd jammer als het een lastig te fotograferen band lijkt terwijl de muziek zo goed is.
          Dennis

          www.dennisbeekelaar.com

          Comment


          • #6
            Re: Eva De Roovere & de mannen

            Knappe reeks en de muziek kan ook mij bekoren.
            Nr 1 heeft dat ietsjes meer.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Eva De Roovere & de mannen

              je eerste toch wel voor mij, expressie en compo !

              Comment


              • #8
                Re: Eva De Roovere & de mannen

                Ik begrijp dat velen dit nogal statisch vinden, maar Eva is geen springbeest hé...

                Ik probeer altijd weer te geven wat er gebeurd op het podium...
                Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                Comment


                • #9
                  Re: Eva De Roovere & de mannen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
                  Ik begrijp dat velen dit nogal statisch vinden, maar Eva is geen springbeest hé...

                  Ik probeer altijd weer te geven wat er gebeurd op het podium...
                  1 en 2 zijn aangename foto's om naar te kijken.
                  Maar idd. je kan hier niet verwachten een dynamische foto te zien.
                  Of er ook aangrijpende emotionele of sfeervolle momenten tussen zaten weet ik als buitenstaander niet. Vandaar dat het toch erg moeilijk is om je werk te beoordelen....
                  facebook

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eva De Roovere & de mannen

                    Hmmm... inderdaad Jaak, daar heb je een punt... iets om over na te denken de volgende maal...
                    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eva De Roovere & de mannen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
                      Hmmm... inderdaad Jaak, daar heb je een punt... iets om over na te denken de volgende maal...
                      Een off topic opmerking Kris .........

                      Het tentoonspreiden van emotie, dynamiek of sfeer is eigenlijk een voorwaarde om een goede concertfoto te kunnen maken.....het is de verdienste van de fotograaf om dat dan zo goed mogelijk uit te buiten. Zulke foto's zijn ook duidelijk te herkennen.

                      Als dat er niet is, dan kan zelfs de beste fotograaf enkel maar een mooi "herinneringsplaatje" maken voor de band, de aanwezigen of de fans. Maar dat kan ook zijn verdienste hebben. .....
                      Vandaar dat het ook zo beestig moeilijk is hier op dit forum zinnige commentaren te geven bij technisch geslaagde foto's uit deze categorie. En zelfs de technische beoordeling heb je als buitenstaander niet in de hand, aangezien je de omstandigheden niet kunt inschatten.
                      Ik vind het zelfs moedig als fotografen deze foto's hier laten zien..........

                      Maar het is niet onwijs om af en toe eens het biotoop op te zoeken waar je de potentie hebt om een knaller te schieten.......
                      Tenminste als dat laatste je doel is........
                      facebook

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eva De Roovere & de mannen

                        I agree, maar wat ik zelf ervaar bij veel, zelfs gereputeerde fotografen, is dat die echte emotie vastleggen enorm tricky is, want zeker bij concerten speelt de affiniteit met de groep/artiest ook nog eens een grote rol. Bij de echt fantastische beelden speelt zelfs dat niet mee, maar wordt je gegrepen door het beeld zelf. Uiteindelijk toch wel iets waar we allemaal naar streven denk ik. Al laat het ene evenement dat al beter toe dan het andere...
                        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eva De Roovere & de mannen

                          Teveel streven wij naar technisch perfecte concertfoto's
                          Meestal ook uit noodzaak, omdat wij die tenslotte moeten inleveren bij onze opdrachtgever (hoort nu eenmaal bij een accreditatie)
                          Anderzijds is er BD, met (sommige) leden die zulke plaatjes niet altijd kunnen/willen appreciëren
                          Canikon 40D - D200, D300

                          Comment

                          Working...
                          X