Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BD challenge of the month

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • BD challenge of the month

    Beste mede BD-ers.

    Ik ben stom verbaast over de uitslag van de challenge van augustus.
    Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar dan heb ik het over compositie, kleur en dat soort zaken, maar een winnende foto die onscherp is overstijgt mijn bevatingsvermogen.
    Begrijp me goed, ik misgun niemand de eerste prijs hoor, maar we zijn hier met z'n allen altijd behoorlijk kritisch en dat is ook terecht. In dat kader verbaasd deze uitslag dan ook zeer.

    Wilde ik gewoon even kwijt.
    Groet,
    Graaff

  • #2
    Maakt n iets uit...
    De mensen kunnen stemmen.
    Het is dus de uitslag van wat de mensen het beste vinden, iedereen kan punten geven.
    En dat dit niet altijd de fotografisch beste foto is, die wint, maakt niet veel uit.
    Ik vond mijn inzending ook goed, maar ben toch bijna laatste geworden... geeft niet, meedoen is belangrijker dan winnen.
    Waarschijnlijk hebben de mooie kleuren de doorslag gegeven bij de winnaar. Ik had die trouwens ook een hoog cijfer gegeven...
    Smaken verschillen, soms denk ik wauw wat een knappe foto, en vind de rest 't maar niks en ziet er niets in. Het is de meerderheid die beslist.

    Comment


    • #3
      De bedoeling is toch helemaal niet om een technisch goede foto te maken? Het is eerder de bedoeling om het wauw effect te verkrijgen bij de mensen die ernaar kijken. En de winnende foto zal dat dus gehad hebben. Ik geef toe, het was ook zeker niet mijn voorkeur maar hij heeft wel iets en dat hij onscherp is stoort toch niet? Het is een deel van de foto en het is niet op een deel dat men stemt, maar op de foto en op het gevoel dat de kijker krijgt door ernaar te kijken.
      http://www.yonaweb.be/passero
      Flickr Photostream

      Comment


      • #4
        Hallo graaff,

        We hebben effe je topic naar hier verplaatst.
        In dit forum gebeuren alle discussies over de challenge ...
        BTW, wb ...

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Originally posted by graaff
          Beste mede BD-ers.

          Ik ben stom verbaast over de uitslag van de challenge van augustus.
          Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar dan heb ik het over compositie, kleur en dat soort zaken, maar een winnende foto die onscherp is overstijgt mijn bevatingsvermogen.
          Begrijp me goed, ik misgun niemand de eerste prijs hoor, maar we zijn hier met z'n allen altijd behoorlijk kritisch en dat is ook terecht. In dat kader verbaasd deze uitslag dan ook zeer.

          Wilde ik gewoon even kwijt.
          Groet,
          Graaff
          Liever een mooie onscherpe dan een lelijke scherpe. Ik weet het is een waarheid als een koe, maar ik meen het wel.

          Comment


          • #6
            Originally posted by frevaro
            ik zou meer zeggen beter een mooie onscherpe dan een lelijke scherpe.

            ik vind hem wel appart was niet mijn eerste keus maar had wel een hoge waardering van mij
            Je hebt gelijk dat bedoelde ik ook. Dat komt ervan als ik mij ergens mee bemoei

            Comment

            Working...
            X