PDA

Volledige versie bekijken : Problemen Nikon Cashback

swilleg
27 mei 2009, 17:03
Op 23 maart 09 heb ik een Nikon D700 en een Nikon lens 24-70/ 2.8 gekocht bij Fotorubens in Wilrijk. Hierdoor had ik recht op een terugbetaling van 250€ met de Nikon Cashback Promotie. Dezelfde dag heb ik nog de online registratie gedaan en alle gevraagde documenten per post verstuurd naar Promocontrol.
Nu heb ik nog altijd niks terug gekregen. Ik heb ondertussen reeds 2 keer gebeld naar Promocontrol en daar wisten ze me dan eindelijk te zeggen dat de online registratie ok was, maar dat ze mijn documenten niet ontvangen hebben. Dus m.a.w mijn originele registratie documenten van Nikon zijn verloren gegaan met de Post of bij Promocontrol (Highco-data) zelf. Gelukkig had ik copies gemaakt van de originele documenten. Deze moest ik dan doormailen naar Highco-data om alsnog mijn geld terug te krijgen, maar tot op vandaag (weer een maand later) nog steeds geen 250€ gezien. Ik heb zo de indruk dat ze mij daar serieus aan het lijntje aan het houden zijn. Zijn er nog mensen met dezelfde problemen met Nikon Cashback? Ik zou Nikon zelf rechtsreeks hierover willen contacteren (Cashback promotie actie is namelijk uitbesteed aan een externe firma -> Promocontrol/Highco-data) maar ik vind niet direct een emailadres voor klachten op de Belgische site van Nikon. Weet iemand hier raad mee? :B

Hasseltenaar
27 mei 2009, 17:14
Op 23 maart 09 heb ik een Nikon D700 en een Nikon lens 24-70/ 2.8 gekocht bij Fotorubens in Wilrijk. Hierdoor had ik recht op een terugbetaling van 250€ met de Nikon Cashback Promotie. Dezelfde dag heb ik nog de online registratie gedaan en alle gevraagde documenten per post verstuurd naar Promocontrol.
Nu heb ik nog altijd niks terug gekregen. Ik heb ondertussen reeds 2 keer gebeld naar Promocontrol en daar wisten ze me dan eindelijk te zeggen dat de online registratie ok was, maar dat ze mijn documenten niet ontvangen hebben. Dus m.a.w mijn originele registratie documenten van Nikon zijn verloren gegaan met de Post of bij Promocontrol (Highco-data) zelf. Gelukkig had ik copies gemaakt van de originele documenten. Deze moest ik dan doormailen naar Highco-data om alsnog mijn geld terug te krijgen, maar tot op vandaag (weer een maand later) nog steeds geen 250€ gezien. Ik heb zo de indruk dat ze mij daar serieus aan het lijntje aan het houden zijn. Zijn er nog mensen met dezelfde problemen met Nikon Cashback? Ik zou Nikon zelf rechtsreeks hierover willen contacteren (Casback promotie actie is namelijk uitbesteed aan een externe firma -> Promocontrol/Highco-data) maar ik vind niet direct een emailadres voor klachten op de Belgische site van Nikon. Weet iemand hier raad mee? :B

Mijn 100 EUR vandaag op mijn rekening gestort.

Mvg.
Robert

Pieter_73
27 mei 2009, 17:23
wacht ook nog op €150.....

OlivierScalais
27 mei 2009, 18:49
idem op € 250

Johanuz
27 mei 2009, 20:26
... ik wacht sinds juni 2006 (!) op 200 Euro van Apple. Ach die kl... klanten... :-).
Ik vermoed dat ze er van uitgaan dat je het na een keer of 5 bellen wel beu wordt.

groeten,

Darth_Stijn
28 mei 2009, 08:38
Net even gebeld: 02 352 03 90
Alles prima ontvangen, nog een klein beetje geduld... :clown:

B@rT
31 mei 2009, 23:01
Ik heb me ook ingeschreven, (Nikon D300) maar ik zie nu dat he het originele B luik moet opsturen van de garantie, maar dat is maar 1 papier, er staat hier geen a of b op. bij mijn extra grip zit inderdaad een garantiebewijs met A en B erop.

Hasseltenaar
1 juni 2009, 17:16
Ik heb me ook ingeschreven, (Nikon D300) maar ik zie nu dat he het originele B luik moet opsturen van de garantie, maar dat is maar 1 papier, er staat hier geen a of b op. bij mijn extra grip zit inderdaad een garantiebewijs met A en B erop.

Dan heb jij waarschijnlijk enkel de body gekocht en daar zou volgens mijn fotoboer maar ้้n luik worden bij gegeven. Ik heb gewoon een kopie gemaakt en samen met de rest verstuurd. Heb ondertussen mijn EUR 100 al ontvangen.

Mvg.
Robert

OlivierScalais
15 juni 2009, 18:45
Even kicken ...

Ondertussen al iets ontvangen? Ik nog steeds niet :confused:!

freffyfako
22 juni 2009, 09:08
Ik ben ook nog aan het wachten op € 150.......Maar kennelijk is geduld een schone deugd. Zegt men.

gilby
22 juni 2009, 17:22
Papieren opgestuurd rond 15 mei en nu 120 € ontvangen voor aankoop D90 & 18-200. De cash back werkt!

Pieter_73
23 juni 2009, 08:19
Cashback van €150 staat op de rekening, dank U nikon!:)

vvm1
29 juni 2009, 08:03
Hebben jullie al de originele opgestuurd of zijn er onder jullie die ook copy's hebben opgestuurd? Ik heb idd ook bij de body 1papiertje en bij het objectief 3stuks.

Grtz

gilby
29 juni 2009, 16:45
Voor de body heb ik het originele papiertje opgestuurd en een kopie ervan bewaard (dit na telefoontje met Promocontrol) en voor de lens het B-luik van de garantie.

hombre complicado
1 juli 2009, 16:35
.....

david_ve
1 juli 2009, 17:34
flitske sb900 gekocht, 25 euro al gekregen

OlivierScalais
2 juli 2009, 10:11
Ik heb een lens + flits aangekocht op 23/3 en de papieren die week nog opgestuurd en net opgemerkt dat ik mijn 125 euro nog altijd niet ontvangen heb..merci nikon..ga morgen eens een laaiend telefoontje plegen

idem !!!

Darth_Stijn
2 juli 2009, 11:55
En een boos telefoontje gaat helpen? :rolleyes:
Mss eens beginnen met een normaal informatief telefoontje ;)

hombre complicado
17 juli 2009, 00:11
......

JePe
17 juli 2009, 06:35
Die papieren zijn nu al bijna 4 maand opgestuurd en ze melden mij vandaag in mail dat ze mijn papieren nog moeten ontvangen... :mad:

Yep, hier van hetzelfde. Mail ontvangen om alles op te sturen voor 30/07. Zelfs de bijlage waarnaar ze verwijzen in de mail, was er niet bij. Prima organisatie :p

Als ze iets moeten terug geven, is het van lange asem :B

willydp
17 juli 2009, 13:53
Ja, ik vind dat ze dan maar direct de korting in de winkel toepassen en dan is al die rompslomp overbodig.

Darth_Stijn
18 juli 2009, 07:15
Geduld is een schoon zaak zeg ik altijd.
Ik heb mijn 300€ zonder problemen ontvangen...

Grupello
18 juli 2009, 07:25
Geen problemen gehad, twee bedragen ontvangen binnen een redelijke termijn. Toch vind ik het systeem van Nikon niet goed. Waarom niet rechtstreeks in mindering brengen bij aankoop ?

demeyereg
18 juli 2009, 07:38
Ja, ik vind dat ze dan maar direct de korting in de winkel toepassen en dan is al die rompslomp overbodig.

Vroeger was het zo bij Nikon, nu hebben ze ook het systeem Cashback toegepast, wat voor hen ook wel de nodige administratie zal bijbrengen, maar het moet zijn dat ze deze korting onder een ander noemer kunnen invullen, wat het voor hen een stuk voordeliger maakt, boekhoudkundig zal het Nikon wel voordelen opleveren zeker. :confused:

vvm1
18 juli 2009, 12:48
Hier van't zelfde....ook mail dat alles nog moet opgestuurd worden!
T'is al een hele tijd weg. :( Kheb nu geen originele papieren meer hoor! pfff
Khoop dat het alsnog inorde komt!

demeyereg
18 juli 2009, 18:48
Hier van't zelfde....ook mail dat alles nog moet opgestuurd worden!
T'is al een hele tijd weg. :( Kheb nu geen originele papieren meer hoor! pfff
Khoop dat het alsnog inorde komt!

Moest dat nodig zijn, dan kan de winkel waar je hem kocht dat nog steeds bevestigen. ;)

swilleg
18 juli 2009, 18:59
Het is gewoon een ramp qua organisatie bij die firma die de terugbetaling regelt.
Ik krijg eindelijk een paar weken terug een mailtje dat de terugbetaling van de cashback van mijn D700 onmiddelijk uitgevoerd gaat worden en de terugbetaling van de cashback van mijn lens 2 weken nadien gaat volgen. De eerste 150€ is nu eindelijk betaald maar nu krijg ik terug een mailtje dat ik mijn papieren nog moet opsturen, terwijl ik alles eind maart had opgestuurd. Mijn originele documenten zijn ze dus kwijt en nadien heb ik nog eens alle copies doorgemaild maar nu toch nog altijd niet helemaal in orde dus. Ik zal dan maandag best, voor de 5de keer reeds, nog maar eens bellen naar Highco-data en dan terug gans mijnen uitleg doen. :B
Weet er iemand trouwens hoe ik best klacht kan indienen bij Nikon zelf hieromtrent??

Sannepoes
18 juli 2009, 21:28
Wat een soep zeg... bij Canon ging dat toch wel vlotter moet ik zeggen :clown:

demeyereg
19 juli 2009, 06:34
Het is gewoon een ramp qua organisatie bij die firma die de terugbetaling regelt.
Weet er iemand trouwens hoe ik best klacht kan indienen bij Nikon zelf hieromtrent??

Gewoon een mail sturen via de Nikon site, je krijgt er steeds vlot antwoord als je een vraag hebt.

swilleg
19 juli 2009, 10:01
Gewoon een mail sturen via de Nikon site, je krijgt er steeds vlot antwoord als je een vraag hebt.
Op de Nikon site vind ik enkel het emailadres van de hersteldienst - Procirep, maar geen algemeen/info email-adres van Nikon zelf, enkel telefoonnummers. :confused:

vvm1
19 juli 2009, 13:40
Moest dat nodig zijn, dan kan de winkel waar je hem kocht dat nog steeds bevestigen. ;)

ooh, dat zou fijn zijn!
thx!

hombre complicado
21 juli 2009, 13:09
.......

pascor
21 juli 2009, 14:01
Kan enkel Hombre, Jepe en VVM bijtreden: ik heb ook alle documenten al 2 maanden verstuurd en verleden week krijg ik een mail dat de online registratie wel ok is maar de documenten niet ivm D700 en 70-200. Op mails krijg je geen antwoord. :B Leuk is wel anders.

g-love
22 juli 2009, 07:58
ik heb een D300 aangekocht en een aantal dagen later een 16-85mm.
op de d300 was een cashback van 100€ en op de lens een cashback van 35€.

Maandag een eerste storting ontvangen van de lens, nu nog even wachten op de terugbetaling voor de body.

swilleg
22 juli 2009, 19:24
... vervolg van de Nikon Cashback soap, volgens mij is het eerder SOEP :D

Vandaag dus terug gebeld naar Highco DATA en daar wisten me ze doodleuk te vertellen dat ik nu toch geen recht heb op de cashback terugbetaling op mijn lens. Vermits ik de D700 en de 24-70mm lens samen gekocht heb, beschouwen zij dat als 1 kit en heb ik enkel recht op terugbetaling van de body en als ik klacht wil indienen, dit rechtstreeks bij Nikon moet doen.
Dus bij aankoop krijg je te horen, je krijgt 250€ terug van Nikon en bijna 4 maanden later krijg je uiteindelijk maar 150€ terug. :B

Ik heb ondertussen al gebeld naar Foto Rubens, waar ik alles gekocht had, en daar nog eens mijn verhaal gedaan. Daar waren ze wel behulpzaam en gaan ze er toch proberen nog iets aan te doen. All้, wordt dus weer vervolgd.....

pascor
27 juli 2009, 13:54
Vandaag krijg ik een bericht:

Meneer,

kan u ons uw volledige adresgegevens doormailen, om betere opzoekingen te
kunnen doen ?

Vriendelijke groeten

The HighCo DATA Team
http://www.highco-data.com

Dit nadat ik alle documenten gescand en aangetekend opgestuurd heb, en waar alle gegevens duidelijk opstaan (inclusief de inschrijving).
Het is echt wel een SOEP hoor. :rolleyes:

vvm1
27 juli 2009, 23:20
Vandaag krijg ik een bericht:

Meneer,

kan u ons uw volledige adresgegevens doormailen, om betere opzoekingen te
kunnen doen ?

Vriendelijke groeten

The HighCo DATA Team

Dit nadat ik alle documenten gescand en aangetekend opgestuurd heb, en waar alle gegevens duidelijk opstaan (inclusief de inschrijving).
Het is echt wel een SOEP hoor. :rolleyes:

kheb dezelfde aangekregen vandaag.....pffff

grtz

Svenmichiels
28 juli 2009, 08:26
Deze week 125€ gestort gekregen :D

pascor
28 juli 2009, 12:06
Bon, gisteren nog alle info eens doorgestuurd per mail - zoals gevraagd hierboven - en vandaag krijg ik wederom:

Geachte klant,

Mag ik u hiermee vragen om ons uw volledige adresgegevens door te sturen
zodat wij uw aanvraag kunnen opzoeken?

Met vriendelijke groeten,

The HighCo DATA Team
Tel : +32 2 352 03 90 - +32 2 352 03 98

Kafkaiaanse toestanden zijn niet ver weg.

hombre complicado
8 augustus 2009, 03:14
.....

nessler
21 augustus 2009, 13:33
Reken mij er ook maar bij.

Net voor de derde keer naar hen gebeld, en kreeg nu voor de derde keer te horen dat ze mijn documenten niet ontvangen hadden.

Ik heb de originelen opgestuurd op 8 juni, kopies van wat ik nog had nogmaals aangetekend naar hen verstuurd eind juli.

toen ik nog steeds niks had gehoord heb ik hen vorige week gebeld: documenten niet ontvangen, ik moest eens terugbellen (vandaag dus).
vandaag weer een nadere snuiter aan de lijn gehad: documenten niet ontvangen, volgende week eens terugbellen.

Ik vond dat het tijd was om eens door te spreken en mijn ongenoegen te uiten.
"Een aangetekende zending niet ontvangen, ik heb hier duidelijk het bewijs dat u die ontvangen heeft op 28 juli !" zei ik.

Volgende week eens terugbellen, maar ik heb zelf voorgesteld de documenten elektronisch te versturen. ik kan nu de documenten per email zenden,naar het algemeen adres dan nog want een persoonlijk emailadres kreeg ik niet, en uit voorzorg bel ik volgende week nog maar eens.

Ondertussen heb ik wel al 2 namen genoteerd van mensen die me geholpen hebben, een goede raad VRAAG NAAR DE NAAM VAN DE TELEFONIST, het is de enige manier waarop je ze ginder blijkbaar wakker krijgt.

Als men dan de documenten nog niet ontvangen heeft stel ik voor dat we SAMEN naar TEST AANKOOP stappen en daar een klacht neerleggen.
Als men niet wilt uitbetalen, dan moet men ook maar geen promo actie ondernemen vind ik.

Mensen die bereid zijn dit samen met mij te doen mogen me steeds contacteren. :bom:

OlivierScalais
21 augustus 2009, 21:18
Ik ook nog ALTIJD mijn 24-70 en SB-900 niet ... Papieren begin mei opgestuurd!

Kloterij!

vvm1
22 augustus 2009, 09:07
heb tot op vandaag ook nog steeds niets ontvangen en er niets meer van vernomen!!! pfff!!!! Dat test-aankoop gedoe staat me alvast aan, reken mij er maar bij moesten jullie dat van plan zijn! grtz

nessler
26 augustus 2009, 08:34
Ok dan, maandag heb ik hen mijn documenten opgestuurd met de eis me terug te mailen dat ze alles hebben ontvangen, maar helaas nog niks.

Morgen bel ik naar hen, en afhankelijk daarvan ga ik naar testaankoop stappen.

Zij die dit samen met mij wensen te doen kunnen me op dit adres contacteren
nessler@pandora.be

Ik stel voor dat we hen de volgende info geven
- Je eigen naam en adres
- Wat je gekocht hebt, plus de serienummers
- Hoeveel keer je nikon hebt gecontacteerd, eventueel ook wie bij de helpdesk
- Hoeveel keer je hen de gegevens hebt opgestuurd
- En vooral wanneer je hen de info hebt opgestuurd.

Ik zal dan een email opstellen met de info die ik heb, jullie terugmailen voor akkoord, en dan stuur ik hem op naar testaankoop of desnoods bel ik er naar.

Klinkt dit ok voor jullie ?

vvm1
26 augustus 2009, 23:04
Ik heb vandaag volgende mail ontvangen.
Kben benieuwd.
grtz

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw deelname aan de terugbetalingsactie van “Nikon
90 dagen" HighCo Data heeft uw aanvraag goed ontvangen. Deze wordt op dit moment bij Nikon zelf gecontroleerd. Zodra we de goedkeuring ontvangen zullen we uw aanvraag verder verwerken.

Indien u vragen heeft, aarzel niet ons te contacteren via e-mail of via telefoon:

- E-mail: Nikon@highco-data.be
- Telefoon : +32 2 352 03 98

Met vriendelijke groeten,

HighCo Data

nessler
27 augustus 2009, 07:03
Wel, dat werd zeker tijd !
Hopelijk kan ik binnenkort hetzelfde verwachten in mijn inbox !

Ik zal vanmiddag eens emailen naar dat adres dat je gepost hebt, het is een ander dan datgene wat ze mij gegeven hebben.

vvm1
18 september 2009, 12:56
nog steeds niets ontvangen en dus nog ma es proberen bellen. :confused:

net gebeld en kzou het volgende week moeten gestort krijgen 100€ voor m'n toestel en de 45€ voor m'n objectief zou wat later gestort worden!
kben benieuwd nu!

Fotofolio
18 september 2009, 17:35
Ik heb mijn €350 mooi terug, laatste week voor einddatum verzonden ... 2 weken geleden terug gekregen.

nessler
20 september 2009, 10:31
Op 28 augusuts eindelijk een email gekregen dat alles in orde was gemaakt.

Een email met daarin de bewijsjes, daarop had men geantwoord dat men niks had ontvangen en ik alles nog eens moest opsturen. Het was zelfs een reply en de kopietjes hingen er nog aan !!!

Na een beetje "dreigen met een klacht neerleggen" was alles ineens in orde en het geld zou snel overgemaakt worden.

Maar helaas tot op de dag van vandaag . . .

pascor
22 september 2009, 16:50
Hier hetzelfde, alles van mei opgestuurd, daarbij nog eens alles aangetekend. Ook nog een een paar keer getelefoneerd : Uw aanvraag ligt bij Nikon voor verificatie, zo zal U spoedig antwoord krijgen.
Dit was begin augustus, sInds toen is er weer volkomen stilte.

hombre complicado
22 september 2009, 17:11
.....

nessler
5 oktober 2009, 12:20
Het wonder is geschiedt ! Net de bedragen ontvangen op mijn bankrekening, ruim 3 maand na de verwachte datum en na veel heen en weer getelefoneer.

Misschien dat het uiteindelijk toch nog goedkomt voor iedereen.

vvm1
6 oktober 2009, 07:10
Ook hier....sinds gisteren de centjes op m'n rekening! :)

hombre complicado
8 oktober 2009, 17:48
.....

pascor
9 oktober 2009, 17:17
Update: ik heb sinds gisteren cashback voor D700 en 70-200 op rekening gestort gekregen. Heeft dus bijna 5 maanden geduurd. Eindelijk gerust slapen :cool:
Aan diegenen die nog niets ontvangen hebben wens ik stalen zenuwen en geduld !

Het blijft natuurlijk wel zo dat bij de organisatie hiervan Nikon geen goede beurt gemaakt heeft. Deze opzet, deze marketing is een merknaam zoals Nikon onwaardig.