Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje aan de Canon concertfotografen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje aan de Canon concertfotografen

    Bij Nikon is de spotmeting gekoppeld aan het selectieveld van de AF, bij Canon niet
    Hoe gaan jullie in de praktijk te werk ?

    Ik kan dit voorlopig niet uittesten bij gebrek aan concertjes (volgende pas eind juni, ook al wegens weekendtrips)
    Last edited by mexicano; 24 mei 2009, 18:36.
    Canikon 40D - D200, D300

  • #2
    Re: Vraagje aan de Canon concerfotografen

    Ik ben ook benieuwd.

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje aan de Canon concerfotografen

      Je selecteert je focuspunt, je mikt met je spotmeter op het gebied dat je wilt meten, drukt op de ster knop om de instellingen te bewaren, dan verplaats je je camera naar de juiste compositie en trekt de foto.

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje aan de Canon concerfotografen

        ik werk manueel ...
        of op Tv/Av maar dan zonder spotmeting.

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje aan de Canon concertfotografen

          Op de 40D gebruik ik ook geen spotmeting voor concertfotografie, ik werk altijd in de AV stand, en pas de belichtingscompensatie aan als ik zie dat het resultaat op het schermpje te donker of te licht is.

          Bij de 1D MKIII gebruik ik de spotmeting gekoppeld aan het AF-punt, en kies het juiste scherpstelpunt om op het gezicht scherp te stellen, en dan moet ik de belichtingscompensatie meestal op + 1/3 zetten om de belichting juist te krijgen (maar dat is geen vaste waarde die altijd een correcte belichting geeft).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje aan de Canon concertfotografen

            Met de AE-L/AF-L-knop en de functies die je er aan kan toewijzen, moet je toch ook al een eind ver geraken?

            Comment

            Working...
            X