Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tentstokken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tentstokken

    Hallo, heeft hier iemand voor mij een versleten bungalowtent die hij wil weg gooien.
    Wil namelijk met de tentstokken kijken of ik een studio achter- wandje van kan maken die ik mee kan nemen als ik op foto pad ga.

    alvast bedankt, groetjes hans
    politie honden trainen en glamour fotografie

  • #2
    Hans daar heb je geen tenstokken voor nodig.

    Koop een verstelbare kledingrek bij de leenbakker.
    Als je er 2 hebt kun je deze helemaal inelkaar schuiven.
    is licht om te vervoeren, en makkelijk om in elkaar te schuiven.
    Zit ook een degelijk onderstel bij.
    Maar als je zelf handig bent, kun je het zelf nog steviger maken.

    misschien heb je er iets aan...



    mvg
    gabriella
    Canon 300D en 350D
    canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
    canon 20-35 usm

    Comment


    • #3
      he dat is nog eens een idee, ga van de week gelijk even kijken.
      Zo ben ik vandaag al wezen kijken voor de lampen wat het ongeveer gaat kosten, zag gelijk in de bouwmarkten dat er ook goede lampstatieven werden verkocht, voor weinig.

      Zo moeten we toch al een heel eind komen.

      Nog wat knutselen en kopen dat is de studio zo klaar

      thanks gabriella,

      groetjes hans
      politie honden trainen en glamour fotografie

      Comment


      • #4
        Zo ben ik vandaag al wezen kijken voor de lampen wat het ongeveer gaat kosten, zag gelijk in de bouwmarkten dat er ook goede lampstatieven werden verkocht, voor weinig
        Welke bouwmarkt Hans?
        Koop een verstelbare kledingrek bij de leenbakker.
        gabriela, bedankt voor de tip.

        Comment


        • #5
          bij de karwei hebben ze hele degelijke statieven (3 poot),
          ook helemaal verstelbaar.
          mvg
          gabriella
          Canon 300D en 350D
          canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
          canon 20-35 usm

          Comment


          • #6
            Okido, bedankt.

            Comment


            • #7
              Ik weet dat Leen Bakker heel goedkoop is maar bij de Makro kun je de komende 2 weken kledingrekken kopen voor 13.09 (incl)

              Comment


              • #8
                Hallo luitjes,

                Ik heb er even over nagedacht over de kledingrekken om die als achterwand houder te gaan gebruiken.

                Maar wil toch gaan voor de bouwlamp-statieven, die zijn stevig en gemakkelijk te vervoeren.
                Op de twee statieven komt een dwars buis te liggen waar de doek of papier op kan rollen. Wil twee buizen aanschaffen 2 van 2 meter die je in elkaar kan schuiven.
                Voor portret is werkbreedte ongeveer tot 2 a 2,5 meter maar voor totaal portret fotografie is 2,5 tot 3,5 werkbreedte beter.

                Er zijn bij de bouwhandel ook andere houders te knutselen als je thuis een vaste studio wil bouwen, dat zijn van die derde handjes voor plavonbouwers die platen omhoog houden. Deze spanje tussen je plavon en de vloer en zijn niet duur, heb ze bij praxis gezien voor 17,50 euro per stuk, twee kopen en een dwars buis er tussen en dat is stukken goedkoper dan de echte vakspul.

                Als achterwand wil ik op de lapjes markt in utrecht (elke zaterdag) kaasdoek kopen deze worden tot een breedte van 2,5 meter geleverd, het kleur doek is ecru/gebroken wit naar geel toe. Dit doek kost maar een paar euro per meter. Als je een gekleerde doek wil kan ook , gewoon in een grote cement trog met een textiel verfje.
                Doek met vlekken kan ook gewoon flosjes maken met elastiek en dan in de trog.
                Als je het doek koopt doe dan gelijk een stuk langer kan je het ook gebruiken als wand maar ook doorlopend op de vloer.

                Zo dat was even typen, als er nog vragen zijn hoor ik het graag en tevens leuk dat jullie op de topic in sprongen.

                groetjes hans (hopelijk kan ik nog mee op de fotoshootdag gabriele )
                politie honden trainen en glamour fotografie

                Comment


                • #9
                  Hans,

                  Knap gevonden en goed bedacht. Wens je veel succes met je project...

                  Ik wil je wel even verwittigen voor het volgende : doek is handig, wasbaar en vooral goedkoop. Doch het heeft de vervelende eigenschap te gaan kreuken. Daardoor is het zeer moeilijk glad te krijgen. Kreuken en blazen zorgen voor onevenwicht in de lichtvlakken van de achtergrond. Soms is dat mooi meegenomen, maar dikwijls is dat toch knap vervelend.

                  Een rol stevig papier is daarvoor beter. Natuurlijk is het duurder in aanschaf, het is gevoeliger voor vuil en het scheurt gemakkelijk. Maar het is mooi glad en je bekomt een mooie, egale ronding in de overgang van het verticale gedeelte naar het horizontale. Dat is nodig voor een mooie 'oneindige' en 'naadloze' achtergrond.

                  Jammer dat het zo duur is. Toch kan je soms bij grote fotostudio's restjes bekomen. Te kort geworden voor hen, maar nog knap lang genoeg voor de amateur. Misschien een paar studio's in de buurt afschuimen ? Zij zijn blij dat ze ervan af zijn, en jij hebt er een knappe en professionele achtergrond bij.

                  Veel succes en hou ons op de hoogte...
                  Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                  Comment


                  • #10
                    ik gebruik als achtergrond een blauw doek
                    ik heb aan de muur twee gordijn beugels gemaakt waar ik het doek met een gordijnroede tussen hang
                    dit werkt voor mij perfect en is zo geplaatst en opgeruimd
                    het blauwe doek heeft als voordeel dat je het in photshop heel gemakkelijk kunt selecteren en er b.v. een andere kleur of structuur aan kunt geven
                    depaulus
                    Canon EOS 1DS 3,Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, canon 24-70 1:2.8 L USM, canon macro ef 180mm 1:3.5 L usm, canon ef 16-35 2.8L usm.

                    Comment


                    • #11
                      ik gebruik voor wit:
                      incontienentie zeil, is 1.80 breed.
                      en kost 7 euro per meter.
                      verkrijgbaar bij de grotere stoffenzaken.

                      voor zwart gebruik ik lycra stof kreukt ook niet.
                      Verkrijgbaar op de markt.

                      als achtergrond stellage heb ik ook 2 beugels in de muur.
                      klik en rol zo het stof op en af.

                      wat je ook kan doen is een rolgordijn kopen, deze demonteren en er eigenstof op maken.
                      Maar ze hebben nu ook verduisteringsrolgordijnen met een soort wolkeneffect erin.

                      Hans ik heb zo kaasdoek geverft, groen en een doek paars, maar in de wasmachine gaat iets moeilijker, ik heb het met een ijzeren bak gedaan en heel veel zout bij de textielverf..
                      Alleen kreukt het heel erg...
                      mvg
                      gabriella
                      Canon 300D en 350D
                      canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
                      canon 20-35 usm

                      Comment

                      Working...
                      X