Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

over en uit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • over en uit

    Denk zelf dat het niet kan maar vraag het toch
    Normaal heb ik in mijn (flitser 430 EX) de oplaadbare batterijen zitten van Encore (2700)
    Heb er nu bij gekocht ook oplaadbare hama (2600)
    Gebruik nu deze voor het eerst en naar een paar keer flitsen stopt de flitser.
    Maak nog 2 foto`s zonder flits en ook mij camera (canon 40D)stopt er mee !
    er knippert nog een paar lampje blauw langs het menu en oranje langs het draaiwiel.
    Maar nu is alles over en uit !
    Kan dit te maken hebben met de batterijen dat ie plots teveel stroom geeft of iets dergelijks ! (noem maar iets)
    Hoop dat deze vraag niet vreemd overkomt maar voor mij is het echt een raadsel hoe dit kan
    of heeft het niets te maken met de batterijen

    hoor het graag !

    grt Frank

  • #2
    Re: over en uit

    hoe lang tussen opladen en gebruik? veel oplaadbare batterijen hebben last van extreem snelle zelfontlading. Dus een week kan bij veel batterijen al genoeg zijn voor een "game over"

    koop je "eneloop" of gelijkwaardige batterijen (capaciteit is maar 2100) die hebbn tot één jaar na opladen nog steeds circa 85% van hun lading, en zijn daardoor veel bedrijfszekerder

    Comment


    • #3
      Re: over en uit

      Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
      hoe lang tussen opladen en gebruik? veel oplaadbare batterijen hebben last van extreem snelle zelfontlading. Dus een week kan bij veel batterijen al genoeg zijn voor een "game over"

      koop je "eneloop" of gelijkwaardige batterijen (capaciteit is maar 2100) die hebbn tot één jaar na opladen nog steeds circa 85% van hun lading, en zijn daardoor veel bedrijfszekerder
      ze zijn een week oud heb ze opgeladen en gelijk getest
      maar kan de camera er stuk van gaan ? dat is zo vreemd


      grt frank

      Comment


      • #4
        Re: over en uit

        Eergisteren ook een nieuwe flitser 430ex van Canon gekocht. Een set nieuwe batterijen van 2700mA met lader erbij genomen. Vlug de batterijen geladen, na enkele uren eens gaan kijken en het lampje ready: groen. Dan maar testen, een flitsje of tien uitgevoerd en tevreden de dag afgesloten. Gisteren flitser terug uitgehaald en niks meer. Efkes iets warmer gekregen en direct andere niet oplaadbare batterijen geplaatst en alles was weer ok. Was toen al opgelucht dat de flitser ok was. Dan maar de handleiding van de lader eens doorgenomen en ja: de batterijen moet minimaal 6 x op- en afgeladen worden vooraleer ze hun volledige capaciteit hebben. Daar zijn we nog mee bezig.
        Vermoedelijk is dit met jouw batterijen ook het geval.
        CANON EOS 400D + EF-S18-55mm f/3.5-5.6 +TAMRON 17-50mm f/2.8 + EF 70-200mm f/4L USM + EF 50mm f/1.8II

        Comment


        • #5
          Re: over en uit

          Hier een heel ander fenomeen vastgesteld.
          Ik heb een filtser van Nikon SB 800
          Thuis heb ik verschillede setjes van oplaadbare batterijen en nu het volgende.
          2 setjes van 4 x 2700 Mh
          Als ik die in de flitser stop merk ik dat hij tilt slaat en oncontroleerbaar wordt. Soms hij het wel, soms niet ...
          4 setjes van 2600 Mh
          Wat ik hier ook van gebruik, de flitser is zeer stabiel in werking, geen enkele misser en de levensduur is behoorlijk naar lang.
          Nog andere setjes van 2300 en 2100 en daar det de flitser het ook lekker mee.

          De reden waarom de 2700 Mh problemen geven weet ik niet. Weet ook dat alle batterijen van hetzelfde type en merk zijn, alleen de capaciteit verschilt.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: over en uit

            Oorspronkelijk geplaatst door BCP Bekijk bericht
            Eergisteren ook een nieuwe flitser 430ex van Canon gekocht. Een set nieuwe batterijen van 2700mA met lader erbij genomen. Vlug de batterijen geladen, na enkele uren eens gaan kijken en het lampje ready: groen. Dan maar testen, een flitsje of tien uitgevoerd en tevreden de dag afgesloten. Gisteren flitser terug uitgehaald en niks meer. Efkes iets warmer gekregen en direct andere niet oplaadbare batterijen geplaatst en alles was weer ok. Was toen al opgelucht dat de flitser ok was. Dan maar de handleiding van de lader eens doorgenomen en ja: de batterijen moet minimaal 6 x op- en afgeladen worden vooraleer ze hun volledige capaciteit hebben. Daar zijn we nog mee bezig.
            Vermoedelijk is dit met jouw batterijen ook het geval.
            Nikkel-metaalhydride accu's geven na de eerste laadbeurt normaalgezien ruim 90% van hun maximale capaciteit. Die maximale capaciteit is bijna nooit dezelfde als die de fabrikant opgeeft, er zijn maar een paar types die ook werkelijk de capaciteit halen die op de verpakking staat.

            Na de eerste laadbeurt zou je dus een heleboel foto's moeten kunnen maken, na een aantal laadbeurten kan je hoogstens 10% meer keer flitsen, en nog later zal dat geleidelijk afnemen tot de bruikbare capaciteit te laag wordt.

            Als je accu's laadt met een gewone lader, dan schakelt die al uit als de accu met de kleinste capaciteit de maximale spanning heeft. Steek één defecte accu in een pakketje van vier, en het hele pakket wordt op die manier waardeloos.
            Ik vermoed dus dat er een defecte accu in het setje steekt, dat kan je vrij gemakkelijk bepalen door de spanning te meten nadat de flitser het opgeeft (de accu met de laagste spanning is dan defect).


            Met oplaadbare batterijen zal een flitser veel sneller herladen, en je kan er ook meer foto's per lading mee maken dan met alkalinebatterijen (zelfs die van Duracell, die 6x langer meegaan dan zink-koolstof batterijen, maar dat staat in héél kleine lettertjes bij de reclame).

            Als je flitser wel goed werkt met gewone batterijen, en niet met een setje oplaadbare, dan is er duidelijk iets mis met die accu's of de lader, en niet met de flitser.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: over en uit

              Hallo allemaal

              Maar mijn probleem na een paar keer vlug flitsen dat mijn camera er mee ophoudt
              Eerst stopt de flitser er mee en na 2 foto`s ook de cam.
              De flitser werkt weer maar de camera dus niet meer .
              En vroeg mij af of de batterijen een camera stuk kunnen krijgen ?
              En denk dan aan plots te veel stroom geven of iets in die zin !

              Hoop dat het natuurlijk wel onder de garantie valt nog geen anderhalf jaar oud


              Grt frank

              Comment


              • #8
                Re: over en uit

                Een flitser kan nooit defect raken door een fout aan de batterijen. Een slechte accu of batterij zal gewoon een te lage spanning geven, en dan zal de flitser heel traag of helemaal niet meer herladen.
                Als je kort na elkaar een redelijk aantal full-power flitsen gebruikt, dan is het mogelijk dat de flitser zichzelf uitschakelt omdat die anders te warm wordt (maar dat heb ik zelf nog niet meegemaakt).

                De camera kan niet defect raken door slechte accu's in de flitser.

                Werkt je camera wel als de flitser er niet op staat?

                De enige manier om echt een te hoge spanning in de flitser te krijgen is door lithium-ion accu's te gebruiken (type 14500 is net even groot als een AA batterij).
                Die hebben een spanning van 3,7V (pas geladen zelfs 4,2V), als je er zo vier in serie zet dan heb je 14,8V in plaats van de 4,8V die je met vier nikkel-metaalhydride accu's krijgt.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: over en uit

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

                  Werkt je camera wel als de flitser er niet op staat?

                  .

                  Hallo BlackB@ndit

                  nee de camera doet niets meer , is opgestuurd !
                  de vraag stelde ik omdat het net nieuwe batterijen waren, het zal idd niet kunnen dat ie daar kapot van gaat, maarja zomaar er mee ophouden ? is ook vreemd je gaat dan (denken) wat je anders gedaan hebt als anders !

                  wacht het maar af !


                  bedankt voor je uitleg altijd zeer TOF


                  grt frank

                  Comment

                  Working...
                  X