Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trouw stadhuis antwerpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Trouw stadhuis antwerpen

    Er zij hier zeker hier zeker al mensen die foto's gemaakt hebben op het "schoon verdiep"
    Ga hiet binnenkort ook wat fototjes maken van een trouw. Ik ben daar nog nooit geweest, en wil natuurlijk dat er niets fout gaat. Dus iemand tips ?
    Ga werken met 5D met 24 - 70 2,8 L en de 70 - 200 2,8 indien nodig om wat discreter te zijn.

    Iemand ?


    bedankt

    Marc
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

  • #2
    Re: Trouw stadhuis antwerpen

    Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
    Er zij hier zeker hier zeker al mensen die foto's gemaakt hebben op het "schoon verdiep"
    Ga hiet binnenkort ook wat fototjes maken van een trouw. Ik ben daar nog nooit geweest, en wil natuurlijk dat er niets fout gaat. Dus iemand tips ?
    Ga werken met 5D met 24 - 70 2,8 L en de 70 - 200 2,8 indien nodig om wat discreter te zijn.

    Iemand ?


    bedankt

    Marc
    Ik sluit me hierbij aan Marc.
    Ik heb er volgend jaar ook een trouw.
    Werk ook met de 5D, 24-70f2.8 en 70-200 f2.8 op een nog te ontvangen 5DmkII.

    Toch zit er steeds een 580 EXII op elke body (just in case)
    En de 50 f1.4 of de 85 f1.8 in mijn binnenzak.

    Anders gaan we ne keer samen op verkenning daar hé.

    Waar ik me het meeste zorgen om maak is het drukke verkeer en parkeermogelijkheid om er op tijd te geraken.
    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

    Comment


    • #3
      Re: Trouw stadhuis antwerpen

      Verkeer en parkeren is een ramp in Antwerpen! Ga met het openbaar vervoer of ruuuuiiiim op tijd. Het is nu overal met tickets, en 't zijn dure
      Het enige plekje dat gratis is, zijn de gedempte zuiderdokken, maar daar is regelmatig vanalles te doen. En aan "den blauwe steen" (de schelde), maar dat staat ook altijd goed vol.

      Over het fotograferen kan ik niet veel zeggen. 'k Ben nog nooit op 't schoon verdiep geweest. Laat staan een trouwpartij vast gelegd.

      Comment


      • #4
        Re: Trouw stadhuis antwerpen

        Vorige maand heb ik een trouw mogen fotograferen in het stadhuis. Was m'n eerste keer daar, en was best nerveus om dat te mogen doen. Dus geprobeerd vrij goed voor te bereiden via wat opzoekwerk enz. Maar da's natuurlijk niet het echte werk

        Je moet weten dat het daar vrij donker is op't schoon verdiep. En 't is echt wel schoon dus je wil absoluut geen lichte koppen tegen een donkere achtergrond. Daarom het volgende:
        - iso wat omhoog: heb zelf 400 gebruikt, ga niet graag hoger
        - flash op TTL met flash exposure zo rond -0,7
        - lichtsterke lenzen <= f2.8 zullen zeker van pas komen! ik zat meestal op f4 wegens geen 2.8 over de hele lengte
        - vrij lage sluitertijd, op 1/40ste heb ik de meeste foto's genomen. Op 1/60 of hoger zal je wel wat minder bewegingsonscherpte hebben, zo ben ik een paar foto's kwijtgespeeld, maar moest compenseren voor m'n f4
        - mijn exposure compensation stond zo rond -1, best wel beetje oplichten dan achteraf, met lichtsterkere lenzen (of hogere iso) ook minder een issue natuurlijk

        Zie volgende foto ter illustratie (een amper bewerkte):




        "dragging the shutter" tot 1/15 is ook nog een optie maar wanneer iemand (of jijzelf) dan ook maar iets beweegt zie je dit toch wel vind ik, wss mede doordat ik de techniek niet volledig beheers. Maar als je model beweegt staat dit er sowieso op hoor.

        Zo heb ik genoeg gezegd, meer heb ik er ook niet over te zeggen als je kan oefenen op iemand anders trouw zal dat zeker helpen, maar weet niet of iedereen dit apprecieert natuurlijk.

        Ik heb er in elk geval van genoten, 't is een prachtige locatie!!!
        [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

        Comment


        • #5
          Re: Trouw stadhuis antwerpen

          Detail vergeten:
          Ik werk nooit met een flits, alles met 5Dmk2 op hoge iso.
          Iemand dit daar ooit gedaan ? 1600 iso op de 5Dmk2 is absoluut geen probleem, en op veroek van het bruids paar willen ze voonamelijk z/w foto's.
          Te zien aan voorgaande foto zal dat dus wel luken.
          Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

          https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

          Comment


          • #6
            Re: Trouw stadhuis antwerpen

            dat verandert de zaak inderdaad zal inderdaad geen probleem zijn dan...
            groeten
            [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

            Comment


            • #7
              Re: Trouw stadhuis antwerpen

              Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
              Detail vergeten:
              Ik werk nooit met een flits, alles met 5Dmk2 op hoge iso.
              Iemand dit daar ooit gedaan ? 1600 iso op de 5Dmk2 is absoluut geen probleem, en op veroek van het bruids paar willen ze voonamelijk z/w foto's.
              Te zien aan voorgaande foto zal dat dus wel luken.
              Nooit gehoord van tegelicht vraag ik me dan af? Daar is een flash toch essentieel voor..


              Trouwens foto's op 1/40ste van mensen.. is dat niet wat teveel die shutter draggen? Of hebt u er niet al teveel bewogen lichaamsdelen op gehad?

              Comment


              • #8
                Re: Trouw stadhuis antwerpen

                Parkeren geen probleem,koppel moet parkeerkaart aanvragen voor de fotograaf.Zolang de plechtigheid duurt mag je vlak voor het stadhuis parkeren.
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                Comment


                • #9
                  Re: Trouw stadhuis antwerpen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
                  Trouwens foto's op 1/40ste van mensen.. is dat niet wat teveel die shutter draggen? Of hebt u er niet al teveel bewogen lichaamsdelen op gehad?
                  inderdaad iets teveel naar m'n goesting ja
                  [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Trouw stadhuis antwerpen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
                    Nooit gehoord van tegelicht vraag ik me dan af? Daar is een flash toch essentieel voor..


                    Trouwens foto's op 1/40ste van mensen.. is dat niet wat teveel die shutter draggen? Of hebt u er niet al teveel bewogen lichaamsdelen op gehad?
                    jewel jewel, ik ben ben heus geen groentje, ben gewoon een fervente niet flits gebruiker. en we zullen er wel in slagen om hoger dan 1/40st te werken.
                    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                    Comment


                    • #11
                      Re: Trouw stadhuis antwerpen

                      ik was ook ooit een fervente niet-flitser maar je kan toch niet tot het oneindige lichtsterke lenzen/hoge ISO/lage sluitertijd gaan pimpen he. Als ik dan de website van geweldige trouwfotografen (o.a. Neal Niekerk) zie waar ze met bounceflash werken dan heb ik met flash al helemaal geen probleem meer. Het maakt de foto's juist beter ipv slechter.

                      Het hoge plafond daar is wat minder, maar ja.. wat extra flitsbatterijtjes meenemen soms
                      Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                      Comment

                      Working...
                      X