Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goed fotoboek?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goed fotoboek?

    Ik heb me vorig jaar een digitale spiegelreflexcamera ( Pentax K 200 D) aangeschaft. Wegens tijdsgebrek heb ik er nog niet heel veel gebruik kunnen van maken. Daar zou ik echter verandering willen in brengen.
    Het moet gezegd zijn dat ik een complete leek ben op gebied van fotografie. Als ik kijk welke pareltjes er hier op het forum gepost worden, kan ik alleen maar jaloers zijn (niet negatief bedoeld hoor) Ik heb zoiets van... waaauuuuwwww dit zou ik ook wel willen kunnen. Ik weet dat het heel veel oefening vraagt.
    Volgens mij is het van essentieel belang om je camera goed te kennen. Ik ben dus begonnen met de handleiding van mijn toestel eens goed door te nemen. Ik sta versteld van alle instellingen en mogelijkheden.
    Ik wil me echter verder verdiepen in het onderwerp fotografie en ben op zoek naar een goed boek.Ik wil me ook wat verdiepen in de technische aspecten zoals sluitertijd, diafragma, belichting enz...
    Zo stuitte ik op Scott Kelby's boek 'Over digitale fotografie' Dit boek wordt op het internet aangeprezen. Is dit een goed boek voor een newbie? Of raden jullie andere titels en auteurs aan? Graag jullie mening...
    Pentax K200D

  • #2
    Re: goed fotoboek?

    Ik heb ooit eens een algemeen boek gekocht maar vond dit maar niets (saai en veel uitleg (die je ook als leek al weet) over soorten geheugenkaarten, enz).
    In boekenvoordeel vind ik altijd mijn ding (regelmatig nieuwe boeken), nu ligt er "de bijbel van de digitale fotografie' voor €20.

    Daar die algemene boeken zo saai waren kocht ik specifiek gerichte boeken, zeer goede structuur, mooi gëillustreerd, en aangenaam om te lezen en gemotiveerd te geraken :

    - Praktisch handboek van de fotografie (Lee Frost)
    - Digitaal fotograferen bij weinig licht (Tim Gartside)
    - Understanding shutterspeed (Bryan Peterson) creative action+lowlight beyond 1/125sec

    De laatste kocht ik wel bij Amazon wegens hier niet beschikbaar.
    Leesvoer genoeg voor op reis bij het zwembad, binnen 2 weken ben ik weg met dit weer hier

    Comment


    • #3
      Re: goed fotoboek?

      Zelf ben ik ook begonnen met een algemeen boek (Digitale Fotografie boek 1 van Joan Staels) maar al snel overgeschakeld op boeken met een wat specifieker onderwerp. In de bibliotheken bij mij in de buurt (Genk en Hasselt) is er ook heel wat interressant materiaal te vinden, misschien in jouw bieb ook?
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: goed fotoboek?

        De boeken (er is intussen een 2de uit) van Joan Staels, te verkrijgen via http://dfonline.be/ zijn volgens mij hun prijs (± €25.-/deel) waard. Als je ze koopt, krijg je bovendien toegang tot het materiaal op de website, en da's ook nuttig.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: goed fotoboek?

          heb mij het boek fotograferen met een digitale spiegelreflexcamera van Jeroen Horlings gekocht om met mijn 1000d te leren werken.

          vandaag stak het bij de post en lijkt me op het eerste gezicht prima voor een beginner als ikzelf.
          staat een review op photofacts.nl van dat boek als je meer wilt weten.

          Comment


          • #6
            Re: goed fotoboek?

            Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
            .
            Leesvoer genoeg voor op reis bij het zwembad, binnen 2 weken ben ik weg met dit weer hier
            bedankt voor de tips en een goeie reis!
            Pentax K200D

            Comment


            • #7
              Re: goed fotoboek?

              alles over de digitale fotografie van Tim Daly = goed boek
              of iets simpeler bill borbett digitale fotografie in de praktijk
              ik heb Camera's ;) !

              Comment


              • #8
                Re: goed fotoboek?

                Heb ondertussen eens rond geneusd in de boekhandel en ben bij het volgende boek uit gekomen: "bewuster en beter fotograferen met een digitale spiegelreflexcamera" Auteur is Pieter Dhaeze. Het boek ziet er alvast veel belovend uit...
                Pentax K200D

                Comment


                • #9
                  Re: goed fotoboek?

                  Topic verplaatst van Camera's naar Algemeen
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment

                  Working...
                  X