Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop--pc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop--pc

    Hallo ,
    Ik ben van plan om eerstdaags een nieuwe laptop of pc te kopen
    eigenlijk ken ik er niet zoveel van , en ken je dat als je naar de winkel gaat ,
    met van die gladde verkoopspraatjes van die mannen
    uit eigen beetje opzoekwerk heb ik verstaan dat ik een zware processor moet hebben en veel intern geheugen ,

    (wat vergeet ik nog ) en wat bevelen jullie me aan ???

    o ja budget is +- 1000 euro

  • #2
    Re: Laptop--pc

    Beste Johny,

    Ik zou zoiezo een laptop kopen, ik dacht in het begin ook niet dat ik dat echt nodig zou hebben maar ik zou nu geen vaste pc meer willen. Wat ik zou doen is de website van Dell wat in het oog houden en wachten op een mooie promotie. Dell is iets duurder dan als je naar de mediamarkt ofzo gaat, maar als er iets aan is helpen ze je meestal goed verder (soms wel wat aandringen ma bon ) Zeker als je er niet te veel van kent kan dat wel eens handig zijn. Als je een goeie promotie treft zijn ze eigenlijk niet echt duurder, heb er laatst nog een minilaptop gekocht aan een hele mooie prijs en toen de lader van mijn andere laptop stuk was hebben ze mij ook zonder brommen gratis een nieuwe gestuurd (was nog binnen garantie).
    http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
    http://foto-actiecode.be

    Comment


    • #3
      Re: Laptop--pc

      Ik zou eerst beslissen of je een laptop of een pc (desktop) wilt. Een laptop is iets duurder door de batterij (en deze slijt natuurlijk ook) maar vaak wel energiezuiniger. Als je de mobiliteit en/of compactheid niet nodig hebt is een desktop echter een logische keuze.

      Wat wil je met de pc allemaal kunnen? Anders is het nogal moeilijk om advies te geven...
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: Laptop--pc

        Oorspronkelijk geplaatst door johny Bekijk bericht
        met van die gladde verkoopspraatjes van die mannen
        uit eigen beetje opzoekwerk heb ik verstaan dat ik een zware processor moet hebben en veel intern geheugen ,
        o ja budget is +- 1000 euro
        Gladde praatjes verkopen ze hier op BD even goed.
        Performance = desktop
        mobility = laptop
        Een laptop wordt nog altijd gebouwd om energie te sparen, dus minder performance, zo simpel is dat.

        Comment


        • #5
          Re: Laptop--pc

          bedankt voor de reactie's tot zover ,

          nu merk ik aan mijn pc dat die te traag is en hopeloos veroudert
          om pragramma's zoals bv lightroom te draaien ,
          mijn besluit is al voor een 90% zeker dat het een laptop zou worden hoor ,
          maar hebben jullie ook tips ivm welk merk enzo ,
          het moet er 1 zijn die zeer goed zware programma's aankan + een mooi en goed scherm heeft ivm mijn fotografiehobby .
          Ook ben ik van plan om photoshoplessen te nemen enz.
          Dus 1 die dit goed aankan + een goed scherm heeft ivm kleuren enz...

          (plaats heb ik wel hoor voor een pc , dus als de kwaliteit veel beter is (of vlugger)om bewerkingen te doen zeg het ook maar ,
          graag jullie ongezouten mening , en merken type's , spuug het maar allemaal uit )

          Je hebt zoveel merken enz dat ik de bomen door het bos niet meer zie .

          thnx en laat maar komen hé die kenners

          Comment


          • #6
            Re: Laptop--pc

            De Dell Studio reeks heb ik al veel positiefs over gehoord, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee..
            about.me/stijnv

            Comment


            • #7
              Re: Laptop--pc

              Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
              Gladde praatjes verkopen ze hier op BD even goed.
              Performance = desktop
              mobility = laptop
              Een laptop wordt nog altijd gebouwd om energie te sparen, dus minder performance, zo simpel is dat.
              mwoah.... ik heb hier toch weinig performance problemen hoor, op m'n Macbook Pro Maar toegegeven, die kost nieuw wel 'iets' meer dan 1000,-

              Een laptopscherm voor foto-nabewerking zou ik niet aanraden. In alle laptops zitten TN panels en die zijn toch niet echt geschikt. Zelfs het scherm van de MBP van > 1800,- euro is wat mij betreft niet geschikt genoeg. Ik heb dit probleem voor mijzelf opgelost door er voor fotobewerking een externe 20" Eizo aan te hangen. Is ideaal, mijn te bewerken foto staat dan full size op de 20" en m'n bewerkingstools heb ik op het scherm van de MBP staan
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: Laptop--pc

                Ik baseer me bij de aankoop van een nieuwe pc altijd op de 'best buy guides' van tweakers.net:


                Voor de maand mei:
                De mei/juni-editie van de Best Buy Guide is extra uitgebreid. Niet alleen bestaat de guide vanaf deze editie uit maar liefst zes systemen, ook bieden we een special in de vorm van een energiezuinige thuisserver.
                www.pixation.be

                Comment


                • #9
                  Re: Laptop--pc



                  Net geen 1000€, een 18,4 inch scherm, 4GB ramgeheugen, HD van 500GB . . . dit is meer een desktopvervanger, maar misschien toch iets wat je juist zoekt als je niet kan kiezen tussen die 2 mogelijkheden.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Laptop--pc

                    Ik heb vorige zaterdag nog communiefoto's gemaakt, en om ze snel te kunnen laten zien had ik mijn laptop bij. Op die laptop leek het of een heleboel foto's last hadden van uitgebrande vlekken (en dat heb ik anders bijna nooit), maar als ik het scherm vanuit een heel andere hoek bekeek zag ik toch voldoende detail in die lichte delen...

                    Dan heb ik de foto's op een andere laptop gezet, en daar zat dan weer zo goed als geen contrast in...

                    Ik heb nog niet veel laptops gezien met een scherm dat voor mij voldoet om er foto's op te bewerken. Die zullen er zeker wel zijn, maar niet voor 1000 euro.

                    Een monitor van 300 euro heeft een veel betere weergave dan het scherm van een betaalbare laptop, en voor 700 euro kan je gemakkelijk een pc vinden die geen problemen heeft met fotobewerking.

                    Een laptop is handig voor onderweg, maar voor fotobewerking gebruik ik veel liever mijn 7 jaar oude Aldi-PC met de HP L1925 monitor (ook al drie jaar oud). Die PC is vier jaar ouder dan mijn laptop, en ook wat trager, maar dat merk ik zelden tijdens het bewerken van foto's.

                    Als je graag met heel veel lagen werkt, zorg dan voor voldoende werkgeheugen, voor de rest is elke nieuwe pc snel genoeg.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Laptop--pc

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Ik heb vorige zaterdag nog communiefoto's gemaakt, en om ze snel te kunnen laten zien had ik mijn laptop bij. Op die laptop leek het of een heleboel foto's last hadden van uitgebrande vlekken (en dat heb ik anders bijna nooit), maar als ik het scherm vanuit een heel andere hoek bekeek zag ik toch voldoende detail in die lichte delen...

                      Dan heb ik de foto's op een andere laptop gezet, en daar zat dan weer zo goed als geen contrast in...

                      Ik heb nog niet veel laptops gezien met een scherm dat voor mij voldoet om er foto's op te bewerken. Die zullen er zeker wel zijn, maar niet voor 1000 euro.
                      laptop voor onderweg en een externe monitor eraan voor thuis, da's mijn oplossing.

                      G
                      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                      Comment

                      Working...
                      X