Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen module 2 CVO Leuven?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen module 2 CVO Leuven?

    Hallo,
    Binnenkort rond ik de eerste module af en ik wilde even weten wat jullie meningen zijn over de tweede module. En eventueel over de lesgevers. Naar ik vernomen heb zit er dan studiowerk in en wat Photoshop. Bedankt alvast.

  • #2
    Re: Ervaringen module 2 CVO Leuven?

    Hoe was de eerste module?
    Ik ga deze in Landen volgen denk ik..
    Canon 5D2 en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Ervaringen module 2 CVO Leuven?

      Oorspronkelijk geplaatst door bali Bekijk bericht
      Hallo,
      Binnenkort rond ik de eerste module af en ik wilde even weten wat jullie meningen zijn over de tweede module. En eventueel over de lesgevers. Naar ik vernomen heb zit er dan studiowerk in en wat Photoshop. Bedankt alvast.
      heb ze een paar jaar terug gedaan... en vond ze traag en weinig inspirerend... studio werk is eerder voor 3e jaar...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Ervaringen module 2 CVO Leuven?

        Ik heb mijn eerste module in het najaar van 2008 afgerond en was van plan de tweede module in september te starten. Enkele van mijn medestudenten zijn nu bezig met module 2, maar niet razend enthousiast. Als ik het goed begrijp, hangt heel veel af van de lesgever. In de eerste module hadden we een hele goede lesgever (C.R.), maar hij is na een paar weken al ziek uitgevallen. De vervanging die we kregen was niet echt schitterend, jammer genoeg. Theoretisch heb ik in die eerste module niet zoveel bijgeleerd, maar het was wel prima om actief met fotografie en kijken bezig te zijn. Ook het 'samenzijn' met eensgezinden was vaak inspirerend.
        Ik twijfel nu dus heel sterk of ik module 2 al dan niet zou starten, maar niettemin wil ik er meer op 'verplichte' basis mee bezig zijn om zo toch wel bij te leren.

        Ik heb jammer genoeg ook niet echt een goed idee welke lesgevers goed zijn en welke minder, behalve dan de namen die bij mij en mijn medestudenten in module 2 gepasseerd zijn.

        Module 2 is trouwens geen studiowerk, maar analoog als module 1, maar nu andere wat moeilijker thema's. Er mag nu ook gephotoshopped worden.

        Maar, wie weet, misschien komen wel elkaar in september nog tegen

        Ik ben al gaan kijken naar alternatieven, maar vind niet echt iets dat praktisch haalbaar is. Soms vraag ik me af of het niet beter is in een fotoclub te gaan.
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Ervaringen module 2 CVO Leuven?

          Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht

          Ik heb jammer genoeg ook niet echt een goed idee welke lesgevers goed zijn en welke minder, behalve dan de namen die bij mij en mijn medestudenten in module 2 gepasseerd zijn.


          Ik ben al gaan kijken naar alternatieven, maar vind niet echt iets dat praktisch haalbaar is. Soms vraag ik me af of het niet beter is in een fotoclub te gaan.
          Ik had in de 2e en 3e module Pieter van van der Aa... was niet echt inspirerend... t r a g e lessen...
          alternatieven in 't leuvense: je hebt ook nog wisper... maar dat is voor absolute beginners...
          fotoclubs zijn inderdaad interessant, maar vormen niet echt een alternatief, tenzij je autodidact bent... ik ben destijds in Leuven op zoek gegaan, maar vond geen goede club en ben uiteindelijk bij arteloo te recht gekomen, da's wel een half uurtje rijden van leuven...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Ervaringen module 2 CVO Leuven?

            Hallo,
            Het wordt er niet gemakkelijker op. Ik ben vanaf nul begonnen in de eerste module en heb veel bijgeleerd. Vnl te danken aan onze lesgever E.V. Die is zelf fotograaf (niet altijd het geval) en weet waarover hij spreekt. Hij heeft respect voor ieder zijn smaak en kunde en stimuleert experimenteren. Ik heb veel bijgeleerd. Helaas kan ik niet op de dagen dat hij de tweede module geeft. Ik zal dan waarschijnlijk Pieter Van der Aa hebben volgens het secretariaat. Ik hoop dat hij mij wel kan inspireren want ik verwacht toch wel wat (veel). Ik had graag op hetzelfde elan verder gegaan als nu. Want ik weet dat ik nog een lange weg moet afgaan.
            Alles valt en staat bij de lesgever, volgens mij. We hopen op het beste.

            Comment


            • #7
              Re: Ervaringen module 2 CVO Leuven?

              @ d_oracle
              "Ik had in de 2e en 3e module Pieter van van der Aa... was niet echt inspirerend... t r a g e lessen..."

              Ik heb je foto's eens bekeken. Ik moet zeggen dat dat toch mooi materiaal is. Als dat het resultaat is ..... dan heb ik mooie vooruitzichten Als ik in de volgende modules enkele dingen kan oppikken om tot zulke resultaten te komen dan zal ik heel blij zijn. Hopende dat mijn inspiratie en creativiteit kan volgen.

              Comment


              • #8
                Re: Ervaringen module 2 CVO Leuven?

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                ik ben destijds in Leuven op zoek gegaan, maar vond geen goede club en ben uiteindelijk bij arteloo te recht gekomen, da's wel een half uurtje rijden van leuven...
                Ik durf daar nog niet eens te beginnen Alleen al het bekijken van de gallerij schrikt me enorm af, alhoewel ik best kan geloven dat dat misschien wel de beste leerschool is...
                Al doende leert men...

                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Ervaringen module 2 CVO Leuven?

                  Oorspronkelijk geplaatst door bali Bekijk bericht
                  @ d_oracle
                  "Ik had in de 2e en 3e module Pieter van van der Aa... was niet echt inspirerend... t r a g e lessen..."

                  Ik heb je foto's eens bekeken. Ik moet zeggen dat dat toch mooi materiaal is. Als dat het resultaat is ..... dan heb ik mooie vooruitzichten Als ik in de volgende modules enkele dingen kan oppikken om tot zulke resultaten te komen dan zal ik heel blij zijn. Hopende dat mijn inspiratie en creativiteit kan volgen.
                  lol, dat heb ik daar alvast niet geleerd... volgens wat ik gehoord heb is E inderdaad beter, maar heb er geen ervaring mee...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ervaringen module 2 CVO Leuven?

                    Ik heb reeks 1 en 2 gevolgd in Leuven, bij Pieter vd AA. Van traagheid kon ik toch niets merken. Wat Photoshop betreft: wij kregen les in CS2. Mss is dit nu anders.
                    Je krijgt een aantal thema's waarrond je foto's moet maken. Die foto's worden in de klas besproken. Zo wordt je "gedwongen" om toch te fotograferen. Wat me wel stoorde was dat de beoordeling vrij kritisch was en nog al kunst gericht. Als jij dan vond dat je foto aan het thema voldeed , maar Pieter was niet akkoord werden dit ellenlange discussies.
                    De ganse richting is nogal artistiek gericht. Op het CVO Aarschot wordt eveneens een cursus fotografie 2 gegeven en die is veel meer gericht op het leren gebruiken van je eigen camera. In Leuven komt dit weinig aan bod.
                    Comfortably numb with my Pentax

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ervaringen module 2 CVO Leuven?

                      Oorspronkelijk geplaatst door bali Bekijk bericht
                      Hallo,
                      Het wordt er niet gemakkelijker op. Ik ben vanaf nul begonnen in de eerste module en heb veel bijgeleerd. Vnl te danken aan onze lesgever E.V. Die is zelf fotograaf (niet altijd het geval) en weet waarover hij spreekt. Hij heeft respect voor ieder zijn smaak en kunde en stimuleert experimenteren. Ik heb veel bijgeleerd. Helaas kan ik niet op de dagen dat hij de tweede module geeft. Ik zal dan waarschijnlijk Pieter Van der Aa hebben volgens het secretariaat. Ik hoop dat hij mij wel kan inspireren want ik verwacht toch wel wat (veel). Ik had graag op hetzelfde elan verder gegaan als nu. Want ik weet dat ik nog een lange weg moet afgaan.
                      Alles valt en staat bij de lesgever, volgens mij. We hopen op het beste.
                      Ik ben van plan deze cursus te volgen vanaf september. Weet je eventueel op welke dagen de intressante lesgevers er zijn?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ervaringen module 2 CVO Leuven?

                        Hallo, ik kan uit je reactie niet afleiden of je al ingeschreven bent of niet. Het zit altijd snel vol, je moet er snel bij zijn. Ik heb ook geen idee wanneer wie les geeft maar dat kan je vragen op het secretariaat. Ik kan alleen maar oordelen over mijn lesgever. En ik heb spijt dat ik in de tweede module niet kan verder gaan bij hem. Misschien zijn er nieuwe of andere leerkrachten voor de eerste module? Sorry dat ik niet meer kan zeggen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ervaringen module 2 CVO Leuven?

                          Hallo,

                          volg momenteel ook module 1 in cvo leuven bij E. De lessen gaan idd traag voor co's die al een beetje overweg kunnen met hun camera , maar de lessen zijn dan ook bedoeld voor absolute beginners die nog niet weten waar hun batterijen moeten steken.
                          Op zich vond ik dit soms wel ambetant maar in het algemeen vond ik de cursus toch interessant genoeg om te volgen. Het geeft je een beter gevoel met het omgaan met je camera en het leren moet je toch vooral zelf doen door veel te fotograferen.

                          Ik ga zeker de 2de mod. volgen maar ga voorlopig maandag en dat is dus bij P. We zullen zien hoe dat het loopt. ik vind E. heel goed en professioneel en het schijnt dat hij in de 2de mod. echt tot zijn recht komt . Maar je moet Pieter wel een kans geven. Als het niet goed is ga ik vragen om te wisselen. We zullen zien.

                          Ik heb lang liggen zoeken achter cursussen, heb zelfs eentje bij een fotoclub gevolgd. Toch vind ik CVO een aanrader. 1ste mod is traag, 2de en 3de mod zijn interessant. In 3de mod zit zelfs een groepswerk waarbij je een zelfgemaakte scene moet fotograferen. Tevens hoor ik dat mod 2 toch een stuk sneller gaat en moeilijker is... dus een uitdaging. Ik kijk ernaar uit.

                          Eerst onze 18 foto's inleveren..
                          Canon Eos 40D, 24-70L, 100-400L IS, Sigma 150 macro, 17-85 IS, 70-300 IS, 50mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ervaringen module 2 CVO Leuven?

                            ik heb me ingeschreven voor dezelde opleiding, maar in Zolder. kan er iemand hier iets over vertellen? ik start in september
                            iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ervaringen module 2 CVO Leuven?

                              Allee, vooruit. Nu weet ik al dat we met minstens vijf op maandag in de les zitten.
                              Eerst onze 18 foto's inleveren..
                              Inderdaad, dat moet ik ook nog doen. Het begint te dringen. Gelukkig gaat het afdrukken snel.
                              Ik kijk ook al uit naar de tweede module, terwijl ik nog niet alles van de eerste module onder de knie heb. Ik ben dan ook van nul begonnen. Maar ik veronderstel dat oefenen en veel fotookes nemen zal helpen.

                              Comment

                              Working...
                              X