Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stadsshoot Brussel, Tips?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stadsshoot Brussel, Tips?

    Morgen en ergens volgende week zou ik een dagje naar Brussel trekken om de stad daar wat vast te leggen. De nadruk hierbij ligt hier toch wel meer naar de architectuur/landschap-horizon kant. Aangezien ik met architectuur-fotografie nog niet zoveel ervaring heb vroeg ik me af of hier mensen zijn die me nog enkele essentiële tips kunnen geven. De foto's zouden worden afgedrukt op canvas van een dikke meter breed of nog breder.

    Mijn volledige uitrusting kan je in mijn handtekening zien, misschien kan er aan de hand daarvan nog wat specifieke info gegeven worden.
    Ik ben bvb nog aan het twijfelen of ik eerder mijn 1DmkIII+17-40L of 500D+10-22 zou gebruiken voor de wide shots.
    langs de ene kant heeft de 500D 15mp's en op 10mm is die een pak breder dan de 17mm op 1.3 crop
    maar langs de andere kant heeft mijn 1DmkIII zich wel al bewezen topkwaliteit foto's af te leveren én heeft veel meer instellingen voor de bracketing ifv de HDR foto's

    een stevig statief zit natuurlijk standaard in mijn uitrusting bij voor deze foto's

    De mensen die mij kennen hier op het forum zullen wel al doorhebben dat ik liefst niet de alledaagse postkaart foto's wil nemen. Ik ben van plan om veel met HDR te werken, zeker het blauwe uurtje niet te missen (zowel smorgens als savonds) en foto's te nemen die niemand echt makkelijk ziet als ze gewoon rondlopen in Brussel.

    alle mogelijke tips zijn meer dan welkom


    ah ja, nog één misschien wel belangrijk ding; Ik ken Brussel langs geen kanten en ben van plan om met de auto te gaan met de fiets in de koffer.
    Last edited by Matthias; 9 mei 2009, 11:21.
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: Stadsshoot Brussel, Tips?

    Purlut en patrickske hebben al een SD georganiseerd in Brussel.
    (en er is kortelings nog een gepland)
    Ze hebben hierbij heel wat info achtergelaten op het forum.
    Toch de moeite om eens op te zoeken.

    Comment


    • #3
      Re: Stadsshoot Brussel, Tips?

      Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
      Purlut en patrickske hebben al een SD georganiseerd in Brussel.
      (en er is kortelings nog een gepland)
      Ze hebben hierbij heel wat info achtergelaten op het forum.
      Toch de moeite om eens op te zoeken.
      bedankt, ik zal er eens naar kijken
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Stadsshoot Brussel, Tips?

        Ik wil je niet de schrik op het lijf jagen maar als je ook tegen de (val)avond wil gaan fotograferen kan je beter zorgen dat je niet alleen gaat. In sommige (buiten)wijken is het een beetje om problemen vragen om helemaal alleen met duur materiaal en statief rond te lopen. En als je echt aan het fotograferen bent heb je geen zicht op wat er rond jou aan het gebeuren is he....

        Ik wil hier niet dramatisch doen, maar zeker als je Brussel niet goed kent, toch een beetje oppassen...

        Comment


        • #5
          Re: Stadsshoot Brussel, Tips?

          Ik wil hier niet dramatisch doen, maar zeker als je Brussel niet goed kent, toch een beetje oppassen...
          een beetje oppassen? Goed oppassen zou ik zeggen.

          Comment


          • #6
            Re: Stadsshoot Brussel, Tips?

            Er moet ook niet overdreven worden. ik woon/studeer/werk al mijn hele leven in Brussel en zo erg is het ook niet hoor. Het is in mijn mening niet gevaarlijker dan Antwerpen, Gent of Mechelen, gewoon groter en misschien enkele risicowijken meer, maar daar blijft het bij. Zolang je in het centrum (de vijfhoek) moet je jezelf niet al teveel zorgen maken, en daar is ook al enorm veel te fotograferen.

            succes ermee!

            Comment


            • #7
              Re: Stadsshoot Brussel, Tips?

              Oorspronkelijk geplaatst door yerfloyd Bekijk bericht
              Er moet ook niet overdreven worden. ik woon/studeer/werk al mijn hele leven in Brussel en zo erg is het ook niet hoor. Het is in mijn mening niet gevaarlijker dan Antwerpen, Gent of Mechelen, gewoon groter en misschien enkele risicowijken meer, maar daar blijft het bij. Zolang je in het centrum (de vijfhoek) moet je jezelf niet al teveel zorgen maken, en daar is ook al enorm veel te fotograferen.

              succes ermee!
              Om u een idee te gegeven, ik ben gisteren rond 23u00 toen ik naar mijn wagen liep, bedreigd door iemand die miin geld wou en beweerde een geweer achter zijn rug te houden. Vermoedelijk een drugsverslaafde. Op de Leopold II laan, toch één van de hoofdstraten met oa hoofdkantoor KBC en Franse gemeenschap in de buurt. Niet echt een achterbuurt he... Nochtans veel volk in de buurt en politie die voorbijreed maar niets gemerkt heeft. Om een lang verhaal kort te maken, het is goed afgelopen... maar leuk is anders...

              Armani

              Comment


              • #8
                Re: Stadsshoot Brussel, Tips?

                Nochtans ook al een paar keer langs geweest met mijn spulletjes, uiteraard geen duur gerief, niets aan de hand, maar het is nooit uit te sluiten dat er niets voorvalt. Mensen aangesproken om als model te staan en een goede medewerking gehad
                Om te antwoorden op de vraag van de TS moet je volgens mij in Brussel rondzwerven en wijk per wijk doen, je staat verbaasd wat er allemaal daar te gebeuren valt, liefst in de werkweek. De wagen parkeer je buiten de stad en neem de Mivb (stib)
                Groetjes
                350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
                http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

                Comment


                • #9
                  Re: Stadsshoot Brussel, Tips?

                  Oorspronkelijk geplaatst door yerfloyd Bekijk bericht
                  Het is in mijn mening niet gevaarlijker dan Antwerpen
                  Goh, ik ken in Antwerpen niet echt een wijk waar ik niet zou durven rondlopen met mijn spullen. In Brussel daarentegen ben ik op sommige plaatsen toch liever niet, met of zonder spullen.
                  Langs de andere kant, je moet gewoon even uit je doppen kijken, zien of het al dan niet gepast is of provocerend is als je daar met je materiaal staat. Gezond verstand is een nuttig iets.

                  Comment

                  Working...
                  X