Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bestellen bij foto rubens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bestellen bij foto rubens

    Mijn schoonpa wil een body + objectieven + filters en zo meer kopen. Bij foto rubens zijn ze het goedkoopst, dus natuurlijk wil ie daar gaan. Ik heb hier op het forum al goede zaken gelezen dus leek het me ook een goed idee. Een van de objectieven is niet voorradig, dus wil ie nu al de hele boel bestellen en dan afhalen binnen een paar weken als het objectief binnen is.

    Nu stellen ze bij foto rubens voor om es naar daar te gaan (uur rijden)en een voorschot te betalen van 10%. Is dat de normale gang van zaken? Ik vond het ook al raar dat ze zeiden dat ie niet contant mocht betalen.

    Mvg
    Moa

  • #2
    Re: bestellen bij foto rubens

    Dat voorschot kan ik wel begrijpen. Als ik het zo lees is het toch een heel pakketje dat ze aan de kant gaan houden voor jullie en dus niet kunnen verkopen.
    Waarom dat voorschot niet per overschrijving betalen als het te ver rijden is?
    En wat bedoel je met niet contant betalen? Geen cash? Indien het totaalbedrag hoger is dan €15.000 is dat inderdaad onwettig, maar dat zal niet het geval zijn zeker?

    Comment


    • #3
      Re: bestellen bij foto rubens

      Als je ver moet rijden, dan is het inderdaad handig dat je vooaf ook weet dat de spullen die je wil kopen ook werkelijk in voorraad zijn.
      Daarom heb ik ook al wel eens mailtjes gestuurd naar bepaalde winkels om ervoor te zorgen dat wat ik wou kopen ook in de winkel lag op de dag dat ik de spullen kon ophalen.
      Maar dat zijn wel allemaal winkels met een website waarop ook aangegeven was dat de gevraagde fotospullen in voorraad waren. Als ze iets speciaals moeten bestellen (bijvoorbeeld een Canon 800mm f5,6 L IS) dat niet zoveel verkocht wordt, dan kan ik aannemen dat ze een voorschot vragen, om te voorkomen dan ze met moeilijk te verkopen spullen blijven zitten...

      Als ze dus iets moeten bestellen dat normaal niet in voorraad is, dan wordt er meestal wel een voorschot gevraagd. Als de spullen wel in voorraad zijn, dan kan je eventueel vragen om ze te reserveren, maar dan zal dat ook beperkt zijn in tijd, omdat er ondertussen ook nog andere klanten naar dezelfde spullen kunnen vragen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: bestellen bij foto rubens

        Voor mij is het maar 10 minuutjes rijden naar Rubens, maar ook dan bestel ik vaak bij hen online. Betaal op voorhand via overschrijving en ga het enkele dagen later ophalen als ik een mailtje krijg dat het klaar ligt.

        Betalen via overschrijving kan geen kwaad. Je hebt een duidelijk bewijs in handen. En voor de opbrengst die je op je spaarboekje mist voor die dagen is het echt niet meer waard.
        Tot sluitertijd, Dirk

        Comment


        • #5
          Re: bestellen bij foto rubens

          wat ze niet voorradig hebben is de 55-250 IS van canon. ze zei erbij dat als ie ze niet snel ging ophalen, ze zeker direct verkocht ging worden. ja, waarom ze dan nog een voorschot wil...

          Comment


          • #6
            Re: bestellen bij foto rubens

            Oorspronkelijk geplaatst door Moa Bekijk bericht
            ja, waarom ze dan nog een voorschot wil...
            Om er zeker van te zijn dat ze opgehaald wordt...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment

            Working...
            X