PDA

Volledige versie bekijken : konijnenberg

slabber
7 mei 2009, 05:35
als complete leek en op zoek naar mijn eerste dslr toestel kom ik steeds dezelfde naam tegen .KONIJNENBERG .

de prijzen zijn idd heel interessant . Aleen de afstand is echt te ver om langs te gaan .
Is Online bestellen aan te raden en wat met service nadien ??

Wie hfft goede ervaringen aub ?

groeten

p.s. het wordt waarschijnlijk nikon d60...:rolleyes:

Nena
7 mei 2009, 05:42
Je kunt op je twee oren slapen...

hvr_oosterzele
7 mei 2009, 07:27
Geen idee waar je woont, maar ga anders eens langs bij Art & Craft bij Gent.

LamboCars
7 mei 2009, 07:44
Kijk ook eens even naar Studio73.be , meestal heel mooie prijzen en soms zelfs nog beter dan Konijn ... en de service is er stukken beter :G Konijn is een box-mover, Studio73 is tenminste een winkel waar professionalisme te vinden is.

Mark

Mordred
7 mei 2009, 18:04
Kijk ook eens even naar Studio73.be , meestal heel mooie prijzen en soms zelfs nog beter dan Konijn ... en de service is er stukken beter :G Konijn is een box-mover, Studio73 is tenminste een winkel waar professionalisme te vinden is.

Mark
ik ben nochtans altijd goed geholpen en heb degelijke uitleg en duidelijkheid gekregen van konijn hoor:G

Yourt
7 mei 2009, 18:33
ik ben nochtans altijd goed geholpen en heb degelijke uitleg en duidelijkheid gekregen van konijn hoor:G

aie.... we zitten al op het lanceringspad. Laat ik het dan positief houden door te zeggen dat foto Rubens de poot van studio 73 is te Antwerpen (Wilrijk, de Bist). En de service is daar idd. professioneel en het personeel zelf weet zeer goed waarover ze het hebben. Over andere zaken ga ik geen uitspraken doen. ;)

Mathias
7 mei 2009, 21:54
Als West Vlaming heb ik al een paar maal bij fotokonijnenberg gekocht via de webshop. Is altijd zeer vlot verlopen. Probleem is enkel als er iets kapot gaat, zo heeft hier meer dan een halfjaar een kapotte Nikon 55-200 lens gelegen omdat ik geen zin had om tot daar te rijden. Net voor de garantie vervalde ben ik maar snel tot daar gereden. Ze staat nu te koop... De nadelen van een online shop aan de andere kant van het land (voor mij).

Red Falcon
8 mei 2009, 08:46

Mark

Wauw, dan moet je echter niet bij Studio 73 in Mol zijn :B
En konijn box movers :confused:
Doe me aub niet lachen hé zeg!
Tot nog toe bijna alles daar gekocht en steeds uitleg gekregen van haartje tot draadje :G En personeel die kennis van zaken heeft :G om maar te zwijgen over hun vriendelijkheid EN geduld.
Bij Studio 73 mijn flitser gekocht, voorschotje betaald en drie maanden later was die eindelijk binnen. Ondertussen ging die vlotjes over de toonbank bij Konijn.
Wat later een batterijgrip voor mijn 5D besteld, voorschotje betaald en na drie weken mijn geld terug gevraagd en naar Konijn gereden, daar hadden ze die wel.
En dan het personeel in Mol :B
Vriendelijk mss wel maar op de hoogte :confused:
Moet wel zeggen dat Studio 73 in Geel en Turnhout wellicht veel beter zijn, dat hoor ik althans want zelf ben ik er nog niet geweest.
Tot daar mijn eigen ervaringen.

Grtz, RF

Destn
8 mei 2009, 09:14
Geen idee waar je woont, maar ga anders eens langs bij Art & Craft bij Gent.

Ik kan Hans enkel maar bijtreden!

Art en Craft is een superwinkel met heel vriendelijk personeel en er kan gepraat worden ;)! :G

Franciskine
8 mei 2009, 09:38
Verplaatst naar geschikter forum

Mijn ervaringen bij die 2 winkels :

Koijnenberg :G Ze nemen daar echt hun tijd.
Studio 73 in Geel : zus en zo, met een wreed scheef gezicht hebben ze me daar ooit de Sigma 18-200 OS binnen even laten testen, maar ik kon blijkbaar niet snel genoeg buiten zijn. ( Dame die achter de toog stond ) ik ben er daarna nooit meer geweest, 't kan dus ook eenmalig geweest zijn.

korandoke
8 mei 2009, 09:44
Ik kan Hans enkel maar bijtreden!

Art en Craft is een superwinkel met heel vriendelijk personeel en er kan gepraat worden ;)! :G

dit kan ik alleen maar beamen dat dit klopt

greets

Photon
8 mei 2009, 10:12
Ik denk niet dat ik al ergens beter bediend ben dan bij konijn. Niet alleen zeer lage prijzen maar ook nog eens een zeer goede uitleg van vriendelijk en bekwaam personeel.

subby
8 mei 2009, 11:59
Als West Vlaming heb ik al een paar maal bij fotokonijnenberg gekocht via de webshop. Is altijd zeer vlot verlopen. Probleem is enkel als er iets kapot gaat, zo heeft hier meer dan een halfjaar een kapotte Nikon 55-200 lens gelegen omdat ik geen zin had om tot daar te rijden. Net voor de garantie vervalde ben ik maar snel tot daar gereden. Ze staat nu te koop... De nadelen van een online shop aan de andere kant van het land (voor mij).

Er is ook nog altijd zoiets als taxipost. Voor €8 rij je uit West-Vlaanderen niet naar Turnhout vrees ik. Om over het tijdsverlies nog niet te spreken.

Voor mij is Konijnenberg interessant door de concurrentiële prijzen en ze hebben zowat alles op voorraad. Het is er vaak wel een tijdje aanschuiven, maar dat komt dan weer doordat ze de klanten, die dat wensen, ruim te woord staan en laten testen. Dus is dat dan een nadeel?

Tyrr
8 mei 2009, 14:18
Er is ook nog altijd zoiets als taxipost. Voor €8 rij je uit West-Vlaanderen niet naar Turnhout vrees ik. Om over het tijdsverlies nog niet te spreken.

Voor mij is Konijnenberg interessant door de concurrentiële prijzen en ze hebben zowat alles op voorraad. Het is er vaak wel een tijdje aanschuiven, maar dat komt dan weer doordat ze de klanten, die dat wensen, ruim te woord staan en laten testen. Dus is dat dan een nadeel?

voor jou als klant die moet wachten wel :p
van de andere kant, bij studio 73 in mol heb ik zelf nog geen klachten. 1 van de 2 verkoopsters is wel vriendelijker dan de andere, maar verder voor mij geen probleem tot nu toe.
konijn geen ervaring.

Pechje
8 mei 2009, 14:59
Heb je veel tijd is het fijn om bij konijn te zijn
zeker op zaterdagen is het er druk ,weekdagen is best nog te doen
Zelfs al staat er 30 man in de winkel ,ze nemen tijd voor je en je kan alles proberen en krijgt vakundige uitleg.

hombre complicado
8 mei 2009, 15:52
.......

david_ve
8 mei 2009, 17:13
heb al bij konijn gekocht, een tas wel met een andere buiten geweest dan diegene ik laten reserveren had. Was geen probleem

bij foto rubens (hoort bij studio 73) een statief via de webshop, was dik ok!

en een lens of 2 bij art en craft, goeie uitleg nemen de tijd voor u, ...

3 keer happy.
:G:G:G

Sylvie Huybrecht
8 mei 2009, 17:47
Ik ben over Konijn niet te spreken. Als ik er nog ga is het om er een bom te leggen, bij wijze van spreken.

IK zal even 'kort' mijn ervaringen uit de doeken doen.

Vorig jaar augustus: ik koop een Fuji S5Pro, reservebatterij en een portretlens van Tamron met voorafbetaling, besteld via de website. Alles stond aangegeven als zijnde in voorraad.
De Fuji kwam al gauw met de post. Tevreden open ik de doos, voor de eerste 'feel'. Maar al bij de eerste klik bleek de sluiter niet te reageren zoals het hoorde. Helaas, op dat moment, omdat ik gewend was met Nikon te werken, twijfelde ik aan mezelf. Ik vroeg me af of ik toch niet iets over het hoofd zag bij de instellingen, en besloot te wachten tot ik les had om het mijn leraar te vragen, die hetzelfde toestel had. Het toestel bleek uiteindelijk stuk te zijn, maar door mijn getwijfel was de inruiltermijn van acht dagen verstreken. Camera dus maar meteen in reparatie moeten geven in Turnhout, en acht weken kwijt geweest. De arrogantie waarmee ik daar behandeld werd zat me trouwens al snel hoog: ik mocht hen nergens over aanspreken want dat toestel was uit de vestiging in Nederland verstuurd en dus moest ik maar in Nederland gaan zeuren.
Deel 2: intussen geen nieuws over batterij en lens. Na lang wachten de telefoon genomen, maar alweer moest ik mij tot Nederland wenden, want 'bestellingen met voorafbetalingen' worden in Nederland geregeld. 'Al onze medewerkers zijn bezet', u kent het tunetje. Kosten voor bellen naar Nederland liepen op, en ik geraakte maar niet doorverbonden. Toen dat dan toch lukte na de zoveelste poging, had ik ene Jos aan de lijn die me vertelde dat de lens daar al een poos klaar lag, maar dat de batterij voor onbepaalde tijd niet leverbaar was van in de fabriek. Ik reageerde verbolgen dat ik dan zo tot in het oneindige kon wachten op mijn lens. Dat snapte hij en dus stelde hij voor me de lens op te sturen en het bedrag voor de batterij terug te storten. Akkoord.
De lens is toegekomen kort erop, geen probleem. Wat niet terugkwam, was het geld voor de batterij. Dus toch maar weer bellen en eindeloos aan de wachttune gehangen tot ik het opgaf.
Rond die tijd mocht ik mijn Fuji S5Pro terug gaan afhalen in Turnhout, na de reparatie. Ik vroeg hen om dat van die batterij voor mij te regelen, als zijnde toch enige service, maar nee, ik moest mij met mijn problemen wenden tot de personen die er verantwoordelijk voor waren, en dat waren dus de Nederlandse collega's. Toen werd het me dus toch even te gortig. Als ik namelijk bestel bij Konijnenberg.be dan vraag ik er niet om dat zij het onderling zo regelen dat bepaalde bestellingen in Nederland worden afgehandeld. Ik stond er dus op dat men vanuit Turnhout naar Nederland zou bellen (lees: ik had al kosten genoeg gehad met naar Nederland bellen zonder dat me ooit enige fout had kunnen verweten worden in het hele verhaal) om te informeren waar mijn geld bleef. Na veel geruzie en gedoe heeft de man dan toch gebeld. Welgeteld drie kwartier hebben zijn eigen collega's hem op wacht gezet en zowel zijn telefoonbatterij als zijn humeur begaven het eronder. Maar dat maakte mijn rekening niet. Ik ben gewoon blijven staan wachten. Uiteindelijk is hij boven gaan bellen met een andere telefoon. En dan kwam de klap op de vuurpijl: hij komt weer naar beneden, en zegt: 'mevrouw, hebt u die batterij inmiddels al elders gekocht?'. Ik zeg: 'Nee, hoezo, ze was vanuit de fabriek niet leverbaar dus ben ik niet eens gaan zoeken...'. Hij loopt naar een glazen kast, en grijpt er een batterij van een stapel. Een Fuji S5Pro batterij. Zijn woorden: 'Zo is het dan ook geregeld'.

Het zal jullie niet verwonderen dat ik besloot dat ze mij daar nooit meer gingen zien. Helaas, het lot beschikte anders. Mijn Fuji S5Pro, kapot geleverd, acht weken in reparatie geweest en medio oktober terug in mijn trotse bezit, begint in december weer te haperen. De scherpstelas, zo bleek later. Ik heb me nog een poosje gered met manuele scherpstelling omdat ik mijn camera niet kon missen, maar nu is hij alweer in herstelling van 23 maart en ik heb hem nog niet terug. En wat méér is: toen ik hem binnenleverde lieten ze mij verstaan dat ik geen garantie meer zou krijgen. De man scheef op de herstelbon: graag prijsopgaaf. 'Hij kon immers niet zeggen waardoor die schade veroorzaakt was', lees: u hebt die camera vast zelf gemolsteerd. Het gaat om een aankoop van augustus 2008.

Te weten dat ik in de acht jaar dat ik met mijn vorige camera's werkte welgeteld één keertje een probleempje heb gehad met mijn D100. En die had ik via de hersteldienst van de Media Markt in drie weken terug.

Nooit meer, nooit meer en nooit meer zullen ze mij daar een aankoop zien doen, bij die konijnen, dat zweer ik op het graf van al wie mij lief is.

hvr_oosterzele
8 mei 2009, 18:27
En wat méér is: toen ik hem binnenleverde lieten ze mij verstaan dat ik geen garantie meer zou krijgen. De man scheef op de herstelbon: graag prijsopgaaf. 'Hij kon immers niet zeggen waardoor die schade veroorzaakt was', lees: u hebt die camera vast zelf gemolsteerd. Het gaat om een aankoop van augustus 2008.

Dat kan toch niet? Het toestel valt wettelijk binnen de garantieperiode, daar kan die kl**t aan de toog toch niet eigenhandig anders over beslissen???

Moa
8 mei 2009, 18:31
Ik ben tevreden van Konijnenberg. In 2007 een 400D met toebehoren gekocht. Die is na twee dagen gecrasht. Er mee teruggereden en direct een nieuwe meegekregen. Voor de rest geven ze altijd de uitleg die je wenst.

Als je echt als 'koning klant' behandelt wil worden, dan raad ik je aan elders te gaan, ondanks mijn goede ervaringen. naar Konijn ga je voor de prijs.

Mvg
Moa

Sylvie Huybrecht
8 mei 2009, 18:38
Dat kan toch niet? Het toestel valt wettelijk binnen de garantieperiode, daar kan die kl**t aan de toog toch niet eigenhandig anders over beslissen???

... of het is foute boel?....
Een toestel dat kapot in de doos zit, en alle settings die al gedaan waren dus het was al gebruikt geweest .... wie zegt waar dat toestel werkelijk vandaan komt en hoe oud het is? Ik heb bij de eerste reparatie laten opvragen hoeveel kliks dat toestel al had en ze hebben me daar nooit antwoord willen op geven. Misschien is het geen nieuw toestel geweest en is de officiele garantie al verlopen?

In ieder geval zal er nog wel een woordje over geplaceerd worden als ik binnenkort mijn camera ga afhalen en het blijkt dat ik moet betalen!

DeezJee
8 mei 2009, 19:34
Ik ben ook niet 100% tevreden van konijnenberg. Ik heb wel geen grote klachten, maar ik zal daar in ieder geval niet vlug een aankoop doen.
Enkele jaren geleden wilde ik een lens huren. Ik had een afspraak gemaakt om deze eerst eens te testen, en alles verliep goed. Geen enkel probleem, gewoon uitstekende service :G
Ik reserveer die dag onmiddellijk die lens om er zeker van te zijn dat ik die een 3 maanden later ter beschikking zou hebben. Alles ok, en ik vertrek met een gerust geweten.
Tot de dag dat ik de lens wil afhalen. Nu bleek die lens verhuurt te zijn terwijl ik die gehuurd had en ik het zelfs gezien heb dat ze mijn naam in de computer zetten. Die bewuste dag was mijn naam niet meer aanwezig. Ik had nu wel geen bewijs van reservatie meegekregen, maar omdat het in hun computers stond, dacht ik dat alles wel goed zou zijn. Ik heb toen lichtjes geïrriteerd gevraagd hoe ze mijn probleem (eigenlijk het hunne) gingen oplossen, maar uiteindelijk hebben ze dan hun testlens meegegeven. Kortom eind goed al goed.
Een jaartje later ga ik weer terug om die lens te reserveren, weer ruimschoots op voorhand, en dit keer zorg ik ervoor dat ik een duidelijk bewijs van reservering meekrijg.
De dag voordat ik mijn lens ga afhalen, krijg ik telefoon van konijnenberg om te vragen hoe lang ik die lens zou huren (stond nochtans op het reserveringsformulier). Ik zeg hem dat het tot het einde van het weekend zou zijn. "Geen probleem" krijg ik te horen.
s' Anderendaags krijg ik plots telefoon van iemand die bij konijnenberg de lens zou willen huren. Dit wil dus zeggen dat konijnenberg MIJN gsm nummer zomaar aan een klant heeft doorgegeven! Bij mijn weten zijn die gegevens in vertrouwen gegeven aan de winkel en niet bedoeld om door te geven aan hun klanten. Door deze schending van mijn privé gegevens twijfel ik er sterk aan om daar dus ooit een aankoop te doen.

Van Studio 73 kan ik alleen maar lof spreken. Ik heb daar tot nu toe verschillende aankopen gedaan en alles is altijd vlot verlopen. Ik heb wel nooit informatie gevraagd, omdat ik mijn aankopen al op voorhand beslis.
Tot nu toe heb ik alleen maar vriendelijke mensen gehad, zowel in de winkel te Lommel, als in de winkel te Geel. Zelfs het email contact verliep telkens vlot en zeer vriendelijk! Kortom zeer tevreden klant van Studio 73

Jasiu
9 mei 2009, 10:16
Ook ik heb een mindere ervaring met "KONIJN".
Afgelopen donderdag samen met een fijne colega van ARFOC om 16.00 uur naar KONIJN in Turnhout gereden om wat foto-onderdelen te gaan kopen..
Daar aangekomen hetzelfde verhaal, nummertje trekken en ...wachten - wachten - wachten.
Eindelijk aan de beurt, eerst gevraagt of meneer tijd (dit alles was geen probleem) had voor een optelling van de volgend artikelen:

Nikon d90
sb-600
manfrotto 055xproB
lowe AW 300
322 RC 2...

Na een aantal minuten kreeg ik het bedrag te horen.. ik was ruim € 300.= duurder uit dan bij "KONIJN" in Nederland.
Toen ik hier een opmerking over maakte zei de verkoper,
"nou, dan ga je hem toch lekker in Nederland kopen "!!

Op het zelfde moment wilde hij mij een fuji S5 pro aansmeren want die was €250= goedkoper... terwijl ik NIKON materiaal wilde kopen...

Ik heb de verkoper netjes bedankt voor zijn tijd ...
een fijn weekend gewenst en mij zien ze niet meer bij "KONIJN" !!!

Ga van de week wel een eindje rijden naar Capelle a/d/ Ijssel,

Daar koop ik dezelfde set voor € 1268.=

gr. J@siu !!!

Leonidas
9 mei 2009, 10:39
Het lijkt mij dat je jezelf daarvan vooraf wel op de hoogte had kunnen stellen. Een beetje vreemd om dat als een mindere ervaring met Konijn te typeren.

Moa
9 mei 2009, 10:55
Beetje raar om zo uit de hoek te komen...Je wist de prijs in Konijnenberg BE evengoed als die in NE, gezien je die toch al had berekend. Konijn BE zijn nu eenmaal andere prijzen. Heeft met leveranciers, ligging, concurrentie te maken.

Ze hebben dus de tijd genomen om alles uit te leggen, ze geven je de scherpste prijs in BE en als je dan nog niet tevreden bent, tja dan moet je inderdaad naar NE.

Veel succes, met daar een nummertje te trekken, en te wachten, wachten, wachten. Hopelijk hebben ze daar alles op voorraad, anders kan je nog es een daguitstap doen.

DeezJee
9 mei 2009, 12:55
Ik meen ook eens gehoord/gelezen te hebben dat nederlanders bij de Belgische konijn wel aan de nederlandse prijs kunnen kopen. Indien dit zo is, dan heeft dat toch niets meer met leveranciers, ligging en concurrentie te maken
Ik kan natuurlijk wel niet bevestigen of dit ook werkelijk waar is, indien wel vind ik het niet eerlijk van konijn België

Ticor
9 mei 2009, 14:17
Voor mij twee winkels.
Art&Craft en Foto Rubens.
Bij beide personeel die kennis hebben van fotografie en vriendelijk.:G

VerSeg
10 mei 2009, 02:32
Je kunt op je twee oren slapen...Behalve als het op garantie uitkomt ... meestal mag je het na één jaar op je buik schrijven. :rolleyes:

aline55
10 mei 2009, 13:56
voor mij ook maar 2 winkels
art en craft en foto rubens
ooit eens een bestelling gedaan bij rubens, konden ze me niet leveren binnen de afgesproken tijd, netjes het geld teruggestord, met excuses binnen dezelfde week
arte en craft: geen enkel probleem nog gehad, altijd vriendelijk, uitleg, hulp goede prijzen goede naservice en dat is voor mij het allerbelangrijkste
groetjes aline

Defenderke
10 mei 2009, 23:04
Ik meen ook eens gehoord/gelezen te hebben dat nederlanders bij de Belgische konijn wel aan de nederlandse prijs kunnen kopen. Indien dit zo is, dan heeft dat toch niets meer met leveranciers, ligging en concurrentie te maken
Ik kan natuurlijk wel niet bevestigen of dit ook werkelijk waar is, indien wel vind ik het niet eerlijk van konijn België

In Belgie moeten ze wel 2 jaar garantie verlenen; misschien dat daar het verschil ligt.

Skoebidoe
18 mei 2009, 15:14
Vorig jaar heb ik bij Konijnenberg de Fuji f100FS besteld. Na een maand bleek die camera nog niet in voorraad te zijn. Ondertussen had ik verder rond geneusd op het internet en had ik eigenlijk een beetje spijt dat ik voor de bridge gegaan was. Na een maand belde ik terug naar Konijnenberg en meldde dat ik mijn camera nog steeds niet had en of ik van de aankoop kon afzien. Ik heb er wel bij vermeld dat ik van plan was om eventueel een ander toestel aan te kopen.
De man aan de telefoon was bijzonder vriendelijk. Hij raadde me aan een mail te sturen met mijn uitleg. Heb ik gedaan en nog geen uur later kreeg ik bevestiging dat mijn aankoop geannuleerd was.
Ik heb dan uiteindelijk een ander toestel aangeschaft + batterijen en draagtas.
Aangezien ik Turnhout te ver vond om er heen te rijden, heb ik voor thuislevering gekozen. Hier had ik een klein probleempje. In plaats van de dag na mijn bestelling te leveren was het een 3-tal dagen later... 3 dagen vind ik nog best aanvaardbaar.
Van zodra je bestelling verzonden is, krijg je een SMS.
De zending zat heel erg netjes verpakt. Tot op heden ben ik super tevreden van hun service. Moet wel gezegd dat ik nog geen defecten gehad heb aan mijn spullen. Ik vraag me af of men dan nog even goed is in service.
Aan de poster zou ik dus de raad durven geven om daar je materiaal te kopen.
Ikzelf ben aan het sparen voor een externe flitser en een degelijk statief. Het zal waarschijnlijk opnieuw bij Konijnenberg zijn. Ik bundel wel mijn aankopen om niet nodeloos verzendkosten te hoeven betalen.
Veel succes met jouw aankoop!

Philippeiship
28 mei 2009, 23:25
Heb nog maar 1 keer iets besteld daar, ik kreeg na enkele dage op een zondag! het item geleverd. Voor art en craft, ik zit op kot in de buurt, heb daar ook eens iets gekocht, ze zijn vrij goedkoop. Online is wel altijd goedkoper (art en craft hebben ook een online service, zelfde prijzen neem ik aan)

basielsenna
29 mei 2009, 10:45
Zelf nog niet bij Konijn besteld, op aanraden van bevriende fotograaf.
Hij zei me dat ik er moest weg blijven om reden dat hij daar ooit moeilijkheden had met een bestelling ( wat juist het probleem was weet ik niet, maar ik respecteer zijn mening ).
Daarom op aanraden van hem bij Foto Rubens geweest te Wilrijk en eerlijk gezegd, zie ik geen reden om ergens anders te gaan.
Vlotte webshop, al dingen laten afsturen, ter plaatse al enkele keren geweest en altijd héél vlot bediend geweest met de glimlach tot achter de oren !

Was zelfs op een keertje tot ginder aan het rijden toen er plots file was op een zaterdag op de snelweg. Gebeld naar Rubens en die mensen hebben een dikke 20 minuten langer opengehouden voor mij. By the way, ik had gebeld om langs te komen om een lens te testen, zelfs niet gekocht die dag. En toch met de glimlach geholpen geweest ! De lens in kwestie stond toen een 20 euro duurder dan bij Konijn. Uit respect voor het fileverhaal toch bij Rubens gekocht achteraf... En tot nu toe zeker nog niet beklaagd !

Black B@ndit
29 mei 2009, 11:48
Zelf nog niet bij Konijn besteld, op aanraden van bevriende fotograaf.
Hij zei me dat ik er moest weg blijven om reden dat hij daar ooit moeilijkheden had met een bestelling ( wat juist het probleem was weet ik niet, maar ik respecteer zijn mening ).
Daarom op aanraden van hem bij Foto Rubens geweest te Wilrijk en eerlijk gezegd, zie ik geen reden om ergens anders te gaan.
Vlotte webshop, al dingen laten afsturen, ter plaatse al enkele keren geweest en altijd héél vlot bediend geweest met de glimlach tot achter de oren !

Ik kom geregeld bij Fotokonijnenberg, en heb er nog nooit problemen gehad tenzij met mijn bankkaart die altijd kuren heeft als ik daar wil betalen (ik had er eind vorig jaar problemen met de bankkaart, heb nu een nieuwe, en die wil daar ook nooit van de eerste keer werken).
Vanmorgen was het weer zover toen ik een 430 EX II ging halen:rolleyes:.

Voor mij is er dus zeker niets mis met Fotokonijnenberg;).
(Ik zal volgende week nog maar eens een nieuwe bankkaart aanvragen, hopelijk is die wat beter.)

LamboCars
29 mei 2009, 15:15
Als je enkel naar de prijs kijkt is konijn een goede oplossing, maar verwacht geen service achteraf. Het is en blijft een box mover, wil je wel service met de glimlach ga dan naar Studio 73 (of Foto Rubens, is dezelfde keten) dat zijn tenminste mensen die je helpen te zoeken naar een oplossing, zelfs als zij er totaal niets aan kunnen doen maar hun leverancier het verknoeit heeft ... dan nog zullen ze een oplossing aanbieden.

Bij konijn zien ze mij sinds enkele jaren nooit meer terug in elk geval :mad: heb er toen een teleurstelling te veel moeten incasseren :B

Al mijn materiaal komt nu van Studio 73 in Geel (of uit het buitenland, UK of DE voor de kleinere dingetjes) en ben daar héél tevreden mee.

Mark

MarkEL
29 mei 2009, 23:33
Als je enkel naar de prijs kijkt is konijn een goede oplossing, maar verwacht geen service achteraf. Het is en blijft een box mover....

Ben het hier toch niet mee eens. Ik heb al behoorlijk wat materiaal gekocht bij Konijn (in Den Ham welliswaar) en ben altijd nog goed geholpen... en ook bij service achteraf.

Ik heb 2 keer bij Konijn iets gekocht wat niet in orde bleek. Het eerste was een Pentax 16-50 f2.8 objectief. Deze bleek serieus last van decentering te hebben. Na zo'n 3 maanden gebruiken heb ik dit objectief op laten sturen naar de Beukelaer en aangezien deze niets kon/ wilde doen (dit objectief was toen nog maar kort op de markt en de vraag was vele malen groter dan het aanbod) heb ik van Konijn mijn aankoopbedrag volledig teruggestort gekregen op m'n rekening. Zo hoort het naar mijn idee ook, maar hoe vaak hoor je niet verhalen over dealers die moeilijk doen in zulke gevallen :rolleyes: M'n tweede geval is een Sigma EX 50mm f1.4 met een serieus focus-probleem. Ook deze werd zonder morren omgeruild. Nog een voorbeeld van hoe het hoort te gaan, maar in de praktijk niet altijd zo werkt bij dealers.

Konijn verkoopt veel maar je kunt ze toch geen box movers noemen. Échte box mover zijn winkels zoals Saturn of Mediamarkt. En dat kun je toch niet vergelijken. Bij Konijn in Den Ham lopen 14 verkopers rond die altijd de tijd voor je nemen, of het nu druk is of niet. En 't zijn over het algemeen ook nog wel personen die op z'n minst enigszins een idee hebben waar ze over praten. Ook dat is toch niet gebruikelijk voor een 'box mover' ...

charlielima
30 mei 2009, 09:52
www.digicamshop.be

- Belgische winkel
- Ruim assortiment
- Goedkoop
- snelle service (24hr gratis levering)
- Vriendelijke mensen, je kan er tot laat in de avond heen bellen ..

Enige downside : de mensen aan de andere kant van de lijn/toonbank zijn niet altijd even geinformeerd over de producten en het is me zelfs al eens voorgevallen dat ik (zelfs in mijn positie als leek) de bediende kon strikken op enkele fouten ... maar goed ja, je krijgt dan wel voldoende info op hun site.

Meer moet dat niet zijn

vroy
30 mei 2009, 18:50
Ik kocht vroeger ook bij konijn, altijd in de online shop,
Ze zijn vriendelijk in hun mails, maar als er iets mis is dan gaat het niet zo lekker meer.
Zoals de lenzen die ik online bestelde, zijn waarschijnlijk deze die door de winkel klanten niet als goed werden bevonden, en dus kreeg ik al twee stuks die bijzonder ONscherp zijn.
Onmiddelijk gemaild wat er te doen stond, en die werden niet vervangen door nieuwe exemplaren , maar zouden 'gemaakt' worden.
Wat ik nu bij een andere leverancier in Nederland niet meer tegenkom daar zijn het spiksplinternieuwe lensen, die niet getest zijn door winkelbezoekers, en elke lens is tenmisnte perfect.
Moet wel zeggen dat een set tussenringen die niet in de doos zat, ik alsnog toegestuurd kreeg.
Maar Konijn, nee dank u, niet meer, of je moet dichtbij wonen, en eerst de lenzen even kunnen 'testen'.

OlivierScalais
30 mei 2009, 21:28
Ik kocht vroeger ook bij konijn, altijd in de online shop,
Ze zijn vriendelijk in hun mails, maar als er iets mis is dan gaat het niet zo lekker meer.
Zoals de lenzen die ik online bestelde, zijn waarschijnlijk deze die door de winkel klanten niet als goed werden bevonden, en dus kreeg ik al twee stuks die bijzonder ONscherp zijn'.

Onmogelijk!!! Ze versturen uit het magazijn in den ham! Hier komen geen klanten!

Sugarbabe
30 mei 2009, 23:15
In Belgie moeten ze wel 2 jaar garantie verlenen; misschien dat daar het verschil ligt.

Naar particulieren wel 2 jaar, naar bedrijven toe 1jaar. Zit raar in elkaar hoor. Maar de firma waarvoor ik werk geeft ook maar 1 jaar garantie en wij verkopen enkele B2B. Ik heb dit eens aangekaart, maar niets aan te doen.

Sugarbabe
30 mei 2009, 23:18
Vanmorgen was het weer zover toen ik een 430 EX II ging halen - (Ik zal volgende week nog maar eens een nieuwe bankkaart aanvragen, hopelijk is die wat beter.)

Er is niets mis met jouw kaart. Jij hebt zelfs een kaart van de NEXT GENERATION. Eentje die het laat afweten als je te vaak in dezelfde winkel komt en teveel van hetzelfde koopt :D

nete
4 juni 2009, 20:58
Was zelfs op een keertje tot ginder aan het rijden toen er plots file was op een zaterdag op de snelweg. Gebeld naar Rubens en die mensen hebben een dikke 20 minuten langer opengehouden voor mij. By the way, ik had gebeld om langs te komen om een lens te testen, zelfs niet gekocht die dag. En toch met de glimlach geholpen geweest ! De lens in kwestie stond toen een 20 euro duurder dan bij Konijn. Uit respect voor het fileverhaal toch bij Rubens gekocht achteraf... En tot nu toe zeker nog niet beklaagd !

Da's dan wel iets anders bij Konijn. Zat ook in de file en kwam van Gent naar Turnhout.
Mijn camera was besteld en ze hadden dus hooguit 5 minuten werk met mij.

Mijn GPS vertelde mij dat ik om 17u33 ter plaatse ging zijn. Even gebeld vanuit de wagen maar hun antwoord: "pech mijnheer, we sluiten om 17u30". Alsof om 17u30 alle klanten gegarandeerd buiten zijn.
Dus bijna 300km voor niks gereden en 's anderendaags mijn camera bij Fotorubens gaan kopen aan een iets hogere prijs. Konijn deed wel niet moeilijk om mijn bestelling alsnog te annuleren.
Art & Craft viel af omdat ze geen Pentax leveren, en omdat ze halvelings voorspelden dat die binnen de kortste keren wel failliet gingen gaan.

LamboCars
5 juni 2009, 09:29
Ben het hier toch niet mee eens. Ik heb al behoorlijk wat materiaal gekocht bij Konijn (in Den Ham welliswaar) en ben altijd nog goed geholpen... en ook bij service achteraf.

Ik heb 2 keer bij Konijn iets gekocht wat niet in orde bleek. Het eerste was een Pentax 16-50 f2.8 objectief. Deze bleek serieus last van decentering te hebben. Na zo'n 3 maanden gebruiken heb ik dit objectief op laten sturen naar de Beukelaer en aangezien deze niets kon/ wilde doen (dit objectief was toen nog maar kort op de markt en de vraag was vele malen groter dan het aanbod) heb ik van Konijn mijn aankoopbedrag volledig teruggestort gekregen op m'n rekening. Zo hoort het naar mijn idee ook, maar hoe vaak hoor je niet verhalen over dealers die moeilijk doen in zulke gevallen :rolleyes: M'n tweede geval is een Sigma EX 50mm f1.4 met een serieus focus-probleem. Ook deze werd zonder morren omgeruild. Nog een voorbeeld van hoe het hoort te gaan, maar in de praktijk niet altijd zo werkt bij dealers.

Konijn verkoopt veel maar je kunt ze toch geen box movers noemen. Échte box mover zijn winkels zoals Saturn of Mediamarkt. En dat kun je toch niet vergelijken. Bij Konijn in Den Ham lopen 14 verkopers rond die altijd de tijd voor je nemen, of het nu druk is of niet. En 't zijn over het algemeen ook nog wel personen die op z'n minst enigszins een idee hebben waar ze over praten. Ook dat is toch niet gebruikelijk voor een 'box mover' ...

Ieder zijn mening hé, maar in Turnhout zien ze mij toch niet meer terug, kennis van zaken was in elk geval ver te zoeken, de basis was er wel, maar in depth was er niet te vinden, en service bij problemen was onbestaand ... door hun toedoen veel geld verloren :B dus ga ik nu elders, zo simpel is het.

Mark

caleido
5 juni 2009, 16:11
Nu we toch over Konijn bezig zijn....

Ik had vriendin- beginnend fotogafe - Konijn aangeraden om de Nikon 35mm f1.8 DX te bestellen, omdat die winkel toch goede reputatie had (zelf altijd elders gekocht echter, bij is de prijs het voornaamste).

Ze wacht nu al een maand op haar lens. Een maand.

Kom ik er ook natuurlijk ook schoon uit, als Konijn aanrader.....:mad:

Black B@ndit
5 juni 2009, 16:40

Ik had vriendin- beginnend fotogafe - Konijn aangeraden om de Nikon 35mm f1.8 DX te bestellen, omdat die winkel toch goede reputatie had (zelf altijd elders gekocht echter, bij is de prijs het voornaamste).

Dat is nog een nieuw model, waarschijnlijk is de vraag op dit ogenblik groter dan wat Nikon kan aanleveren. Dat heb je ook wanneer je de laatste nieuwe camera wil kopen, dan moet je meestal ook wat geduld hebben...

Daar kan Konijnenberg niet veel aan veranderen.

D. Haaksma
5 juni 2009, 17:09
en de service is er stukken beter Konijn is een box-mover

Een beetje laat misschien, maar ik wil hier toch ook even op reageren.

Ik koop mijn nikonspul vrijwel altijd bij konijn.
Tot nu toe buitengewoon tevreden over Konijn - Den Ham.:G
Vakkundig, behulpzaam en raadgevend. Dan wil ik best wel eens even wachten.
De eerste keer, bij de aanschaf van een hele nieuwe set, heb ik een afspraak gemaakt.
Men neemt alle tijd, je kunt verschillende lenzen proberen e.d.
Nee pers se geen dozenschuiver in mijn optie, dat is een onverdiende classificatie voor dit bedrijf.

Johnny K
5 juni 2009, 17:31
Koop al mijn matriaal bij konijntje en nooit problemen ondervonden.
Welke winkel mag je eerst eens testen alvorens aan te kopen????
Heb mij vorig jaar er een E-510 gehaald en begin dit jaar de 70-300 en steeds mogen testen alvorens aan te kopen :G
Vandaag om de 35 mm macro geweest was een 10 klanten voor mij en als het an mij was stond er weer een rij mensen achter mij aan te schuiven.
En weer heb ik eerst een testje gedaan en geen probleem mee gehad.
Enig minpuntje is ik voel mij klant bij de beenhouwer met hun nummerkes :p
Maar het gaat redelijk goed vooruit en de koffie smaakt altijd goed :D

caleido
5 juni 2009, 18:32
Dat is nog een nieuw model, waarschijnlijk is de vraag op dit ogenblik groter dan wat Nikon kan aanleveren. Dat heb je ook wanneer je de laatste nieuwe camera wil kopen, dan moet je meestal ook wat geduld hebben...

Daar kan Konijnenberg niet veel aan veranderen.
Ja dat weet ik wel, maar een maand vind ik er wel over.
Als ik hier (http://www.kieskeurig.be/objectief/nikon/af-s_dx_35mm_f18g/prijzen/308899/#prijzen) kijk, is hij in de meerderheid van de winkels wél op voorraad

In de Fnac hier in Gent kan je ze gewoon kopen.

Dus nee, ik vind het niet acceptabel.

LamboCars
5 juni 2009, 20:33
Als ik de reacties hier zo lees is er blijkbaar een serieus verschil tussen Konijn in Den Ham en Konijn in Turnhout. Ik had alleen ervaring met Turnhout, en daar heb ik mijn conclusies dan ook uit getrokken ... als ze in Den Ham zoveel beter zijn zouden ze misschien eens beter enkele mensen vanuit NL naar BE sturen om hun manier van werken daar ook op te leggen.

Mij hebben ze gewoon weggejaagd in Turnhout met hun manier van zaken doen, daarom kom ik er niet meer, sorry

Mark

Tibs
5 juni 2009, 22:13
Hmm, ik dacht er eerst aan om bij konijnenberg mijn DSLR te bestellen maar na het lezen van deze post ben ik eens op zoek gegaan naar een ander alternatief ...

Nu vond ik op cameranu.nl dezelfde A200 voor ongeveer dezelfde prijs, alleen is hun verzending wel goedkoper.

Nu vroeg ik mij af of er iemand hier ervaring mee heeft? Het lijkt mij een respectabele winkel?

OlivierScalais
5 juni 2009, 22:20

Op de site staat deze toch gewoon 'op voorraad' hoor? Zowel verzending als in de winkel :confused:

breggie
6 juni 2009, 09:06
Hmm, ik dacht er eerst aan om bij konijnenberg mijn DSLR te bestellen maar na het lezen van deze post ben ik eens op zoek gegaan naar een ander alternatief ...

Nu vond ik op cameranu.nl dezelfde A200 voor ongeveer dezelfde prijs, alleen is hun verzending wel goedkoper.

Nu vroeg ik mij af of er iemand hier ervaring mee heeft? Het lijkt mij een respectabele winkel?

Dat zou ik ook wel eens willen weten want als je op hun website kijkt zou er maar 1 jaar garantie zijn (toch op de speedlite die ik wil kopen) maar volgens deze (http://forum.belgiumdigital.com/f6/garantie-264512.html)post moeten dat er volgens europa toch 2 zijn?

eagle1
6 juni 2009, 09:40
Boih, bij fotokon in Turnhout nemen de meeste verkopers toch ook wel hun tijd hoor. Natuurlijk had ik weeral zo'n verkoper waarbij het niet snel genoeg kon gaan en die constant gespannen liep maar voor zover ik de andere verkopers heb kunnen observeren namen die wel hun tijd en lieten ze de kopers eerst eens proberen en zeiden wat er goed was aan iets en wat er minder aan was. Ze hadden er ook geen moeite bij om 10 keer voor dezelfde klant over en weer te lopen om iets uit de kasten met lenzen e.d. te nemen. Dus in tegenstelling tot velen hier vind ik over het grootste deel de service van Turnhout ook wel goed. Hun online service is ook erg snel behalve wanneer iets niet in vooraad is maar daar kunnen zij niet aan doen. Zo heeft mijn vader meer dan 5 maand moeten wachten op een schouderstatief dat niet in vooraad was en uit Amerika moest komen.

Tibs
6 juni 2009, 11:38
Dat zou ik ook wel eens willen weten want als je op hun website kijkt zou er maar 1 jaar garantie zijn (toch op de speedlite die ik wil kopen) maar volgens deze (http://forum.belgiumdigital.com/f6/garantie-264512.html)post moeten dat er volgens europa toch 2 zijn?

We zullen het direct weten, ik heb net een mailtje gestuurd met de vraag wat hun beleid nu juist is. Ik heb erin uitgelegd dat er in de Europese wetgeving staat dat er 2 jaar dient gegeven te worden voor een DSLR en dat zij er maar 1 jaar geven.

breggie
6 juni 2009, 13:05
We zullen het direct weten, ik heb net een mailtje gestuurd met de vraag wat hun beleid nu juist is. Ik heb erin uitgelegd dat er in de Europese wetgeving staat dat er 2 jaar dient gegeven te worden voor een DSLR en dat zij er maar 1 jaar geven.

Hou ons op de hoogte ;) Alvast merci!

Tibs
6 juni 2009, 13:48
Het volgende antwoord heb ik (zeer snel) ontvangen.

Beste Thibaut,

Wij verlenen de garantie die de Nederlandse importeur verleent. Deze is zoals aangegeven één jaar.

Het kan zijn dat u ondanks mijn uitleg toch nog vragen heeft. In dat geval kunt u altijd contact opnemen met mij of één van mijn collega's via telefoonnummer (+31) (0) 527 690404. U kunt ons natuurlijk ook weer via dit emailadres benaderen.

Met vriendelijke groeten,

Wilco de Vries
CameraNU.nl B.V.

Ik kreeg de mail na 5 min ofzo terug. De eerste persoonlijke indruk is dus zeker geslaagd en ik zal dus ook bij cameranu mijn DSLR bestellen. :G

breggie
6 juni 2009, 16:47
Het volgende antwoord heb ik (zeer snel) ontvangen.

Ik kreeg de mail na 5 min ofzo terug. De eerste persoonlijke indruk is dus zeker geslaagd en ik zal dus ook bij cameranu mijn DSLR bestellen. :G

Ok, merci. Btw, ik zou toch nog is nadenken over die persoonlijke indruk, als ze zo snel antwoorden is de kans groot dat het een gewoon standaardmailtje is :p

Tibs
6 juni 2009, 16:54
Dat kan wel, maar ze namen toch de tijd om die te sturen :p. Iets waar je soms toch ook al tevreden moet mee zijn :D