Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsverschil België Nederland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijsverschil België Nederland

    Ik ben nogal verontwaardigd over het prijsverschil tussen Nederland en België.
    In het voorbeeld staat nu een overbekende winkel waar vroeger de verschillen echt miniem waren maar als je nu op de volgende links eens gaat kijken dan verschiet je u toch een bult.


    In Nederland kost dus een D90 body €709 en in België kost die €890,72 das een serieus verschil als je het mij vraagt.
    Das het verschil bij de zelfde winkel alleen staat de ene in België en de andere in Nederland.
    En ik die dacht dat een konijn een konijn was, niet dus.
    Nu weet ik wel dat er verschil bestaat in de BTW maar zoveel verschil daar is toch wel meer aan de hand.
    Ik vraag me toch wel af of ze ons als Belgen niet aan't rollen zijn.
    Last edited by Sus; 2 mei 2009, 13:31.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

  • #2
    Re: Prijsverschil België Nederland

    Verschil in BTW is 2%. Een beetje rekenen leert dat het verschil van € 181,00 meer procentjes geeft. Misschien de nieuwe prijsstellingen en is in Nederland de oude voorrad nog niet op!

    'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

    Comment


    • #3
      Re: Prijsverschil België Nederland

      in Belgie krijg je 2 jaar garantie en in Nederland dacht ik maar 1 jaar. Maar dan nog is het verschil eigenlijk te groot ja.
      Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
      BLOG

      Comment


      • #4
        Re: Prijsverschil België Nederland

        Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
        in Belgie krijg je 2 jaar garantie en in Nederland dacht ik maar 1 jaar. Maar dan nog is het verschil eigenlijk te groot ja.
        Jup, dit klopt.
        ::: Flickr :::

        Comment


        • #5
          Re: Prijsverschil België Nederland

          In Nederland is er meer concurrentie, daarom dat de prijzen lager zijn.
          Kijk ook eens naar het Internetaanbod. Daar heb je wel 20 providers, in tegenstelling tot België met Belgacom en Telenet en enkele kleinere spelers. De Internetabonnementen zijn hier ook pakken duurder.

          Comment


          • #6
            Re: Prijsverschil België Nederland

            Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
            in Belgie krijg je 2 jaar garantie en in Nederland dacht ik maar 1 jaar. Maar dan nog is het verschil eigenlijk te groot ja.
            Maar dit extra jaar mag wel niet aangerekend worden.

            Comment


            • #7
              Re: Prijsverschil België Nederland

              Waarschijnlijk volgt het Hollands Konijn de scherpe prijzen op de thuismarkt, hier bij ons liggen de gemiddelde prijzen duidelijk hoger en kunnen de Konijnen ook wat meer vragen.....
              20D 40D 12-24F4 50F1.8 400F5.6 150F2.8 TZ7
              Het fotoblog van Bertpix.

              Comment


              • #8
                Re: Prijsverschil België Nederland

                Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                In Nederland is er meer concurrentie, daarom dat de prijzen lager zijn.
                Kijk ook eens naar het Internetaanbod. Daar heb je wel 20 providers, in tegenstelling tot België met Belgacom en Telenet en enkele kleinere spelers. De Internetabonnementen zijn hier ook pakken duurder.
                Dit van de internetproviders klopt, maar of er zoveel meer fotozaken zijn in Nederland per inwoner weet ik niet hoor. Misschien wel een ietsje meer, maar het verschil zal niet overweldigend zijn. In mijn omgeving zijn er al 4 grote fotozaken (op max 20minuten rijden) en een hele rits kleintjes. en dan heb je natuurlijk ook nog Mediamarkt, Makro, enz...

                Ik denk dat dit toch een beetje te maken heeft dat een Nederlander prijsbewuster is en moeilijker om iets aan te verkopen als het op een ander een klein beetje goeddkoper is.
                Dus eigenlijk worden wij domme Belgen wel gerold denk ik

                Comment


                • #9
                  Re: Prijsverschil België Nederland

                  In principe is het zo dat er in Nederland op fotocamera's ook een garantie zit van 2 jaar. Veel consumenten weten dit echter niet en de verkoper zal dit ook niet zeggen. Op de aankoopbon staat vaak ook 1 jaar garantie. Dit komt echter niet overeen met de geldende regels. Olympus, een merk waarmee ik bekend ben geeft de 2 jaar garantie, staat ook in het aankoopbewijs van Olympus en dan nog staat er vaak op de aankoopbon 1 jaar garantie. Daar zal het prijsverschil niet inzitten. Misschien is het zo dat concurrentie wel degelijk meespeelt. Ik ken de cijfers bijvoorbeeld niet van aankopen via internet in Belgie en Nederland. Misschien dat Nederlanders vaker via internet aankopen doen en dat vergroot de concurrentie aanzienlijk, omdat je minder filialen nodig hebt om toch je product elder te kunnen afzetten en dit scheelt kosten. Hierdoor gaan de prijzen overal omlaag omdat de fotozaken ook hun spul aan de man willen brengen.

                  Internet en hosten van sites bijvoorbeeld is ook goedkoper in Nederland. Dit komt inderdaad door de marktwerking en het effect van internet op die marktwerking.

                  Groeten,
                  Bart

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijsverschil België Nederland

                    Maar ik kan ook wel zeggen dat eind 2008 de prijzen zo goed als niets afweken, hooguit €10 verschil bij het zelfde konijn.
                    Mag ik er dan toch van uit gaan dat de concurentie toen het zelfde was als nu.
                    Als je nu een setje koopt en je gaat bij de twee vergelijken dan kan een body en een objectief heel wat verschil maken, rede voor mij dan toch om ergens anders in Nederland te kopen (bv Breda)inplaats van hier op 15km te Turnhout.

                    Mr.Magic schreef:
                    in Belgie krijg je 2 jaar garantie en in Nederland dacht ik maar 1 jaar.
                    Das niet meer krijgen he das dik betalen dan.

                    ik heb juist eens gekeken op een D700 body das €230 verschil ik ga er uiteraard niet voor naar den andere kant van Nederland rijden maar die moet ergens dichterbij ook te koop zijn.
                    Last edited by Sus; 2 mei 2009, 19:14.
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prijsverschil België Nederland

                      Oorspronkelijk geplaatst door Gengske Bekijk bericht
                      Dit van de internetproviders klopt, maar of er zoveel meer fotozaken zijn in Nederland per inwoner weet ik niet hoor. Misschien wel een ietsje meer, maar het verschil zal niet overweldigend zijn. In mijn omgeving zijn er al 4 grote fotozaken (op max 20minuten rijden) en een hele rits kleintjes. en dan heb je natuurlijk ook nog Mediamarkt, Makro, enz...
                      In nederland zijn er in de Media markt goeie koopjes te doen. In tegenstelling tot de Belgische MM.
                      Hier een reeks van Nederlandse shops met fotomateriaal, zijn er toch heel wat meer dan in Belgie:

                      Comment


                      • #12
                        Re: Prijsverschil België Nederland

                        Ik merk hier op het forum wel dat Belgen een beetje huiverig zijn om iets op het internet te kopen
                        Denk dat Nederlanders meer zijn als het ergens goedkoper is dan haal ik het daar wel
                        En daar heeft de camera markt zich op in gesteld
                        Er zou afgelopen februari een grote prijs stijging komen kon men in januari op alle fora lezen
                        Heb daar hier niets van gemerkt (in Nederland) ,wel in de UK
                        Gewone winkels zoals dixons of plaatselijke fotozaken zijn trouwens een stuk duurder
                        En de media markt is alleen goedkoop als ze een btw vrije actieweek hebben

                        Comment


                        • #13
                          Re: Prijsverschil België Nederland

                          Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
                          En de media markt is alleen goedkoop als ze een btw vrije actieweek hebben
                          Nochtans hebben ze hiermee eens flink in hun blootje gestaan in Duitsland. Ze hadden een paar dagen voordien alle prijzen flink verhoogd. Helaas was er iemand op uitgekomen....
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Prijsverschil België Nederland

                            denk dat het allemaal relatief is...

                            de auto's kosten in nederland 30% meer als in belgie..., de huizen zijn kleiner voor dezelfde prijs, probeer daar maar eens een eigen huis te bouwen...

                            nederlanders zijn handelaars, d'r is daardoor meer aanbod, en daardoor ook scherpere prijzen...

                            en ja, je kan ook in nederland kopen! doe ik regelmatig voor kleinere artikelen, doch toen ik m'n D700 body kocht, was hij even duur in belgie (na wat rondkijken) als in nederland en ik had er 2 jaar garantie op...

                            Doch alles samen, denk ik niet dat nederlanders beter af zijn, ook niet slechter, alhoewel... lees net dat de belgen de meeste vrijetijd hebben :-)
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Prijsverschil België Nederland

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Nochtans hebben ze hiermee eens flink in hun blootje gestaan in Duitsland. Ze hadden een paar dagen voordien alle prijzen flink verhoogd. Helaas was er iemand op uitgekomen....
                              Hebben ze de laatste keer niet meer gedaan
                              Wilde net in die tijd een tv kopen
                              Was zaterdag voor de actie daar geweest , ik vond ze teduur
                              Maandag hadden ze opeens die actie ,het scheelde echt 19%
                              Heb hem toen bij BCC gekocht (deden dezelfde actie en die droegen de tv wel naar je auto )

                              Comment

                              Working...
                              X