Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hervulbare inkcartridges

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hervulbare inkcartridges

    Hoi iedereen,

    M'n eerste nieuw postje op dit forum dus schiet me niet af als deze vraag reeds gesteld moest zijn.

    Sinds een drietal jaar ben ik zo een beetje bezig met een digitaal cameraatje en een printertje. De laatste 2 jaar was dat een HP 970 Cxi. Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit van 'foto's' die deze printer levert MAAR da ding drinkt nog meer inkt dan ik alcohol in de weekends.

    Ik was dus op zoek naar een alternatief en vond de Canon S820D (wegens de aparte kleurencartridges), maar op de verschillende reviews waren de meningen nogal verdeeld. (vooral te duur ivm de Photosmart van HP)

    Toen kwam ik toevallig een site tegen die spraken over 'refills', hervullingen dus, voor HP printers. Aan die prijzen te zien betaalde je ongeveer 105€ voor een set waarmee je tot 10x je HP cartridges kon hervullen.

    Gerekend aan de gemiddelde prijs van 50€ voor een HP kleurencartridge kan dit wel even tellen op besparingskosten.

    Nu de vraag. Heeft iemand hier ervaring mee ?

    Zo ja, wil je die dan even delen ?

    Greetzzz,
    Tom





    <font size="1" color="darkgray">Edited by - tmr on 23 April 2002 20:14:07</font>

  • #2
    Hoi,

    Ik heb me ook eens zo een kit gekocht om mn deskjet 720c te hervullen.
    Resultaat,gans mn printer onder de inkt.Waarschijnlijk heb ik er te veel inkt in gedaan of is er iets fout gelopen met het vacuum trekken van de cartridge.
    Conclusie,na mn printer van binnen volledig uit te kuisen heb ik besloten om nog enkel originele cartridges te kopen.

    groetjes,

    mir

    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #3

      Hoi,

      Ik heb me ook eens zo een kit gekocht om mn deskjet 720c te hervullen.
      Resultaat,gans mn printer onder de inkt.Waarschijnlijk heb ik er te veel inkt in gedaan of is er iets fout gelopen met het vacuum trekken van de cartridge.
      Conclusie,na mn printer van binnen volledig uit te kuisen heb ik besloten om nog enkel originele cartridges te kopen.

      groetjes,

      mir


      Bij de handleidingen op het net staat er specifieke max hoeveelheden vermeld.

      Tom

      Comment


      • #4
        ik heb een HP 959C en gebruik momenteel kleuren-refills van ARC. gewoon via een boekhandel te verkrijgen.
        Ik gebruik ze nog niet lang maar ben wel tevreden.
        1 doos met 3 kleuren daar kun je gemiddeld 3 a 4 keer de vullingen mee doen. Op de doos staat wel 8 navullingen,maar dat vind ik onjuist/misleidend. dat zijn dan navullingen van ca. 5 ml. Het is even wat meer werk dan een cartridge eruit en erin,maar het scheelt in prijs. Je krijgt 3 flesjes met van die "spuitjes"en daar vul je cartridges mee. Wel handschoentjes aantrekken anders kleuren je vingers mee.[-)]
        De zwarte inkt heb ik ook geprobeerd maar ben daar momenteel op afgehaakt. Omdat de cartridge begon te lekken en ik geen gedonder met m'n printer wil. De zwarte inktcartridge is bewerkelijker om te vullen. Ze zouden me nog hierover kontakteren. ben benieuwd.
        Als je veel print,zoals ik, zijn zeker de kleuren inktjet refills wel veel voordeliger.

        Eppie.


        Hoi iedereen,

        M'n eerste nieuw postje op dit forum dus schiet me niet af als deze vraag reeds gesteld moest zijn.

        Sinds een drietal jaar ben ik zo een beetje bezig met een digitaal cameraatje en een printertje. De laatste 2 jaar was dat een HP 970 Cxi. Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit van 'foto's' die deze printer levert MAAR da ding drinkt nog meer inkt dan ik alcohol in de weekends.

        Ik was dus op zoek naar een alternatief en vond de Canon S820D (wegens de aparte kleurencartridges), maar op de verschillende reviews waren de meningen nogal verdeeld. (vooral te duur ivm de Photosmart van HP)

        Toen kwam ik toevallig een site tegen die spraken over 'refills', hervullingen dus, voor HP printers. Aan die prijzen te zien betaalde je ongeveer 105€ voor een set waarmee je tot 10x je HP cartridges kon hervullen.

        Gerekend aan de gemiddelde prijs van 50€ voor een HP kleurencartridge kan dit wel even tellen op besparingskosten.

        Nu de vraag. Heeft iemand hier ervaring mee ?

        Zo ja, wil je die dan even delen ?

        Greetzzz,
        Tom





        <font size="1" color="darkgray">Edited by - tmr on 23 April 2002 20:14:07</font>
        EP

        Comment


        • #5
          Net herzelfde voorgehad als Mir, hoewel ik de opgegeven hoeveelheden had gerespecteerd.
          Het draaide uit op een grote knoeiboel en een halve zondag kuiswerk met oorstokjes en andere attributen, waarna ik uiterst verbaast was dat de HP 890 nog werkte.
          Heb me nu een Canon S520 aangeschaft en de Hp gebruikt mijn zoon en ben uiterst tevreden ermee.

          Comment


          • #6
            Eigenaardig. met de kleuren?
            Heb ik niet gehad. Goed de spons inprikken met de spuit en dan inspuiten met de kleur vermeld op de doos en als je merkt dat hij vol is dan spuit ca. 2 cm terup op laten zuigen vd inkt. cartridge schoonvegen en voila terug doen. In tekstprogr. word druk ik even ca.2 pg af met 3-kleuren r-g-bl vertikaal af en de kleuren zijn juist.
            Maar ja, als je heel weinig print, zou ik dit allemaal niet doen. Het is alleen interessant als je veel drukwerk hebt,zoals ik.

            Net herzelfde voorgehad als Mir, hoewel ik de opgegeven hoeveelheden had gerespecteerd.
            Het draaide uit op een grote knoeiboel en een halve zondag kuiswerk met oorstokjes en andere attributen, waarna ik uiterst verbaast was dat de HP 890 nog werkte.
            Heb me nu een Canon S520 aangeschaft en de Hp gebruikt mijn zoon en ben uiterst tevreden ermee.


            EP

            Comment


            • #7
              Mensen, ik denk dat jullie eerst best es de PC Magazine kopen die een dezer dagen uit komt (ik heb een abonnement, en heb hem dus vroeger dan de krantenwinkel )

              Daar staat een volledig artikel in over papier van verschillende soorten en vervangings inkten voor inktjet printers !
              Zeker de moeite om eens te lezen...

              *This Post (or reply) was written in recycled Electrons*
              ==+ Canon PowerShot S30 +==

              An  a day keeps frustration away!
              http://www.demey-deleus.be

              Comment


              • #8
                Eppie (en natuurlijk ook de anderen),

                Bedankt voor de reactie. Heb zojuist een setje besteld om het te proberen.

                Als het niet lukt, pech, als het wel lukt stuur ik geen foto's meer naar afdrukcenters.

                Greetzzz,
                Tom

                Comment


                • #9
                  Even een update.

                  Ik heb dat dus vandaag geprobeerd en ik merk eerlijk gezegd geen verschil met de originele inkt.

                  Het enige verschil tussen voor en na is de pleister rond mijne vinger. Een van die dopjes op de naalden zat muurvast en toen ik er wat kracht op zette is die naald natuurlijk door mijne vinger gegaan. Maar dat heeft natuurlijk niets met de inkt te maken.

                  Ik merk dus GEEN verschil. Enkel in mijn portefieulle.


                  Greetz,
                  Tom (auw)

                  Oly C700UZ

                  Comment


                  • #10
                    En van welk merk en welke prijs heb je ervoor betaald?


                    Even een update.

                    Ik heb dat dus vandaag geprobeerd en ik merk eerlijk gezegd geen verschil met de originele inkt.

                    Het enige verschil tussen voor en na is de pleister rond mijne vinger. Een van die dopjes op de naalden zat muurvast en toen ik er wat kracht op zette is die naald natuurlijk door mijne vinger gegaan. Maar dat heeft natuurlijk niets met de inkt te maken.

                    Ik merk dus GEEN verschil. Enkel in mijn portefieulle.


                    Greetz,
                    Tom (auw)

                    Oly C700UZ
                    Eppie.
                    EP

                    Comment


                    • #11
                      Hoi Eppie,

                      Merk : JQ Ink
                      Prijs : 27,00 € voor 3x60ml (rood, geel, blauw), 1 pleister (prijs onbekend) , 3ml bloed ...

                      De zwarte navulsets vertrouw ik niet zo goed, de opening zit aan de onderkant en ik wil mijn nieuwe HP Photosmart 1115 niet 'verknoeien'.

                      Kleuren zijn net hetzelfde als de originele.

                      Ik heb wel maar de helft bijgevuld. In de 'manual' stond dat je er 10ml in moest doen, en vervolgens 3ml terug uithalen. Er zat nog 20% in dus heb ik er 4ml bijgedaan.

                      Maar het werkt wel degelijk.

                      cu,
                      Tom

                      Oly C700UZ

                      Comment


                      • #12
                        volgens mij is dat goedkoper da ik nu inkoop.
                        zal morgen eens kijken. ik heb van ARC.
                        website www.arc-europe.com
                        Maar gewoon hier in de krantenwinkel gekocht.
                        Is daar een website van ,van de inkt die jij hebt? staat wel op het doosje.


                        Hoi Eppie,

                        Merk : JQ Ink
                        Prijs : 27,00 € voor 3x60ml (rood, geel, blauw), 1 pleister (prijs onbekend) , 3ml bloed ...

                        De zwarte navulsets vertrouw ik niet zo goed, de opening zit aan de onderkant en ik wil mijn nieuwe HP Photosmart 1115 niet 'verknoeien'.

                        Kleuren zijn net hetzelfde als de originele.

                        Ik heb wel maar de helft bijgevuld. In de 'manual' stond dat je er 10ml in moest doen, en vervolgens 3ml terug uithalen. Er zat nog 20% in dus heb ik er 4ml bijgedaan.

                        Maar het werkt wel degelijk.

                        cu,
                        Tom

                        Oly C700UZ
                        Eppie.
                        EP

                        Comment


                        • #13
                          Hier is 'm :

                          http://www.millennium.be/

                          Greetz,
                          Tom

                          Oly C700UZ

                          Comment


                          • #14
                            dat ziet er heel goed uit, bedankt voor de url.is niet duur.
                            heb je on-line gekocht?
                            hebben nog veel meer zie ik,ook foto-papier.


                            Hier is 'm :

                            http://www.millennium.be/

                            Greetz,
                            Tom

                            Oly C700UZ
                            Eppie.
                            EP

                            Comment


                            • #15
                              Yep, online gekocht.
                              Het papier heb ik nie echt bekeken.
                              Ik gebruik nu Ilford en ben daar best tevreden mee.

                              Oly C700UZ

                              Comment

                              Working...
                              X